Mille linjalle?

tuleva teekkari

Lukiosta on yli puolet käyty ja nyt on alkanut kiinnostaa jatko-opiskelu. Otaniemeen on tarkoitus mennä, mutta linjan valinta tuottaa päänvaivaa.

Lukiossa olen lukenut pitkää matikkaa ja fysiikkaa, eli kemian linjat voi suoraan ottaa pois laskuista. En myöskään arkkitehdiksi halua. Tavallaan talouden ja tekniikan yhdistäminen kiinnostaisi (tuta), mutta myös tavallinen suunnittelutyö kuulostaisi minulle sopivalta. Tutkijaksi en halua. En ole mikään sisäänpäin vetäytynyt persoona, mutta en myöskään se kaikista vahvin väittelijä. Tämän takia olen tuota tutaa epäillyt, koska sanotaan, että se sopii vain sosiaalisille persoonille, joilla on vahvat puheenlahjat. Näistä ns. tavallisista linjoista olen miettinyt mm. konetekniikkaa ja rakennustekniikkaa.

Mahdollisuuksia luulisi olevan oikeastaan mille linjalle tahansa (pl. kemian linjat), sillä tähän mennessä pitkä matikka ja fyssa on sujunut ilman ongelmia (kaikki matikan ja fysiikan kurssit arvosanoilla 10). Myös kielet ovat aika hyvin hanskassa, joten yo-kirjoituksista luulisi tulevan hyvät lähtöpisteet ja pääsykokeista todennäköisesti loput tarvittavat pisteet.

Eli kertokaa omia kokemuksia opiskelustanne TKK:ssa (tai miksei toisissakin teknillisissä laitoksissa) ja antakaa vinkkejä lukiolaiselle tekniikan opiskelijalle. Kertokaa myös minkälaisia asumismahdollisuuksia lähistöllä on, sillä myös muutto odottaa minua tullessani vieraalta paikkakunnalta.

3

572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 333333333333

      Suosittelen teknillistä fysiikkaa ja matematiikkaa (erityisesti sitä matematiikkaa). Matemaatikot työllistyvät teollisuuden lisäksi varsinkin pankkeihin ja vakuutusyhtiöihin.

    • 7yuhku

      tutalle vaan, se sosiaalisuus on ylihypetettyä. Otaniemessä TKY ja HOAS tarjoaa ihan hyvin kämppiä.

    • ffxx

      Jos et koe olevasi erityisen myyntihenkinen ja matikka ja fysiikkakin sujuvat noin hyvin, niin ehdotan että et hae tutalle vaan siihen koulutusohjelmaan joka muuten eniten kiinnostaa. Ainakin Tampereella pystyy ottamaan teollisuustalouden sivuaineeksi lähes joka koulutusohjelmasta ja siten talouspuolta pystyy kyllä lukemaan paljon vaikkei opiskelisikaan tutalla. Jos löydät netistä tkk:n opinto-oppaita niin katsele sieltä eri koulutusohjelmien pääaine ja sivuaine mahdollisuuksia ja muutenkin eteen tulevia kursseja ja valitse niiden perusteella kiinnostavin ala.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5429
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3355
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1873
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1695
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe