Koska uskaltaa taas yrittää?

Shania82

Hirveä tuska ja tyhjyys sisällä...:(

Mulla todettiin keskeytynyt keskenmeno rakenneultrassa rv 21, ei sykettä. Pikkunen oli kuollu ilmeisesti 20 5 tai 6. Potkut tunsin vielä pari päivää ennen ultraa. Näkymä siinä kuvaruudussa elottomana retkottavasta pikkusesta on piirtynyt syvälle, eikä häviä...
Haluaisin tietää löytyykö kohtalotovereita? Onnettomia, jotka ovat menettäneen pienen puolivälissä raskautta? Uusi raskaus olisi toivottu, mutta pelkään, onko tämä km liian iso peikko henkisellä tasolla, jos uudelleen raskaaksi tulen. Masu oli alkanut kasvaa kovaa vauhtia ja kuten mainitsin, liikkeet alkaneet tuntua selvästi.
Lääkkeellinen tyhjennys suoritettiin sairaalassa, reissu kesti 4 pvää, eikä ollu mikään helppo juttu. Tiistai aamuna aloitettiin ja keskiviikko iltana "syntyi" pieni tyttö. Istukka jäi sisälle ja sen poistaminen olikin aikamoinen kauhutarina. Hyvällä säkällä pääsin synnytyssaliin koko toimenpiteeseen. Alunperin olin naistentautienosastolla, jossa oli tarkoitus "synnyttää" sikiö portatiiviin käytävän wc:ssä. Totesin jo siellä, että nyt on inhimillisyys kaukana. En sentään ollut "synnyttämässä" pari senttistä alkiota, vaan yli 300 g pientä ihmistä. Onneksi osaston ruuhkan takia sain siirron synnytysosastolle, jossa olin kätilöiden hoidettavana ja homma hoidettiin asiaan kuuluvalla arvokkuudella. Kunnon kivun lievitys ja kiireetön henkilökunta. Kohtuun jääneen istukan palasten "onkiminen" pihdeillä oli karmivaa, mutta toki ymmärrän, että tekivät sen, mikä oli välttämätöntä. Pari yötä piti olla sairaalassa vielä kaiken jälkeen, kun ei jalat pitänyt ja hemoglobiini vain 77.
Nyt olen kotona toipumassa, fyysinen kunto kohenee päivä päivältä, mutta henkisesti olen raunio. Lapsi olisi ollut ensimmäinen ja paljon toivottu.
Lääkäri suositteli minulle, että olisi hyvä odottaa ainakin yhdet kuukautiset ja yrittää uutta raskautta vasta sitten, tai jopa odottaa pidempään... Kai se on hyvä odottaa, että kroppa toipuu.
Pikkusen kuolema on mysteeri. Ruumiinavauksen tulokset saamme muutaman viikon kuluttua. Toivon todella, että jotain selviää. Ehkä se auttaa toipumisessa.

Kanssasisarien kertomuksia odotellessa.

2

687

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdfdfdfdfdf
    • :(((

kamalaa. Mielestäni tämä portatiivi-juttu oli todella ala-arvoista! Oma pää ei olis kestäny. Voimia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      7
      12406
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      4
      11173
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      175
      5095
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      28
      3709
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3544
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3094
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2829
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2358
    9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      39
      2138
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1955
    Aihe