KUULOSUOJAIMET!!!

Koliikki äityli

Pitäkää huonona äitinä ken pidätte, mutta meille helpotusta toi kun ostin meille kummallekin kuulosuojaimet. Lapsi syliin, suojaimet päähän ja hellitellään kun mikään muu ei auta. Ei millään tasolla laske herkkyyttä lapsen viestien kuunteluun kun eihän ne suojaimet täysin ääntä eristä, mutta kyllä nyt vähemmästäkin päätä särkee kun itku jatkuu tunti kaupalla.

Eli vinkkinä kaikille: kuulosuojaimet! Pään särky loppui, tunteet "olempas huono äiti kun toivon lapseni lopettavan itkun vaikka sillä on hätä" ajatukset poissa, helpottaa kolikki vauva perheen arkea mielestäni huomattavasti!

ps. ostin hurmioissani pienellekin ihan pienet kuulosuojaimet (jotka tosin menevät minunkin päähäni, miehen päähän liian pienet) lähinnä kuukausien päässä tarvetta on ehkä enemmänkin jos käydään festareilla pyörähtämässä tms. :)

4

4300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhsen äiti

Meillä on myös kuulosuojaimet päivittäisessä käytössä. Pahimpana aikana käytin kuulosuonten alla korvatulppia lisäeristeenä. Pojalla oli pienempänä "lievähkö" koliikki, sitten puhkesi maito ja kananmuna-allergia (vai itkikö jo pikkuvauvana allergioiden kipeyttämää mahaa) ja vieläkin nukahtaminen on usein vaikeaa. Itse tunsin ensin huonoa omatuntoa kuulosuojaimista, mutta sitten ajattelin asiaa tarkemmin ja totesin, että ei se vauvan tuskaa vähennä vaikka minun korviin ei satu ja päätä särje, päinvastoin oma rauhallisuus ja rentous auttaa vauvaakin rauhoittumaan.

Pitää vielä mainostaa, että radiokuulosuojaimet ovat ihan hitti. Radion kuuntelusta saa ajatuksia muualle kun vauva huutaa huutamistaa ja et voi mitenkään muuten auttaa kuin pitämällä sylissä ja kantamalla. Toinen hitti meillä oli ja on vieläkin rintareppu. Jaksaa paljon paremmin kantaa lasta useammankin tunnin, kun saa lapsen reppuun, sen sijaan että roikottaisi sylissä ja lapsen asentokin pysyy ergonomisena.

• peltoripää

Täällä myös kuulosuojaimet käytössä. Helpottaa huomattavasti omaa jaksamista. Ja pystyy itse olemaan paljon rauhallisempi, kun saa äänen vaimennettua. Aluksi nimittäin isellänikin tuli monesti itku, kun tyttö vain huusi, mutta kuulosuojainten kanssa ei tätä ongelmaa ole.

• korvasuojatonpop

Meillä ei ollut varsinaisesti koliikkivauva, mutta aika itkuinen toisinaan kuitenkin. Olen sitä mieltä, että kuulosuojaimet ovat hyvin tarpeelliset:) Vauvan itku rikkoo helposti ns sallitut desibelit ja voi vaurioittaa jopa kuuloa jos se jatkuu pitkään aivan korvan juuressa. (Ja yleensä jatkuu kun lasta sylissä lohdutellaan).

• Anonyymi

Kyllä! Kuulosuojaimet auttaa pysymään rauhallisena! Voisi naisille enemmän ehdottaa vauvan itkun sietämiseen - se voi olla tosi lujaa ja mulla jo töistä jliherkistynyt kuulo, todi ahdistavaa jos kovaa ääntä korvan juuressa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      42
      5821
    2. Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.

Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers
      Maailman menoa
      71
      4555
    3. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      46
      4322
    4. SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta

"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun
      Maailman menoa
      56
      4101
    5. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      87
      3700
    6. Tytti Tuppurainen ollut aivan sekaisin viime päivinä

Pitäis varmaan tehdä huumetesti sille. "– SDP:n Tytti Tuppurainen väittää kirkkain silmin ja Antti Lindtman vierellään
      Maailman menoa
      59
      3219
    7. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      50
      2413
    8. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      34
      2295
    9. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      42
      2059
    10. En uskalla ees ajatella muru

Miten mulle ois käynyt näiden raskaiden vuosien aikana jos sua ei ois ollut 🥺😧❤️ Sä oot ollut mun henkisenä tukena iha
      Ikävä
      8
      1134
    Aihe