KUULOSUOJAIMET!!!

Koliikki äityli

Pitäkää huonona äitinä ken pidätte, mutta meille helpotusta toi kun ostin meille kummallekin kuulosuojaimet. Lapsi syliin, suojaimet päähän ja hellitellään kun mikään muu ei auta. Ei millään tasolla laske herkkyyttä lapsen viestien kuunteluun kun eihän ne suojaimet täysin ääntä eristä, mutta kyllä nyt vähemmästäkin päätä särkee kun itku jatkuu tunti kaupalla.

Eli vinkkinä kaikille: kuulosuojaimet! Pään särky loppui, tunteet "olempas huono äiti kun toivon lapseni lopettavan itkun vaikka sillä on hätä" ajatukset poissa, helpottaa kolikki vauva perheen arkea mielestäni huomattavasti!

ps. ostin hurmioissani pienellekin ihan pienet kuulosuojaimet (jotka tosin menevät minunkin päähäni, miehen päähän liian pienet) lähinnä kuukausien päässä tarvetta on ehkä enemmänkin jos käydään festareilla pyörähtämässä tms. :)

4

4086

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhsen äiti

Meillä on myös kuulosuojaimet päivittäisessä käytössä. Pahimpana aikana käytin kuulosuonten alla korvatulppia lisäeristeenä. Pojalla oli pienempänä "lievähkö" koliikki, sitten puhkesi maito ja kananmuna-allergia (vai itkikö jo pikkuvauvana allergioiden kipeyttämää mahaa) ja vieläkin nukahtaminen on usein vaikeaa. Itse tunsin ensin huonoa omatuntoa kuulosuojaimista, mutta sitten ajattelin asiaa tarkemmin ja totesin, että ei se vauvan tuskaa vähennä vaikka minun korviin ei satu ja päätä särje, päinvastoin oma rauhallisuus ja rentous auttaa vauvaakin rauhoittumaan.

Pitää vielä mainostaa, että radiokuulosuojaimet ovat ihan hitti. Radion kuuntelusta saa ajatuksia muualle kun vauva huutaa huutamistaa ja et voi mitenkään muuten auttaa kuin pitämällä sylissä ja kantamalla. Toinen hitti meillä oli ja on vieläkin rintareppu. Jaksaa paljon paremmin kantaa lasta useammankin tunnin, kun saa lapsen reppuun, sen sijaan että roikottaisi sylissä ja lapsen asentokin pysyy ergonomisena.

• peltoripää

Täällä myös kuulosuojaimet käytössä. Helpottaa huomattavasti omaa jaksamista. Ja pystyy itse olemaan paljon rauhallisempi, kun saa äänen vaimennettua. Aluksi nimittäin isellänikin tuli monesti itku, kun tyttö vain huusi, mutta kuulosuojainten kanssa ei tätä ongelmaa ole.

• korvasuojatonpop

Meillä ei ollut varsinaisesti koliikkivauva, mutta aika itkuinen toisinaan kuitenkin. Olen sitä mieltä, että kuulosuojaimet ovat hyvin tarpeelliset:) Vauvan itku rikkoo helposti ns sallitut desibelit ja voi vaurioittaa jopa kuuloa jos se jatkuu pitkään aivan korvan juuressa. (Ja yleensä jatkuu kun lasta sylissä lohdutellaan).

• Anonyymi

Kyllä! Kuulosuojaimet auttaa pysymään rauhallisena! Voisi naisille enemmän ehdottaa vauvan itkun sietämiseen - se voi olla tosi lujaa ja mulla jo töistä jliherkistynyt kuulo, todi ahdistavaa jos kovaa ääntä korvan juuressa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkä ikäistä ikävöit?

Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      88
      1866
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      403
      1849
    3. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      99
      1786
    4. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      379
      1763
    5. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      51
      1374
    6. Aika pieni se on

Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      56
      1372
    7. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      297
      1211
    8. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      97
      1076
    9. Kiitos siitä

Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      50
      1027
    10. vinkki miehille

Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      173
      1025
    Aihe