Kanin outo käytös

JonnaPP

Onkohan kanillamme joku huonosti kun se vaan koko ajan kököttää paikallaan? Epäilimme seuranpuutetta.. Voiko se ilmetä näin? Sillä on mahdollisuus olla yleensä 16-23 vapaalla jalalla.. Ongelmana on myös se että kani ei anna meidän ottaa sitä syliin vaan potkii hulluna ja hyvä jos antaa edes silittää ellei kyhjötä jossain nurkassa. Olemme kyllä yrittäneet sitä poikasesta asti totuttaa käsittelyyn. Tämä käsittelyongelma on siis ollut aina (kani ollut meillä 4-5kk, tuli meille pari viikkoa luovutusiän jälkeen). Nyt vaan alkoi huolestuttamaan toi nököttäminen yhessä paikassa. Minkälaisia virikkeitä sille voisi kehitellä? Kanikaveria olemme kyllä miettineet mutta vielä ei ole ollut mahdollisuutta ottaa.. Kani syö ja juo normaalisti ja ulostaa. Kepit mitä voisi jyrsiä, ei paljoakaan sitä kiinnosta, olen siis myös huolissani hampaiden kunnosta (tarkistaminen siis vaikeaa kun kani ei suostu käsittelyyn) kuivaa leipää saa kyllä usein, jouduttu nyt sitä vähentämään lihomisen takia. Ja kani jyrsii silloin tällöin häkin kaltereita.

5

577

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -laalaa

Eläinkaupoista saa kaneille herkku tikkuja ja muita herkkupurtavia joissa kanin hampaat kuluu ja saa samalla virikettä. lisäksi voit kanin jalottelu paikkaan/huoneeseen vaikka jemmata salaattia tms. kanin herkkua jonka löytääkseen kani joutuu hieman etsiskelemään. Meidän kaneilla ainakin toimii. Lisäksi kaneilla on oma "touhunurkka" jossa on sanamalehtiä silputtaviksi, pahvia jyrsittäväksi ja vanhoja puhelinluetteloita :)

• hööpsistä

kaneille ei kannata antaa missään nimessä sanomalehtiä ja ja muita pahveja yms.. koska painomuste on myrkyllistä ja pahvi ja lehdet voi aiheuttaa suolitukosta..

• JonnaPP

Herkkutikkuja sille on annettu mutta kun se on jo aika pulska pupunen niin lopetettiin hetkellisesti niiden antaminen. Kiitos salaattineuvosta!

• tania78

Voisin villisti veikata sen kaipaavan sekä seuraa ja tekemistä.

Kanin kieli on aika vaikeasti ymmärrettävää. Kanin tulisi tuntea olonsa laumaan kuuluvaksi ja sen myötä sen tulisi kiinnostua asioista.
      Jos ette voi hankkia sille kaveria, tulisi teidän olla kaneja... Niin hassulta kuin se kuulostaakin.
      Hankkikaa kaivuulaatikko. Piilottakaa ruokaa ympäri kämppää. Maatkaa lattialla. Houkutelkaa se luokse turvallisesti - älkää ottako kiinni vaan antakaa kanille aikaa tulla luo. Palkitkaa vaikka rusinalla. Turhat herkkutangot eivät asiaan auta.
      Tehkää tunneleita ja esteitä. Ja kuullostelkaa kania. Mistä se pitää ja mistä ei.
      Tähän voi mennä aikaa, mutta antakaa se aika kanille.

Harva kani pitää käsittelystä. Kun kynnet leikataan ja hampaat katsotaan muistakaa palkita !!!

• JonnaPP

Kiitos, tästä otamme opiksemme :) Tiedänkin sen ettei kanit yleensä tykkää käsittelystä mutta muiden kanit yleensä hyväksyvät pakolliset sylittelyt. Meillä ei edes niitä.. Eiköhän tästä kohta jotain tule :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4461
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2428
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2375
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      51
      2138
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1687
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1501
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1476
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1274
    9. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1231
    10. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      40
      1124
    Aihe