lappiin ajelemaan

vanhukset

Pitäisi lähteä vaimon kaa ensi kesänä lappiin m-pyöräilemään ja katselemaan maisemia, eikä jaksaisi ajaa molempiin suuntiin (vaimo). Onko tietoa miten saisi m-pyörän lappiin muuten kuin ajamalla. [email protected] KIITOS VASTAUKSISTA

38

3312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lappiin menossa myös

      oletko kysynyt junarahtia? kulkee myös rekkarahtina aika mukavasti melkein mihin vaan.

      • vfghrth

        saman kuin henkilöauto


    • vain..

      Älä suotta ajele edestakaisin. Kun pääset tarpeeksi pohjoiseen, kaarrat takaisin etelänsuuntaan ja jatkat matkaa.

    • Ex Köröttelijä

      Ainoa harmi on kun pyörästä joutuu maksamaan auton hinnan.Autopaketit sesongista riippuen maksavat n.260-300e suuntaansa,sisältäen autopaikan ja kahden hengen makuuhytin suihkulla tai ilman,suihkulliset hytit ovat makuuvaunujen toisessa kerroksessa.Lastauspaikat etelässä ovat Helsinki tai Tampere ja pohjoisessa Rovaniemi,Kemijärvestä ja Kolarista en ole aivan varma,mutta VR:n sivuilta tiedot löytyvät.
      Muutaman kerran on HKI-Rovaniemi väli kuljettu,välillä nukuttu huonosti ja välillä hyvin huonosti,mutta sehän on onneksi yksilöllistä kuinka junassa saa nukutuksi.
      Etuna on se,kun illalla lähdet etelästä,olet kahdeksalta aamulla Rovaniemellä ja sieltähän ei Lappiin ole enää kovin pitkä matka.

      • Siannaama

        Mitä jos laitat pyörän peräkärryyn ja käyt se perässä kääntymässä lapissa.
        Ei tarviis ajaa ollenkaan sillä.


      • KäySeNÄINKIN
        Siannaama kirjoitti:

        Mitä jos laitat pyörän peräkärryyn ja käyt se perässä kääntymässä lapissa.
        Ei tarviis ajaa ollenkaan sillä.

        Mulla on mökki korkealla Lapissa ja olen joskus vetänyt pyörän mukana perävaunussa, onneksi on umpikoppi..muuten hävettäsi. mutta kun mökille joutuu viemään muutakin kaikenlaista. Yleensä uhraan jonkun päivän norjan ja pohjoisruotsin ajeluihin...venäjälle en ole uskaltanut toistaiseksi yksin lähteä.


      • Ymmällä
        KäySeNÄINKIN kirjoitti:

        Mulla on mökki korkealla Lapissa ja olen joskus vetänyt pyörän mukana perävaunussa, onneksi on umpikoppi..muuten hävettäsi. mutta kun mökille joutuu viemään muutakin kaikenlaista. Yleensä uhraan jonkun päivän norjan ja pohjoisruotsin ajeluihin...venäjälle en ole uskaltanut toistaiseksi yksin lähteä.

        Miksi hankkia pyörä, jos sillä ei aja????


    • kahdesti kokeiltu

      omistat pakettiauton, homma järjestyy helposti. pyörä kyytiin ja jatkat matkaa sopivasta kohden pyörällä.
      pari kertaa olen kokeillut.
      ensimmäisellä kerralla jätin auton Rovaniemelle ja toisella reissulla Ivaloon. jos tuttuja tai sukulaisia siellä suunnalla, ei parkkipaikkakaan ole ongelma.

      • harrikkamiehiä

        .


      • kahdesti kokeiltu
        harrikkamiehiä kirjoitti:

        .

        enpä ole harrikkakuski.


    • mukavuus -

      On sitäkin nähty ja enemmässä määrin nähdään, että äijä ajaa moottoripyörällä ja vaimo matkailuautolla.
      Ei tarvitse pystyttää telttaa ja aina löytyy lämmin syli ja peti, kun alkaa kyllästyttää.

      Eräs sanoi järjestelystä, että pyörä tulee niin rumaksi, kun joutuu pakkaamaan siihen nyssyköitä ???

      • Adria + moto

        Me ollaan sitten vissiin tavattu mutta missä?

        Asiassa on tässäkin puolensa: vaimon kanssa on tehtävä autolla kesälomareissu, jos aikoo väleissä pysyä. On ihan kätevää jättää vaimo Adrialla hetkeksi leirintäalueelle ja paikkakunnan kauppoja kiertämään, pääsee kato häipäseen itse motolla vähän ympäristöä tutkimaan.

        Nää on näitä uusia tapoja harrastaa moottoripyöräilyä ja ihan mukavia. Sitä perinteistä tapaa unohtamatta.


      • as.auto+moto

        Minä tein viime kesänä just tollasen reissun. Leiripaikkaa ei tarvitse etsiä ja sateella helposti suojaan.


      • ..voi apua!
        as.auto+moto kirjoitti:

        Minä tein viime kesänä just tollasen reissun. Leiripaikkaa ei tarvitse etsiä ja sateella helposti suojaan.

        Ootteks te muka vielä jotain nuoria kapinallisia moottoripyöräilijöitä??!

        Tuohan kuulostaa ihan eunukkimunaisten eläkeläisten harrastamiselta!
        Vai laitatteko nahkarotsin asuntoauton kaappiin, vedätte Reino-tossut jalkaan ja rupeatte katsomaan vaunun telkkarista Salkkareita??


      • as.auto+moto
        ..voi apua! kirjoitti:

        Ootteks te muka vielä jotain nuoria kapinallisia moottoripyöräilijöitä??!

        Tuohan kuulostaa ihan eunukkimunaisten eläkeläisten harrastamiselta!
        Vai laitatteko nahkarotsin asuntoauton kaappiin, vedätte Reino-tossut jalkaan ja rupeatte katsomaan vaunun telkkarista Salkkareita??

        Mikään ei nyt mennyt tuossa kohdalleen. Olen tehnyt yli 1000km vetoja kerralla suuntaansa.
        Kaikkea pitää kokeilla.


      • Mika++
        as.auto+moto kirjoitti:

        Mikään ei nyt mennyt tuossa kohdalleen. Olen tehnyt yli 1000km vetoja kerralla suuntaansa.
        Kaikkea pitää kokeilla.

        Mulla on helppoa. Ei ole muuta kuin moottoripyörä. Sillä on tehtävä kaikki reissut. Jos on varaa valita menoväline, niin on kertynyt liikaa omaisuutta. Myytte matkailuauton pois ja jaatte rahat köyhille.


      • Ex Köröttelijä
        Mika++ kirjoitti:

        Mulla on helppoa. Ei ole muuta kuin moottoripyörä. Sillä on tehtävä kaikki reissut. Jos on varaa valita menoväline, niin on kertynyt liikaa omaisuutta. Myytte matkailuauton pois ja jaatte rahat köyhille.

        Kun vuodet vierivät ja kilometrejä prätkän selässä kertyy tarpeeksi,alkavat muutkin vaihtoehdot ehkä kiinnostaa?Itse ehdin ajaa kymmenessä vuodessa reilut 250000km,hienoja,upeita kilometrejä,mahtavia reissuja kavereiden kanssa,vauhtia ja vaarallisia tilanteita...ilman haavereita...tuurit isosti mukana,mutta silti tuli vaihe jota en olisi uskonut tulevan,homma alkoi tökkiä,tuli turhautuminen oli pyöriä joilla olisi oikeasti päässyt kolmeasataa...sekin tuli kokeiltua...eikä ilman kortinlähdön pelkoa päässyt oikein ajamisesta nauttimaan...customit vaikka hienoja ovatkin eivät olleet mun juttu...pari tonnista matkaenskaa oli,mutta vaikka mukavia olivatkin eivät tuntuneet miltään ja paluu superpyöriin oli väistämätön,kaikki ne pyörämallit jotka kiinnostivat,omistin jossain vaiheessa harrastusta,eli sillekkään puoleel ei jäänyt mitään kaivelemaan.Nyt harrastuksena on pari kesää olleet nelipyöräiset kulkineet,nykyisellä pääsee 0>100kmh vähän reilussa 5 sekassa ja kulkuakin on n.260kmh,MUTTA SILTI MOOTTORIPYÖRÄILYÄ EI VOITA MIKÄÄN!!!


      • as.auto+moto
        Ex Köröttelijä kirjoitti:

        Kun vuodet vierivät ja kilometrejä prätkän selässä kertyy tarpeeksi,alkavat muutkin vaihtoehdot ehkä kiinnostaa?Itse ehdin ajaa kymmenessä vuodessa reilut 250000km,hienoja,upeita kilometrejä,mahtavia reissuja kavereiden kanssa,vauhtia ja vaarallisia tilanteita...ilman haavereita...tuurit isosti mukana,mutta silti tuli vaihe jota en olisi uskonut tulevan,homma alkoi tökkiä,tuli turhautuminen oli pyöriä joilla olisi oikeasti päässyt kolmeasataa...sekin tuli kokeiltua...eikä ilman kortinlähdön pelkoa päässyt oikein ajamisesta nauttimaan...customit vaikka hienoja ovatkin eivät olleet mun juttu...pari tonnista matkaenskaa oli,mutta vaikka mukavia olivatkin eivät tuntuneet miltään ja paluu superpyöriin oli väistämätön,kaikki ne pyörämallit jotka kiinnostivat,omistin jossain vaiheessa harrastusta,eli sillekkään puoleel ei jäänyt mitään kaivelemaan.Nyt harrastuksena on pari kesää olleet nelipyöräiset kulkineet,nykyisellä pääsee 0>100kmh vähän reilussa 5 sekassa ja kulkuakin on n.260kmh,MUTTA SILTI MOOTTORIPYÖRÄILYÄ EI VOITA MIKÄÄN!!!

        Kokemusta minullekin on kertynyt monesta mp-merkistä. Ajokilometrejä n. 400 000km kaikkiaan.
        Tällä hetkellä ajelen tieliikennemönkijällä pakkaskauden ajan.
        Mutta mp:llä ajamista en silti lopeta niin kauan kun terveyttä riittää.


      • Ex Köröttelijä
        as.auto+moto kirjoitti:

        Kokemusta minullekin on kertynyt monesta mp-merkistä. Ajokilometrejä n. 400 000km kaikkiaan.
        Tällä hetkellä ajelen tieliikennemönkijällä pakkaskauden ajan.
        Mutta mp:llä ajamista en silti lopeta niin kauan kun terveyttä riittää.

        Olen sinuun verraten noviisi.Itsellä "Tekosynä"hyvistä varusteista huolimatta,suvun perintönä tulleet reumaattiset kivut nivelissä...äsh...ei kuitenkaan,vaan nyt puhaltavat uudet tuulet.


      • as.auto+moto
        Ex Köröttelijä kirjoitti:

        Olen sinuun verraten noviisi.Itsellä "Tekosynä"hyvistä varusteista huolimatta,suvun perintönä tulleet reumaattiset kivut nivelissä...äsh...ei kuitenkaan,vaan nyt puhaltavat uudet tuulet.

        olen myös noviisi vieläkin. Kokemusta karttuu ja uutta opin jatkuvasti. Toivottavasti tieto tallentuu korvieni väliin.


      • 1-1
        as.auto+moto kirjoitti:

        olen myös noviisi vieläkin. Kokemusta karttuu ja uutta opin jatkuvasti. Toivottavasti tieto tallentuu korvieni väliin.

        Samasta syystä kuin laitesukelluksen taidanpa lopettaa myös motoilun. Ei vaan kestä nähdä noita eläkeikäisiä "homopettereitä" istumassa ylihintaisten / ylikokoisten (taitoon nähden) pyörien selässä, tosin kyllä vaikeasti eturauhasesta / peräpukamista johtuen - kenties

        Joten hei - pitäkää Bingonne ja hymerinne mutta säästäkää meidät näystä nahkapuvuista pursuilevista vatsoistanne... jooko?


      • don´t worry!
        1-1 kirjoitti:

        Samasta syystä kuin laitesukelluksen taidanpa lopettaa myös motoilun. Ei vaan kestä nähdä noita eläkeikäisiä "homopettereitä" istumassa ylihintaisten / ylikokoisten (taitoon nähden) pyörien selässä, tosin kyllä vaikeasti eturauhasesta / peräpukamista johtuen - kenties

        Joten hei - pitäkää Bingonne ja hymerinne mutta säästäkää meidät näystä nahkapuvuista pursuilevista vatsoistanne... jooko?

        Vanhuudessa on hyvät ja huonot puolensa, huomaat kun sinne asti kerkeät.

        Aika pieni joukko kuitenkin ovat nuo ylikokoisilla prätkillä pöyhkeilevät firmansa myyneet kaivinkoneurakoitsijat. Suurin osa ikääntyneistä motoristeista on oikein leppoisaa porukkaa. Talot on maksettu, lapset kasvatettu eikä uraputkeakaan ole enää tarjolla. Siispä ei ole mitään näyttämisen tarvetta.

        Pistetään vaan kypärä päähän, hiukan peräpukamavoidetta ja baanalle. Pyöränkään ei tarvitse olla viimeistä mallia hypersuper vaan hiukan harmaantuneempikin kalusto käy.
        Moottoripyöräilyn peruselementit eivät ole hintalapusta kiinni -- vapaa tie, tuuli hiuksissa ( jos on) ja kesän lämpö seikkailuineen ovat kaikkien oikealla motoristinsydämellä varustettujen sielujen vapaassa nautinnassa.


      • as.auto+moto
        1-1 kirjoitti:

        Samasta syystä kuin laitesukelluksen taidanpa lopettaa myös motoilun. Ei vaan kestä nähdä noita eläkeikäisiä "homopettereitä" istumassa ylihintaisten / ylikokoisten (taitoon nähden) pyörien selässä, tosin kyllä vaikeasti eturauhasesta / peräpukamista johtuen - kenties

        Joten hei - pitäkää Bingonne ja hymerinne mutta säästäkää meidät näystä nahkapuvuista pursuilevista vatsoistanne... jooko?

        En ole eläkeläinen vielä. Kuntokin on vielä hyvä.
        Elämästä pitää osata nauttia.


      • Ex Köröttelijä
        as.auto+moto kirjoitti:

        En ole eläkeläinen vielä. Kuntokin on vielä hyvä.
        Elämästä pitää osata nauttia.

        Provoilijoita,päänaukojia ja ruikuttajia jotka sinullekin vastailevat,on täällä ollut aina,siinä varmasti suurin syy,että monet vanhat nimimerkit ja nickittömätkin vakiokirjoittajat ovat nostaneet täältä kytkintä.
        Tosin eipä heitä kannata noteerata mitenkään,sillä tyhjistä tynnyreistä se suurin kumina lähtee.


      • jajoo-
        Ex Köröttelijä kirjoitti:

        Provoilijoita,päänaukojia ja ruikuttajia jotka sinullekin vastailevat,on täällä ollut aina,siinä varmasti suurin syy,että monet vanhat nimimerkit ja nickittömätkin vakiokirjoittajat ovat nostaneet täältä kytkintä.
        Tosin eipä heitä kannata noteerata mitenkään,sillä tyhjistä tynnyreistä se suurin kumina lähtee.

        Olen vanhamies ja jäsenet väsyy , kun vetää tankillisen yhteen soittoon...


      • ccccccccw
        Ex Köröttelijä kirjoitti:

        Provoilijoita,päänaukojia ja ruikuttajia jotka sinullekin vastailevat,on täällä ollut aina,siinä varmasti suurin syy,että monet vanhat nimimerkit ja nickittömätkin vakiokirjoittajat ovat nostaneet täältä kytkintä.
        Tosin eipä heitä kannata noteerata mitenkään,sillä tyhjistä tynnyreistä se suurin kumina lähtee.

        Kun tappelut on unohtuneet, tulet sinä jauhamaan vanhoja kaunojasi tänne.
        Mene pois jollet muuta osaa


      • .
        jajoo- kirjoitti:

        Olen vanhamies ja jäsenet väsyy , kun vetää tankillisen yhteen soittoon...

        `


      • Ex Köröttelijä
        ccccccccw kirjoitti:

        Kun tappelut on unohtuneet, tulet sinä jauhamaan vanhoja kaunojasi tänne.
        Mene pois jollet muuta osaa

        Terveisiä sinullekin!


      • 1100rt
        don´t worry! kirjoitti:

        Vanhuudessa on hyvät ja huonot puolensa, huomaat kun sinne asti kerkeät.

        Aika pieni joukko kuitenkin ovat nuo ylikokoisilla prätkillä pöyhkeilevät firmansa myyneet kaivinkoneurakoitsijat. Suurin osa ikääntyneistä motoristeista on oikein leppoisaa porukkaa. Talot on maksettu, lapset kasvatettu eikä uraputkeakaan ole enää tarjolla. Siispä ei ole mitään näyttämisen tarvetta.

        Pistetään vaan kypärä päähän, hiukan peräpukamavoidetta ja baanalle. Pyöränkään ei tarvitse olla viimeistä mallia hypersuper vaan hiukan harmaantuneempikin kalusto käy.
        Moottoripyöräilyn peruselementit eivät ole hintalapusta kiinni -- vapaa tie, tuuli hiuksissa ( jos on) ja kesän lämpö seikkailuineen ovat kaikkien oikealla motoristinsydämellä varustettujen sielujen vapaassa nautinnassa.

        AAMEN


    • HarleyKinks

      Tuo vaimos Hesaan hoitoon, saa kunnolla. Koko porukalta.

    • 1100cc1

      Ikää on varmasti tarpeeksi mutta siitä huolimatta olisi MP matka lappiin suunitteilla ja vaimokin lähtee mukaan voipi olla et piipahdetaan norjassa(Nord Cap)Viime vuonna käytiin Kilpisjärvellä ja Saana teki unotumattoman vaikutuksen kai se sitä Lapinkuumetta on koska sinne on kova hinku lähteä uudestaan

    • 350ccYömaha

      Ei kai sun vaimo oo se isoperseinen ku kyseli sopivaa mopoo läskiperseelle?

    • vanhakuski

      no juups, suosittelen ihan ajamalla menemään, mieluummin niin, että ehdit oikeesti katseleen niitä maisemia, eikä mitään 500-1000km päivämatkoja! Maisemia voi alkaa tiiraileen jo ihan etelästä.. niin sujuu reissu rattoisammin. Matkalla on paikkoja, joissa yöpyä, leirintäalueita, jne. lapissa on syytä tarkkailla tienvarsia, poro on arvaamaton otus. Rautaperseet ajetaan sitten ihan muualla, kuin lomareissulla!

      • KTMkurko

        Mene sinä vanha hintti Jopollas Virheiden puoluekokoukseen.


      • nulikantappaja
        KTMkurko kirjoitti:

        Mene sinä vanha hintti Jopollas Virheiden puoluekokoukseen.

        voisin menä, vaan kun en oo vihree, enkä huntti, toisin kun KTMkurko.. mikähän paskahousu sekin lie?? Ajamisesta ainakaan ei tule mitään.. Julkihomo, anaali levällään.


      • 1100cc1

        Kyllä vaan poroja kannattaa varoa ja jos vastaantulija väläyttelee valoja niin on melkovarmasti elukoita tiellä.Toi parempi puolisko pitää kyllä huolen ettei ajella liian pitkiä päivämatkoja ja taukojakin sopivasti,mutta jos on jokin syy ajaa kunnon päivämatka niin jaksaa kyllä istua ilman rutinoita sekin on kokeiltu.


    • Varre

      Ajettiin vaimoni kanssa aikoinaan kolmeen päivään joensuusta itävaltaan. Miksi ei lappiin voi ajella kaks päällä pyörällä. Ajoin yksinään samoilla silmillä joensuu~inari~joensuu. Oli silloin vetoa siitä ja voitin munkki kahvit;) Ajeluhan se parasta moottoripyöräilyssä on.

      • KTMKurko

        Ttu sinä mitään oo ajellu kolmes päiväs Itä Valtaan. Ookko ees käyny siäl koskaa? Mie oon ajannu koko Afrikan läpi neljäs päiväs, Tankerista Kaap Kaupunkiin, keskinopeus 300km/h, syömässä, tankilla, ja paskalla pysähyin. Muuten verin suoraa huutoo läpi viitakot ja Saharat. Yhtä uskottava juttu kuin jostain vitun Savosta Aatulandiaan kolmes päiväs. Johan Joen Suusta ajaa kaks päivää Helssinkiin ja siit o viel Aatulandiaan matkaa ja lauttoja. Ja eksymiset päälle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      248
      2188
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      82
      1856
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1545
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      110
      1270
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1160
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1125
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1054
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      980
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe