Kannataakos ostaa golf mk3??

Eli olisin ostamassa kolmos koppaista golfia joku 1,8 bensa tai 1,9 tdi.
kertokaapas mitäs vikoja näissä on ja mitä kannattaa katsoa tarkaan osto hetkellä.
vuos malli olis siitä 94 ylös päin.
tietääkös kukaan kuinka paljon bensaa imaisee toi 1,8 ??

15

3551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fklj

      jos levyt takana niin käsijarru mennee näin talvisin juntturaan/ jää laahaamaan... muuten LÄMMIN ja hyvä talviauto!

      • Anonyymi

        Mulla meni jäähän peugeotissa käsijarruvaijeri. Takana levyt. Monessa merkissä samaa, joissa on levyt takana. Aikaisemmissa autoissa, missä rumpujarrut, ei jumiin jäätymistä ollut. Nyt on katsonnassa Saab, kun niissä on käsijarru etupyörille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla meni jäähän peugeotissa käsijarruvaijeri. Takana levyt. Monessa merkissä samaa, joissa on levyt takana. Aikaisemmissa autoissa, missä rumpujarrut, ei jumiin jäätymistä ollut. Nyt on katsonnassa Saab, kun niissä on käsijarru etupyörille.

        Kuulin saman, että peugeotin käsijarru jäätyy jumiin. Lainasin peugeottia ja omistaja sanoi, että älä käytä käsijarrua, sillä pakkasessa jarrut jäätyy jumiin. Omistaja oli sitonut kässärikahvan pois käytöstä. Eipähän sit vahingossa vedä kässäriä kiinni. Piti parkkeerata auto vaateriin jopa parkkihallissa. Oli muuten kylmä auto, -25° pakkasessa ja varpaat meinasi jäätyä. Moottorin lämpömittari osoitti alle puolikasta koko ajan, ( normaalisti viisarin piti osoittaa +90° ) vaikka kuormaa päällä ja satasta moottoritiellä. Termostaatti ilmeisesti sökönä.


    • ...

      Nuo alkavat olla jo niin vanhoja autoja, että ihan varmasti kaikkea pientä pääsee jo laittamaan, mutta jos onnistut vielä löytämään vähän ajetun 1.8 moottorisen, niin siitä ei perusauto enää paljon parane. Itsellä oli sellainen kauan sitten ja pidin todella paljon. Ei ehkä mikään raketti mutta letkeästi vääntävä moottori se 1.8, sillä ajelee mielellään.

      • varmasti

        Tuollainen Golf sopii kesäautoksi, mutta talvella sillä ei tee mitään. VW:n vakio-ongelma eli lukot, ovat kyseisessä mallissa oikea murheenkryyni. Autosta ei pääse ulos, eikä sisään, koska lukkomekanismi jäätyy suunnitteluvirheen seurauksena. Siihen ei paljon aseöljyt ja muut auta (kuten seuraava kirjoittaja kertoo).


      • ...
        varmasti kirjoitti:

        Tuollainen Golf sopii kesäautoksi, mutta talvella sillä ei tee mitään. VW:n vakio-ongelma eli lukot, ovat kyseisessä mallissa oikea murheenkryyni. Autosta ei pääse ulos, eikä sisään, koska lukkomekanismi jäätyy suunnitteluvirheen seurauksena. Siihen ei paljon aseöljyt ja muut auta (kuten seuraava kirjoittaja kertoo).

        Ja höpö höpö, kyllä huomaa että et ole tuollaista Golfia omistanut. Ei ne lukot mihinkään jäädy jos a) pistää syksyllä silikonia oven tiivisteisiin b) pistää hiukkasen aseöljyä lukkoihin. Jos ei vaan osaa (niinkuin sinä ilmeisesti), niin syyllinen siihen miksi ovet on jäässä löytyy peiliin katsomalla, ja ongelmat ne vaan jatkuu vaikka kävisi kaikki automerkitmerkit läpi.
        On se vaan kumma että joillekin sattuu aina autoista ne maanantaiyksilöt jotka ei toimi, kun jättää huoltohommat tekemättä...kyllähän kaikki autot toimii varmasti ja öljytkin voi jättää vaihtamatta, eräs tuttu tuossa taannoin ajoi toyotansa moottorin kuivaksi ja sitten haukkui autoa paskaksi kun moottori leikkasi kiinni. :D


      • wolfisti
        ... kirjoitti:

        Ja höpö höpö, kyllä huomaa että et ole tuollaista Golfia omistanut. Ei ne lukot mihinkään jäädy jos a) pistää syksyllä silikonia oven tiivisteisiin b) pistää hiukkasen aseöljyä lukkoihin. Jos ei vaan osaa (niinkuin sinä ilmeisesti), niin syyllinen siihen miksi ovet on jäässä löytyy peiliin katsomalla, ja ongelmat ne vaan jatkuu vaikka kävisi kaikki automerkitmerkit läpi.
        On se vaan kumma että joillekin sattuu aina autoista ne maanantaiyksilöt jotka ei toimi, kun jättää huoltohommat tekemättä...kyllähän kaikki autot toimii varmasti ja öljytkin voi jättää vaihtamatta, eräs tuttu tuossa taannoin ajoi toyotansa moottorin kuivaksi ja sitten haukkui autoa paskaksi kun moottori leikkasi kiinni. :D

        itsellä oli farkku III 1.8 bensa,todella lämmin talvella,kulutus aika korkea varsinkin talvella,noin 9-11.hyvä ajaa jos alusta kunnossa,tarkista taka-akselin puslat!koneella oli ajettu n.340tkm ei vielä vienyt öljyä,eikä muitakaan nesteitä.kori alkoi ruostua siksi hävitin pois.tarkista helmat,kaaret ja erityisesti kumitulppien ympäristö tarkkaan!pahin paikka takajalkatila.kaiken kaikkiaan hyvä ja helppo auto pitää kunnossa,jos löydät siistin yksilön niin suosittelen lämpimästi.niin ei se kulutus kesällä noin korkea ole,matka-ajossa 6-6,5


      • editions
        wolfisti kirjoitti:

        itsellä oli farkku III 1.8 bensa,todella lämmin talvella,kulutus aika korkea varsinkin talvella,noin 9-11.hyvä ajaa jos alusta kunnossa,tarkista taka-akselin puslat!koneella oli ajettu n.340tkm ei vielä vienyt öljyä,eikä muitakaan nesteitä.kori alkoi ruostua siksi hävitin pois.tarkista helmat,kaaret ja erityisesti kumitulppien ympäristö tarkkaan!pahin paikka takajalkatila.kaiken kaikkiaan hyvä ja helppo auto pitää kunnossa,jos löydät siistin yksilön niin suosittelen lämpimästi.niin ei se kulutus kesällä noin korkea ole,matka-ajossa 6-6,5

        Tosi luotettava ja hyvä perusauto. Moottoriin (1,8 bens) pääsee hyvin käsiksi ja kulutus on mielestäni aika pieni. Harvoin ruosteinen ja ei vie öljyä niinkuin esim. passatti, lämmin talvella, ainoa miinus on tosiaan ovet (ei lukot) jotka saatavat jäätyä kiinni silikonista huolimatta. Tietysti nykymittapuun mukaan vähän yksinkertainen ja kolkko sisusta mutta siihen tottuu, mielestäni esim. kaikki Toyotat ovat tylsempiä (ja uskomattoman kalliita!)


      • ............
        editions kirjoitti:

        Tosi luotettava ja hyvä perusauto. Moottoriin (1,8 bens) pääsee hyvin käsiksi ja kulutus on mielestäni aika pieni. Harvoin ruosteinen ja ei vie öljyä niinkuin esim. passatti, lämmin talvella, ainoa miinus on tosiaan ovet (ei lukot) jotka saatavat jäätyä kiinni silikonista huolimatta. Tietysti nykymittapuun mukaan vähän yksinkertainen ja kolkko sisusta mutta siihen tottuu, mielestäni esim. kaikki Toyotat ovat tylsempiä (ja uskomattoman kalliita!)

        jäätyy 3koppasissa talvella ja myös lukot koska kosteus (kondenssi) ei pääse pois lukosta!Tähän auttaa pienen reiän poraaminen ovipeltiin lukon lähelle josta voi suihkuttaa öljyä suoraan lukkoon,myös lukkojen voitelu hyvin ennen pakkasia auttaa asiaa.
        2Golffissa ei tätä ongelmaa ole koska siinä kahva erilainen ja lukko hyvin näkyvillä,kehitys siis mennyt taaksepäin!


    • kolopallo

      tosin ruoste vaivaa näitä 3koppasia enemmän kuin 2malleja!Tyypillisiä ruostekohtia ovat etulokarin alakulmat (sisälokasuoja pois,näkee paremmin)joskus hyvinkin laajalti lahonneet huomaamatta(kerää savet sinne poteroon),kynnyskotelot,takaluukku,vesitulpanreijät pohjassa,ikkunanpielet,ovipellit ja kaikki kohdat minne kura jää muhimaan.
      Koneet näissä kestää hyvin etenkin 1.8 on ikiliikkuja,jos siis löydät hyväkorisen vähän ajetun auton iske kiinni,lahoa ei kannata ostaa!

      • Anonyymi

        Monessa automerkissä on etulokasuojassa roiskeläppä niin, että maa-aineita kertyy ovipalkin ja roiskeläpän välikköön. Autostani ruostui etu lokasuojan oven alareunasta tuhannen murenaksi 15cm. pätkät. Kaikki muu oli hyvin massan suojassa ja vaihdoin uudet lokarit. Onneksi lokasuojat on kiinnitetty pulteilla eteen.


    • Anonyymi

      Mulla on golf mk3. Kysyisin, että voiko hammastangon vaihtaa tehostetusta - tehostamattomaan hammastankoon. Tehostettu vuotaa ja putketkin alkaa olla ruostuneet ja liitokset vuotaa. Ajan niin vähän, että tehostamaton ohjaus riittäisi volkkarissani.

    • Anonyymi

      VW Golf mk3. Mihin on akun maadoituskaapeli kiinnitetty auton moottoritilassa ? Kaapeli on yhdistetty akun miinus napaan. ( On jäänyt projekti kesken, kun konepellin avasin )

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

      Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      34
      5338
    2. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

      kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      484
      2474
    3. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

      Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      27
      1239
    4. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

      Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      5
      1035
    5. En tiedä miksi kerroin sinusta täällä

      Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.
      Tunteet
      16
      957
    6. Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!

      Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http
      Mainonta ja markkinointi
      7
      934
    7. Nainen, tunnetko saman kuin minä

      Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv
      Ikävä
      41
      812
    8. HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena

      HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei
      Maailman menoa
      193
      774
    9. Ei ois kyllä kivaa

      Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv
      Ikävä
      3
      764
    10. Siellä taas pyörin

      Nimittäin sinun paikkakunnalla mies. Mutta en vieläkään nähnyt sinua. Miksi sinä olet minulta aina piilossa?
      Tunteet
      8
      723
    Aihe