Kannataakos ostaa golf mk3??

Eli olisin ostamassa kolmos koppaista golfia joku 1,8 bensa tai 1,9 tdi.
kertokaapas mitäs vikoja näissä on ja mitä kannattaa katsoa tarkaan osto hetkellä.
vuos malli olis siitä 94 ylös päin.
tietääkös kukaan kuinka paljon bensaa imaisee toi 1,8 ??

15

3725

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fklj

      jos levyt takana niin käsijarru mennee näin talvisin juntturaan/ jää laahaamaan... muuten LÄMMIN ja hyvä talviauto!

      • Anonyymi

        Mulla meni jäähän peugeotissa käsijarruvaijeri. Takana levyt. Monessa merkissä samaa, joissa on levyt takana. Aikaisemmissa autoissa, missä rumpujarrut, ei jumiin jäätymistä ollut. Nyt on katsonnassa Saab, kun niissä on käsijarru etupyörille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla meni jäähän peugeotissa käsijarruvaijeri. Takana levyt. Monessa merkissä samaa, joissa on levyt takana. Aikaisemmissa autoissa, missä rumpujarrut, ei jumiin jäätymistä ollut. Nyt on katsonnassa Saab, kun niissä on käsijarru etupyörille.

        Kuulin saman, että peugeotin käsijarru jäätyy jumiin. Lainasin peugeottia ja omistaja sanoi, että älä käytä käsijarrua, sillä pakkasessa jarrut jäätyy jumiin. Omistaja oli sitonut kässärikahvan pois käytöstä. Eipähän sit vahingossa vedä kässäriä kiinni. Piti parkkeerata auto vaateriin jopa parkkihallissa. Oli muuten kylmä auto, -25° pakkasessa ja varpaat meinasi jäätyä. Moottorin lämpömittari osoitti alle puolikasta koko ajan, ( normaalisti viisarin piti osoittaa +90° ) vaikka kuormaa päällä ja satasta moottoritiellä. Termostaatti ilmeisesti sökönä.


    • ...

      Nuo alkavat olla jo niin vanhoja autoja, että ihan varmasti kaikkea pientä pääsee jo laittamaan, mutta jos onnistut vielä löytämään vähän ajetun 1.8 moottorisen, niin siitä ei perusauto enää paljon parane. Itsellä oli sellainen kauan sitten ja pidin todella paljon. Ei ehkä mikään raketti mutta letkeästi vääntävä moottori se 1.8, sillä ajelee mielellään.

      • varmasti

        Tuollainen Golf sopii kesäautoksi, mutta talvella sillä ei tee mitään. VW:n vakio-ongelma eli lukot, ovat kyseisessä mallissa oikea murheenkryyni. Autosta ei pääse ulos, eikä sisään, koska lukkomekanismi jäätyy suunnitteluvirheen seurauksena. Siihen ei paljon aseöljyt ja muut auta (kuten seuraava kirjoittaja kertoo).


      • ...
        varmasti kirjoitti:

        Tuollainen Golf sopii kesäautoksi, mutta talvella sillä ei tee mitään. VW:n vakio-ongelma eli lukot, ovat kyseisessä mallissa oikea murheenkryyni. Autosta ei pääse ulos, eikä sisään, koska lukkomekanismi jäätyy suunnitteluvirheen seurauksena. Siihen ei paljon aseöljyt ja muut auta (kuten seuraava kirjoittaja kertoo).

        Ja höpö höpö, kyllä huomaa että et ole tuollaista Golfia omistanut. Ei ne lukot mihinkään jäädy jos a) pistää syksyllä silikonia oven tiivisteisiin b) pistää hiukkasen aseöljyä lukkoihin. Jos ei vaan osaa (niinkuin sinä ilmeisesti), niin syyllinen siihen miksi ovet on jäässä löytyy peiliin katsomalla, ja ongelmat ne vaan jatkuu vaikka kävisi kaikki automerkitmerkit läpi.
        On se vaan kumma että joillekin sattuu aina autoista ne maanantaiyksilöt jotka ei toimi, kun jättää huoltohommat tekemättä...kyllähän kaikki autot toimii varmasti ja öljytkin voi jättää vaihtamatta, eräs tuttu tuossa taannoin ajoi toyotansa moottorin kuivaksi ja sitten haukkui autoa paskaksi kun moottori leikkasi kiinni. :D


      • wolfisti
        ... kirjoitti:

        Ja höpö höpö, kyllä huomaa että et ole tuollaista Golfia omistanut. Ei ne lukot mihinkään jäädy jos a) pistää syksyllä silikonia oven tiivisteisiin b) pistää hiukkasen aseöljyä lukkoihin. Jos ei vaan osaa (niinkuin sinä ilmeisesti), niin syyllinen siihen miksi ovet on jäässä löytyy peiliin katsomalla, ja ongelmat ne vaan jatkuu vaikka kävisi kaikki automerkitmerkit läpi.
        On se vaan kumma että joillekin sattuu aina autoista ne maanantaiyksilöt jotka ei toimi, kun jättää huoltohommat tekemättä...kyllähän kaikki autot toimii varmasti ja öljytkin voi jättää vaihtamatta, eräs tuttu tuossa taannoin ajoi toyotansa moottorin kuivaksi ja sitten haukkui autoa paskaksi kun moottori leikkasi kiinni. :D

        itsellä oli farkku III 1.8 bensa,todella lämmin talvella,kulutus aika korkea varsinkin talvella,noin 9-11.hyvä ajaa jos alusta kunnossa,tarkista taka-akselin puslat!koneella oli ajettu n.340tkm ei vielä vienyt öljyä,eikä muitakaan nesteitä.kori alkoi ruostua siksi hävitin pois.tarkista helmat,kaaret ja erityisesti kumitulppien ympäristö tarkkaan!pahin paikka takajalkatila.kaiken kaikkiaan hyvä ja helppo auto pitää kunnossa,jos löydät siistin yksilön niin suosittelen lämpimästi.niin ei se kulutus kesällä noin korkea ole,matka-ajossa 6-6,5


      • editions
        wolfisti kirjoitti:

        itsellä oli farkku III 1.8 bensa,todella lämmin talvella,kulutus aika korkea varsinkin talvella,noin 9-11.hyvä ajaa jos alusta kunnossa,tarkista taka-akselin puslat!koneella oli ajettu n.340tkm ei vielä vienyt öljyä,eikä muitakaan nesteitä.kori alkoi ruostua siksi hävitin pois.tarkista helmat,kaaret ja erityisesti kumitulppien ympäristö tarkkaan!pahin paikka takajalkatila.kaiken kaikkiaan hyvä ja helppo auto pitää kunnossa,jos löydät siistin yksilön niin suosittelen lämpimästi.niin ei se kulutus kesällä noin korkea ole,matka-ajossa 6-6,5

        Tosi luotettava ja hyvä perusauto. Moottoriin (1,8 bens) pääsee hyvin käsiksi ja kulutus on mielestäni aika pieni. Harvoin ruosteinen ja ei vie öljyä niinkuin esim. passatti, lämmin talvella, ainoa miinus on tosiaan ovet (ei lukot) jotka saatavat jäätyä kiinni silikonista huolimatta. Tietysti nykymittapuun mukaan vähän yksinkertainen ja kolkko sisusta mutta siihen tottuu, mielestäni esim. kaikki Toyotat ovat tylsempiä (ja uskomattoman kalliita!)


      • ............
        editions kirjoitti:

        Tosi luotettava ja hyvä perusauto. Moottoriin (1,8 bens) pääsee hyvin käsiksi ja kulutus on mielestäni aika pieni. Harvoin ruosteinen ja ei vie öljyä niinkuin esim. passatti, lämmin talvella, ainoa miinus on tosiaan ovet (ei lukot) jotka saatavat jäätyä kiinni silikonista huolimatta. Tietysti nykymittapuun mukaan vähän yksinkertainen ja kolkko sisusta mutta siihen tottuu, mielestäni esim. kaikki Toyotat ovat tylsempiä (ja uskomattoman kalliita!)

        jäätyy 3koppasissa talvella ja myös lukot koska kosteus (kondenssi) ei pääse pois lukosta!Tähän auttaa pienen reiän poraaminen ovipeltiin lukon lähelle josta voi suihkuttaa öljyä suoraan lukkoon,myös lukkojen voitelu hyvin ennen pakkasia auttaa asiaa.
        2Golffissa ei tätä ongelmaa ole koska siinä kahva erilainen ja lukko hyvin näkyvillä,kehitys siis mennyt taaksepäin!


    • kolopallo

      tosin ruoste vaivaa näitä 3koppasia enemmän kuin 2malleja!Tyypillisiä ruostekohtia ovat etulokarin alakulmat (sisälokasuoja pois,näkee paremmin)joskus hyvinkin laajalti lahonneet huomaamatta(kerää savet sinne poteroon),kynnyskotelot,takaluukku,vesitulpanreijät pohjassa,ikkunanpielet,ovipellit ja kaikki kohdat minne kura jää muhimaan.
      Koneet näissä kestää hyvin etenkin 1.8 on ikiliikkuja,jos siis löydät hyväkorisen vähän ajetun auton iske kiinni,lahoa ei kannata ostaa!

      • Anonyymi

        Monessa automerkissä on etulokasuojassa roiskeläppä niin, että maa-aineita kertyy ovipalkin ja roiskeläpän välikköön. Autostani ruostui etu lokasuojan oven alareunasta tuhannen murenaksi 15cm. pätkät. Kaikki muu oli hyvin massan suojassa ja vaihdoin uudet lokarit. Onneksi lokasuojat on kiinnitetty pulteilla eteen.


    • Anonyymi

      Mulla on golf mk3. Kysyisin, että voiko hammastangon vaihtaa tehostetusta - tehostamattomaan hammastankoon. Tehostettu vuotaa ja putketkin alkaa olla ruostuneet ja liitokset vuotaa. Ajan niin vähän, että tehostamaton ohjaus riittäisi volkkarissani.

    • Anonyymi

      VW Golf mk3. Mihin on akun maadoituskaapeli kiinnitetty auton moottoritilassa ? Kaapeli on yhdistetty akun miinus napaan. ( On jäänyt projekti kesken, kun konepellin avasin )

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe