Kissani putosi jäihin!

Noora

Auttakaa! Eilen kävi onnettomuus. Kissani putosi eilen jäihin! Oltiin käymässä mökillä jossa kisu on ihan pennusta asti tottunut liikuskelemaan vapaana. Oltiin pihalla ja ite kylvin perunoita maahan ja kisu kuljeskeli siinä ympärillä. Naapurimökkiläinen oli kai nähnyt meidät (uusi naapuri joka ei tiennyt meillä olevan kisuamme) ja tuli koiransa kanssa sanomaan päivää. Koira on pikkukoira mutta kissani säikähti sitä ja juoksi pakoon rantaan ja siitä jäälle. Koira jäi haukkumaan rannalle ja omistaja otti kiinni. Kissani ei ole koskaan ennen tietääkseni joutunut jäälle ja se ei tajunnut varoa paperinohutta jäätä ja molskahti veteen, ei tosin kovin kylmää vettä. Kissa ui rantaan ja menin heti ottamaan sen syliin ja sitten vein sen saunaan joka oli lämpiämässä ja kuivattelin siellä. Kissa vaikutti jo parin tunnin päästä tapahtumasta ihan ok, mutta nyt pelkään, että jos sille on jäänyt jotain traumoja asiasta. Oliko tämä nyt mun vika? Syytän itseäni tästä tapahtumasta ja pelkään, että kissalle on sattunut jotain. Epäilen nimittäin kissan olevan tiineenä, koska halusimme sen tekevän vielä yhdet pennut, niin olen antanut sen liikkua myös kotipihalla vapaana. Mutta nyt pelkään, että jos pennuillekin on käynyt jotain. Masu on vähän pyöristynyt ollut jo muutaman viikon. Mitä mun pitäisi tehdä? Sovittiin naapurin kanssa, että tästä lähtien pidetään lemmikit kiinni jos yhtäaikaa satutaan mökkeilemään.

2

339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toinen kissanomistaja!

      Onpa ihana että tuollaisia ihmisiäkin vielä löytyy! Ihana kuulla, että joku puhuu välillä kissoista ja eläimistä yleensä, eikä vaan jostain miehistä yms.
      Luulenpa ettei kissallesi jäänyt varsinaisia traumoja. Ja tuskimpa tuo ei-toivottu-kylpy pennuillekkaan mitään aiheuttanut!
      Ja kiitos sinun, kun huolehdit sen heti lämpimään saunaan! Onneksi oli apu lähellä, muuten kissa paralla olisi ollut varmasti karut seuraukset. Toivottavasti koira pysyy nyt poissa ja kissa uskaltaa liikkua taas vapaasti!
      Kaikkea hyvää sinulle ja kissallesi!

    • Anonyymi

      Minä aina pelkään että omat kissat menee heikolle jäälle, että mutta hyvä ettei sille käynyt mitään. Ja toisaalta tuosta saunasta, niin eihän sitä ihmisillekkään suositella jäihin tippumisen jälkeen että heti vaihtuu täysin lämpötila korkeaksi kuulemma voi olla vakava terveysriski mutta jos sauna ei vielä kovin lämmin ollut niin ei oo vakavaa. Pyri enemmän lämmittelemään vilteillä ja vähän kerrallaan lämpötilan nostoa ettei käy mitään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9910
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      404
      4321
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2976
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      229
      2654
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2644
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1835
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      70
      1691
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe