miten keskeyttää menkat?

dumgöörl

On kyllä varmaan monen mielestä todella tyhmä kysymys, mutta kysynpäs silti. Ihan vaikka vaan piruuttani.
Niin, minulla alkoi tänään menkat. Onhan ne tulleet monta kertaa jo aikaisemminkin, mutta haluan, että vuoto loppuu ennen perjantaita. Onko mahdollista keskeyttää jo alkanut vuoto? Vaikka syömällä jälkiehkäsy pilleri tms? Mulla ei ole e-pillereitä, joten älkää sanoko niistä mitään, saan ne vasta ensi viikolla :D

39

31653

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • f

      Kun limakalvo on alkanut hajota ja vuotaa ulos, et saa sitä millään pillerillä tai muullakaan enää pysymään kasassa.

    • dovedovedovedove

      Ei niitä voi keskeyttää, kun vuoto on jo alkanut. On olemassa lääkettä tuohonkin vaivaan ja sitä käytetään usein kun nainen on hakeutunut sairalaan liian runsaan vuodon vuoksi, mutta tarvtiset lääkärin vastaanottoa eikä lääkäri varmasti sitä suotu määrämään, syyllä "haluan, että vuoto loppuu torstaina". ja ettet saa mitään hullua päähäsi ja päätä itsehoitoa: ei, et voi keskeyttää vuotoa jälkiehkäisypillerillä.

      Miski tahdot vuodon loppuvan ennen perjantaita?

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika kallis

        Maksa enemmän hourupää.


    • .

      keskeyttää kuukautisia.

      Muistathan että jos ehkäisyä varten olet hommannut e-pillerit niin voit aloittaa ne vasta seuraavien kuukautisten ensim. vuotopäivänä, eli vaikka ne saatkin ensi viikolla niin niiden syöntiä et voi aloittaa (JOS ne ovat ehkäisyyn) Muutoin ei e-tehoa ole jos ne aloittaa väärään aikaan.

      Itselläni on lääkkeet runsaisiin vuotoihin, reseptilääkkeitä tietysti ja indikaatiot tosiaan eri kuin "haluan vuodon loppuvan sinä ja sinä pv."

      • Anonyymi

        Kun sain e pillerit ehkäisyä vasten mun menkat oli loppunu jo viikkoa aikasemmin ja mulle sanottiin että ne voi alottaa jo heti samana päivänä


      • Anonyymi

        Ku selailee näitä teidän viestejä niin ei voi muuta sanoa että TOSI SAIRASTAAAA TOUHUA ja menkää kaikki hoitoon. Ei kukaan selvä järkinen kirjoita edes tommosiat viestejä. Mitä te kuule hourupää akat viesteillänne sanotte. Tiedättekö te kuinka moni vanha mies ja poika, vammaiset lukevat näitä viestejä. Teillä on varmaan vammaisten lelut millä runkkaatte itteenne. Voi pojat tee ei voi jatkua enää. Hullut.


    • aloittaja....:-)

      jees jees, näin mä vähän arvelinkin. kiitos kun jaksoitte vastata :-)
      Joku sielä kyseli, että miksi haluan menkkojen loppuvan perjantaihin mennessä, niin ihan vain sen vuoksi, kun poikaystäväni tulee perjantaina päivällä kyläilemään, ja on varmasti yhtä puutteessa kun minäkin. hän on ollut pari viikkoa työmatkalla ja on nyt perjantain ja lauantain vapaalla ja sen jälkeen takaisin pariksi viikoksi töihin. ei olisi kauheen mukavaa jos menkkani ovat perjantaina kun näemme, kun seuraava tapaaminen menee taas sitten parin viikon päähän. ja ei, en aio harrastaa hänen kanssaan seksiä kun minulla on menkat. hyi.

      • gabby19

        Sellaista haluaisin vaan kysellä onko kenelläkään kokemuksia että kuukautiset kestäisivät yli 30 päivää? tai tietoa mistä sellainen voisi johtua? Itsellä 43 päivä menossa ja olen tässä miettinyt että kehtaakohan soittaa päivystykseen lääkäriaikaa vai nauraakohan ne mut vaan pihalle tälläisen vaivan takia ja ennenkaikkea voivatkohan he edes tehdä mitään..


      • Sinulla..
        gabby19 kirjoitti:

        Sellaista haluaisin vaan kysellä onko kenelläkään kokemuksia että kuukautiset kestäisivät yli 30 päivää? tai tietoa mistä sellainen voisi johtua? Itsellä 43 päivä menossa ja olen tässä miettinyt että kehtaakohan soittaa päivystykseen lääkäriaikaa vai nauraakohan ne mut vaan pihalle tälläisen vaivan takia ja ennenkaikkea voivatkohan he edes tehdä mitään..

        voi olla keskenmeno tai muu vakava tila. Ensitilassa lääkäriin!


      • ashtdjrk6yf
        gabby19 kirjoitti:

        Sellaista haluaisin vaan kysellä onko kenelläkään kokemuksia että kuukautiset kestäisivät yli 30 päivää? tai tietoa mistä sellainen voisi johtua? Itsellä 43 päivä menossa ja olen tässä miettinyt että kehtaakohan soittaa päivystykseen lääkäriaikaa vai nauraakohan ne mut vaan pihalle tälläisen vaivan takia ja ennenkaikkea voivatkohan he edes tehdä mitään..

        Vain siinä tapauksessa, että olet juuri aloittanut hormoniehkäisyn, tuota voisi pitää edes jotenkin normaalina. Muussa tapauksessa hakeudu lääkäriin mahd. pian.


      • gabby19
        Sinulla.. kirjoitti:

        voi olla keskenmeno tai muu vakava tila. Ensitilassa lääkäriin!

        mutta jos olisi keskenmeno kyseessä eikö vuoto olisi todella runsasta? Minun todella niukkaa, sidettä pitää käyttää mutta ei joudu vaihtamaan usein. Tänään myös alkoivat mahakivut, ehkä tämä tästä loppuu mutta taidan silti soittaa sinne päivystykseen jos ne minut ottaisi vastaan..


      • gabby19
        ashtdjrk6yf kirjoitti:

        Vain siinä tapauksessa, että olet juuri aloittanut hormoniehkäisyn, tuota voisi pitää edes jotenkin normaalina. Muussa tapauksessa hakeudu lääkäriin mahd. pian.

        joo en ole aloittanut minkäänlaista ehkäisyä. 2 kk ei menkkoja näkynyt ja lokakuun loppupuolella alkoi tämä. ei ole todellakaan mukavaa aamulla herätä siihen että ne ei ole vieläkään loppuneet..


      • ---
        gabby19 kirjoitti:

        joo en ole aloittanut minkäänlaista ehkäisyä. 2 kk ei menkkoja näkynyt ja lokakuun loppupuolella alkoi tämä. ei ole todellakaan mukavaa aamulla herätä siihen että ne ei ole vieläkään loppuneet..

        hei!

        täytyy tähän kommentoida sen verran että olen ihan neuvolasta ottanut selvää että missä tapauksessa voi hakeutua päivystykseen jos menkat on..ainakin jos menkat ovat olleet monta pvää runsaammat, ja kivuliaammat mitä yleensä, ja kestävät enempi kuin esim. 4pvää jos kestäisivät vain yleensä, eikä vuodon takia pysty tekemään töitä tai muuta vastaavaa..eli ei ne kyllä rupea sen takia keskeyttämään niitä että, joo mulla on ne, enkä tykkää niistä ja haluan että tämä loppuu.. :D

        itselläni kestää sellaset 5-6pvää, ja ainakin vähän lohduttaa, kun ajattelen että nyt on selvinnyt jo 1 pvstä, niin vielä on 2 pvää eli ne pahinta jäljellä..ja sitten 3 pvn lopulla alkaa vuoto hieman rauhottua..mutta buranaa saa kamalien kipujen takia syödä paketin melkeempä.. :( eli toivossa on hyvä elää!


      • Anonyymi

        Miten saan siis menkat loppumaan nopeasti kesken vuodon?


      • Anonyymi
        gabby19 kirjoitti:

        Sellaista haluaisin vaan kysellä onko kenelläkään kokemuksia että kuukautiset kestäisivät yli 30 päivää? tai tietoa mistä sellainen voisi johtua? Itsellä 43 päivä menossa ja olen tässä miettinyt että kehtaakohan soittaa päivystykseen lääkäriaikaa vai nauraakohan ne mut vaan pihalle tälläisen vaivan takia ja ennenkaikkea voivatkohan he edes tehdä mitään..

        Haluun tähän vastat tällei 14v myöhemmin että itselläni oli yli vuoden pois menkat ja tulivat sitten takaisin, olisin mennyt lääkäriin jos olisi enemmän vaivannut. Oli ihanaa iakaa ilma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluun tähän vastat tällei 14v myöhemmin että itselläni oli yli vuoden pois menkat ja tulivat sitten takaisin, olisin mennyt lääkäriin jos olisi enemmän vaivannut. Oli ihanaa iakaa ilma

        Akat ovat seksuaalisia. Teidän pitää kokoajan vaan ottaa. Hei myöhästä sain kokonaiskuvan tästä asiasta.


      • Anonyymi
        Sinulla.. kirjoitti:

        voi olla keskenmeno tai muu vakava tila. Ensitilassa lääkäriin!

        Lääkäri kyllä varmaan hyvillä mielin tekee sensuraation. Jalluhourupää


      • Anonyymi
        gabby19 kirjoitti:

        Sellaista haluaisin vaan kysellä onko kenelläkään kokemuksia että kuukautiset kestäisivät yli 30 päivää? tai tietoa mistä sellainen voisi johtua? Itsellä 43 päivä menossa ja olen tässä miettinyt että kehtaakohan soittaa päivystykseen lääkäriaikaa vai nauraakohan ne mut vaan pihalle tälläisen vaivan takia ja ennenkaikkea voivatkohan he edes tehdä mitään..

        Hei noin jos vuotaa on kesken meno tai tulehdus ehkä kasvain. Mikään vuoto ei saa kestää kauan 7 päivää on jo kauan


      • Anonyymi
        gabby19 kirjoitti:

        joo en ole aloittanut minkäänlaista ehkäisyä. 2 kk ei menkkoja näkynyt ja lokakuun loppupuolella alkoi tämä. ei ole todellakaan mukavaa aamulla herätä siihen että ne ei ole vieläkään loppuneet..

        Niin mikä väsy kerro tarkemmin. Jallupää.


    • Viarailia

      Hei
      Olisiko teillä tietoa miten saada menkat pois, siis kun mulla on nyt ollu 6pv niin runsaita että tullu siteistä läpi ja yöllä kun oon nukkunut niin ontullut housuista ja lakanoista asti läpi. Raskaanaen voi olla ja kipujakaan ei ole.

    • Pasila2.5

      puranaa ei kannata syödä jos ei ole ihan pakko luin jostain lehdestä Etta ne jotka syövät todella paljon puranaa kuolevat 20% todennäköisemmin sydänkohtaukseen.
      Ja menkat saa mopeemmin loppumaan ainaki mulla liikkumalla tosi paljon illalla lenkille aamulla lenkille sitten kouluun koulussa 2h ja 45 min ulkona kavelemassa ja sitten koulusta kotiin mulla menkat kestää jtn 2-4 pv kun teen tata joka paiva (ps. En ikina vedä puranaa)

      • Järjenriemuvoitto

        Voi pyhä jysäys! Se sydäri voi tulla muutenkin, ei siihen buranaa tarvita. 😂 Kyllä mä ennemmin otan buranaa ja pystyn elämään kivuttomasti kuin että elän _ehkä_ 20% pidempään mutta ihan helvetinmoisissa kivuissa.


      • Anonyymi
        Järjenriemuvoitto kirjoitti:

        Voi pyhä jysäys! Se sydäri voi tulla muutenkin, ei siihen buranaa tarvita. 😂 Kyllä mä ennemmin otan buranaa ja pystyn elämään kivuttomasti kuin että elän _ehkä_ 20% pidempään mutta ihan helvetinmoisissa kivuissa.

        Tee enemmän hourupää.


    • Anonyymi

      Siis oikeesti te jotka valitatte jostaki 3 päivän menkoista nii voi hellanlettas. Itellä on 8 päivän menkat ja on muuten vitunmoista kidutusta. 3 päivää ois taivasta hipelevä kokemus.

    • Anonyymi

      Osta tuuba ja soita sitä. Se auttaa

      t:MatiasOskari

      • Anonyymi

        Ihan oikeasti ei ole tuuba ja kissa säikähtää


      • Anonyymi

        Niin niiiin ukkoo taitaa kiinnostaa.


    • Anonyymi

      Jos menkat on alkamassa ja niiden tarvitsisi loppua nopeasti, niin kannattaa juoda niin paljon kun vain voin. Silloin menkat ovat runsaamman mutta voivat loppua 4 päivässä. On mahdollista jos olet juonut hieman vähemmän kuin olisi tarvinnut niin 5 päivää. Ja taas jos olet saanut juotua sen verran paljon on mahdollista jopa loppua 3:ssa päivässä.

    • Anonyymi

      Isoisä oli jo 70v kun aloitti kuukautiskommenttinsa. Onnittelut. Eka kertaa miehellä menstruaatioilmiö!
      Sillä on loppumaton mielenkiinto naisten kuukautisiin. On miespaha kirjoittanut myös kiihottuvansa kun vaimo menee wc-asialle.

      On tunnettu tosiasia, että meitä on joka junaan; jäämään vielä asemalaiturillekin.

    • Anonyymi

      Menkat voi saada nopeammin loppumaan orgasmeilla. Kyllä. Kohtu tyhjenee supistusten voimasta ja voi nopeuttaa menkkojen loppumista. Tää oli joku seksuaaliterapeutin neuvo.

    • Anonyymi

      Kuntoile

    • Anonyymi

      Et oo tosisssasi

      • Anonyymi

        No sitten sun kaveri nusasee vaikka on vuotoa ei se mikään este ole


    • Anonyymi

      Menkat riittää mulle jo yksi lapsi on ja ikä 36v. Menkat vaan pahenee vuosi vuodelta. Olen koittanut tässä raskautua että sais lapsi luvun täytteen jotta vois poistaa kohdun. Itse vuodan 5-6 päivää ja kolmantena päivänä vielä särkee selkää ja alavatsaa niin kovaa että en pysty syömään tai olemaan missään asennossa e pillerit ei käy itselle enkä aio alkaa niiden kanssa tässä iässä pelleilläkään. Tuohon vuotoon ei voi ite vaikuttaa. Jos seksi menkkojen aikana ällöttää kokeilkaa suihkussa tai keksikää toinen tapa tyydyttää toisenne.

    • Anonyymi

      Ei voi

      • Anonyymi

        Kyllä vaan


    • Anonyymi

      Tyhmä jallupää olette ihan ite.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1148
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe