Antihistamiini

UniTuli

Aloin ottamaan muutama päivä sitten allergiaoireisiin Xyzalia, kun käsissä on vähän ihottumaa (johtuu ehkä kuitenkin pakkasesta). Otin 1. tabletin 4 yötä sitten illalla, seurauksena oli se että nukuin yli 8 tuntia yössä! Nyt olen nukkunut neljänä yönä peräkkäin todella hyvin, viime yönä 9 tuntia. Olen kärsinyt levottomasta unesta jo vuosia, melkein koko aikuisikäni (36v mies).

Normaalisti olen herännyt öisin 2-3 aikoihin ja ei ole saanut enää unen päästä kiinni kuin vasta aamuyöstä ehkä joten aamuherätys on sitten ollut kauhea. Unta on ollut ehkä 5 tuntia yössä max.

Tutkin netistä niin Xyzalin vaikuttava ainesosa Levosetiritsiinin (kuuluu antihistamiineihin) sivuvaikutuksena on mm. väsymys.. Mulle se toi rentoutuneen olon ja nukun kuin lapsena! Antihistamiinia saa apteekista ilman reseptiä ja jostain netistä luin että sitä myytäisiin muualla Euroopassa unilääkkeenä.

6

2661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UniTuli

      Jatkoa... Tuo Xyzal pitäisi käsittääkseni olla ei-väsyttävä antihistamiini ja vanhemmat antihistamiinit pitäisi väsyttää enemmän. Joillain kuulemma nämä uudemmatkin antihistamiinit väsyttävät, kuten mulla.

      http://www.tohtori.fi/?page=4702652&id=3093912

    • fa

      missään maassa myydä unilääkkeenä. Voi olla että hoidon _alkuvaiheessa_ lääke väsyttää, se väsyttävä vaikutus menee ohitse, hyvinkin nopeasti.

      Ainoa antihistamiini jota käytetään indikaatiolla unettomuus, on ATARAX (reseptillä).

      • UniTuli

        En väittänytkään että Xyzalia myytäisiin missään unilääkkeenä. Vanhempia antihistamiini lääkkeitä kyllä. Jotkut nukahtamislääkkeet ovat kuulemma antihistamiineja.


    • uni2

      Minä olen saanut nukuttua todella hyvin kun joudun ottamaan poskiontelon tulehduksen vuoksi antihistamiinia sisältävää lääkettä. Uni on laadukasta ja aamulla herään ennen kellon soittoa todella hyvin levänneen oloisena. Nukun kuin lapsena, kuten aloittajakin kirjoittaa! En ole varmaan kymmeneen vuoteen nukkunut näin hyvin. Ja nyt vasta sitä tajuaakin, miten huonolaatuista uni on ollut. Aamulla on ollut aivan rätti, vaikka olisi nukkunut montakin tuntia.

      Vaikuttaa myös siltä, että antihistamiini auttaisi nivelsärkyihin. Ne kun ovat vaivanneet yölläkin. (Luulen, että minulla on kovasta urheilukäytöstä johtuen kulumaa polvissa ym).

    • Jepppjepp

      Mulla vaikuttaa päinvastaisesti - ongelmana on pätkivä uni jos syön antihistamiineja ja koitan juuri etsiä pahaan koivuallergiaan apua, joka ei olisi antihistamiini. Tällä hetkellä Avamys-suihketta nenään, ei auta, ainakaan riittävän nopeasti. Pseudoefedriiniä sisältävää (mutta myös antihistamiinia; setiritsiiniä) Cirrusta olen syönyt ja se on auttanut parhaiten, mutta voi syödä vaan pari viikkoa, otin nyt sitä, kun oli pari tablettia jäljellä vähän aikaa sitten sietämättömäksi käyneiden lepän aiheuttamien oireiden jäljiltä, mutta pitäisi löytää jokin parempi (ja mielellään halvempi) ratkaisu. Ehkei löydy, mutta toivottavasti tästä viestistä sitten edes vertaistukea jollekin :). Voimat poissa, pää tukossa ja sumussa, kurkku karhea ja väsyttää, ugh.

    • Anonyymi

      Minä käytän säännöllisesti Kestoxia (Kestine) nukahtamislääkkeenä. Se tuo myös rennon olon. Tosin ikävä puoli on aikaansaamattomuus. Vaikutus kestää 12-15 tuntia.

      Antihistamiinilääkkeiden toimivuus on hyvin yksilökohtaista. Toisilla piristää ja toisilla väsyttää. Vaikka olisi väsyttämätön lääke kyseessä niin väsymys voi olla voimakastakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 143
      4048
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      111
      3662
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2565
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe