Vastauksia, kiitos! =)

Menemässä Viroon

Olen menossa kesällä Viroon, mutta yksi tuttavavista varoitelee, että Viron mafia on todella suuressa vaikutuksessa siellä ja juopuneita turistejakin kannattaisi varoa. Itse uskon, että onhan Suomessakin mitä lie vaaroja, enkä ole kertaakaan kohdannut rikollisiin, niin miksi sitten Virossa kohtaisin. Onko kenellekään kokemuksia ja/tai tietoja asiaan liittyen? En kumminkaan haluaisi riskeerata henkeäni tai omaisuuttani Viron kohtalokkaiden vaarojen takia.

7

573

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies 57

Aina voi tapahtua jotain.Mutta ite tallinnassa reissanneena ,yömyöhäänkin liikkuneene olen mieltä ettei paikka sen vaarallisempi kuin esim. hesakaan..

• harasoo

Jos Sinulla on virolainen tuttava (ystävä) niin kuuntele häntä ja hänhän voi myäs autella monissa
      asioissa. Jos taas hän on vaan ns. asiantuntija niin älä kuuntele.
      Aikanaan, melkein parikymmentä vuotta, neuvostoliiton kaatumisesta alkaen näihin päiviin venäläinen
      mafiasysteemi tai miksi sitä kutsutaankin, ei se oikeaa mafiaa ole nähnytkään mutta matkiihan se.
      No tämä organisaatio yritti hallita ja keräillä maksujaan ja ottaa otetta lähinnä yrittäjistä tietenkin.
      Mutta kun aika kuluu ja yhteiskunta järjestyy ja kehittyy niin mafian toimintamahdollisduudet käyvät vähiin. niin myös virossa joka on alunakaenkin ollut aikas köyhää seutua.
      Että jos et nyt viis kuussatasella mersulla ajele ympäriinsä kännipäissäs ja levittele rahoja joka puolelle niin tuskin kukaan sinusta on kiinnostunut.
      Ja jos koko omaisuutesi on mukana niin eipä siinä paljon häviä. Eipä se mafiakaan kenenkään omaisuutta osaa kotoa hakea vaikka sammuisitkin katuojaan.
      Pikkurikollisia, taskuvarkaita siellä saa varoa lähinnä mutta esim. minulta eivät koskaan ole
      onnistuneet viemään yhtään mittään. Pari on yrittänyt eikä yritä enää. Joka toinen vkl käyn.

• Menemässä Viroon

Suomalainen hän on.

Kiitos muuten kaikille vastauksista!

• harasoo

Se Viron ns. mafia taisi silloin itsenäisyyden alkuaikoina koostua lähinnä veäläisistä ja venäläismielisistä virkamiehistä jotka myönteli auliisti toimilupia halukkaille esim. saunabaarien pitäjille. Tai vaikkapa taksiyrittäjille. Pikku korvausta vastaan. Hyvinhän se yhteistyö pelasikin silloin.
        Sittemmin tosiaan virolaiset ovat pystyneet kitkemään tämän verenimijäporukan pois ja jäljelle ovat jääneet pikku huume ja pikkurikollisjengit.
        Isompiin bisneksiin ei pikku Eestimaassa markkinoita olekaan. Varsinkaan tänä päivänä.

• no ei kai laitela

Ei ne sivullisia kiusaa. Taskuvarkaita ja muita voi olla joten pidä visusti huoli lompakosta ja arvoesineistä. Mafia päinvastoin tykkää jos vähän strippibaareissa käy ja Viruun kuskaa virottaria yökaveriksi.

Henkeäsi? Milloin siellä ketään turistia on Mafia nirhannut. Ei ne sieppaaa tai mitään muuta tyhmää tee.

• EV

Olen parikymmentä vuotta asunut täällä Pärnussa. Toiminut yrittäjänät ja aktiivisesti mukana Viron urheilutoiminassa. Mafia ei ole vielä ja kertaakaan minua kiusannut. En oikein ymmärrä mistä tämmöiset pelot tulevat suomessa. Rikollisuutta on joka maassa. Mutta kun seuraan lehtiä niin Tallinnassa on taskuvarkaita määrätyillä alueilla kyllä liikenteessä ja taksi kyydin hinnasta olisi hyvä sopia etukäteen. Ja täällä Pärnussa oli kai tänä vuonna pari laukkuvarasta ja sammuneelta turistilta rahat viety. Ja ei auton takaistuimelle ja hattuhyllylle kannata jättää kameroita ja muuta tavaraa täälläkään.
      Mutta tämä on aivan turvallinen maa kun muistaa perusasiat.
      Ei muuta kui Teretulemast.

• sinnevaan

Itse olen matkaillut virossa n.20v,yleensä omalla autolla.Ehkä 6 reissuu/vuosi.Ainoastaan kerran on auto yritetty pölliä,joku amatööri.Avain oli katkennut oven lukkoon. Muuten en ole rikollisiin törmännyt.Tutuilta on kyllä lähtenyt lompakoita,yleensä ahtaissa eteisissä Tallinnassa,ammattilaisia.
      Turvallista siellä on,ainoastaan liikenne on kaistapäistä.Nuoriso ohittelee risteysalueella ym.piittaamatonta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      72
      2419
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1782
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1474
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1457
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      256
      1429
    6. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      84
      1259
    7. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      387
      1232
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1225
    9. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1185
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      348
      1176
    Aihe