Harry, puhdas/puoliverinen?!

Cho Chang

En nyt oikein ymmärrä. Kaikki sanoo että harry on muka puoliverinen niinkuin Voldemort (joka on siis Volde, koska sen isä oli jästi se tekee siitä puolverisen) mutta harryn vanhemmat oli noita ja velho joten harryhan on silloin....No..Puhdasverinen! Mun mielestä. Voisko joku selittää miks Harryy sanotaan kuitenkin Puoliveriseks niinku Voldee?¿

31

2815

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tazza

      Harryn kummatkin vanhemmat olivat noita ja velho mutta sitten harryn äiti lily oli kato taas jästisyntyinen mutta jamesista (harryn isä)ei mulla ainakaan ole tietoa)

      • Cho Chang

        Niinpä tietysti...Siis Puhdasveriset on sellasia joitten koko suku on täynnä taikaheppuja XD
        Ja eiks se Lilyn siskokin oo jästi? Siis Petunia.. :l


      • Pat Bateman

        Aivan. James taisi olla puhdasverinen.. Tai sen käsityksen olen saanut. Ja koska Lily on jästisyntyinen... Harryn on oltava puoliverinen ;)


      • PiPPuRi
        Pat Bateman kirjoitti:

        Aivan. James taisi olla puhdasverinen.. Tai sen käsityksen olen saanut. Ja koska Lily on jästisyntyinen... Harryn on oltava puoliverinen ;)

        selvispä taas yks mysteeri! mäki mietin joskus tota samaa asiaa mutta oon älynny sen siitä lähtien ku mulle luotii aivot ((eli en oo varmaa vielläkää älynny :D:D))


      • Twil
        Pat Bateman kirjoitti:

        Aivan. James taisi olla puhdasverinen.. Tai sen käsityksen olen saanut. Ja koska Lily on jästisyntyinen... Harryn on oltava puoliverinen ;)

        Mä olen päätynyt samaan lopputulokseen,mutta toisaalta.. Jos sen isä oli puhdasverinen ja äiti puoliverinen, eli Harryn pitäisi lopulta olla 3/4-verinen. Mutta jos James oli puoliverinen, niin sitten Harrykin olisi puoliverinen.

        Hmm. Ehkä tavallinen pluslasku ei sovikkaan tähän ongelmaan. Hitto.


      • Pat Bateman
        Twil kirjoitti:

        Mä olen päätynyt samaan lopputulokseen,mutta toisaalta.. Jos sen isä oli puhdasverinen ja äiti puoliverinen, eli Harryn pitäisi lopulta olla 3/4-verinen. Mutta jos James oli puoliverinen, niin sitten Harrykin olisi puoliverinen.

        Hmm. Ehkä tavallinen pluslasku ei sovikkaan tähän ongelmaan. Hitto.

        Ei Lily ole puoliverinen. Mun käsittääkseni on puoliverinen jos toinen vanhemmista on jästi. Lily omaa taikavoimia, mutta eihän se silti puoliverinen oo?


      • Pat Bateman
        Pat Bateman kirjoitti:

        Ei Lily ole puoliverinen. Mun käsittääkseni on puoliverinen jos toinen vanhemmista on jästi. Lily omaa taikavoimia, mutta eihän se silti puoliverinen oo?

        Ja minkähän takia kirjotin Lilystä preesenssissä, kun se on kuollut...


      • Twil
        Pat Bateman kirjoitti:

        Ei Lily ole puoliverinen. Mun käsittääkseni on puoliverinen jos toinen vanhemmista on jästi. Lily omaa taikavoimia, mutta eihän se silti puoliverinen oo?

        Niin tietenkin tai siis ei tietenkään. Muistissani tai ymmärryksessäni on vikaa. Tiedä sitten että kummassa...


      • Pat Bateman
        Twil kirjoitti:

        Niin tietenkin tai siis ei tietenkään. Muistissani tai ymmärryksessäni on vikaa. Tiedä sitten että kummassa...

        Tulipas ympäripyöreä viesti ;)


      • koo
        Pat Bateman kirjoitti:

        Ei Lily ole puoliverinen. Mun käsittääkseni on puoliverinen jos toinen vanhemmista on jästi. Lily omaa taikavoimia, mutta eihän se silti puoliverinen oo?

        Mut eiks Lilyn molemmat vanhemmat ollu jästejä? Kun hänhän oli jästi syntyinen.


      • Twil
        Pat Bateman kirjoitti:

        Tulipas ympäripyöreä viesti ;)

        Ah,odotin kahvini valmistumista niin ilmeisesti päädyin ympäripyöreyteen. Joskus selittäessäni jotain unohdan sanoa sen varsinaisen sanottavani.. Heh,mutta luultavasti kuitenkin tajusit,mitä yritin sanoa. Mistä ihmeestä mä repäisin että se puoliverinen olisi...


      • Pat Bateman
        koo kirjoitti:

        Mut eiks Lilyn molemmat vanhemmat ollu jästejä? Kun hänhän oli jästi syntyinen.

        Niinhän se oli...


      • Pat Bateman
        Twil kirjoitti:

        Ah,odotin kahvini valmistumista niin ilmeisesti päädyin ympäripyöreyteen. Joskus selittäessäni jotain unohdan sanoa sen varsinaisen sanottavani.. Heh,mutta luultavasti kuitenkin tajusit,mitä yritin sanoa. Mistä ihmeestä mä repäisin että se puoliverinen olisi...

        No tajusin idean, joten ei se voinut olla läheskään yhtä ympäripyöreä kuin psyokolgian aineeni XD


      • Twil
        Pat Bateman kirjoitti:

        No tajusin idean, joten ei se voinut olla läheskään yhtä ympäripyöreä kuin psyokolgian aineeni XD

        Niin,mä odotinkin että ymmärsit, muuten olisin ollut hieman hämmentynyt. Ja nojaa, ympäripyöreydellä kouluaineissa pääsee yllättävän pitkälle,tai minä ainakin.


      • Pat Bateman
        Twil kirjoitti:

        Niin,mä odotinkin että ymmärsit, muuten olisin ollut hieman hämmentynyt. Ja nojaa, ympäripyöreydellä kouluaineissa pääsee yllättävän pitkälle,tai minä ainakin.

        Huh, en mä vaan pääse. Ainakaan psykassa. Filosofiassa ehkä...


      • Selvennys
        Pat Bateman kirjoitti:

        Niinhän se oli...

        ..tässä on selvennys, jos kaikki eivät vielä tajunneet (mitä suuremmin epäilen).

        Lily oli ns. mutaverinen. (eikö taikoville jästeille ollut joku oma nimitys?)
        Hänen kaikki sukulaisensa olivat jästejä (ellei tulevissa kirjoissa ilmeni jotain muita "taikuuteen kykeneviä").

        James on puhdasverinen.

        "MUTAVERINEN" PUHDASVERINEN=PUOLIVERINEN

        Comprende?

        Puoliverisiä/"taikuuteen kykeneviä" immeisiä voidaan sanoa noidiksi/velhoiksi, koska he osaavat taikoa.
        Jos puhutaan noidasta/velhosta, se ei tarkoita sitä, että kyseessä olisi puhdasverinen.


      • mJjkGuhjkHgjgwJYN
        Selvennys kirjoitti:

        ..tässä on selvennys, jos kaikki eivät vielä tajunneet (mitä suuremmin epäilen).

        Lily oli ns. mutaverinen. (eikö taikoville jästeille ollut joku oma nimitys?)
        Hänen kaikki sukulaisensa olivat jästejä (ellei tulevissa kirjoissa ilmeni jotain muita "taikuuteen kykeneviä").

        James on puhdasverinen.

        "MUTAVERINEN" PUHDASVERINEN=PUOLIVERINEN

        Comprende?

        Puoliverisiä/"taikuuteen kykeneviä" immeisiä voidaan sanoa noidiksi/velhoiksi, koska he osaavat taikoa.
        Jos puhutaan noidasta/velhosta, se ei tarkoita sitä, että kyseessä olisi puhdasverinen.

        Olet niin olevinasi. Ja kaikki täällä ei ehkä osaa ranskaa. Comprendre on ymmärtää, mutta ei sun tartte tänne kielitaitoasi tulla esittelemään varsinkin kun siitä tulee enemmän ongelmia kuin mitään hyvää! Ja sitten vielä: se on KURAverinen, eikä mutaverinen. Enkuks mud blood tai jotakin. Kandeis olla ihan varma ennen kun tulee tänne sönköttämään. Sorkke hei, ei ollut tarkotus loukata ketään!!! Älä vaan viitti olla tuollanen MINÄ TIEDÄN, MINÄ TIEDÄN, KUUNNELKAA MINUA! Fuck it.


      • keuliva jopo
        mJjkGuhjkHgjgwJYN kirjoitti:

        Olet niin olevinasi. Ja kaikki täällä ei ehkä osaa ranskaa. Comprendre on ymmärtää, mutta ei sun tartte tänne kielitaitoasi tulla esittelemään varsinkin kun siitä tulee enemmän ongelmia kuin mitään hyvää! Ja sitten vielä: se on KURAverinen, eikä mutaverinen. Enkuks mud blood tai jotakin. Kandeis olla ihan varma ennen kun tulee tänne sönköttämään. Sorkke hei, ei ollut tarkotus loukata ketään!!! Älä vaan viitti olla tuollanen MINÄ TIEDÄN, MINÄ TIEDÄN, KUUNNELKAA MINUA! Fuck it.

        Voisitsä olla käyttämättä tota englantia, ku kaikki ei täällä ehkä osaa sitä. Onhan se varmaan kiva esitellä kielitaitoa, mutta aika hienostelevan kuvan siitä saa.


      • Selvennys
        mJjkGuhjkHgjgwJYN kirjoitti:

        Olet niin olevinasi. Ja kaikki täällä ei ehkä osaa ranskaa. Comprendre on ymmärtää, mutta ei sun tartte tänne kielitaitoasi tulla esittelemään varsinkin kun siitä tulee enemmän ongelmia kuin mitään hyvää! Ja sitten vielä: se on KURAverinen, eikä mutaverinen. Enkuks mud blood tai jotakin. Kandeis olla ihan varma ennen kun tulee tänne sönköttämään. Sorkke hei, ei ollut tarkotus loukata ketään!!! Älä vaan viitti olla tuollanen MINÄ TIEDÄN, MINÄ TIEDÄN, KUUNNELKAA MINUA! Fuck it.

        minä mitään kielitaitoa tullut esittelemään.
        Ainoa sana mitä osaan.
        En myöskään yritä olla mikään viisastelija tai kaikkitietävä, vaan tein yhteenvedon kaikesta.

        Ja niin, sehän oli kuraverinen, minun virheeni. Ei kaikkea voi muistaa.

        Mutta tää PAH:in viesti taisi olla joku vitsi, vai..?


      • Bottom
        keuliva jopo kirjoitti:

        Voisitsä olla käyttämättä tota englantia, ku kaikki ei täällä ehkä osaa sitä. Onhan se varmaan kiva esitellä kielitaitoa, mutta aika hienostelevan kuvan siitä saa.

        Vititsä ola käytämät tota soumea ku kaiki ei vältämätä sitä ymärä aika tyhmältä kuulostaa kun oot puhuvinass nii hyvvvin soumea ett silai!!111!


      • Sark
        Selvennys kirjoitti:

        ..tässä on selvennys, jos kaikki eivät vielä tajunneet (mitä suuremmin epäilen).

        Lily oli ns. mutaverinen. (eikö taikoville jästeille ollut joku oma nimitys?)
        Hänen kaikki sukulaisensa olivat jästejä (ellei tulevissa kirjoissa ilmeni jotain muita "taikuuteen kykeneviä").

        James on puhdasverinen.

        "MUTAVERINEN" PUHDASVERINEN=PUOLIVERINEN

        Comprende?

        Puoliverisiä/"taikuuteen kykeneviä" immeisiä voidaan sanoa noidiksi/velhoiksi, koska he osaavat taikoa.
        Jos puhutaan noidasta/velhosta, se ei tarkoita sitä, että kyseessä olisi puhdasverinen.

        Jos siis KURAVERINEN PUHDASVERINEN = PUOLIVERINEN (eli Harry), niin onko myös
        JÄSTI PUHDASVERINEN = PUOLIVERINEN (eli Volde)?
        Entä mitä tästä yhtälöstä tulee:
        JÄSTI KURAVERINEN = ???

        Näyttää matikalta mutta on oikeasti geenibiologiaa :)


      • Selvennys
        Sark kirjoitti:

        Jos siis KURAVERINEN PUHDASVERINEN = PUOLIVERINEN (eli Harry), niin onko myös
        JÄSTI PUHDASVERINEN = PUOLIVERINEN (eli Volde)?
        Entä mitä tästä yhtälöstä tulee:
        JÄSTI KURAVERINEN = ???

        Näyttää matikalta mutta on oikeasti geenibiologiaa :)

        JÄSTI PUHDASVERINEN=PUOLIVERINEN
        Kaiken järjen mukaan. Periaatteessa sama asia, kuin jos olisi kuraverinen jästin paikalla.

        JÄSTI KURAVERINEN=KURAVERINEN tai JÄSTI
        Periaatteessa siitä ei voisi tulla puoliveristä.
        Siinähän ne molemmat (jästi ja kuraverinen) olisi semmoisista perheistä, jotka eivät osaa taikoa, eli heidän lapsi/lapset olisivat kuraverisiä tai jästejä.
        Eli lapsi/lapset joko osaa taikoa, tai sitten ei.

        Näin mie sen ajattelisin..


      • NeitiSnape
        Bottom kirjoitti:

        Vititsä ola käytämät tota soumea ku kaiki ei vältämätä sitä ymärä aika tyhmältä kuulostaa kun oot puhuvinass nii hyvvvin soumea ett silai!!111!

        Ihanaa, ihanaa! Mulla on hauskaa! Voi että mä välillä rakastan ihmisiä. Tällaset ketjut ruleksii. Pitää varmaan ottaa talteen ja perustaa joku näyttely tällasista viesteistä.:D


    • norriska

      niinkun tuli sellanen juttu mieleen että tossa salaisuuksien kammiossa aina hehkutettiin että Hermione voi olla seuraava uhri mutta Harrysta ei sitten sanottu mitään... eli Harrya ei musta niinkun ajateltu puoliverisenä kirjassa ollenkaan... vähän jäi tollanen seikka vaivaamaan niinpä olisi kiva jos joku osaisi selittää...

      • ???

        Basiliski hyökkää VAIN puhdasveristen kimppuun.
        Voldemort (joka nuoruudessaan hallitsi basiliskia)
        on myös puoliverinen.


      • VampireNaomi
        ??? kirjoitti:

        Basiliski hyökkää VAIN puhdasveristen kimppuun.
        Voldemort (joka nuoruudessaan hallitsi basiliskia)
        on myös puoliverinen.

        Minulta taisi sitten mennä koko idea ohi. Minä kun muistin, että se tappoi vain kuraverisiä ja/tai puoliverisiä. Miksi Voldemort olisi tappanut puhdasverisiä kun hän tuntuu suosivan heitä niin?


      • ???
        VampireNaomi kirjoitti:

        Minulta taisi sitten mennä koko idea ohi. Minä kun muistin, että se tappoi vain kuraverisiä ja/tai puoliverisiä. Miksi Voldemort olisi tappanut puhdasverisiä kun hän tuntuu suosivan heitä niin?

        tarkoitin, että hän tappaa kuraverisiä. basiliskin avulla.
        EI puoliverisiä (koska on itsekkin sellainen) eikä puhdasverisiä, koska ne ovat parempia kuin muut.

        Anteeksi virheeni =)


      • VampireNaomi
        ??? kirjoitti:

        tarkoitin, että hän tappaa kuraverisiä. basiliskin avulla.
        EI puoliverisiä (koska on itsekkin sellainen) eikä puhdasverisiä, koska ne ovat parempia kuin muut.

        Anteeksi virheeni =)

        Kirjoittelen itsekin aina välillä ihan mitä sattuu. :)


      • norriska
        ??? kirjoitti:

        tarkoitin, että hän tappaa kuraverisiä. basiliskin avulla.
        EI puoliverisiä (koska on itsekkin sellainen) eikä puhdasverisiä, koska ne ovat parempia kuin muut.

        Anteeksi virheeni =)

        Okei... se kuulostaakin jo järkeen käyvältä... =) en tiedä että mitä mä sitten oikein ajattelin mutta kiitos kuitenkin...


      • norriska
        norriska kirjoitti:

        Okei... se kuulostaakin jo järkeen käyvältä... =) en tiedä että mitä mä sitten oikein ajattelin mutta kiitos kuitenkin...

        että miksi se voldemortti nyt niin hirveesti kaikkia "epäpuhtaita" vihaa kun on itsekkin sellainen... no mutta minä olenkin typerys


    • Anonyymi

      Harryn äiti(Lily) oli jästisyntyinen ja Harryn isä(James) on puhdasverinen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      199
      4700
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      275
      2777
    3. 134
      1717
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1411
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      204
      1380
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1134
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1089
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1067
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1061
    Aihe