Huoltoväli 15000km / 1 vuosi

9+10

Kaikkien Toyota henkilö- ja pakettiautojen huoltoväli on 15000km tai yksi vuosi. Ei siis 30tkm niin kuin jotkut täällä väittävät.

http://www.toyota.fi/Images/Toyota_huolto-ohjelma_10_2009_tcm304-918307.pdf

46

24407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmm entä

      sitten ??

    • huoltoväleistä

      Juurikin oli Ilta-Sanomissa juttua, joissa automekaanikko kommentoi autojen viime aikojen hyytymisiä. Hänen mukaansa Suomen olosuhteissa 1 vuoden huoltoväli on ehdoton maksimi. Esim. suodattimien ja öljyjen vaihdolla estetään veden kertymisen aiheuttamat ongelmat. Näissä olosuhteissa kahden vuoden välein huollattaminen sopii lähinnä autoedulla ajaville, joiden ei tarvitse välittää autonsa kunnossapysymisestä mitään.

      • ei ymmärrä

        Kyllähän nyt jokainen vähänkin älykäs auton omistaja ymmärtää vaihtaa/vaihdattaa autoonsa ainakin öljyt ja suodattimet vähintään kerran vuodessa. Mitä lyhyempiä matkoja ajelee, sitä suuremmalla syyllä. Tuskin se auto hyytyy, jos ei ole alle kurkistettu tai jarrupalojen kuntoa tarkistettu tai takaluukkua huollossa rasvattu tai olemattomia vikakoodeja testerillä luettu.


      • Anonyymi
        ei ymmärrä kirjoitti:

        Kyllähän nyt jokainen vähänkin älykäs auton omistaja ymmärtää vaihtaa/vaihdattaa autoonsa ainakin öljyt ja suodattimet vähintään kerran vuodessa. Mitä lyhyempiä matkoja ajelee, sitä suuremmalla syyllä. Tuskin se auto hyytyy, jos ei ole alle kurkistettu tai jarrupalojen kuntoa tarkistettu tai takaluukkua huollossa rasvattu tai olemattomia vikakoodeja testerillä luettu.

        Juu, vaimoke käytti Kiaa Delta-autossa vuosihuollossa. No kaikki se "valohuolto", siis se minkä auton käyttäjä tekee, se oli tehty. Ja laitettu huoltoraporttiin:"jarrupalat kuluneet, pitää vaihtaa". Huollosta oli peritty täysi hinta mutta jarrupalojen vaihdosta esim myöhemmin, huoltoon kuuluvaan hintaan, siitä ei maksutilanteessa aspalvelija ollut puhunut mitään. Tämähän on aivan c:stå, ei täältä Oulusta!
        Pistäkää palautetta someen, teltta kaatuu.


    • Versomus

      Toyo-huollossa kerrottiin että jos ajat 30 donaa vuoteen, riittää merkkihuolto kerran vuodessa. Öljynvaihdot 15 tonnin välein voi tehdä itse tai muussa huoltopaikassa.

      • 4+12

        Huoltoväli on 15000km


      • nipponisti.

        Eihän autoa ole mikään pakko edes käyttää ns. merkkihuollossa. Voi aivan vapaasti valita missä käyttää 15tkm/1v.


      • Anonyymi
        nipponisti. kirjoitti:

        Eihän autoa ole mikään pakko edes käyttää ns. merkkihuollossa. Voi aivan vapaasti valita missä käyttää 15tkm/1v.

        Hybrideissä ei pidä paikkaansa, hybridiakun 10v akkuturva loppuu jossei käytä merkkihuollossa.
        Hybridin huolto toyota valtuutetussa huollossa noin 230e, halvempi kuin bensa/diesel autojen. Toki tuosta säästää sen 150e jos itse vaihtaa öljyt, mutta akkuturva menee.


      • Anonyymi

        Jos ajoa tulee 30 tuhatta tai yli vuoteen kannattaa oman elämänlaatunsa vuoksi ostaa joku muu kuin Toyota.


    • Diisseli 2.2

      huoltoväli on merkkihuollon ja huoltokirjan mukaan 30 tkm/ vuosi ja jos joku ajaisi vähemmän, niin silloin välihuolto vuoden välein olisi paikallaan. Sitten näissähän on huoltoväli-ilmaisin, jossa kaunis valo syttyy lähellä 30tkm. Öljynä tietenkin long life

      • 7+6

        Ei pidä paikkansa - Avenkin huoltoväli on 15000km


      • huolto-ohjelma on
        7+6 kirjoitti:

        Ei pidä paikkansa - Avenkin huoltoväli on 15000km

        Ostin keväällä 2009 ja tulostin netistä huolto-ohjelman, jossa huolto kerran vuodesa, tai 30 tkm välein, tai jos huollonilmaisin syttyy. Varmistin merkkihuollosta ja siellä sanottiin myös sama asia Paikka Jkl ok-auto.


      • 30tkm
        7+6 kirjoitti:

        Ei pidä paikkansa - Avenkin huoltoväli on 15000km

        -08 dieselissä ainakin 30 väli, menee kohta huoltoon kolmannen kerran, eikä ole huoltoilmaisin vielä huomautellut.
        Näin siitä huolimatta mitä mieltä sinä olet.


      • Toyota-asiantuntija

      • usko, toivo, raskaus
        Toyota-asiantuntija kirjoitti:

        http://www.toyota.fi/Images/Toyota_huolto-ohjelma_10_2009_tcm304-918307.pdf

        Koskee siis syksystä 2009 alkaen Versoja, kyllä Corolla verso 2,2 d huoltoväli on siis 30 tkm tai vuosi tai ilmaisin, mikä näistä ensin täyttyy. Usko jo "asiantuntija ". uskomatonta asiantuntemusta.


      • vvt-i dual 1.6
        usko, toivo, raskaus kirjoitti:

        Koskee siis syksystä 2009 alkaen Versoja, kyllä Corolla verso 2,2 d huoltoväli on siis 30 tkm tai vuosi tai ilmaisin, mikä näistä ensin täyttyy. Usko jo "asiantuntija ". uskomatonta asiantuntemusta.

        Itellä Corolla sedani.Ajettu nyt 50 000km ja moottoriöljy suodatin vaihdettu 5 kertaa.Onhan tuo Mobil1 5w-50 kuin uutta vielä vaihdettaessa,mutta väliäkös tuolla kun itse vaihtaa.Ei tule kalliiksi ja auto toimii kuin kello.


      • 7+7
        usko, toivo, raskaus kirjoitti:

        Koskee siis syksystä 2009 alkaen Versoja, kyllä Corolla verso 2,2 d huoltoväli on siis 30 tkm tai vuosi tai ilmaisin, mikä näistä ensin täyttyy. Usko jo "asiantuntija ". uskomatonta asiantuntemusta.

        Kaikki palstalle linkitetyt Toyotan tietotteet ja ohjeet kertovat huoltovälin olevan 15000km/1 vuosi.


      • Mitä sitten
        7+7 kirjoitti:

        Kaikki palstalle linkitetyt Toyotan tietotteet ja ohjeet kertovat huoltovälin olevan 15000km/1 vuosi.

        vaikka on 15tkm/v ??


      • oo ooo
        7+7 kirjoitti:

        Kaikki palstalle linkitetyt Toyotan tietotteet ja ohjeet kertovat huoltovälin olevan 15000km/1 vuosi.

        Ne on uusien versioiden, ei koske vanhempia...
        Mutta kohta auton päivitys, sitten tuo pitää tarkastaa mikä on tilanne -11 mallissa ;))


      • tää vielä
        oo ooo kirjoitti:

        Ne on uusien versioiden, ei koske vanhempia...
        Mutta kohta auton päivitys, sitten tuo pitää tarkastaa mikä on tilanne -11 mallissa ;))

        Itse olen huollattanut 30 tkm välein (ainoa huolto tai öljynvaihto per vuosi).
        Jos pitäisin autoa pidempään eli yli 200tkm, niin vaihtaisin m.öljyt 15tkm välein on se sitten tojo tai vaikka vaggi, nythän riskit näissä longlifeistä realisoituu seuraaville omistajille...


      • kotitarve asentaja
        tää vielä kirjoitti:

        Itse olen huollattanut 30 tkm välein (ainoa huolto tai öljynvaihto per vuosi).
        Jos pitäisin autoa pidempään eli yli 200tkm, niin vaihtaisin m.öljyt 15tkm välein on se sitten tojo tai vaikka vaggi, nythän riskit näissä longlifeistä realisoituu seuraaville omistajille...

        Ja heh heh taas.
        Kyl tulee tippa silmään kun lukee Tein juttuja.
        Asiaan. Huoltoväli ei ole sama kuin öljyvaihtoväli.(tietää jokainen autoilija)
        Teil mopopojil voi olla asia erikseen.
        Huolto-ja öljyvaihtovälit riippuu Toyotan vuosimallista.


      • tää vielä
        kotitarve asentaja kirjoitti:

        Ja heh heh taas.
        Kyl tulee tippa silmään kun lukee Tein juttuja.
        Asiaan. Huoltoväli ei ole sama kuin öljyvaihtoväli.(tietää jokainen autoilija)
        Teil mopopojil voi olla asia erikseen.
        Huolto-ja öljyvaihtovälit riippuu Toyotan vuosimallista.

        Tuli keskusteltua merkkihuollossa ja uudenkaan mallin D4Dssä ei ole pakollista öljynvaihtoa 15tkm kohdalla, joten menee kuten aiemminkin D4Dllä. Ja huollolla tarkoitan myös öljynvaihtoa tuolla aikaisemmin ja mopon rassauksesta alkaa olemaan jo aikaa... se oli sitä aikaa kun ei ollut kypäräpakkoa.


      • ykkösasentaja1
        tää vielä kirjoitti:

        Tuli keskusteltua merkkihuollossa ja uudenkaan mallin D4Dssä ei ole pakollista öljynvaihtoa 15tkm kohdalla, joten menee kuten aiemminkin D4Dllä. Ja huollolla tarkoitan myös öljynvaihtoa tuolla aikaisemmin ja mopon rassauksesta alkaa olemaan jo aikaa... se oli sitä aikaa kun ei ollut kypäräpakkoa.

        Mä kyllä tiedän että ei se huoltoväli johdu mistään teknisestä asiasta vaan on
        asiakkaista välittämistä ja perusta hyvälle asiakassuhteelle.


      • Mr. X
        ykkösasentaja1 kirjoitti:

        Mä kyllä tiedän että ei se huoltoväli johdu mistään teknisestä asiasta vaan on
        asiakkaista välittämistä ja perusta hyvälle asiakassuhteelle.

        Edellisellä kuten myös tällä uusimalla diesel-Avellani ajan noin 40 000 km vuodessa. Huollossa ja öljynvaihdosa käyn 30 000 km:n välein. Ja tämä riittää takuun voimassaoloon. Jos pitäisin autoa kauan, niin ehkä öljyt kannattaisi vaihtaa 15 000 välein, mutta sitä ei paikallinen Toyota-liike vaadi takuun säilymiseksi.


      • Anonyymi

        Long lifeä ei kannata käyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Long lifeä ei kannata käyttää.

        Sinun mielipiteesi ei ole oikein vakuuttava, sillä vastailet 2010 vuoden juttuihin, eli kalenterikin on sinulle vaikea ja hieman outo asia.


      • Anonyymi
        30tkm kirjoitti:

        -08 dieselissä ainakin 30 väli, menee kohta huoltoon kolmannen kerran, eikä ole huoltoilmaisin vielä huomautellut.
        Näin siitä huolimatta mitä mieltä sinä olet.

        Minulla 15000 km, voiko riippua koneesta? Omassa 2.23 D4D 150 hp.


    • öäl',

      miksi Toyota on näennäisesti (katsastustilastojen mukaan) vähävikaisempi kuin monet muut. Tiuhemmalla huoltovälillä auto on todennäköisemmin hiljakkoin huollettu katsastukseen mentäessä ja siis monet katsastuksessa hylkäyksen aiheuttavat viat on huollossa huomattu ja korjattu.

      • minä puhun

        tilanteesta euroopassa, kun satun siitä jotakin tietämään. Samalla lailla Tojo on luotettavin ja vähävikaisin kaikista normaaliautoista saksalaisten katsastusorganisaatioiden mukaan. Toyota pärjää siitäkin huolimatta että sakemanni pyrkii vetämään näissäkin asioissa aina vähän kotiinpäin, samoin tietysti ranskalaiset, italialaiset ym. automaiden edustajat. Muuten, Tojon huoltokustannukset eivät juuri poikkea muiden autojen kustannuksista vaikka niitä tehdään useammin.


      • puhunhan minä totta
        minä puhun kirjoitti:

        tilanteesta euroopassa, kun satun siitä jotakin tietämään. Samalla lailla Tojo on luotettavin ja vähävikaisin kaikista normaaliautoista saksalaisten katsastusorganisaatioiden mukaan. Toyota pärjää siitäkin huolimatta että sakemanni pyrkii vetämään näissäkin asioissa aina vähän kotiinpäin, samoin tietysti ranskalaiset, italialaiset ym. automaiden edustajat. Muuten, Tojon huoltokustannukset eivät juuri poikkea muiden autojen kustannuksista vaikka niitä tehdään useammin.

        kyllä vaan minä puhun totta ihan koko aika totta minä puhun
        toyota on halvin huoltaa se on totta kyllä vain totta se on toyota
        on halvin huoltaa seon toidistettu ja se on totta ihan totta se on
        toyota on paras se on totta ihan totta se on totta kuin pläkki se on
        totta kokonaan totta toyota on halvin ja paras totta kaikki se on ihan
        totta ja paras.


      • Anonyymi
        puhunhan minä totta kirjoitti:

        kyllä vaan minä puhun totta ihan koko aika totta minä puhun
        toyota on halvin huoltaa se on totta kyllä vain totta se on toyota
        on halvin huoltaa seon toidistettu ja se on totta ihan totta se on
        toyota on paras se on totta ihan totta se on totta kuin pläkki se on
        totta kokonaan totta toyota on halvin ja paras totta kaikki se on ihan
        totta ja paras.

        Sun kannattaa pyytää lääkityksesi tason uudelleen arviointia.
        Olisi pitänyt tehdä se jo kymmenen vuotta sitten.


    • Anonyymi

      Ylipitkä huoltoväli tappoi skoodani, kansi venyi ja remmi halkesi.

      • Anonyymi

        Toyotan huoltoväli 45 000 km.

        TOJOTAINFO


    • Anonyymi

      Toyotan huolto tutkitusti paras, terv. TM.

      • Anonyymi

        Poka muistelee 10 vuotta vanhaa testiä jossa vertailtiin Turun huoltoja ja muut oli pärnäsiä ja yksi Toyotan merkkiliike joka oli siellä paras.


      • Anonyymi

        Linkki puuttuu, noloa.


      • Anonyymi

        Linkki puuttuu, noloa.


      • Anonyymi

        Linkki puuttuu, noloa.


      • Anonyymi

        Linkki puuttuu, noloa.


      • Anonyymi

        Linkki puuttuu, noloa.


    • Anonyymi

      Joka toinen vuosi vien marmoritiskille ja joka toinen vaihdan itse öljyt. Näin pääsen 30000km huoltoväliin.

      • Anonyymi

        Tuollakeinoin menetät akkuturvan, etkä voi saada Relax-turvaa! Toyota tulee käyttää isossa huollossa kerran vuodessa vaikka sillä ei ajettaisi metriäkään. Ei ole mitään "joka toinen vuosi" -huoltoa. Mutta omapahan on asiasi. Säästät pitkän pennin rahaa, eikä auto voi enää huonommaksi muuttua.


      • Anonyymi

        Takuutahan sinulla ei siis ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollakeinoin menetät akkuturvan, etkä voi saada Relax-turvaa! Toyota tulee käyttää isossa huollossa kerran vuodessa vaikka sillä ei ajettaisi metriäkään. Ei ole mitään "joka toinen vuosi" -huoltoa. Mutta omapahan on asiasi. Säästät pitkän pennin rahaa, eikä auto voi enää huonommaksi muuttua.

        Autoni on yli 10 vuotta vanha luotettava Toyota. En menetä mitään takuuta tai turvaa ja pääsen huoltamaan itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollakeinoin menetät akkuturvan, etkä voi saada Relax-turvaa! Toyota tulee käyttää isossa huollossa kerran vuodessa vaikka sillä ei ajettaisi metriäkään. Ei ole mitään "joka toinen vuosi" -huoltoa. Mutta omapahan on asiasi. Säästät pitkän pennin rahaa, eikä auto voi enää huonommaksi muuttua.

        Autoni on yli 10 vuotta vanha luotettava Toyota. En menetä mitään takuuta tai turvaa ja pääsen puuhastelemaan itse.


    • Anonyymi

      Autoni 17 vuotta vanha Toyota. Käytin autoni peilin asentamisen vuoksi maalauksen jälkeen. Huoltomies huusi äänekkäästi tietokonetta katsottuaan; "täällä on koskaan huoltamaton Toyota".

      Tottahan tuo oli 370 tkm ajetussa täysin kunnossa olevassa autossani, jonka virta-avain oli kerran uusittu. Siinä suurinpiirtein korjaukset olivatkin. Öljyjä kyllä oli vaihdettu riittävästi ja suodatin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11241
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3133
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2984
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2177
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1938
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1785
    7. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1754
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    9. 85
      1738
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe