Mainokset pois

Adblock Plus

Olen kuullut että digiboxitkin ovat jo kehittyneet sen verran, että osaavat jo vaihtaa kanavaa mainosten ajaksi tai vaihtoehtoisesti laittavat äänet mainosten ajaksi pienelle. Mistä näitä "älykkäämpiä" digiboxeja/TV:tä saa hankittua?

10

1227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tästä tietämätön digiboksiharrastaja

      Mistä olet kuullut?

    • ...

      Ja millähän ihmeellä se digiboksi tunnistaa, että mikä on mainosta ja mikä ei? Mitään mainosten alkamisesta tai päättymisestä kertovaa signaalia tv-kanavat eivät tietenkään lähetä, ja ne "jatkuu"-animaatiotkin ovat joka kanavalla erilaiset ja saattavat vaihdella jopa saman ohjelman sisällä.

      Mainosten erottaminen muusta ohjelmasisällöstä edellyttäisi ihmisen tapaan ajattelevaa tekniikkaa, ja jos tuollaista on onnistuttu kehittämään niin ko. pikku-uutinen on tosiaan mennyt minultakin ohi (ja enpä usko että digiboksit olisivat ensimmäinen kyseistä tekniikkaa soveltava tuote).

      • gartgt

        Saksassa oli jo analogia aikana nauhureissa tunnistin joka laitto pausen päälle mainoksien ajaksi, ja signaalin tunnistin sai ohjelman lähettäjältä. Tämä sama toiminto sisältyy digi-tv systeemiin mutta eipä juuri ole otettu käyttöön, onko missään ?


      • -------
        gartgt kirjoitti:

        Saksassa oli jo analogia aikana nauhureissa tunnistin joka laitto pausen päälle mainoksien ajaksi, ja signaalin tunnistin sai ohjelman lähettäjältä. Tämä sama toiminto sisältyy digi-tv systeemiin mutta eipä juuri ole otettu käyttöön, onko missään ?

        ole otettu käyttöön, mainoskanavathan menettäis mainoseuroja jos ne sen mainostunnistesignaalin ottaisi käyttöön. Sitäpaitsi eihän tv-kanaville, varsinkaan maikkarille, kuulu kuluttajien palveleminen.


      • Wanha keksintö
        gartgt kirjoitti:

        Saksassa oli jo analogia aikana nauhureissa tunnistin joka laitto pausen päälle mainoksien ajaksi, ja signaalin tunnistin sai ohjelman lähettäjältä. Tämä sama toiminto sisältyy digi-tv systeemiin mutta eipä juuri ole otettu käyttöön, onko missään ?

        Kyllä toi mainosten poisto oli mahdollista Suomessakin, muistan kun VHS videolla nauhoitettiin elokuvia maikkarilta, niin JVC poisti mainokset elokuvista.


      • turieur

        No ei tuo kovin kummoista tekniikkaa vaadi jotta mainokset saa pois automaattisesti, eri metodeja on mm. logon seurannan ym. perusteella ainakin mythtv osaa poistaa 99,999 % tarkkuudella mainokset oikein pois. Digiboxeista en tiedä kun ei sellaisia ole. Livenä tuskin ihan helpolla onnistuu muu kuin äänen automaattinen pienennys


    • töllääjä

      Tuo tulee tuskin koskaan toteutumaan suomessa. Mutta tässä kuitenkin vinkki, miten säästät elämääsi mainosroskalta: älä katso mitään suorana, vaan laita aina ensin tallennus päälle. Anna tallentaa joku 15-30 minuuttia ja ala katsoa ohjelmaa alusta vasta sitten. Nyt voit kelata mainoskatkot pois häiritsemästä, ilman että tarvitsee odottaa. Tallennettava aika ennen katselun aloittamista riippuu siitä, paljonko arvelet ohjelman aikana tulevan mainoksia yhteensä.

      Itse olen harrastanut tätä jo yli 5 vuotta. Katson kyllä aika vähän televisiota, mutta arvioisin että ilman tätä temppua joutuisin kärsimään mainoksia yhdessä illassa ehkä 10 minuutin ajan. Toisin sanoen olen näiden viiden vuoden aikana säästänyt tuolla tempulla elämääni yli 12 vuorokautta, jotka muuten olisivat kuluneet tympääntyneeseen odotteluun. Se on paljon se! Ja jollakin toisella, joka töllöttää enemmän voi kulua tuo aika mainosten katseluun peräti vuodessa...

    • Anonyymi

      Eikö löydy mitään lakia poistaa mainokset telkkarista kun niitä tulee sama mainos päivässä 100 kertaa.

    • Anonyymi

      Voisiko tehdä aloitteen mainosten vähentämisestä eduskunnassa kun niitä ei tarvita, on vaan aivopesua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5424
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1937
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe