Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Clio 2002 1.2 16V tehot katoaa ajoittain

Vaimon auto

Otsikon mukaisen Clion tehot katoaa ajoitain ja samalla kojelaudassa syttyy sähköjärjestelmän viasta indikoiva merkkivalo. Valo saattaa syttyä tai sammua kesken ajonkin ja samalla tehot katoaa tai palaavat. Tuntuu kun kaasupoljin ei vastaisi polkemiseen enää tietyn kohdan jälkeen.

Vaihdoin puolan ja tulpanjohdot mutta tällä ei tunnu olevan vaikutusta asiaan. Onko tällianen vika tullut eteen muille ja jos on niin mistä vika on löytynyt?

12

3468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eitehoa

      mitkä tehot?

      • Olvia kansalle

        Aamupalassa on niin paljon ? ? ?


      • Clitta

        No Prossunko teholla täällä mennään?


    • Kannattiko vaihtaa puola ja tulpanjohdot kun kuitenkin joudut viemään autosi korjaamolle?
      Tai muutenkaan vaihdella ehjiä osia "varmuuden vuoksi"? Voisithan "varmuuden vuoksi" -maksimoinnin tehdä niinkin, että vaihdat koko auton... Ja sitten varmuuden vuoksi vaihtaa sen jne...

      Jos minulla olisi kristallipallo ja se tosiaan toimisi, niin sen avulla olisin jo monimiljonääri. Katsoisin vain siitä sinunkin autosi viat ja maksettua laskua vastaan kertoisin ne sinulle. Vaan kun asiat ei ole näin, niin joudun ihan itse etsimään sen vian ja korjaamaan sen. Tai viemään auton korjaamolle, jossa asentaja ihan itse etsii sen vian ja korjaa sen. Näin helppoa se on!

      • kosahti

        AD Suni Vantaalla vaihtaa eri osia, ja kokeilee vanhasta muististaan. Kuultu on tästä korjaamosta. Ei renault asiantuntemusta siellä.


    • mmakine

      Se sydänkäyrällä varustettu mittariston keskellä oleva valo ei luultavasti osaa syttyä puolaviasta. Sen aiheuttama pätkiminen sytyttää mielummin oikeassa alakulmalssa olevan moottorin kuvan. Puolan vaihdon ymmärrän vaikka huvikseen kun tuosta autosta on kyse. Niitä kuulemma kärähtää siihen tahtiin että kannatta ostaa sellainen tulevaisuuden varalle jos ei vikaa korjaakaan.

      Minullakaan ei ole kristallipalloa. Vikakoodinlukulaite minulla kyllä on.

    • ExReMa

      Clio II 1.2 8v 60000 huollon jälkeen noin 2000 km ajettuna yksi pytty meni pimeäksi. Vauhtia ei saanut yli 70 km/h. Vika kesti muutama kymmenen kilometriä ja sen jälkeen se korjautui itsestään. Ei ole tehnyt sen jälkeen samaa juttua.

    • renault glio

      mut ilmoita täällä mikä oli syynnä kun vika on korjattu

    • Uno Mirafiori

      Minulla oli Fiat Stilossa preciis sama vika. Vika oli kaasuläppäkotelossa. Hyvin yksinkertaisella proceduurilla onneksi sai korjattua.Merkkiliikkessä olisivat vaihtaneet koko läppä-systeemin. Ositn tarvikeliikkeestä puhdistusspray juuri tuota vikaa varten, ilman otto putki(eli se rööri mikä tulee ilmanputsarista,tai sit kotelo vaan irti, en muista miten tuo on Cliossa) ja suihkutat ainetta sinne, voit rassata esim vanhalla hammmasharjalla jos on pinttynyt.Annat vaikuttaa ja käynnistät auton. Jos sulla on apuri niin pyydät et hän ruiskii vähän lisää sinne.Tuota joutunee toistaa muutaman kerran.
      Aliota tällä kepulikontilla, se on ainkin halpa ja sulkee pois pelkän likaantumisen.
      Vika voi tieten olla myös jossain anturissa (Cliossahan on elektroninen kaasupoljin ?! voin olla väärässäkin)
      Toivottavasti tästä on apua.

    • Vaivielämukatehojaolisi

      "Clio 2002 1.2 16V tehot katoaa ajoittain" Mitkä tehot? Eihän siinä mitään tehoja edes ole.Kovempi vastatuuli niin johan se pysähtyy siihenkin!

    • Viistoista

      Joo, tuo kaasuläppä siellä jumii. Sitä kannattaa kokeilla putsata tuolla spraylla, tai vaihtaa sen uuteen. Se on vain työläs vaihtaa, kun imusarja pitää irroittaa kokonaan.

      • gaasuhaihtuu

        Katoo!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2434
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2143
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1788
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1581
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1515
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1478
    8. 54
      1340
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe