Uskon, että saan täältä vastauksen kysymykseeni:
Miten saisin kotikonstein koiran pissan nukkamatosta kunnolla pois? Vaikka kuinka pese ja puunaan pissaista kohtaa minusta tuntuu, että haju jää jäljelle! PRKL! : / Matto pitää pestä pesulassa laakapesulla muistaakseni, eikä sitä suositella kotona pestäväksi. Lisäksi matto on niin suuri, että vaikka sen voisikin pestä kotona, talvella se ei onnistuisi. Tahdon siis käytännön vinkkejä, jotka toimii, en mitään kettuilua koiran ulkoiluttamisesta tms. : )
Kiitos etukäteen ja hyvää joulua!
Koiran pissi nukkamatossa!
5
2830
Vastaukset
- ainoo keino
etikkaa siihen pissakohtaan.
- pisusu
Olen miettinyt etikan käyttöä, mutta mietin jättääkö etikka jonkilaisen tahran mattoon...siis voiko väri muuttua siinä kohdassa, mihin sitä laitan?
- urea off
eläinkaupasta pissi pois nimistä ainetta,toimii.
- pippi:)
on sappisaippua! Tehoaa tosi hyvin kaikkiin tahroihin eikä vie värejä mennessään. Tosin jos olet jo pessyt sitä kohtaa, niin tuskin siinä enää sitä pissiä varsinaisesti on, mutta haju istuu tiukassa. Etikka vois toimia kyllä, soodastakin olen kuullut, mutta itse putsasin marsun pissat matolta ensin sappisaippuan kanssa pesten ja lopuksi vielä Lempi-mattoaineella. Jälkimmäinen juuri tuon hajun takia. Noissa Lempi-tekstiilipesuaineissa on tuoksuina mansikka, meri ja koivu. Itse valitsin koivun, kun sitä oli kesän mattopyykiltä jäänyt jäljelle (on muuten ihan sikariittoisaa ja tehokasta ainetta!! Kotimaistakin vielä.) ja lopputulos oli enemmän kuin tyydyttävä :)
Kyllä näitä varmaan muualtakin saa, mutta omani ostin: www.kaskummaa.fi En todellakaan saa tästä mitään provikkaa, tai tunne sen kummemmin noita kaupapitäjiä, mutta voin suositella lämpimästi ko. nettikauppaa! - totooto
Vanha ketju, mutta google tämän vielä löysi..
Muilla palstoilla kerrottiin soodasta, joten se ehkä toimii. Tilasin just pari nukkamattoa ja vähän epäilyttää, kun on kaksi koiraa, vanhus ja nuorehko, toiselle sattuu vielä vahinkoja ja toiselle taas. Pesulassa käyttäminen ei auta mitään. Ohutta isoa villamattoa käytin monta kertaa pesulassa ja aina siihen melko pian ilmestyi yöllä uusi läntti. Pesin sen viimein itse mäntysuovalla kylppärin lattialla ja sen jälkeen ei ole pissejä näkynyt (ollut jo kuukausia lattiassa). En tajua mitä ne pesulassa tekee, kun ei hajut lähde. Olen kokeillut myös höyrypesuria, muttei sekään auttanut, ja on hankalaa kun lattia kastuu läpi. Kunnon mäntysoopa teki sitten tehtävänsä. Uusille matoille kokeilen soodaa, jos vahinkoja vielä sattuu, ne on paksuja nukkamattoja, ei varmaan onnistu kylppärissä pesu niille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262798Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292322- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542199Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211812Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891672Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981607- 3031509
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131429- 1331428