Saanko esimerkiksi minä "valittaa" yksinäisyyttäni, vaikka olen päivät töissä, ammatissa jossa ollaan koko ajan ihmisten kanssa tekemisissä ja paljon esillä. Vaikka on harrastuksia muiden ihmisten parissa. Vaikka FB:ssä on yli 300 tuttua (töihin ja harrastuksiin liittyviä kontakteja)? Vaikka en pelkää sosiaalisia tilanteita ja matkustelen paljon yksin?
Koska joka ilta tulen kuitenkin yksin kotiin, missä seuranani on vain koira. Herään aamuisin yksin, vietän joulun yksin, uuden vuoden yksin, vapun yksin, juhannuksen yksin (bailaaminen ei kerta kaikkiaan kiinnosta, haaveilen päinvastoin maalle muuttamisesta). Kun ikä on lähempänä viittä- kuin neljääkymmentä, niin en enää edes haaveile parisuhteesta, vain mummonmökistä jossain maaseudulla.
Laitoin sanan "valittaa" lainausmerkkeihin, koska useimmiten nautin yksinäisyydestä työpäivän ja -viikon jälkeen. Joskus kuitenkin iskee haikea olo, varsinkin näin pimeään vuodenaikaan.
Mutta olenko siis yksinäinen siinä mielessä että olen oikeutettu kirjoittelemaan tänne?
Kuka on yksinäinen?
5
348
Vastaukset
- yks mies vaan
Kyllä tälle palstalle voi kirjoittaa kaikki jotka tuntevat yksinäisyyttä.
Sinäkin kun yksin asut ja elät olet täysin oikeutettu tänne kirjoittelemaan.
Joulu lähestyy ja silloin monille yksin oleville yksinäisyys korostuu kovasti
Minäkin olen joulun yksin ja nyt jo se tulee mieleen, että mitä silloin tekisi
No ainakin kirjoittelen yksinäisyyspalstalle jouluna :) - 10+5
Oletko neitsyt?
kyllä kai kaikki jotka kokevat yksinäisyyden tunnetta saavat kirjoittaa. Vaikka olisi ihmisiä ympärillä pilvinpimein ja Fc suosio korkea ei se vielä kerro mitään siitä onko silti yksin.
Itse toivoisin kirjoituksia heiltä, jotka ovat pystyneet häivyttämään yksinäisyyden tunteen jollakin tavoin. Yleensä se paras lääke on toisen ihmisen löytyminen.- kypsätäti
tällä palstalla. Yksinäinen voi olla kellon ympäri tai hetkittäin. Yksinäisyyden tunne voi liittyä joko konkreettiseen yksinoloon omassa kodissa tai ulkopuoliseen oloon porukassa. Yhteistä tuolle yksinäisyyden tunteelle eri tilanteissa on kait se, että niinä hetkinä todella kipeästi tuntee läheisyyden puutteen.
Täällä jotkut haluavat kilpailla siitä, kuka on "oikeesti yksinäinen" ja "yksinäisempi kuin muut", nämä henkilöt haluavat voittaa kurjuuskilpailut ("minäpä olenkin kaikista yksinäisin") ja mitätöivät muiden yksinäisyyden tuntemukset. Älä mene tähän kisaan mukaan, siinä kisassa ei ole tarkoitus lohduttaa, auttaa ja jakaa yksinäisyyden kokemusta.
Tervetuloa kirjoittelemaan tänne itsenäisyypäivänä, jouluna, uutena vuotena, vappuna ja muina yksinäisten "juhla"päivinä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1171587
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991448Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy35839Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M27790Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50736Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56698Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?34698Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37690Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s42669Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37643