Missä koiria myydään netissä?

Koira hakusessa

Eli siis kertokaas kaikki mahdolliset kunnon sivustot missä koiria ostetaan/myydään, itse etsin rotukoiraa ja tosi monet sivustot on täynnä sekarotuisten ilmoituksia. Keltanen pörssi on jo tsekattu ja päivittäin uudet ilmoitukset tarkistankin sieltä, vaikka tähän asti mulla on ollu periaate että pörssistä en koiraa osta.:D Mua jotenkin säälittää kun se on täynnä semmosia selvästi huonojen kasvattajien koiria ja monet vanhat koirat annetaan siellä ilmaseks kiireellä, kun ei enää pystytä pitämään. Jotkut jopa suoraan kirjottaa etsivänsä vihaisiksi tulevia koiria ja raha ratkasee monien koiran hankinnassa, ei ole merkitystä millasista oloista koira tulee. : / Tottakai sinne mahtuu niitä kunnon kasvattajiakin, joten on mun käsitys keltasesta pörssistä vähän parempaan suuntaan mennyt..:D Koirat.com on myös tarkistettu, siellä noi ilmotukset ei kovin taajaan tahtiin edes vaihdu, ja ne on aika vaikeesti selattavissa. Koiramme-lehteä on myös selailtu, tosin siinäkään ei kauheasti uusia ilmoituksia aina ole..Sitten oon kattellu noita rotujärjestöjen sivustoja ja kenneleiden sivuja, mutta kun mulla ei nyt mitään tiettyä rotua tässä oo valittuna, niin haluaisin löytää jonkun sellasen sivuston missä on kaiken rotuisista ilmoituksia, onko mitään kunnollista edes olemassa?

61

16731

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parhaimmat sivustot

ovat apula(eli lemmikkipalstat.net?) ja keltainen pörssi koska niissä on eniten ilmoituksia.

• varokaa!!!!

keltasessa pörssissä pentutehtailijoiden koiria!!!! olkaa varovaisia

• Varokaa koirahuijauk
        varokaa!!!! kirjoitti:

Keltaisessa pörssissä lähinnä HUIJAREIDEN ilmoituksia!!!
        Eli koiria ei ole olemassakaan, koira on muka ulkomailla
        ja maksuna vain lentorahti suomeen.
        Täysin kusetusta!

• Anonyymi
        varokaa!!!! kirjoitti:

Xhx

• kannattaisi

pikkuhiljaa alkaa miettimään niitä rotuvaihtoehtoja koska rotujärjestojen sivuilla on hyvät pentuvälityslistat.

• hauhauhau
    • vinkki...

1. Etsi sieltä netistä tietoa eri roduista

2. Sen jälkeen etsi parhaiten sinulle sopivan rodun/rotujen rotujärjestön nettisivut

3. Sitten unohda netti ja soita em. rotuyhdistysten pentuvälittäjille / jalostustoimikunnan vetäjille ja pyydä tietoa tulevista pentueista. He ovat ko. rodun asiantuntijoita.

4. Soita kasvattajille ja keskustele heidän kanssaan

Älä KOSKAAN osta pentua sillä perusteella miltä joku ilmoitus tai kasvattajan nettisivut näyttävät.

• -S-

Vastasin netissä olleeseen koira myytävänä ilmoitukseen. Keskustelimme myyjän kanssa aluksi sähköpostin kautta ja tapaamisen sovimme kännyllä. Kuvia koirasta en saanut koska hänen kamera oli rikki:( Myyjä tuli meitä vastaan koska heidän mökilleen ei ollut osoitetta. Ihastuin koiraan ja maksaessani koiraa sovin myyjän kanssa että hän ottaa sen takaisin itselleen jos toinen koiramme ei hyväksy tulokasta. Niin ikävästi sitten kävi. Ilmoitin asiasta myyjälle mutta hän keksi monenlaisia selityksiä miksi ei voi ottaa koiraa takaisin. Tutkiessani asiaa minulle selvisi että myyjällä oli muitakin koiria myytävänä ja jokainen eri syystä. Myyjällä on monta eri sähköpostiosoitetta ja monta prepaid liittymää lisäksi hän esiintyy eri nimillä. Eli hänellä ei totisesti ole ns.puhtaat jauhot pussissa.

• tarkkaporkkana

Eri prepaid-liitymiä ja eri nimiä? Mistä sitten tiedät että se on juuri tuo sama tyyppi? Eikö ole mahdollista että eri nuo eri liittymät ja nimet ovat oikeasti joitain muita ihmisiä?

Pentutehtailun kitkemiseksi ostajien täytyy todella olla tarkkana, mutta ei nyt jokainen ilmoitus ole huijausta. Siellä on monia ihan kunnon myyjiä. Vaatikaa aina päästä paikan päälle koiraa katsomaan ja näkemään emo muut koirat ja muutenkin tarkistakaa onko numero sen nimisen ihmisen ym.ym. Sopimukset kirjallisina ja allekirjoitettuina, vaikka olisi seropikin kyseessä.

• -S-
        tarkkaporkkana kirjoitti:

Eri prepaid-liitymiä ja eri nimiä? Mistä sitten tiedät että se on juuri tuo sama tyyppi? Eikö ole mahdollista että eri nuo eri liittymät ja nimet ovat oikeasti joitain muita ihmisiä?

Pentutehtailun kitkemiseksi ostajien täytyy todella olla tarkkana, mutta ei nyt jokainen ilmoitus ole huijausta. Siellä on monia ihan kunnon myyjiä. Vaatikaa aina päästä paikan päälle koiraa katsomaan ja näkemään emo muut koirat ja muutenkin tarkistakaa onko numero sen nimisen ihmisen ym.ym. Sopimukset kirjallisina ja allekirjoitettuina, vaikka olisi seropikin kyseessä.

tiedän koska vastasin hänen toiseenkin ilmoitukseen. tästäkään koirasta ei saanut kuvia koska hänen oli kamera rikki, taas hän ehdotteli vastaantuloa koska heidän mökilleen ei ollut osoitetta.. lain mukaan sopimus on yhtä sitova oli se kirjallinen tai suullinen. Eniten tässä jurppii se että jouduin tosi pulaan koska koiria ei voi pitää saman katon alla. Ystäväni pelasti tilanteen hetkeksi ottamalla uuden koiran luokseen mutta kauaa hän ei pysty sitä pitämään. Ja uuden kodin löytäminen tuntuu todella hankalalta:( Koirassa ei ole mitään vikaa päinvastoin hän on tosi kiltti ja oppivainen mutta kun myyntitilanteessa kerron miten koira meille tuli ostajat kummasti katoaa ja ilmaseksi en pois anna koska en halua koiran joutuvan vääriin käsiin.

• -S-
        tarkkaporkkana kirjoitti:

unohdin äsken mainita että myyjän mulle antamaan prepaid liittymään ei saa enää yhteyttä (kahteen muuhun ei vastaa tai lyö luurin korvaan) eikä hän vastaa enää sähköposteihin ja niitäkin sain selville kolme!!

• tarkkaporkkana
        -S- kirjoitti:

unohdin äsken mainita että myyjän mulle antamaan prepaid liittymään ei saa enää yhteyttä (kahteen muuhun ei vastaa tai lyö luurin korvaan) eikä hän vastaa enää sähköposteihin ja niitäkin sain selville kolme!!

Ahaa, juu, uskon kyllä että ammattimaisesti pentuja trokaava ottaa monia sähköpostiosoitteita ja prepaid-liittymiä, kun niitä on taviksen hankala jäljittää. Inhottavaa.

Suullinen sopimus voi olla sitova, mutta milläs sen todistat mitä on sovittu. Teidän tapauksessa on varmaan hyvä vaan, että koira ei joudu enää sille trokarille. Toivottavasti se löytää pian uuden, hyvän ja pysyvän, kodin.

• HALOOOO
        -S- kirjoitti:

pentutehtailija.

• keskustelun alottaja

Oon joo tietonen noista pentutehtailu jutuista, keltases pörssis todella selkeesti huomaa tollaset tapaukset. Enkä missään tapauksessa ostaisi koiraa pääsemättä hakemaan sitä kasvattajan luota ja vaatisin nähdä muita koiria mitä kasvattajalla on. Tottakai taustatietojen selvittäminen kasvattajasta on tärkeää, mulle se ainakin on itsestäänselvyys. No me kyllä tiedetään millasta koiraa etsitään, mutta rotu vaihtoehtoja on useempia, joten sen takii en haluis ruveta selaan mitään rotusivustoja vaan eka edes yritän ettiä jostain läheltä löytyviä pentuja ja sitten vasta suljen pois rodut mitkä ei käy. Meillä on perheessä 20-vuoden ajan ollut koiria, joten eiköhän se uus pentu jostain löydy. =) Kiitos noista osotteista, rupean niitä nyt käymään läpi.

• näin...

Rotu kannattaa tosiaan valita sen perusteella mitä tänään sattuu Apulassa olemaan tarjolla. Se on paljon helpompaa ja nopeampaa kuin ruveta turhaan tutkimaan minkälaisia erilaiset rodut ovat. Vielä jos sattuu saamaan samasta kylästä niin ei tarvitse bensaa kuluttaa. Koiriahan ne loppujen lopuksi vain kaikki on: häntä, pää ja neljä jalkaa. Väri on tietty tärkeä asia.

• väärin ymmärretty
        näin... kirjoitti:

Rotu kannattaa tosiaan valita sen perusteella mitä tänään sattuu Apulassa olemaan tarjolla. Se on paljon helpompaa ja nopeampaa kuin ruveta turhaan tutkimaan minkälaisia erilaiset rodut ovat. Vielä jos sattuu saamaan samasta kylästä niin ei tarvitse bensaa kuluttaa. Koiriahan ne loppujen lopuksi vain kaikki on: häntä, pää ja neljä jalkaa. Väri on tietty tärkeä asia.

Miten onnistuit ton tulkitsemaan tolla tavalla?En kai mä nyt rupea kaikki mahdollisia kennel- ja rotusivustoja selaan läpi ja katsomaan onko niissä varattavissa pentua?Monet noista kenneleistä mitä sivustoilla on,niin niissä ei ole tehty pentuja moniin vuosiin.En mä ensimmäisenä lähde hakemaan pentua toiselta puolelta Suomea,tottakai yritän löytää lähempää kunnon kasvattajan.Ei se pennullekaan mukava kokemus ole ehkä jopa ensimmäistä automatkaa vieraiden ihmisten seurassa viettää monen tunnin ajan.Enkä missään vaiheessa sanonut,etten olisi tutustunut rotuihin,mulla on rajattu jo rotuvaihtoehdot niihin mitkä käy,mutta kun kyseessä ei ole vaan yks rotu,niin tietenkin yritän etsiä ilmoitusta jostain paikasta missä niitä on paljon.Useasti jos löytää jonkun hyvältä kuulostavan ilmoituksen jonkun rodun pentueesta,niin sen saman ilmoituksen löytää myös sieltä rotusivustolta ja kennelin sivuilta.En osaa selittää tätä teille,koska en voinut edes ajatella että heti se tulkittais noin,jos vaan ilmoitus paikkoja kyselen.

• väärin ymmärretty kirjoitti:

Miten onnistuit ton tulkitsemaan tolla tavalla?En kai mä nyt rupea kaikki mahdollisia kennel- ja rotusivustoja selaan läpi ja katsomaan onko niissä varattavissa pentua?Monet noista kenneleistä mitä sivustoilla on,niin niissä ei ole tehty pentuja moniin vuosiin.En mä ensimmäisenä lähde hakemaan pentua toiselta puolelta Suomea,tottakai yritän löytää lähempää kunnon kasvattajan.Ei se pennullekaan mukava kokemus ole ehkä jopa ensimmäistä automatkaa vieraiden ihmisten seurassa viettää monen tunnin ajan.Enkä missään vaiheessa sanonut,etten olisi tutustunut rotuihin,mulla on rajattu jo rotuvaihtoehdot niihin mitkä käy,mutta kun kyseessä ei ole vaan yks rotu,niin tietenkin yritän etsiä ilmoitusta jostain paikasta missä niitä on paljon.Useasti jos löytää jonkun hyvältä kuulostavan ilmoituksen jonkun rodun pentueesta,niin sen saman ilmoituksen löytää myös sieltä rotusivustolta ja kennelin sivuilta.En osaa selittää tätä teille,koska en voinut edes ajatella että heti se tulkittais noin,jos vaan ilmoitus paikkoja kyselen.

Siis en minäkään halua loukata, mutta kyllä on sanottava, että hiukan hajanainen on tuo sinun alkuperäinen pyyntösikin. Jos keran rotukoiraa haluat, niin kai osaat googlettaa itsesi läheltä löytyvät rotujen kasvattajat, ja / tai tarkistaa rotukerhojen sivuilta, kuka tai ketkä ovat pentuja joko suunnittelemassa tai kenellä niitä mahdollisesti olisi juuri nyt joko nähtävillä tai jopa vapaina myytäviksi. Sitten vain otat rohkeasti yhteyttä lupaavilta vaikuttaviin kasvattajiin.
        Siksi toisekseen, jos sinulla on käsitys roduista, jotka sopivat sinulle, niin oletettavasti sinulla on tuttavapiirissä ainakin joku koiraihminen, jonka koiriin olet tutustunut, ja joka osaa auttaa haussa. Tai sinulla on mahdollisesti ollut hoitokoiria: kysy niiden ihmisiltä hyviä vinkkejä. Tai olet käynyt koiriin tutustumassa paikallisen koirakerhon kentällä: sieltäkin saat taatusti apua halutessasi! Tai näyttelypaikoilla. Käytä hyväksesi sitä tietoa, mitä sinulla koirista, koiraroduista ja koiraihmisistä jo nyt on, niin löydät toivomasi taatusti varmemmin kuin heittelemällä valtamerenkokoisia vaatimuksia suomikeskustelijoiden niskaan.
        Rakkauvella Tiinamuori

• 2+8

Listaa paperille asiat mitä koiralta haluat (muista pitää järki mukana)

-Ominaisuudet esim metsäkoira, noutaja, seurakoira.
      -Liikunnantarve, paljonko aikaa voisit kuluttaa lenkittämällä/aktvoimalla koiraa.
      -Turkki, haluatko helppohoitoisen turkin vai trimmattavan.
      -Minkälaisiin oloihin koirasi tulee, kerros-, rivi,- vai omakotitalo.
      -Koko, iso, pieni vai jotakin siltä väliltä.
      -Luonne/koulutettavuus, huomioi omat taitosi kouluttajana äläkä ainakaan yliarvioi niitä.

Noilla jutuilla pääset ainakin alkuun.

• tipsu-pekingeesi

Itse ostin viime kesänä koiran keltaisen pörssin sivuilta. Koirani on pieni koira, mutta seropi ja näitä rotuja ei kauheasti ole myynnissä. Olin näiden kahden rodun vaiheilla ja sitten näin niiden sekoituksen myynnissä, ja päätin ottaa sen. En ollu tässä vaiheessa kauheasti tutustunut koiramyyjiin tai kertomuksiin heistä; koiria perheessämme on kyllä ollut aina, mutta tämä siis eka koirani.
        No soitin naisella ja hän asui Itä-Helsingissä ja puhui suomea murtaen. Olisin voinut jättää menemättä. Kuitenkin kuin menin, ja minulla oli rahat mukana, koska tiesin että jos on kiva pentu niin voin ottaa saman tien. No oven avasi mukava, oman ikäiseni, virolainen kosmetologityttö, jolla itsellään siellä yksi koira ja sitten nämä kaksi pentua Tallinnasta. Hyvin mukava oli, mutta tietenkin.. eihän tuo mitään arvokasta kasvatusta ole ja varmasti oli Suomeen tuotu myydäkseen paremmalla hinnalla.
        No pentu, joka ei ole enää niin pentu, on nyt ollut meillä puoli vuotta ja kaksi päivää ja on 9kk vanha. Koira oli jo tullessaan hyvässä fyysisessä kunnossa (kävimme heti eläinlääkärillä), todella todella iloinen veijari. Ihmiset ja muut koiran omistajat ihmettelivät etteikö se pelkää mitään; niin rohkeasti meni tervehtimään ihmisiä, isoja ja pieniä koiria. Samalla tavalla menee vieläkin. On AIVAN TÄYDELLINEN koira. Iloinen, seurallinen, rakastaa olla sylissä, ihana, ei OLLENKAAN eroahdistusta, tulee kaikkien kanssa toimeen, fyysinen puoli hyvä.. ihan kaikki on täydellistä. Olemme hyvä perhe ja se on saanut täällä paljon rakkautta ja tulee saamaankin. Että ei kaikki ole niin huonoja vaihtoehtoja ;)

• Mitäh?!
        tipsu-pekingeesi kirjoitti:

Itse ostin viime kesänä koiran keltaisen pörssin sivuilta. Koirani on pieni koira, mutta seropi ja näitä rotuja ei kauheasti ole myynnissä. Olin näiden kahden rodun vaiheilla ja sitten näin niiden sekoituksen myynnissä, ja päätin ottaa sen. En ollu tässä vaiheessa kauheasti tutustunut koiramyyjiin tai kertomuksiin heistä; koiria perheessämme on kyllä ollut aina, mutta tämä siis eka koirani.
        No soitin naisella ja hän asui Itä-Helsingissä ja puhui suomea murtaen. Olisin voinut jättää menemättä. Kuitenkin kuin menin, ja minulla oli rahat mukana, koska tiesin että jos on kiva pentu niin voin ottaa saman tien. No oven avasi mukava, oman ikäiseni, virolainen kosmetologityttö, jolla itsellään siellä yksi koira ja sitten nämä kaksi pentua Tallinnasta. Hyvin mukava oli, mutta tietenkin.. eihän tuo mitään arvokasta kasvatusta ole ja varmasti oli Suomeen tuotu myydäkseen paremmalla hinnalla.
        No pentu, joka ei ole enää niin pentu, on nyt ollut meillä puoli vuotta ja kaksi päivää ja on 9kk vanha. Koira oli jo tullessaan hyvässä fyysisessä kunnossa (kävimme heti eläinlääkärillä), todella todella iloinen veijari. Ihmiset ja muut koiran omistajat ihmettelivät etteikö se pelkää mitään; niin rohkeasti meni tervehtimään ihmisiä, isoja ja pieniä koiria. Samalla tavalla menee vieläkin. On AIVAN TÄYDELLINEN koira. Iloinen, seurallinen, rakastaa olla sylissä, ihana, ei OLLENKAAN eroahdistusta, tulee kaikkien kanssa toimeen, fyysinen puoli hyvä.. ihan kaikki on täydellistä. Olemme hyvä perhe ja se on saanut täällä paljon rakkautta ja tulee saamaankin. Että ei kaikki ole niin huonoja vaihtoehtoja ;)

On varmaan joo ihan kunnon myyjä, mutta et nähnyt pentujen emoa. Se saattaa olla todella huonossa kunnossa monien pennutusten jäljiltä ja kun ei enää pysty niitä tekemään, se hylätään. Onnee vaan, että saitte hienon koiran.

• justjooooo
        Mitäh?! kirjoitti:

On varmaan joo ihan kunnon myyjä, mutta et nähnyt pentujen emoa. Se saattaa olla todella huonossa kunnossa monien pennutusten jäljiltä ja kun ei enää pysty niitä tekemään, se hylätään. Onnee vaan, että saitte hienon koiran.

No missä muualla maailmassa ollaan niin tiukkoja kuin Suomessa? Kaikkialla muualla myydään pennut kaupasta, emoa näkemättä. Suomessa ollaan heti ristiinnaulitsemassa. Ei minulla ole rahaa maksaa tuhatta euroa enempää sen takia että näkisin emon. Kuten ei ole näköjään muillakaan, koska tämä jatkuu. Eivät kaikki todellakaan ole mitään huonoja kasvattajia, vaikka emoa ei näkisikään. Ja jos näkisikin, luuletko että kaikista emoista näkyy että ne ovat huonossa kunnossa? Miten erotat sen; turkin kunnosta ja laihuudesta vai?? Eikös se voi olla huonossa kunnossa vaikka näyttääkin normaalilta? Tämä on kuule ihan arpapeliä, kun ostaa ulkomailta Suomeen tuotuja koiria. Ja niin, en pidä minään maailman vakavimpana ongelmana sitä että en näe pentujen emoa. Jos pennut ovat ok pidetty, niin miksi päättelet että emoa kohdeltaisiin huonosti. Eiköhän 90% tuoduista koirista ole vain yksityisen, ihan ok kunnollisen ihmisen omassa kodissaan pennuttamia, kuten Suomessakin.. Tuosta vaan melutaan liikaa. Ei Viro ole mikään Intia! Tottakai olen koiraihminen, mutta rajansa kaikella.

• justjooooo
        justjooooo kirjoitti:

No missä muualla maailmassa ollaan niin tiukkoja kuin Suomessa? Kaikkialla muualla myydään pennut kaupasta, emoa näkemättä. Suomessa ollaan heti ristiinnaulitsemassa. Ei minulla ole rahaa maksaa tuhatta euroa enempää sen takia että näkisin emon. Kuten ei ole näköjään muillakaan, koska tämä jatkuu. Eivät kaikki todellakaan ole mitään huonoja kasvattajia, vaikka emoa ei näkisikään. Ja jos näkisikin, luuletko että kaikista emoista näkyy että ne ovat huonossa kunnossa? Miten erotat sen; turkin kunnosta ja laihuudesta vai?? Eikös se voi olla huonossa kunnossa vaikka näyttääkin normaalilta? Tämä on kuule ihan arpapeliä, kun ostaa ulkomailta Suomeen tuotuja koiria. Ja niin, en pidä minään maailman vakavimpana ongelmana sitä että en näe pentujen emoa. Jos pennut ovat ok pidetty, niin miksi päättelet että emoa kohdeltaisiin huonosti. Eiköhän 90% tuoduista koirista ole vain yksityisen, ihan ok kunnollisen ihmisen omassa kodissaan pennuttamia, kuten Suomessakin.. Tuosta vaan melutaan liikaa. Ei Viro ole mikään Intia! Tottakai olen koiraihminen, mutta rajansa kaikella.

Toisinsanoen en ala maalailemaan uhkakuvia seinille jonkun tuntemattoman koiran takia, jota en ole koskaan nähnyt.. En voi ottaa pentua koska se VOI olla huonossa kunnossa.. Pitäisikö ihmisadoptiotkin kieltää, jotta hulttiovanhemmat tekisivät mieluummin abortteja kuin antaisivat lapsensa pois! Huonot geenithän siinä vaan siirtyvät! Elkää tukeko sellaista toimintaa, ne vain jatkavat jos joku ottaa heidän lapsensa! Eivät opi mitään!

• 12+20
        justjooooo kirjoitti:

Toisinsanoen en ala maalailemaan uhkakuvia seinille jonkun tuntemattoman koiran takia, jota en ole koskaan nähnyt.. En voi ottaa pentua koska se VOI olla huonossa kunnossa.. Pitäisikö ihmisadoptiotkin kieltää, jotta hulttiovanhemmat tekisivät mieluummin abortteja kuin antaisivat lapsensa pois! Huonot geenithän siinä vaan siirtyvät! Elkää tukeko sellaista toimintaa, ne vain jatkavat jos joku ottaa heidän lapsensa! Eivät opi mitään!

pitäisi steriloida ne hulttiot ettei tulisi lisää huumevauvoja.
        sama luonnevikaisille koirille, niitähän ei voi lopettaa kun ei meidänpiskipullero mitään kenellekkään tee... mitä nyt naapurin käden söi - pikkujuttu

• EI JUMALAUTA
        justjooooo kirjoitti:

Suomessa ei sen takia saa myydä koiria tai kissoja tai mitään suurempaa eläintä lemmikkikaupassa ihan sen takia että se ei menis pentutehtailuks ja USA:kin on suositus nykyään että eläinkaupasta ei ostettas kun ne on sitten mitä toden näkösemmin pentutehtailun tuloksia. Eläinkauppa maksaa kun joku kiikuttaa sinne pentuja joten tämmönen voi kannustaa ihmisiä pentutehtailuun entistäkin enemmän joten siks tää ei oo laillista Suomessa.

Ja sä olet TODELLA VASTUUNTONNOTON IHMINEN. Mun teki mieli jo ravistella sitä kirjottajaa joka osti pennun jostain vitun mökkitien syrjällä, mutta sä oot siis kyllä vielä pahempi ääliö. Joo kiva että sulla on koira nyt, mutta sä oot ollu tukemassa PENTUTEHTAILUA. Ja niitten pentujen emo on ollu koko elämäsä käytetty pelkkänä synnytyskoneena ja tuskin se on semmosta aikaa nähnykään että kun ei ois ollu paksuna. Kiinnostiko sua mikään muu kun vaan että sait koiran halvalla ja oli kahta kivaa pikku koiraa sekasin?! Siis jumalauta! Tämmöset ihmiset ei oo eläinrakkaita! Vastuuntunnottomia ihmisiä, joita ei kiinnosta mikään muu kun vaan että sai koiran halvalla. Mee jumalauta ihtees ja mieti! Pentutehtailu saa jatkua niin pitkään kun on sun kaltasia älykääpiöitä jotka ottaa koiran pentutehtailijalta! SÄ ET TODELLAKAAN OLE KOIRAIHMINEN! Älä niputa ittees samaan kastiin ihmisten kanssa, jotka ostaa koiran KUNNOLLISESTA PAIKASTA, ja joille tärkeetä on myös se että pentujen vanhemmat on hyvin voivia.

• minna 1
        Mitäh?! kirjoitti:

No olihan siellä yksi koira ja pennut.

• suosittelija
    • Haloo haloo suosittelija,
      eivätkö puhdasrotuisia pentuja välittävät lukuisat eri rotujärjestöt mielestäsi ole asiallisia? Minusta kun ne taas ovat ainoita oikeasti asiallisia:-((

• hhhhhhhhhhhhh

moi! mun mielestä koiratorissa on hyviä koiria käykääs sielt kattoos!

• Suski

Ehdottomasti Lemmikkipörssistä! 1

• tzitzi22

ääni lemmikkipörssille . ei ole paljon ilmoituksia , mutta on hienot sivut . suosittelen

• hau

Apula ja Lemmikkipörssi kannattaa katsoa.

Kumikana.org - totta vai tarua osio on ihan mielenkiintoinen kun etsii tietoa rodusta.

• koira fani9
    • koira fani
    • Passeliini_

Lemmikkipörssista löytyy paljon myynti-ilmoituksia.

• Koirakuume!!

Mistä löytyisi suomenlapinkoiran pentuja?

• vierailija123

• Koiratyttö
        vierailija123 kirjoitti:

Suomenlapinkoirien kasvattajia löytyy täältä pitkä lista: http://www.lappalaiskoirat.fi/

Tuossa on alhaalla on linkki, josta löytyy kotia etsiviä koiria :3
        http://www.rekkurescue.com/
        Ainakin kotia etsii nämä koirat:
        http://www.rekkurescue.com/elain.php?id=5159
        http://www.rekkurescue.com/elain.php?id=5158
        http://www.rekkurescue.com/elain.php?id=4794
        http://www.rekkurescue.com/elain.php?id=5404
        Myös muita suloisia ja ihania koiria löytyy, jotka ansaitsevat kodin ja uuden elämän :).

• Rescue!!
        Koiratyttö kirjoitti:

Tuossa on alhaalla on linkki, josta löytyy kotia etsiviä koiria :3
        http://www.rekkurescue.com/
        Ainakin kotia etsii nämä koirat:
        http://www.rekkurescue.com/elain.php?id=5159
        http://www.rekkurescue.com/elain.php?id=5158
        http://www.rekkurescue.com/elain.php?id=4794
        http://www.rekkurescue.com/elain.php?id=5404
        Myös muita suloisia ja ihania koiria löytyy, jotka ansaitsevat kodin ja uuden elämän :).

Samaa mieltä, rescuekoiraa itsekkin suosittelen. Niitä meilyäkin löytyy. Ihania karvaturreja kaikki.

http://kulkurit.fi/
        http://www.koirienystavat.com/
        http://auringonkoirat.com/
        http://www.espanjankoirat.com/
        http://www.pelastetaankoirat.com/

Vilkaiskaa toki kaikki koirarakkaat, nämä yhdistykset ja niiden toiminta on mahtavaa! Koirat tulevat romaniasta, espanjasta ja virosta, mutta eivät levitä tauteja sillä koirilla on rokotukset, ell tarkastukset, steriloinnit/kastroinnit yms kunnossa:) Mahdollisen terveinä siis tulevat Suomeen. Suosittelen rescuekoiran ottamista lämpimästi!

• piakrista

jos on pieniä koira rotuja myynnissä tai annettavissa niin ottakaa minun yhteyttä: sähköpostiini: [email protected]

• Öööö...

Ööö... Luuletko että koiran rodulla ei ole väliä että otatko jonkun chihuahuan tai vaikka rottwailerin järki käteen!!!!! Kyllä koiran rodulla on väliä itse ainakin haluan cavan niin odotan ja etsin niin kauan että löydän hyvän ja sopivalta ihmiseltä sen koiran TODELLAKIN KOIRAN RODULLA ON VÄLIÄ!!!!!!!

• Jossu

Öö oletko kuullut sarkasmista :D pakko oli puuttua, vaikka olikin vanha ja äärettömän idiiootti ketju

• moido2

mistä saa sellasen koiranpennun joka ei kasva isoksi?

• penaaaxd

chicuahua

• PTe1

Elkää ostako missään nimessä Ulkolaisilta halpoja koiria vaikka ovatkin rotu koiria .Vaimoni kysyi erästä koiran pentua ulkolaiselta myyjältä ja kun ilmoitti ettei nyt taida ottaakaan kyseistä pentua niin sai heti haukut että on rasisti.Siis pelkkä kysyminen pennusta riittää rasistin leimaksi jos ei kauppoja tee.

• Huhuijaa

Sama juttu on Suomessakin johtuen siitä että on kasvattajia ja ''kasvattajia''. Aito kasvattaja rekisteröi pentueen, huolehtii laadulla loppuun asti pentueesta ja tukee jälkeenpäin myös. Ulkomaille kannattaa sitten vasta lähteä hakemaan rotukoiraa kun on kokemusta ja silmää kehitynyt sekä kontakteja totta kai jotta tietää mitä saa. Aloittelijan oikea osoite on: https://omakoira.kennelliitto.fi/pentuvalitys/frmEtusivu.aspx ja http://www.lemmikkipalstat.net/cgi-bin/apula/apula.pl?4 (hyödynnä jalostustietokantaa terveyden tarkastamisessa vanhempien osalta)

• ili2

ok ootte outoja

• +-+-+-

tori.fi ihan luotettavastikkin. Ota jotenkin selvää, ettei oo mikään tehtailija.

• Koira dani:'D

No pelastetaankoirat ry olis koiria vaikka minkälaisia! On erirotuja. Selailin itse koska olen (opettajani mukaan) siinä iässä että tarvitsemme paijattavia lemmikkejä.siis koiraa tai kissaa,meidän luokalla 8on kissa ja2 koira. Meitä on vain 14eli koko koulun pienin luokka. Olen siis vasta 9v xD no ei voi mitään.:D no onnea etsintään!joo viesti on 4vuotta myöhäs!melkein 5:'3

• koira turvallissesti

Paras paikka löytää pentu on rotuyhdistysten pentuvälitykset, kun rotu on selvillä. Sieltä yleensä löytää tulevat pentueet ja jo syntyneet. Rotuyhdistysten sivuilta löytyy yleensä kasvattajien kotisivuja, joita tutkimalla löytyy usein myös suunnitteilla olevia pentueita.

Edellä mainittu Kennelliiton pentuvälitys https://omakoira.kennelliitto.fi/pentuvalitys/frmEtusivu.aspx on myös kokemattomalle ostajalle turvallinen paikka löytää jo syntynyt pentu.

Facebookissa on myös myntisivusto: https://www.facebook.com/groups/300792313289544/

Tarkistakaa aina, että pentujen vanhemmille on tehty rodulle suositellut ja tarpeelliset terveystutkimukset. Ne voi tarkistaa täällä http://jalostus.kennelliitto.fi/

• Pro koirat

"mutta kun mulla ei nyt mitään tiettyä rotua tässä oo valittuna, niin haluaisin löytää jonkun sellasen sivuston missä on kaiken rotuisista ilmoituksia, onko mitään kunnollista edes olemassa?"

Sinun pitäisi kyllä ehdottomasti ensin selvittää mitä koiralta haluat, millaisen koiran haluat, ja mitä pystyt koiralle tarjoamaan. Jos sinulle käy monenlaiset koirat esim. ulkonäön ja turkin työllistävyyden suhteen, niin käykö taas esim. herkkähaukkuinen rotu? Asutko esim. kerrostalossa? Sopivia rotuja sinulle voi olla vaikka kuinka paljon, mutta kaikki rodut tuskin sopivat. Paitsi koiran pitäisi sopia sinulle, myös sinun ja kotisi sekä ympäristösi pitäisi sopia koiralle.

Jos saan ehdottaa, niin pyri löytämään rotu joka on mahd. terve ja terverakenteisen näköinen. Tuskin haluat tukea sairaaksijalostettujen koirien jalostusta? Esim. lyttykuonoisten koirien on sanottu aina kärsivän jonkinasteisista hengitysvaikeuksista, ja ovat myös riskiryhmässä lämpöhalvauksen suhteen.

https://sites.google.com/site/prokoirat/koira-faq#TOC-Mik-rotu-sopii-minulle-meille-

Koska etsit rotukoiraa, rotujen kartoituksen jälkeen kannattaa ottaa yhteyttä ko. rotujärjestön/-jen pentuvälitykseen, tai kenneliin joka myy rekisteröityjä pentuja, joiden vanhemmat ovat terveitä (mitä se tuon ko. Rodun kohdalla sitten erityisesti tarkoittaakaan).

Yleisesti koirien myyntipaikoista:
      https://sites.google.com/site/prokoirat/koira-faq#TOC-Miss-koiria-myyd-n-ja-mist-kannattaa-ostaa-

• Pro koirat

Mitä on tapahtunut http://www.halpapentu.fi -sivustolle? Miksi ei enää toimi? Vaikuttaa että on pysyvästi lopetettu sivusto?

• Nellyevaemiliaharju

Hankikoira.fi siellä on testit josta löydät sinulle sopivat rodut tai ainakin minä löysin kun etsin mene testaamaan sieltä ja löydä sopiva rotu eli kokeile sitä

• Anonyymi

Jxjjdzjxhzj

• Anonyymi

Täällä hyvinhoidetut koiranpennut varattavissa katso id1738252 suoraselkäiset eläinrakkaat ottavat yhteyttä omalla nimellään, niin kuin minäkin eikä mistään salaisista numeroista joihin en edes vastaa, whatsapp käy aluksi.

• Anonyymi

Kennelliiton pentusivuilta, löytyy puhdasrotusia rekisteröityjä pentuja. Myös ulkomaiden kennelsivuilta, esim. Ruotsi löytyy puhdasrotuiset pennut.

• Anonyymi

Usealla sivustolla, eri toimijoita riittää. Lähtötilanne on hyvä olla selvillä, mihin koiraa tarvitsee. Tuleeko vartio-, vahti-, paimenkoraksi vai ihan pelkästään koe-eläimeksi.
      Kannattaa selata nettisivuja, esim. lievästi viallisia tai muuten vammautuneita saa edullisesti.

• Anonyymi

olen myymässä Yorksh. pentuja eläinlääkärin tarkastamat terveet pennut.
      kahdeksan viikkoset nyt,
      yrittänyt myynti ilmoitusta laittaa niin sivusto hylkii kaikin keinoin.
      onko mahdollista ilmoittaa Facebook tai muussa rehti sivulla rehti on myyjäkin.
      ei pentutehdas,
      voi tarkastaa

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      97
      5248
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3553
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3205
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      438
      2467
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      248
      1513
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1281
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      83
      1275
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1213
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      136
      1125
    Aihe