Lyhyt työika ja hyvä palkka, silti vaativat lisää euja. Vähempään tyytyvät nätit ja nuoret thai-tytöt vaan tilalle !
lellityt lentoemännät
43
396
Vastaukset
- hilirims
Kaikki nätit tytöt eivät siinä hommassa pärjää. Eikä n. 2200 e/ kk peruspalkka ole hurjan iso.
- lue tästä
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010120212794737_uu.shtml
Ynseitä on lentoemot, ruotsia keskenään puhuvat asiakkaan pään yli. - fricr
lue tästä kirjoitti:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010120212794737_uu.shtml
Ynseitä on lentoemot, ruotsia keskenään puhuvat asiakkaan pään yli....kaikkea mitä "keltainen lehdistö" kirjoittaa.
Aikoinaan nuo roskalehdet kertoivat minunkin palkaksi aivan uskomattomia summia.
"...keskenään puhuvat asiakkaan pään yli. "
Pakkohan se on kun asiakkaat istuvat, lentoemot seisovat;) - lue ensin
fricr kirjoitti:
...kaikkea mitä "keltainen lehdistö" kirjoittaa.
Aikoinaan nuo roskalehdet kertoivat minunkin palkaksi aivan uskomattomia summia.
"...keskenään puhuvat asiakkaan pään yli. "
Pakkohan se on kun asiakkaat istuvat, lentoemot seisovat;)ennen kuin isket. Suomenkielisten asiakkaiden läsnäollessa suomalaisessa koneessa pitää puhua suomea, kyllä se on ammattivaatimuksissa.
Nuo palkat ja työajat on esitetty myös muissa medioissa, Iltalehden tieto on oikea. Outo änkyrä taas liikkeellä. - 5+2
fricr kirjoitti:
...kaikkea mitä "keltainen lehdistö" kirjoittaa.
Aikoinaan nuo roskalehdet kertoivat minunkin palkaksi aivan uskomattomia summia.
"...keskenään puhuvat asiakkaan pään yli. "
Pakkohan se on kun asiakkaat istuvat, lentoemot seisovat;)Pitkät lennot 10 - 12 tuntiset eivät koskaan ole pelkkä lento, vaan koneessa on tehtäviä ennen koneen lähtöä lennon loputtua myös.
Matka yleensä hotellille vie oman aikansa, idän suunnalla lentokentät ovat asutusten ympäröimiä, siellä tungoksessa istut vielä taksissa muutaman tunnin, herkkua se ei ole varmaan.
Pitkiä lentoja lentäville se vapaa olikin, en tiedä poistettiinko se kuinka kävi? Eihän näitä lopullisia tuloksia neuvotteluista julkaista julkisesti.
Miksihän pitkillä lennoilla on työn tarkkailijoita palkattu nehän vasta maksaa? Ruutua voisivat matkustajatkin rastittaa jos todellista tietoa työnantaja tarvitsee. - Johan nyt
5+2 kirjoitti:
Pitkät lennot 10 - 12 tuntiset eivät koskaan ole pelkkä lento, vaan koneessa on tehtäviä ennen koneen lähtöä lennon loputtua myös.
Matka yleensä hotellille vie oman aikansa, idän suunnalla lentokentät ovat asutusten ympäröimiä, siellä tungoksessa istut vielä taksissa muutaman tunnin, herkkua se ei ole varmaan.
Pitkiä lentoja lentäville se vapaa olikin, en tiedä poistettiinko se kuinka kävi? Eihän näitä lopullisia tuloksia neuvotteluista julkaista julkisesti.
Miksihän pitkillä lennoilla on työn tarkkailijoita palkattu nehän vasta maksaa? Ruutua voisivat matkustajatkin rastittaa jos todellista tietoa työnantaja tarvitsee.Lääkärien päivystykset on usein pitempiäkin eikä tuollaista toipumisaikaa ole. Tarjoilijat ja sairaanhoitajat tekevät öisin töitä, paljon pienemmäll vapaalla ja palkalla. lentoemännän koulutus on ilmainen ja lyhyt, työ on piikomiseen verrattavaa. Siinäpähän hinnoittelevat itsensä ulos.
- .....Huohh
Johan nyt kirjoitti:
Lääkärien päivystykset on usein pitempiäkin eikä tuollaista toipumisaikaa ole. Tarjoilijat ja sairaanhoitajat tekevät öisin töitä, paljon pienemmäll vapaalla ja palkalla. lentoemännän koulutus on ilmainen ja lyhyt, työ on piikomiseen verrattavaa. Siinäpähän hinnoittelevat itsensä ulos.
Eikös lääkäritkin saa palkkaa ja korvauksia ylitöistä? HoHHoijjaa?
lue tästä kirjoitti:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010120212794737_uu.shtml
Ynseitä on lentoemot, ruotsia keskenään puhuvat asiakkaan pään yli.Jonkin verran minäkin olen lennellyt, ja kokemusta on ainakin seitsemän eri lentoyhtiön lentoemännistä.
Eipä ole kohdalleni osunut yhtään ynseää lentoemäntää tai stuerttia. Toivottavasti ei osukaan.
Mitä heidän lellimiseensä tulee, vuorotyötähän se varsinkin pitkillä lennoilla on. Kun koko yön valvoo, tarvitsee ehdottomasti nukkumisaikaa. Vuorokauden ajat menevät sekaisin, ja tämän asian ymmärtävät varmaankin ne ihmiset, jotka esim. sairaaloissa tai tehtaissa tekevät vuorotyötä.
Kuunnellaanpa vain jotakin poliitikkoa tai muuta julkisuuden henkilöä, jota haastatellaan heti lennon jälkeen. Suurin osa heistä muistaa valittaa, että jet lag ottaa voimille.
Kuitenkin tällaisissa tapauksissa on kyse vain yhdestä matkasta. Lentoemännät ja stuertit joutuvat tekemään tällaisia matkoja koko työssäoloaikansa.- justniin,,,
Venlastiina kirjoitti:
Jonkin verran minäkin olen lennellyt, ja kokemusta on ainakin seitsemän eri lentoyhtiön lentoemännistä.
Eipä ole kohdalleni osunut yhtään ynseää lentoemäntää tai stuerttia. Toivottavasti ei osukaan.
Mitä heidän lellimiseensä tulee, vuorotyötähän se varsinkin pitkillä lennoilla on. Kun koko yön valvoo, tarvitsee ehdottomasti nukkumisaikaa. Vuorokauden ajat menevät sekaisin, ja tämän asian ymmärtävät varmaankin ne ihmiset, jotka esim. sairaaloissa tai tehtaissa tekevät vuorotyötä.
Kuunnellaanpa vain jotakin poliitikkoa tai muuta julkisuuden henkilöä, jota haastatellaan heti lennon jälkeen. Suurin osa heistä muistaa valittaa, että jet lag ottaa voimille.
Kuitenkin tällaisissa tapauksissa on kyse vain yhdestä matkasta. Lentoemännät ja stuertit joutuvat tekemään tällaisia matkoja koko työssäoloaikansa.nehän kuuluvat SAK:hon, kaikki vaatimukset oikeutettuja ! DDD
- *Kukkahame*
justniin,,, kirjoitti:
nehän kuuluvat SAK:hon, kaikki vaatimukset oikeutettuja ! DDD
Palkkojen nousu tietää lentomatkojen hinnan nostoa, polttoaineet ovat nousseet, mihin ollaan matkalla?
Tällä hintojen ja maksujen nousulla on paha suunta, siitähän jo Finnairin johto on antanut suuntausta, halpa maat se on todellisuutta näillä eväillä.
Tuossa oli lääkäreistäkin mainintaa, moni käy jo Virossa hammas- silmä ja yleislääkäreillä, kauneusleikkauksista puhumattakaan, siellä ollut jo pitkään suomalaisten klinikka naisille.
Jos valtion oma firma antaa tuon suuntaisia vinkkejä voi olla todellisuutta piankin, silloin saa halvempaa työvoimaakin lentokoneiden matkustamoon.
Suuret tilat täällä kotimaassa voi vuokrata jollekin joka on valmis toimimaan Suomessa, olisiko valtiolla paremmat tulot näin toimiessa.
Moni iso firma on jo muuttanut halpa maahan ainakin osittain tuotantoa hoidetaan siellä.
Suomi ja suomalaiset hinnoittelee itse työpaikat ja elinehdot toisille, onkohan mitään tehtävissä? - fricr
lue ensin kirjoitti:
ennen kuin isket. Suomenkielisten asiakkaiden läsnäollessa suomalaisessa koneessa pitää puhua suomea, kyllä se on ammattivaatimuksissa.
Nuo palkat ja työajat on esitetty myös muissa medioissa, Iltalehden tieto on oikea. Outo änkyrä taas liikkeellä."...koneessa pitää puhua suomea, kyllä se on ammattivaatimuksissa. "
He saavat puhua keskenään äidinkieltään, vaikka se olisi kiinaa.
"Nuo palkat ja työajat on esitetty myös muissa medioissa,..."
Sanotaan että; "Viisas ihminen ei tiedä kaikkea. Viisas tietää mistä tiedon tarvittaessa saa"
Niistä työajoista, kelpaisiko Finnairin omat laskelmat ???
"Lentoemäntien ja stuerttien kuukausittainen työaika Finnairilla
Finnairin kokoaikaisille lentoemännille ja stuerteille joulukuulle 2010 suunniteltu poissaoloilla jyvitetty työaika on keskimäärin 109 h 58 min. Tiedon on julkistanut Finnairin miehistönkäytön suunnittelu torstaina 25.11.2010."
Outo änkyrä poistuu mutta palaa asiaan tarpeentullen:)) - UGH!
fricr kirjoitti:
"...koneessa pitää puhua suomea, kyllä se on ammattivaatimuksissa. "
He saavat puhua keskenään äidinkieltään, vaikka se olisi kiinaa.
"Nuo palkat ja työajat on esitetty myös muissa medioissa,..."
Sanotaan että; "Viisas ihminen ei tiedä kaikkea. Viisas tietää mistä tiedon tarvittaessa saa"
Niistä työajoista, kelpaisiko Finnairin omat laskelmat ???
"Lentoemäntien ja stuerttien kuukausittainen työaika Finnairilla
Finnairin kokoaikaisille lentoemännille ja stuerteille joulukuulle 2010 suunniteltu poissaoloilla jyvitetty työaika on keskimäärin 109 h 58 min. Tiedon on julkistanut Finnairin miehistönkäytön suunnittelu torstaina 25.11.2010."
Outo änkyrä poistuu mutta palaa asiaan tarpeentullen:))Niin varmaan, tiedät, mutta jokainen tietää että 8h työpäivät ja säännölliset viikonlopun vapaat ovat vain unelmaa.
Jokainen ylityötä tehnyt kyllä odottaa myös rahahyvityksiä, jyvityksiä mitä sitten siemenkauppa lienee..
Parempi meidän maassa elävien ja jo eläkkeellä olevien vain katsoa lehtien sivuilta miten edetään. - tulee.
*Kukkahame* kirjoitti:
Palkkojen nousu tietää lentomatkojen hinnan nostoa, polttoaineet ovat nousseet, mihin ollaan matkalla?
Tällä hintojen ja maksujen nousulla on paha suunta, siitähän jo Finnairin johto on antanut suuntausta, halpa maat se on todellisuutta näillä eväillä.
Tuossa oli lääkäreistäkin mainintaa, moni käy jo Virossa hammas- silmä ja yleislääkäreillä, kauneusleikkauksista puhumattakaan, siellä ollut jo pitkään suomalaisten klinikka naisille.
Jos valtion oma firma antaa tuon suuntaisia vinkkejä voi olla todellisuutta piankin, silloin saa halvempaa työvoimaakin lentokoneiden matkustamoon.
Suuret tilat täällä kotimaassa voi vuokrata jollekin joka on valmis toimimaan Suomessa, olisiko valtiolla paremmat tulot näin toimiessa.
Moni iso firma on jo muuttanut halpa maahan ainakin osittain tuotantoa hoidetaan siellä.
Suomi ja suomalaiset hinnoittelee itse työpaikat ja elinehdot toisille, onkohan mitään tehtävissä?Käsittämätöntä typeryyttä kukkahameelta ja asiatonta rääpimistä. Lento henkilökunnan palkkojen nostoa ei voida tehdä, työpaikkoja vähentämättä ja toimintoja ulkoiluttamatta. Jos todella joudutaan lipun hintoja nostamaan siirtyy matkustaja liikenne toisiin yhtiöihin mikä olisikkin Finnairin toiminnan loppusoittoa.
- tulee joka
tulee. kirjoitti:
Käsittämätöntä typeryyttä kukkahameelta ja asiatonta rääpimistä. Lento henkilökunnan palkkojen nostoa ei voida tehdä, työpaikkoja vähentämättä ja toimintoja ulkoiluttamatta. Jos todella joudutaan lipun hintoja nostamaan siirtyy matkustaja liikenne toisiin yhtiöihin mikä olisikkin Finnairin toiminnan loppusoittoa.
väliin niin tietäväisenä ettei mitään rajaa omahyväisyydellä. Luulisi olevan muutakin tekemistä kun kuulemma niin hyvin menee kaikki.
- untoinkeri
tulee joka kirjoitti:
väliin niin tietäväisenä ettei mitään rajaa omahyväisyydellä. Luulisi olevan muutakin tekemistä kun kuulemma niin hyvin menee kaikki.
Samaa asiaa itsekin mietitte, ettekö ehdi edes uutisia kuuntelemaan kun pitää täällä istua ja päivystää.
Itse Finnairin johtaja puhui tuosta halpamaa-mahdollisuudesta? - päivystää
untoinkeri kirjoitti:
Samaa asiaa itsekin mietitte, ettekö ehdi edes uutisia kuuntelemaan kun pitää täällä istua ja päivystää.
Itse Finnairin johtaja puhui tuosta halpamaa-mahdollisuudesta?Kuka /ketkä täällä päivystää, ei ole kenellekkään epäselvää. Väliajat menee uusien nikkien keksimisessä.
- ....................
Nätit tytöt ovat ihmisiä. Onko tullut mieleen?
Ihminen tarvitsee asunnon.
ja jos sen pitää olla Helsingissä, niinkuin näteillä lentoemännillä pitää olla,
se MAKSAA €:ja! - j u s t i i i s a
.................... kirjoitti:
Nätit tytöt ovat ihmisiä. Onko tullut mieleen?
Ihminen tarvitsee asunnon.
ja jos sen pitää olla Helsingissä, niinkuin näteillä lentoemännillä pitää olla,
se MAKSAA €:ja!Jotkut vanhanaikaiset äijät käsittävät,
että nätit tytöt ovat jotain koristeita kakun päällä,
heille ei tule mieleen, että nätti nainen on ihminen,
samanarvoinen kuin jokin äijäkin,
ehkäpä arvokkaampikin.
Ihminen tarvitsee asunnon ja se maksaa ainakin pääkaupunkiseudulla,
jossa maanomistajat maksattavat mahdottomia pienestäkin tontista.
Maa on Herran, - siitä ei pitäisi kenenkään saada miljoonia. - Totta!
j u s t i i i s a kirjoitti:
Jotkut vanhanaikaiset äijät käsittävät,
että nätit tytöt ovat jotain koristeita kakun päällä,
heille ei tule mieleen, että nätti nainen on ihminen,
samanarvoinen kuin jokin äijäkin,
ehkäpä arvokkaampikin.
Ihminen tarvitsee asunnon ja se maksaa ainakin pääkaupunkiseudulla,
jossa maanomistajat maksattavat mahdottomia pienestäkin tontista.
Maa on Herran, - siitä ei pitäisi kenenkään saada miljoonia.Tuo on totta, ihmiset omivat omakseen ja vaativat miljoonia toiselta,
joka tarviitsee kodin paikan täällä maan päällä.
- oscaro .
Ei työnantaja vaatimuksiaan ilkeyksissään esitä, vaan tiukan kilpailun takia. Jos työnantaja joutuu antmaan periksi, voi käydä niin, että koko lentoyhtiö on konkurssikypsä ja myydään ulkomaille. Sitten ei enää lennetä sinivalkoisilla siivillä ja menevät täältä niihin kuuluneet työpaikat.
- +mre
Jos lentoyhtiö menee kanttuvei lentoemäntien lepoaikojen takia, antaa mennä.
- oscaro .
+mre kirjoitti:
Jos lentoyhtiö menee kanttuvei lentoemäntien lepoaikojen takia, antaa mennä.
Ei luultavasti mene konkurssiin, sillä kyllä ne lentoemännät periksi antavat, kun alkavat nähdä karun todellisuuden.
Jos sattumalta eivät suostu, niin ehkäpä Lufthansa olisi halukas ostamaan sinivalkoiset siivet. - joutavoinen
oscaro . kirjoitti:
Ei luultavasti mene konkurssiin, sillä kyllä ne lentoemännät periksi antavat, kun alkavat nähdä karun todellisuuden.
Jos sattumalta eivät suostu, niin ehkäpä Lufthansa olisi halukas ostamaan sinivalkoiset siivet.Eipä löydy lentoemon puolustajaa montakaan, vaikka luulisin kyllä että täältä löytyisi. Näiden asenteet täällä ovat työnantajan puolella ja työnantaja on omistajien puolella, on pakko. Puhutaan siitä mistä ei kunnolla tietoa ole, kun kysymys on näyttelemisestä, siinä molempi leiri yrittää antaa julkisuuteen kuvaa että nyt ollaan tosissaan kohtalokkaassa tilanteessa taistelemassa.
- 4+2
oscaro . kirjoitti:
Ei luultavasti mene konkurssiin, sillä kyllä ne lentoemännät periksi antavat, kun alkavat nähdä karun todellisuuden.
Jos sattumalta eivät suostu, niin ehkäpä Lufthansa olisi halukas ostamaan sinivalkoiset siivet.työn vuoksi ja yritin naisena välttää Finnairia. Keskiikäiset lentoemännät olivat kaikkein ärtyisimpiä.
Kohteliaisuus ei ole suomalaiselle luonteista. Mikä minua usein ärsytti, oli kapteenin epäkohtelias englannin kieli, kun sitä PLEASE sanaa ei osata käyttää. Englanniksi pitää esim. sanoa: "Please ( pankaa turvavyö kiinni)" ja sitä Olkaa hyvä sanaa käytetään niin monessa yhteydessä, muuten puhe tuntuu tylyltä ja epäkohteliaalta.
Kirjoitin siitä muutaman kerran Finnair:lle. Toivottavasti nykyään on paremmin. - *Kukkahame*
joutavoinen kirjoitti:
Eipä löydy lentoemon puolustajaa montakaan, vaikka luulisin kyllä että täältä löytyisi. Näiden asenteet täällä ovat työnantajan puolella ja työnantaja on omistajien puolella, on pakko. Puhutaan siitä mistä ei kunnolla tietoa ole, kun kysymys on näyttelemisestä, siinä molempi leiri yrittää antaa julkisuuteen kuvaa että nyt ollaan tosissaan kohtalokkaassa tilanteessa taistelemassa.
Ei puolesta eikä vastaan 100% voi olla kun ei tunneta asiaa ja tiedetä viikkotuntimäärää, sen vaan osaan laskea että n 15 - 16 h menee kaukoitään yksi suunta, eikö se silloin ole jo melkein puolet normaalien tehdastyöläisen viikkotunneista?
Näkee sen jo kirjoituksista ettei monella ole muuta sanottavaa kuin englannin kielestä, tai pään yli puhumisesta, sehän nyt lie tärkeintä.
Olen lennellyt paljonkin enkä koskaan ole törmännyt epämiellyttävään lentoemoon, mutta en luonnollisesti odota mitään erikoispalvelua.
Kerron tapauksen, lensin syntymäpäivänäni sain Finnairin tarjoaman samppanjan! - Rudi,
4+2 kirjoitti:
työn vuoksi ja yritin naisena välttää Finnairia. Keskiikäiset lentoemännät olivat kaikkein ärtyisimpiä.
Kohteliaisuus ei ole suomalaiselle luonteista. Mikä minua usein ärsytti, oli kapteenin epäkohtelias englannin kieli, kun sitä PLEASE sanaa ei osata käyttää. Englanniksi pitää esim. sanoa: "Please ( pankaa turvavyö kiinni)" ja sitä Olkaa hyvä sanaa käytetään niin monessa yhteydessä, muuten puhe tuntuu tylyltä ja epäkohteliaalta.
Kirjoitin siitä muutaman kerran Finnair:lle. Toivottavasti nykyään on paremmin.Ei ole kuin kiitettävää kerrottavaa. Saksassa kadotin passini,(löytyi myöhemmin matkalaukusta toisen puvun taskusta) lentokapteeni tuli ja kirjoitti vakuuden jotta pääsin koneeseen. Lento emänniltä olen pariin kertaan saanut kyydinkin hotelliin ja kerran asunnollenikin. Mitä ihanampia ihmisiä. Matkakin menee jouhevasti seurustelleessa stuerttien ja lento emäntien kanssa koneen keittiön puolella. Varsinkin atlantin ylitys olisi pitkä veteistä, ilman näitä ihania ihmisiä. Finnairin emoille antaisin pisteet 10 .
- *Kukkahame*
Rudi, kirjoitti:
Ei ole kuin kiitettävää kerrottavaa. Saksassa kadotin passini,(löytyi myöhemmin matkalaukusta toisen puvun taskusta) lentokapteeni tuli ja kirjoitti vakuuden jotta pääsin koneeseen. Lento emänniltä olen pariin kertaan saanut kyydinkin hotelliin ja kerran asunnollenikin. Mitä ihanampia ihmisiä. Matkakin menee jouhevasti seurustelleessa stuerttien ja lento emäntien kanssa koneen keittiön puolella. Varsinkin atlantin ylitys olisi pitkä veteistä, ilman näitä ihania ihmisiä. Finnairin emoille antaisin pisteet 10 .
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/12/lentoemannat_saavat_tukea_ja_vetaytyvat_kaukokohteista_2189006.html?origin=rss
Tässä tietoutta lakosta, laajenemassa on, ei ole hyvä asia. - osataan lukea
*Kukkahame* kirjoitti:
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/12/lentoemannat_saavat_tukea_ja_vetaytyvat_kaukokohteista_2189006.html?origin=rss
Tässä tietoutta lakosta, laajenemassa on, ei ole hyvä asia.itsekin ja kuunnella uutisia !
- P.N.....nen
Rudi, kirjoitti:
Ei ole kuin kiitettävää kerrottavaa. Saksassa kadotin passini,(löytyi myöhemmin matkalaukusta toisen puvun taskusta) lentokapteeni tuli ja kirjoitti vakuuden jotta pääsin koneeseen. Lento emänniltä olen pariin kertaan saanut kyydinkin hotelliin ja kerran asunnollenikin. Mitä ihanampia ihmisiä. Matkakin menee jouhevasti seurustelleessa stuerttien ja lento emäntien kanssa koneen keittiön puolella. Varsinkin atlantin ylitys olisi pitkä veteistä, ilman näitä ihania ihmisiä. Finnairin emoille antaisin pisteet 10 .
Työelämässä olessani tein 400-500 lentomatkaa, pääosin Finnairin kyydissä.
Koskaan en kokenut epäystävällistä kohtelua.
Epäilenpä että tämän ketjun höpisijöistä monikaan ei ole lentänyt esim. atlantin yli.
Eli, ei ole hajuakaan aikaeron tuomasta väsymyksestä. - höpöhöpö,,,
Rudi, kirjoitti:
Ei ole kuin kiitettävää kerrottavaa. Saksassa kadotin passini,(löytyi myöhemmin matkalaukusta toisen puvun taskusta) lentokapteeni tuli ja kirjoitti vakuuden jotta pääsin koneeseen. Lento emänniltä olen pariin kertaan saanut kyydinkin hotelliin ja kerran asunnollenikin. Mitä ihanampia ihmisiä. Matkakin menee jouhevasti seurustelleessa stuerttien ja lento emäntien kanssa koneen keittiön puolella. Varsinkin atlantin ylitys olisi pitkä veteistä, ilman näitä ihania ihmisiä. Finnairin emoille antaisin pisteet 10 .
ei sinne miehistön/naisiston tiloihin matkustajat pääse. Vähään oot tyytyväinen kun piika kelpaa.
- jollakin
P.N.....nen kirjoitti:
Työelämässä olessani tein 400-500 lentomatkaa, pääosin Finnairin kyydissä.
Koskaan en kokenut epäystävällistä kohtelua.
Epäilenpä että tämän ketjun höpisijöistä monikaan ei ole lentänyt esim. atlantin yli.
Eli, ei ole hajuakaan aikaeron tuomasta väsymyksestä.ei ole hajuakaan oikeinkirjoituksesta, et kovin vaativassa työssä ollut !
- kesy kuukkeli
höpöhöpö,,, kirjoitti:
ei sinne miehistön/naisiston tiloihin matkustajat pääse. Vähään oot tyytyväinen kun piika kelpaa.
Voi miten ala-arvoista juttua pitää kirjoitella, onko nämä ne kaksi ...samat kuin aina.
Siinähän ne on koneen etuosassa muutama emo, ei se ole häpeä jos ei lentämisestä tiedä mutta tuo toisten arvosteleminen ja asiaton käytös kyllä viittaa viinan käyttöön.
Ihmiseksi tulee kasvaa, joutavan höpöttäjiä niitä riittää joka ketjuun. - kuka saa kuka ei
kesy kuukkeli kirjoitti:
Voi miten ala-arvoista juttua pitää kirjoitella, onko nämä ne kaksi ...samat kuin aina.
Siinähän ne on koneen etuosassa muutama emo, ei se ole häpeä jos ei lentämisestä tiedä mutta tuo toisten arvosteleminen ja asiaton käytös kyllä viittaa viinan käyttöön.
Ihmiseksi tulee kasvaa, joutavan höpöttäjiä niitä riittää joka ketjuun.Tuossapa se eläkkeellä oleva lentoemo ja matkaopas lekottelee soffalla....niin että silviisii. Palvelu on ollut erittäin hyvä aina oon saanut kun oon halunnut.
- Rudi.
höpöhöpö,,, kirjoitti:
ei sinne miehistön/naisiston tiloihin matkustajat pääse. Vähään oot tyytyväinen kun piika kelpaa.
että, sinä et pääse miehistötiloihin.....saatikka sitten....
- tänne.
*Kukkahame* kirjoitti:
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/12/lentoemannat_saavat_tukea_ja_vetaytyvat_kaukokohteista_2189006.html?origin=rss
Tässä tietoutta lakosta, laajenemassa on, ei ole hyvä asia.Kukkahame näitä lehtien linkkejä raahaat. Jokainen ne osaa itsekkin lukea ilman sinun apuasi. Työnnä ne likit isoon ahteriisi.
- 9eib
jollakin kirjoitti:
ei ole hajuakaan oikeinkirjoituksesta, et kovin vaativassa työssä ollut !
... nyt kehuskellaan lukutaidolla. Olihan tuossa peräti yksi kirjoitusvirhe.
Tuosta vastaus viestistä...vanha äidinkielenopettajani olisi antanut karttakepistä sormille;))
Palstalle kirjoittamisessa sinulla on opittavaa.
Nimimerkille varattuun tilaan kirjoitetaan nimimerkki, ei osaa viestistä.
- seonseyksi
Miten piika' sana ketjuun heitetään, kertoo jo paljon kirjoittajasta.
- yks vetelä
Kun on piiaksi syntynyt niin piikana pakko elää
- yks emäntä
yks vetelä kirjoitti:
Kun on piiaksi syntynyt niin piikana pakko elää
voi olla talossa tai konneessa, muut piikoja.
- hvannadalshnukur
että jokainen puolustaa saavutettuja etujaan.
Neitokaiset/nuorukaiset tekevät puolta vähemmän töitä kuin muut työläiset.
Kyllä 12-14 tunnin lento varmaan väsyttää, koko ajan pitää olla kohtelias, avulias ja huolehtia matkustaien turvallisuudesta.
Mutt kohtuudella, kolmen vrk lennosta toipuu kolmessa päivässä.Ei siihen viikkoa tarvita.
Itse olen työssä jossa saatan matkustaa kaksi yötä ja aina on aamulla oltava työnlaidassa tai kokouksessa.Ei tunneta mitään lepopäiviä.
Se on kuitenkin muistettava heidän työssään, matkustajien henki on viimekädessä, lentoemon hallussa.
Tuntia ennen he menevät koneeseen ja samaan aikaan kun matkustajat jonottavat pääsyä passintarkastukseen toisessa päässä, kävelee lentohenkilöstö taksilleen.
Heillähän on koko lento aikaa siistä jälkiä, laittaa asioita pois.Tehdä tilitykset.
Varsinaiset siivoajat tulevat vasta kun kone on tyhjä.
Eli kyllä siellä noissa lepopäivissä löysää on.
Se aika kun tehtiin vähän töitä ja saatiin mahtava palkka on ohi.
Finnair luultavasti perustaa toimiston johonkin toiseen maahan josta sitten värvätään lentoemot, puolta halvemmalla.
Kyllä silloin kannattaa joustaa jos työpaikkaon menossa alta.- 05+01
Eikös se ole lentoemäntä joka matkustajia passaa, matkustamossa voi nukkua yöllä.
Kyllä sieltä voi pirteänä mennä työpaikalleen luennoimaan niin tekee monet muutkin, emot valvoo!
- Makriina ek
Koko ala on järistyksen kourissa. Hintoja pitäisi alentaa, kilpailu on kova. Kaiken karvaiset varotoimenpiteet kentillä hermostuttavat matkustajia. Lentäminen ei ole enää hohdokasta eikä ihmeellistä. Palvelun edes pitäisi pelata.
Mahtaako kannattaa lakkoilu. Enää ei työnantajilla ole kunnia-asiana pitää ihmiset työssä eläkeikään saakka, vaan töiden uudelleen järkeistämistä mietitään kaikkialla ja joka alalla. Hankitaan tuote sieltä mistä sen halvemmalla saa. Ei kotimaan työllistäminen enää ole se tärkein asia. Jos se on liian kallista, on hankittava työn tekijät halvemmista maista. Sitähän TA:n edustaja jo väläytti Aasian lentojen kohdalla.
Nyt lentoemojen vuoksi halutaan pysäyttää ulkomaan posti ja muu kuljetus. Ketä tällainen kiusanteko sitten hyödyttää?
Jokaisella on omat bisnekset tärkeät. Jollei tieto kulje sovitussa ajassa, ei kannata jatkaa yhteistyötä.
Työn sujuvuus riippuu yhä enenevässä määrässä nopeasta tiedonvälityksestä ja nopeista yhteyksistä eri puolille maailmaa.
Kaukainen sivutuppukylä voi jäädä pysyvästi syrjään, jos yhteyden katkeavat.
Se parhaiten nauraa, joka (toiselle?) kuoppaa kaivaa?- 6+9
Voi voi mites nyt noin, sehän on v a i n lentoemojen lakko, ei koko yhteiskunnan!
Kato nyt mitä kirjotat ettei luulla että olet aina oikeassa.
Kaiva vaan itelles kuoppa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin1714867- 1691641
Vihjeitä kaivatusta
Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)661457- 65970
Lieksa missä syy?
Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte124797Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?6787- 56776
Martina Jeopardyssa
Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy191751En olisi uskonut et
Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.66739- 76731