Allikostako ojaan?

Ruuneperi

Nyt on lähdetty pelastamaan Irlantia suurehkoilla EU-maiden tuilla. EMU:n ulkopuolella olevat maatkin, Ruotsi, Norja) ovat lupautuneet tukitoimiin.

Päällimmäinen syy on korkojen pitäminen alhaalla, ja hyvä työllisyys. Alhaiset korothan suojelevat nuoria asunnonhankkijoita ylisuurten velkakorkojen maksuilta.

Alhaisina pysyvät korot ylläpitävät kuitenkin edelleen yllä tuota pörssikeinottelua. En ole ainakaan kuulut, että keinottelluun käytetyllä rahalla olisi muita korkeampi korko.

Kertokaa te jotka osaatte mikä on totuus!

Kun saksalaiselta kadunmeheltä kysyttiin hänen suhtautumistaan Irlannin tukeen, oli vastaus:

Irlantia kyllä tuemme mielellämme, ovat niin mukavia ihmisiäkin, mutta espanjalaisia emme, voittivat meidät jalkapallossakin! Mahtilaji tuo jalkapallo.

28

400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maalaismies*

      Veronmaksajilla maksattavat Irlannin pankkien rötöksiä nämäkin maat, jotka eivät edes kuulu rahaliittoon. Rahan valta on ainoa valta EU:ssa - ja sen ulkopuolellakin. Olemme myytyjä sille.

      • yx onneton

        Eikös raha ole kaiken mitta.

        Jos talous on kuralla eikä rahaa näköpiirissä olot eivät ainakaan parane, sen verran se maailma siitä rahasta välittää.


      • kitkeräeväs
        yx onneton kirjoitti:

        Eikös raha ole kaiken mitta.

        Jos talous on kuralla eikä rahaa näköpiirissä olot eivät ainakaan parane, sen verran se maailma siitä rahasta välittää.

        Englanti, Tanska ja Ruotsi ovat mukana kahdenvälisillä neuvotteluilla. Näillä mailla on omat lehmät ojassa. Voi olla että keskittyvät vain näihin, omilla ehdoillaan.


    • Laritsa M

      ...sanoi, että siitä ei meille hyvää seuraa, jollemme osallistu Irlannin tukipakettiin.

      Mielenkiintoista nähdä mitä hyvää nyt seuraa, kun osallistumme siihen.

      • *Kukkahame*

        Kuinka paljon täälläkin on arvioita ja ennusteita, on puhuttu ilman mitään pohjatietoa, puhuttu vain puhumisen ilosta.
        Mitä teki sdp äänesti vastaan takuita, Jaakonsaari joka istuu EUssa olikin hämmästynyt kuinka Suomessa oma puolue oli äänestänyt huonompaa vaihtoehtoa, hänellä on tietoa mitä takuiden merkitys on, mutta täällä oppositio on ollut aivan kaikkea vastaan, kuin häirikköoppilaat kouluissa.
        Eilisessä kilpahuudossa oli Heinäluoma ja Urpilainen päähuutajia, onhan siinä nähtävissä että paremmatkin poliitikot puhuvat ja äänestävät puuta heinää, onhan se täälläkin sitten sama mistä puhutaan kun vaan puhutaan jostain.
        Meitä ei ole tänne äänestetty, me olemme äänestäneet ja meillä on sanan vapaus olla oikeassa tai väärässä, kun valioluokkakin tarpoo tosiasiassa kaulaa myöten suossa, tietämättä mitä haluavat?


      • 914
        *Kukkahame* kirjoitti:

        Kuinka paljon täälläkin on arvioita ja ennusteita, on puhuttu ilman mitään pohjatietoa, puhuttu vain puhumisen ilosta.
        Mitä teki sdp äänesti vastaan takuita, Jaakonsaari joka istuu EUssa olikin hämmästynyt kuinka Suomessa oma puolue oli äänestänyt huonompaa vaihtoehtoa, hänellä on tietoa mitä takuiden merkitys on, mutta täällä oppositio on ollut aivan kaikkea vastaan, kuin häirikköoppilaat kouluissa.
        Eilisessä kilpahuudossa oli Heinäluoma ja Urpilainen päähuutajia, onhan siinä nähtävissä että paremmatkin poliitikot puhuvat ja äänestävät puuta heinää, onhan se täälläkin sitten sama mistä puhutaan kun vaan puhutaan jostain.
        Meitä ei ole tänne äänestetty, me olemme äänestäneet ja meillä on sanan vapaus olla oikeassa tai väärässä, kun valioluokkakin tarpoo tosiasiassa kaulaa myöten suossa, tietämättä mitä haluavat?

        SDP:n europarlamentaarikko Liisa Jaakonsaari ryöpyttää rajusti puoluettaan Irlannin velkatakuita vastaan äänestämisestä.


        Liisa Jaakonsaari antaa kovaa palautetta puolueelleen. (JENNI GÄSTGIVAR)
        LUE MYÖS

        EKP jatkaa pankkien rahoitusoperaatioita kevääseen

        Eduskunta hyväksyi Irlannin velkatakuut

        Jaakonsaari kirjoittaa kolumnissaan Ylen sivuilla, että SDP äänestää takuille punaista painaessaan kaikkein huonoimman vaihtoehdon puolesta.

        - Ja yksimielisesti. Kansalaissotaan välillä kriittisesti suhtautuva Eetu Salin sanoi kerran, että porukassa ollaan, vaikka se tekisi tyhmyyksiäkin, hän sivaltaa.

        Jaakonsaaren mukaan vaihtoehtoja on, mutta riskin jakamisen huonon vaihtoehdon sijaan tuleva vaihtoehto on vieläkin huonompi. Lehman Brothers -pankin annettiin kaatua ja seuraukset tiedetään.

        Jaakonsaari ennakoi, että Portugali tulee autettavien listalle muutaman viikon tai päivän kuluessa: maan pankit jo viestivät alkavasta talletuspaosta.

        Lähde: yle.fi

        STT


      • sitten
        914 kirjoitti:

        SDP:n europarlamentaarikko Liisa Jaakonsaari ryöpyttää rajusti puoluettaan Irlannin velkatakuita vastaan äänestämisestä.


        Liisa Jaakonsaari antaa kovaa palautetta puolueelleen. (JENNI GÄSTGIVAR)
        LUE MYÖS

        EKP jatkaa pankkien rahoitusoperaatioita kevääseen

        Eduskunta hyväksyi Irlannin velkatakuut

        Jaakonsaari kirjoittaa kolumnissaan Ylen sivuilla, että SDP äänestää takuille punaista painaessaan kaikkein huonoimman vaihtoehdon puolesta.

        - Ja yksimielisesti. Kansalaissotaan välillä kriittisesti suhtautuva Eetu Salin sanoi kerran, että porukassa ollaan, vaikka se tekisi tyhmyyksiäkin, hän sivaltaa.

        Jaakonsaaren mukaan vaihtoehtoja on, mutta riskin jakamisen huonon vaihtoehdon sijaan tuleva vaihtoehto on vieläkin huonompi. Lehman Brothers -pankin annettiin kaatua ja seuraukset tiedetään.

        Jaakonsaari ennakoi, että Portugali tulee autettavien listalle muutaman viikon tai päivän kuluessa: maan pankit jo viestivät alkavasta talletuspaosta.

        Lähde: yle.fi

        STT

        sattuisi vellihousulla olemaan omaa mielipidettä asiasta. Lehdet ja uutiset osataan seurata itsekkin.


    • Heikki H

      Suomi takasi Irlannin lainat, joita Irlanti ei sanonut koskaan maksavansa pois. Suomen on pakko puolittaa
      suurten ikäluokkien eläkkeet.

      • *Kukkahame*

        Ja sulle höpö höpö, eläkkeet maksaa eläkevakuutusyhtiö eikä valtio


      • työv.opist. kurssi
        *Kukkahame* kirjoitti:

        Ja sulle höpö höpö, eläkkeet maksaa eläkevakuutusyhtiö eikä valtio

        tiedät " ehkä "sitten enempi. Åläkä työnnä sitä asiatonta sontaasi joka ketjuun VALTIOKONTTORI maksaa meikäläisenkin eläkkeen. Se ei todellakaan ole mikään vakuutusyhtiö.
        Onko lääkityksesi kohdallaan?


      • suoraan sanon
        työv.opist. kurssi kirjoitti:

        tiedät " ehkä "sitten enempi. Åläkä työnnä sitä asiatonta sontaasi joka ketjuun VALTIOKONTTORI maksaa meikäläisenkin eläkkeen. Se ei todellakaan ole mikään vakuutusyhtiö.
        Onko lääkityksesi kohdallaan?

        muka parhaiten. Missään muualla ei Ay-liike Euroopassa ole painostanut itselleen niin paljon etuja kuin maassamme. Parastaikaa lentoemot lakkoilevat vaarantaen Finnairin kannattavuuden, mutta AY-liike on oppilaansa koulinnut!


      • klo ...
        suoraan sanon kirjoitti:

        muka parhaiten. Missään muualla ei Ay-liike Euroopassa ole painostanut itselleen niin paljon etuja kuin maassamme. Parastaikaa lentoemot lakkoilevat vaarantaen Finnairin kannattavuuden, mutta AY-liike on oppilaansa koulinnut!

        Näitä huopatehtaan porukoita voi fattakin pönkittää.
        Valtiolla on oma eläkelaitos, jokainen sen tietää , tuo moninikki yritti olla fiksu, ei se kaikkea tiedä silti.


      • 166

        Mitä tämäkin joka palstalle käy tätä samaa kirjoittamassa?
        Tällasilta joutais koko eläke mennä


      • *Kukkahame*
        166 kirjoitti:

        Mitä tämäkin joka palstalle käy tätä samaa kirjoittamassa?
        Tällasilta joutais koko eläke mennä

        Kiitos nyt moninikki jep,,ajo,,ment.. ym ym

        Kuitenkaan tässäkin asiassa olet aivan hakoteillä, työväen opistoja ei ole olemassakaan ollut enää vuosikymmeniin.


      • k-neljä
        *Kukkahame* kirjoitti:

        Kiitos nyt moninikki jep,,ajo,,ment.. ym ym

        Kuitenkaan tässäkin asiassa olet aivan hakoteillä, työväen opistoja ei ole olemassakaan ollut enää vuosikymmeniin.

        Turun Suomalainen työväenopisto on.


      • ihmettelet vielä
        *Kukkahame* kirjoitti:

        Kiitos nyt moninikki jep,,ajo,,ment.. ym ym

        Kuitenkaan tässäkin asiassa olet aivan hakoteillä, työväen opistoja ei ole olemassakaan ollut enää vuosikymmeniin.

        kun sinua inh...


      • kukkikselle
        ihmettelet vielä kirjoitti:

        kun sinua inh...

        siis.


      • sinisirkku-
        k-neljä kirjoitti:

        Turun Suomalainen työväenopisto on.

        Suomenkielinen työväenopisto, samoin Espoossa. Lisäksi on Espoossa työväen Akatemia myös suomenkielinen.


      • *Kukkahame*
        kukkikselle kirjoitti:

        siis.

        Kiitos vaan katleija, sinuakinko pitää inhota ??


      • Puskasuleima
        *Kukkahame* kirjoitti:

        Kiitos vaan katleija, sinuakinko pitää inhota ??

        Tyäläisii ei vissii enää o, kun neet on siirretty alempaam keskiluakkaan tai tyättömyyskortistoon, mut kyl ainaki Tampereel ja Helsinkis viäl Tyäväinopistot on.


      • neppari..
        Puskasuleima kirjoitti:

        Tyäläisii ei vissii enää o, kun neet on siirretty alempaam keskiluakkaan tai tyättömyyskortistoon, mut kyl ainaki Tampereel ja Helsinkis viäl Tyäväinopistot on.

        Osa on vaihtanut nimeä Kansalaisopistoksi, täälläkin on sellainen myös Aikuisopistoja on


      • Katleija neljä
        *Kukkahame* kirjoitti:

        Kiitos vaan katleija, sinuakinko pitää inhota ??

        Jos ei käytä puunäkymää, ei huomaa kelle viesti on osoitettu. Tuo inh.. oli sinulle osoitettu.

        Se ei sulje kuitenkaan pois sitä, että inhoaa minuakin joku. Taitaa olla ihan se sama, joka inhoaa kaikkia samaa nimimerkkiä pääasiallisesti käyttäviä. Kohteet näes on helppo löytää. Ja tämä inhokki on itse puskis.


      • katleija neljä
        k-neljä kirjoitti:

        Turun Suomalainen työväenopisto on.

        po. Turun suomenkielinen työväenopisto


      • kuk.....
        klo ... kirjoitti:

        Näitä huopatehtaan porukoita voi fattakin pönkittää.
        Valtiolla on oma eläkelaitos, jokainen sen tietää , tuo moninikki yritti olla fiksu, ei se kaikkea tiedä silti.

        Mitä se hajupoika taas täällä riehuu . Olet näemmä taas ottanut uuden nikin " klo" Oikea moni nikki olet ja yrität häiriköimällä sotkea koko ketjun.


      • 98,
        *Kukkahame* kirjoitti:

        Kiitos vaan katleija, sinuakinko pitää inhota ??

        "Kiitos vaan katleija, sinuakinko pitää inhota ??" näin söhlää kukkahame.

        Älä katleija, mene halpaan. tää moninikki kukkahame yrittää sekoittaa toisetkin hölmöilyihinsä...


    • Työväen Akatemia on Kauniaisissa, niin ihmeellistä kuin se kuulostaakin.

      • sinisirkku-

        ilmeisesti kuuluu Kauniaisiin:) Kiitos Jopel oikaisusta.


      • joillekkin

        se sana "työväen" on kauhistus, työväki on niin vaativaa, riistää putupuhtaaksi työnantajansa.Joka taas tekee ympäripyöreitä päiviä niskalimassa. Näinhän on kuultu täällä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1766
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      166
      531
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      25
      497
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe