Työkkäriin töihin?

Tyyyyyppi

Kertokaapas työvoimatoimistossa työskentelevät ihmiset (työvoimaneuvojat jne), millä koulutuksella ja kokemuksella olette työkkäriin päässeet töihin? Kuvailkaa myös itse työtä. Kiitos!

5

3675

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+20

Olin kotipaikkakuntani työkkärissä kesän töissä hieman ennen kuin valmistuin kauppatieteen maisteriksi, mutta se oli vain lyhytaikainen työ ja tätini oli siellä töissä. Yleensä kai noihin pitää olla se korkeakoulututkinto käytynä ja jonkin verran kokemusta joko työvoimaneuvojana toimimisesta tai jostain kunnallishallinnosta.

• näin.

Työkkäriin, kuten valtionhallintoon yleensäkin, on noin yleisesti ottaen pirun vaikea päästä töihin. Työ on kohtuullisen... no sanotaan nyt että rankkaa ja palkat kehnot, kuten julkishallinnossa yleensäkin. Muodolliset vaatimukset kerrotaan työpaikkailmoituksissa; käytännössä, kuten työnhaussa yleensäkin, ratkaisee henkilön persoona ja sopivuus tehtävään.

Semmoinen pikku juttu muuten, että jos ikinä aiot edes hakea työkkäriin töihin, niin tiedoksesi, että "työvoimatoimistoja" ei ole enää olemassakaan. Moisella mokalla olisit jo pelannut itsesi ulos kisasta. Vaivaudu ihan ensin opettelemaan ko. viraston nykyinen nimi esim. täältä: www.mol.fi

• Tyyyyyppi

Heh, tiesin minä tuon, mutta puhekielessä ihmiset kyllä puhuu edelleen työkkäristä ja jopa työvoimatoimistosta. Arvasin, että joku tuohon takertuu :D Miksi aina pitää olla niin vihamielinen? Jos tuostakin asiasta oli ihan pakko huomauttaa, mikset voi tehdä sitä ystävällisesti??

• 9uoijl
        Tyyyyyppi kirjoitti:

Heh, tiesin minä tuon, mutta puhekielessä ihmiset kyllä puhuu edelleen työkkäristä ja jopa työvoimatoimistosta. Arvasin, että joku tuohon takertuu :D Miksi aina pitää olla niin vihamielinen? Jos tuostakin asiasta oli ihan pakko huomauttaa, mikset voi tehdä sitä ystävällisesti??

No ei tuo nyt niin vihamielisesti ollut kerrottu.

Kaveri työskentelee te-toimistossa, tykkää olla siellä, tosin luulen että pääsi sinne ns.suhteilla, pieni kaupunki kyseessä ja ihmiset tiesi sen että on työttömänä niin soittivat hänet töihin sinne.

Ex-työkaveri on myös te-toimistossa, oli neuvonut liikaa asiakasta niin työkaveri oli tullu sanomaan että ei noin paljon saa neuvoa asiakkaita vaikkei siis käytännössä ollut mitenkään liikaan, aivan normaalisti. Nää "työkkärit" on kyllä aika ihme paikkoja kun ei saa neuvoa =/

• sareat

Miksi ihmeessä haluat Suomen vihatuimpaan instituutioon töihin?!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onhan tää tyhmää ajatella sua kun tuskin ees muistat mua

Hyvää yötä sinne jonnekin. 💔
      Ikävä
      26
      2574
    2. Ikuiset kaipaajat

Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      77
      2456
    3. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      66
      2333
    4. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      23
      2040
    5. Kerro kaivattusi etunimi

Naisille
      Ikävä
      84
      1779
    6. En tiedä ymmärrätkö

Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk
      Ikävä
      7
      1579
    7. Kun ei numeroa

niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍
      Ikävä
      30
      1378
    8. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      19
      1287
    9. Kenenkä halli se on tulessa nelostiellä

11 yksikköä paikalla
      Pyhäjärvi
      4
      1133
    10. Se on siinä

Jami kun vielä loppuu niin Lappajärvellä ei oo yhtään mitään toimintaa.Purkamista piisaa kymmenen vuoden ajalle.Maakunna
      Lappajärvi
      32
      967
    Aihe