Saigon - Mui Ne miten?

Saigon ja Mui Ne?

Olen tulossa 2/2011 viikoksi Saigoniin ja mietin et kannattasko pysyä viikko Saigonissa vai käydä aluksi muutama päivä Mui Ne Beachillä? (Kone laskeutuu illalla joten eka yö Saigon ja sit Mui Nelle pariksi yöksi ja sit neljäksi yöksi takaisin Saigoniin) Onko järkeä vai meneekö aika vaan matkustamiseen?

Onko tonne vaikea mennä? Aamulla vaan klo 6 bussiasemalle ja hyppää ekaan bussiin vai miten? Hotellina ajattelin http://www.graceboutiqueresort.com/content/index.php

Eli kuljetus ja onko järkeä matkustaa pariksi päiväksi tonne?

Lisäksi vielä että tarviinko Vietnamiin tullessaan muuta kuin passiin (Maahatulo lappua? Saako koneesta (Air Asia?)

Kiitokset asiallisista vastauksista....

3

1051

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ho Chi Minh

      Itselläni Vietnamin reissusta on jo neljä vuotta, mutta ainakin silloin Mui Ne oli todellakin käymisen arvoinen paikka. Olin kylläkin toukokuussa, jolloin ei paljon turisteja ollut, joten saattoi saada itselleen sellaisen muutaman kilometrin rantakaistaleen. :D Helmikuussa on varmaan vähän toista.

      Menin tosiaan asemalle ja sieltä paikallisen pikkubussin kyytiin. Auto oli vanha kuin taivas ja matkaan meni vissiin viitisen tuntia, mutta perille päästiin. Takaisin päin tullessa otettiin vähän uudempi ja isompi bussi, kun sattui paikalle sopivasti. Siellä oli sitten jo ilmastoinnit ja kaikki. Se oli tietysti jonkun verran nopeampikin.

      Ilman muuta siis sinne vaan, Saigonissa on niin kuumankosteaa, ettei siellä koko viikkoa jaksa katakombeissa kierrellä ja mopoja niin älyttömästi, ettet varmasti ole missään nähnyt joten ilma on myös sen mukaista hengittää. Mui Nessä taas ei ole kuin yksi kylän läpi kulkeva tie, joten ilma on aivan toisenlaista.

      Maahantulokaavakkeet oli muistaakseni siellä lentoaseman tiskillä vasta, mutta saattaapi olla että täytettiin koneessakin. Sitä ei nyt jaksa muistaa, mutta täytettävä se kuitenkin on vissiin kaikissa Aasian maissa.

      Hyvää reissua, ite lähden viikon päästä kahdeksi kuukaudeksi samoille suunnille. Tosin en Vietnamiin tällä kertaa.

    • Kun maahantulokortit täytetään koneessa, säästää aikaa ja hermoja.
      Ainakin viime tammikuussa sujui kaikki sitten varsin ripeästi ja kokemus
      sinänsä on taksin saaminen.
      Saigonissa kyllä saa kulumaan useitakin päiviä ilman että aika kävisi
      pitkäksi.
      Hotellin suosittelen varaamaan keskusta alueelta, koska silloin voi jalkaisin
      tutustua useisiin kohteisiin.Valitsin viimeksi Liberty 2 Hotellin ja olen varannut
      huoneen samasta paikasta tulevan tammikuun matkaa ajatellen.
      Ystävällinen henkilökunta ja hyvä sijainti ratkaisivat valintaa tehdessä.
      Hyvää matkaa ystävälliseen Vietnamiin!

    • -saippa-

      Ei tarvitse täyttää maahantulokorttia. Tai ainakaan pari viikkoa sitten ei tarvinnut. Bangkokin kautta mentiin, sinne piti täyttää mutta HCM:iin.
      Asuttiin Huong Sen hotellissa. Ihan kelpo paikka, pieni uima-allaskin kattoterassilla.
      http://www.huongsenhotel.com.vn/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      2032
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1917
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe