Seksirikoslakiin on tulossa lisäys joka kieltää seksinharjoittamisen puolustuskyvyttömän kanssa.
Miten käy vammaisten ihmisten seksuaalisten oikeuksien?
Ei seksiseuran löytäminen ole nykyiselläänkään ollut helppoa, eikä sitä varmasti hepota vähääkään se että esim. vammaton henkilö pelkää joutuvansa syytetyksi "puolustuskyvyttömän raiskaamisesta".
Muistaakseni takavuosina Kepun Tanja Karpela yritti kriminalisoida vammaisten seksuaaliset oikeudet aina hyäksikäytöksi.
Itse vammattomana olen aviossa vammaisen naisen kanssa. Mittaamaton on se tökeryyksien ja törkeyksien määrä jonka olemme suhteemme aikana kuulleet, eikä tuleva laki ainakaan hepota tilannetta.
Tässä maassa on lukemattomia asumisyksiköitä jotka jo nyt kieltävät kaikki seksuaaliset oikeudet asukkailtaan, määrä todennäköisesti kasvaa lain myötä huomattavasti.
Älkää odottako apua järjestöiltä sillä todennäköisesti käy samoin kuin ostokieltolain junttauksen aikana: Jos ne olisivat puolustaneet vammaisen oikeutta ostaa seksiä seurauksena olisi ollut tukirahojen menetys!
Kiristyvä seksuaalirikoslaki
8
637
Vastaukset
jos tämä on totta, niin tämähän on seuraus keharilain ja vammaispalvelulain yhteenn*ssimisesta
- Revelstoke
Kaikella kunnioituksella,
Ihmetyttää tämä teidän huolenne.
Kehitysvammahuoltolaki ja ns. vammaispalvelulaki tukevat toisiaan. Itse olen tietääkseni nauttinut vain jälkimmäisen eduista (auton muutostyöt), mutta olisi pelkästään hyvä, että nämä kaksi lakia yhdistettäisiin. Se selkeyttäisi kaikkea.
Olen tällä palstalla ennenkin ihmetellyt, että miksi suuri määrä liikuntavammaisia halveksuu kehitysvammaisia. Liikuntavammaisena ihmisenä itseäni huvittaa, että täällä on vallitsevana mielipiteenä se, että vammaisia olisi ikäänkuin kahta kastia, ja keharit ovat aina sitä alempaa kastia.
Tuntuu kuin liikuntavammaisilla olisi niin huono itsetunto, että sen pönkittämiseksi pitää katsoa kehareita "alaspäin". Wau, jee noi on vielä huonompia kuin me! Voi hyvänen aika.
Mutta tästä mahdollisesta rikoslain muutoksesta seksuaalirikosten osalta...käräjät istuneena juristina minun on vähän vaikea nähdä tuossa lakimuutoksessa mitään pahaa. Raiskausjutut ovat näytöllisesti usein hyvin vaikeita ja tällä lakimuutoksella haetaan ymmärtääkseni sitä, että jos raiskauksen uhrina on puolustuskyvytön henkilö, niin tuomitsemisen kynnys olisi normaalia alempi. Hyvä niin.
Nyt kannattaa muistaa, että normaalia, tahdottua seksin harrastamista vammaisen ja vammattoman välillä lakimuutos ei TIETENKÄÄN muuta rikokseksi, vaan sellainen on täysin sallittua, jopa suotavaa :)- Prominent
Lain mahdollistama kolmannen (ulkopuolisen) osapuolen nostama parjaus- ja leimauskampanja vaikeuttaa vammaisten asemaa huomattavasti.
Kapanjoita tulee varmasti.
Kerron esimerkin: Tuttavapiirissäni on kaksi pariskuntaa joissa nainen on ns. lyhytkasvuinen.
Tästä syystä miehiä leimataan pedofiileiksi varsin usein.
Toisessa tapauksessa lievästi kehitysvammainen nainen pakotettiin tekemään raiskausilmoitus miehestä johon hän tutustui. Mies sai tuomion vaikka he vakuuttivat koko ajan että kaikki oli vapaaehtoista molemmin puolin. Mies teki itsemurhan, nainen saman kuukautta myöhemmin.
Laista tulee tasavarmasti uusi kirves vainoajan käteen. - Revelstoke
Prominent kirjoitti:
Lain mahdollistama kolmannen (ulkopuolisen) osapuolen nostama parjaus- ja leimauskampanja vaikeuttaa vammaisten asemaa huomattavasti.
Kapanjoita tulee varmasti.
Kerron esimerkin: Tuttavapiirissäni on kaksi pariskuntaa joissa nainen on ns. lyhytkasvuinen.
Tästä syystä miehiä leimataan pedofiileiksi varsin usein.
Toisessa tapauksessa lievästi kehitysvammainen nainen pakotettiin tekemään raiskausilmoitus miehestä johon hän tutustui. Mies sai tuomion vaikka he vakuuttivat koko ajan että kaikki oli vapaaehtoista molemmin puolin. Mies teki itsemurhan, nainen saman kuukautta myöhemmin.
Laista tulee tasavarmasti uusi kirves vainoajan käteen.Hienoa että tästä syntyy keskustelua!
Niin. Jos lievästi kehitysvammainen nainen pakotetaan (kuka pakotti???) tekemään rikosilmoitus raiskauksesta, jota ei ole todellisuudessa tapahtunut, niin ihmettelen kovin, jos käräjäoikeus tuomitsisi naisen seksikumppania tästä...varsinkin jos molemmat tuomarin edessä vakuuttavat, että kaikki oli vapaaehtoista ja tahdottua.
Jos kysymys on tutuistasi, kuten kerroit, niin kerropa, mikä käräjäoikeus tuollaisen tuomion antoi ja milloin? Olisi mielenkiintoista lukea kyseinen tuomio.
"Leimaus- ja parjauskampanjat"...no jaa. Voihan sellasia kampanjoita joku organisoidakin, mutta entä sitten jos joku leimaa tai parjaa? Siinäpähän parjaavat. Mitä väliä? Jos joku tekisi moista minulle tai läheiselleni, niin voisin toki tehdä rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta, ja melkoisella varmuudella voittaisin käräjillä. Ja jos parjaaminen tämänkin jälkeen jatkuisi, niin ei muuta kuin uusi rikosilmoitus.
Olen tuolla topicissa "Vammainen ja seksi" (10.7.2009 ja 11.7.2009) kirjoittanut aika pitkän arvioinnin siitä, mitkä ovat vammaisten seksuaaliset oikeudet. Kannattaa lukea tarkasti.
JA, jos lyhytkasvuisen naisen normaalimittainen mies leimataan (kenen toimesta???) pedofiiliksi, niin tuskin siihen auttaa mikään lainmuutos. Tuollainen leimaaminen kertoo kaiken olennaisen leimaajan älykkyysosamäärästä ja on aika säälittävää. - Prominent
Revelstoke kirjoitti:
Hienoa että tästä syntyy keskustelua!
Niin. Jos lievästi kehitysvammainen nainen pakotetaan (kuka pakotti???) tekemään rikosilmoitus raiskauksesta, jota ei ole todellisuudessa tapahtunut, niin ihmettelen kovin, jos käräjäoikeus tuomitsisi naisen seksikumppania tästä...varsinkin jos molemmat tuomarin edessä vakuuttavat, että kaikki oli vapaaehtoista ja tahdottua.
Jos kysymys on tutuistasi, kuten kerroit, niin kerropa, mikä käräjäoikeus tuollaisen tuomion antoi ja milloin? Olisi mielenkiintoista lukea kyseinen tuomio.
"Leimaus- ja parjauskampanjat"...no jaa. Voihan sellasia kampanjoita joku organisoidakin, mutta entä sitten jos joku leimaa tai parjaa? Siinäpähän parjaavat. Mitä väliä? Jos joku tekisi moista minulle tai läheiselleni, niin voisin toki tehdä rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta, ja melkoisella varmuudella voittaisin käräjillä. Ja jos parjaaminen tämänkin jälkeen jatkuisi, niin ei muuta kuin uusi rikosilmoitus.
Olen tuolla topicissa "Vammainen ja seksi" (10.7.2009 ja 11.7.2009) kirjoittanut aika pitkän arvioinnin siitä, mitkä ovat vammaisten seksuaaliset oikeudet. Kannattaa lukea tarkasti.
JA, jos lyhytkasvuisen naisen normaalimittainen mies leimataan (kenen toimesta???) pedofiiliksi, niin tuskin siihen auttaa mikään lainmuutos. Tuollainen leimaaminen kertoo kaiken olennaisen leimaajan älykkyysosamäärästä ja on aika säälittävää.En halua alkaa yksilöimään tapausta tarkemmin koska aihe on tulenpalavan arka.
Painostajana ja leimaajna oli naisen uskovaiset omaiset ja muu suku.
Vammaisen vakuuttelut tuomarin tai muidenkaan edessä olivat turhia, sillä muut tietävät asiat paremmin kuin asianomaiset itse.
Ei ole ensimäinen eikä viimeinen kerta kun vammaisen sanomiset jätetään täysin huomiotta.
Tämä pedofiiliksi leimaaminen tapahtui muutama vuosi sitten Rokuan kuntokeskuksessa ravintolatansseissa jossa ryhmä muita asiakkaita hyökkäsi naista tanssittaneen miehen kimppuun nimitellen häntä pedofiiliksi.
Kielsivät jyrkästi naista tanssimasta hänen kanssaan...
Myöhemmissä keskusteluissa ilmeni tätä tapahtuneen eri tilanteissa useampaankin kertaan. - Revelstoke
Prominent kirjoitti:
En halua alkaa yksilöimään tapausta tarkemmin koska aihe on tulenpalavan arka.
Vammaisen vakuuttelut tuomarin tai muidenkaan edessä olivat turhia, sillä muut tietävät asiat paremmin kuin asianomaiset itse.
Ei ole ensimäinen eikä viimeinen kerta kun vammaisen sanomiset jätetään täysin huomiotta.
Tämä pedofiiliksi leimaaminen tapahtui muutama vuosi sitten Rokuan kuntokeskuksessa ravintolatansseissa jossa ryhmä muita asiakkaita hyökkäsi naista tanssittaneen miehen kimppuun nimitellen häntä pedofiiliksi.
Myöhemmissä keskusteluissa ilmeni tätä tapahtuneen eri tilanteissa useampaankin kertaan."Tämä pedofiiliksi leimaaminen tapahtui muutama vuosi sitten Rokuan kuntokeskuksessa ravintolatansseissa jossa ryhmä muita asiakkaita hyökkäsi naista tanssittaneen miehen kimppuun nimitellen häntä pedofiiliksi.
Myöhemmissä keskusteluissa ilmeni tätä tapahtuneen eri tilanteissa useampaankin kertaan. "
En tiedä, millaista porukkaa Rokuan tai minkään muunkaan kuntoutuskeskuksissa pyörii, mutta eikö tuollaisen pedofiili-nimittelyn saa hyvin nopeesti loppumaan kun näyttää "hyökkääjille" vaikkapa ajokorttinsa tms. muun henkilöllisyystodistuksen, mistä ilmenee syntymäaika?
Ehkä olen idealisti, mutta noin mä tekisin : ) Yksinkertaista, mutta toimivaa. - Prominent
Revelstoke kirjoitti:
"Tämä pedofiiliksi leimaaminen tapahtui muutama vuosi sitten Rokuan kuntokeskuksessa ravintolatansseissa jossa ryhmä muita asiakkaita hyökkäsi naista tanssittaneen miehen kimppuun nimitellen häntä pedofiiliksi.
Myöhemmissä keskusteluissa ilmeni tätä tapahtuneen eri tilanteissa useampaankin kertaan. "
En tiedä, millaista porukkaa Rokuan tai minkään muunkaan kuntoutuskeskuksissa pyörii, mutta eikö tuollaisen pedofiili-nimittelyn saa hyvin nopeesti loppumaan kun näyttää "hyökkääjille" vaikkapa ajokorttinsa tms. muun henkilöllisyystodistuksen, mistä ilmenee syntymäaika?
Ehkä olen idealisti, mutta noin mä tekisin : ) Yksinkertaista, mutta toimivaa.Tässä tapauksessa naisen ikä oli 54v. joten leimaaminnen oli tahallista ilkeilyä johon eivät ajokorttien näyttämiset auta.
Näissä leimaamisissa lienee samanlainen oletus kuin halussa kieltää naisilta tuheron karvojen ajelu pedofiliaan viittaavana taipumuksena. Tanja karpela ajoi ministeriaikanaan tätäkin asiaa. - ai mustiksia
Prominent kirjoitti:
En halua alkaa yksilöimään tapausta tarkemmin koska aihe on tulenpalavan arka.
Myöhemmissä keskusteluissa ilmeni tätä tapahtuneen eri tilanteissa useampaankin kertaan.No kyllä kyse on mustasukkaisuudesta. eikä siihen lait auta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448109Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432151Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262062- 951688
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811627Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071071- 251066
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 53985
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28850