Minulla on useita asuntoja, joita annan vuokralle. Olen yleensä hankkinut vuokralaiset vuokravälitysfirman kautta. Tänä talvena ajattelin etsiä itse vuokralaisen erääseen asuntooni. Olen vastannut muutamaan "halutaan vuokrata" -ilmoitukseen asiallisesti, mutta en ole saanut mitään vastausta. Kahdelle ilmoituksen jättäneelle soitin. He ivät vastanneet eivätkä soittaneet takaisin. Tällaiset asunnonhakijat eivät herätä luottamusta, vaikka omalla nimellään netissä ilmoituksensa jättävätkin. Sellaisiin ilmoituksiin en edes vastaa, joissa hakija ei kerro nimeään eikä mitään itsestään. Ihmetyttää, millaista porukkaa asunnonhakijat ovat. Niinpä käännynkin taas välitysfirman puoleen. Viime kädessä tästä kärsii vuokralainen, koska lisään välittäjän palkkion vuokraan, josta näin tulee korkeampi kuin välittäjää käyttämättä se olisi.
Omituisia hakijoita
6
659
Vastaukset
- Willen enon kämppis
Ootko ite vähä omituinen? Hä?
- gadsssss
Juuri näin.. Kun its eolen vuokrannut asuntoja niin suurin osa kysyy nimettömänä:"vieläkö asunto on vapaana"
Suurin osa täysiä idiootteja.. 50 hakemuksesta kyllä löytää yleensä ne 5 fiksua ja niistä karsitaan vuokralainen.
- vuokraaja timppa
Itse vuokrasin asuntoni hetkeksi, ja yllätyin kun yhteydenotot ovat sukupuoleen katsomatta melko omituisia. "moi olen xxx ja xx vuotta teen töitä tarvitsen asuntoa"
Sain kuitenkin yhden hyvän mailin muiden joukossa ja hän onkin nyt vuokralaisenani ollut jo jonkin aikaa.
Myös ilmoituksen laadinta vaikuttaa hakijapooliin. Jos se on laadittu 50-luvun tyyliin, niin hakijat vastaavat ikään kuin jollekin mummolle.
Jos se on laadittu nykyaikaisen vuokravälitysfirman tyyliin kuvineen kaikkineen, niin vastauksia tulee ihan fiksuilta korkeasti koulutetuiltakin. - asuntojaomistava
terve, itselläni useita asuntoja vuokralla ja voin auttaa löytämään hyvät
jos kirjoitat [email protected]
sinne nimelläsi muuten en vastaa - Kotsu
No varmasti noinkin... en epäile.
Kahjoja löytynee kuitenkin niin vuokralaisista, kuin vuokranantajistakin.
Näin vuokra-asuntoa hakevana naisena toisinaan hieman hirvittää laittaa asunnonhakuilmoitusta yhteystietoineen esim. nettiin tai kertoa omaa nimeään missään, ennenkuin tietää tai voi edes veikata olevansa tekemisissä ainakin jokseenkin täysipäisen persoonan kanssa.
Ei ole näet aivan yksi tai kaksikaan kertaa tässä vuosien varrella kun on tullut jonkun läähättävän juntin yhteydenotto että "hei täällä mun talossa mettän keskellä olis niinku yks semmonen huone johon vois tulla asuun ja sais käyttää mun suihkuakin.. " juu kiitos hei. Tai kaikki vaikuttaa loistavalle mutta asuntoesittelyssä aletaan sooloilemaan sopimattomia. Jne.
Aivan käsittämätöntä touhua. Pieni viaton flirtti asia erikseen mutta
harva nainen kai kuitenkaan etsii asuntoa munanpuutteeseen, uskoisin.
Yleensä soitan ilmoituksiin numerottomalla ja esittelen itseni luottaen siihen että nimi unohtuu heti alkumetreillä. Sen voi sitten kertoa uudestaan kun/jos kokee tarpeelliseksi ja turvalliseksi.
No, nyt olisi vuokrakoti haussa.
Uskaltauduin juuri laittamaan oikein ilmoituksenkin!
Ihan puhelinnumeron kera.- Mirkku 65
Itse naisena ymmärrän täysin varovaisuutesi.Itsellenikin on eteen tullut kaikenlaisia vaihtoehtoja rahallisen vuokranmaksun sijaan!
Itse henk.koht tunnen vuokra-asunnon etsimisen esim täältä suhteellisen turvalliselta sähköpostiosoitteella.Jos ja kun varteenotettava tarjous tulee silloin luonnollisesti tulee vaihdettua puhelin numerot & nimetkin(yleensä)!
Onnea asunnon etsinnässä sinulle!
- Mirja -
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1411193
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1061081- 571071
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.116966Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46949