Omituisia hakijoita

Landlord

Minulla on useita asuntoja, joita annan vuokralle. Olen yleensä hankkinut vuokralaiset vuokravälitysfirman kautta. Tänä talvena ajattelin etsiä itse vuokralaisen erääseen asuntooni. Olen vastannut muutamaan "halutaan vuokrata" -ilmoitukseen asiallisesti, mutta en ole saanut mitään vastausta. Kahdelle ilmoituksen jättäneelle soitin. He ivät vastanneet eivätkä soittaneet takaisin. Tällaiset asunnonhakijat eivät herätä luottamusta, vaikka omalla nimellään netissä ilmoituksensa jättävätkin. Sellaisiin ilmoituksiin en edes vastaa, joissa hakija ei kerro nimeään eikä mitään itsestään. Ihmetyttää, millaista porukkaa asunnonhakijat ovat. Niinpä käännynkin taas välitysfirman puoleen. Viime kädessä tästä kärsii vuokralainen, koska lisään välittäjän palkkion vuokraan, josta näin tulee korkeampi kuin välittäjää käyttämättä se olisi.

6

639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Willen enon kämppis

      Ootko ite vähä omituinen? Hä?

      • gadsssss

        Juuri näin.. Kun its eolen vuokrannut asuntoja niin suurin osa kysyy nimettömänä:"vieläkö asunto on vapaana"

        Suurin osa täysiä idiootteja.. 50 hakemuksesta kyllä löytää yleensä ne 5 fiksua ja niistä karsitaan vuokralainen.


    • vuokraaja timppa

      Itse vuokrasin asuntoni hetkeksi, ja yllätyin kun yhteydenotot ovat sukupuoleen katsomatta melko omituisia. "moi olen xxx ja xx vuotta teen töitä tarvitsen asuntoa"

      Sain kuitenkin yhden hyvän mailin muiden joukossa ja hän onkin nyt vuokralaisenani ollut jo jonkin aikaa.

      Myös ilmoituksen laadinta vaikuttaa hakijapooliin. Jos se on laadittu 50-luvun tyyliin, niin hakijat vastaavat ikään kuin jollekin mummolle.

      Jos se on laadittu nykyaikaisen vuokravälitysfirman tyyliin kuvineen kaikkineen, niin vastauksia tulee ihan fiksuilta korkeasti koulutetuiltakin.

    • asuntojaomistava

      terve, itselläni useita asuntoja vuokralla ja voin auttaa löytämään hyvät
      jos kirjoitat [email protected]

      sinne nimelläsi muuten en vastaa

    • Kotsu

      No varmasti noinkin... en epäile.

      Kahjoja löytynee kuitenkin niin vuokralaisista, kuin vuokranantajistakin.
      Näin vuokra-asuntoa hakevana naisena toisinaan hieman hirvittää laittaa asunnonhakuilmoitusta yhteystietoineen esim. nettiin tai kertoa omaa nimeään missään, ennenkuin tietää tai voi edes veikata olevansa tekemisissä ainakin jokseenkin täysipäisen persoonan kanssa.

      Ei ole näet aivan yksi tai kaksikaan kertaa tässä vuosien varrella kun on tullut jonkun läähättävän juntin yhteydenotto että "hei täällä mun talossa mettän keskellä olis niinku yks semmonen huone johon vois tulla asuun ja sais käyttää mun suihkuakin.. " juu kiitos hei. Tai kaikki vaikuttaa loistavalle mutta asuntoesittelyssä aletaan sooloilemaan sopimattomia. Jne.

      Aivan käsittämätöntä touhua. Pieni viaton flirtti asia erikseen mutta
      harva nainen kai kuitenkaan etsii asuntoa munanpuutteeseen, uskoisin.

      Yleensä soitan ilmoituksiin numerottomalla ja esittelen itseni luottaen siihen että nimi unohtuu heti alkumetreillä. Sen voi sitten kertoa uudestaan kun/jos kokee tarpeelliseksi ja turvalliseksi.

      No, nyt olisi vuokrakoti haussa.
      Uskaltauduin juuri laittamaan oikein ilmoituksenkin!
      Ihan puhelinnumeron kera.

      • Mirkku 65

        Itse naisena ymmärrän täysin varovaisuutesi.Itsellenikin on eteen tullut kaikenlaisia vaihtoehtoja rahallisen vuokranmaksun sijaan!
        Itse henk.koht tunnen vuokra-asunnon etsimisen esim täältä suhteellisen turvalliselta sähköpostiosoitteella.Jos ja kun varteenotettava tarjous tulee silloin luonnollisesti tulee vaihdettua puhelin numerot & nimetkin(yleensä)!
        Onnea asunnon etsinnässä sinulle!
        - Mirja -


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2695
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2282
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2030
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1759
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe