eli pitääkö siellä käydä 2 viikkoa opiskelemassa jotain liikenne yms juttuja ja sitten on se testi tietokoneella vai pitääkö vain käydä testissä joka tehdään tietokoneella ja sitten saa sen kortin?
mopokortti
54
56471
Vastaukset
- Mopedisti
Mopokortti-kokeen saa käydä tekemässä ilman mitään opetustunteja ym... Kunhan on vain paperit kunnossa, niin voit tilata sen ajan sinne katsarille.
- minä
Opiskelu on täysin omalla vastuulla. Ensin poliisilta luvan käyt hakemassa, siihen tarvii voimassa olevan terveystodistuksen ja passikuvan. Sitten varaat ajan katsastuskonttorille. Konttorilla pitää se lupa olla mukana ja sitten pääset suoraan koneen äärelle. Kokeen loputtua kone kertoo pääsitkö läpi. Kassaneiti sitten antaaväliaikaisen kortin, ja poliisiasemalta on virallinen kortti noudettavissa parin viikon kuluessa.
- jen-niii
minä kirjoitti:
Opiskelu on täysin omalla vastuulla. Ensin poliisilta luvan käyt hakemassa, siihen tarvii voimassa olevan terveystodistuksen ja passikuvan. Sitten varaat ajan katsastuskonttorille. Konttorilla pitää se lupa olla mukana ja sitten pääset suoraan koneen äärelle. Kokeen loputtua kone kertoo pääsitkö läpi. Kassaneiti sitten antaaväliaikaisen kortin, ja poliisiasemalta on virallinen kortti noudettavissa parin viikon kuluessa.
Onko jossaki netissä samanlaisia harjoituksia mitä siihe itse kokeeseen tulee kuvallisia, kun olen jo tehnyt moponetissä, akessa ja mopot.us :isssa
linkkejä kiitos (:
netissä menee hyvin, mut oikea koe jännittää :s - uusjuttu
jen-niii kirjoitti:
Onko jossaki netissä samanlaisia harjoituksia mitä siihe itse kokeeseen tulee kuvallisia, kun olen jo tehnyt moponetissä, akessa ja mopot.us :isssa
linkkejä kiitos (:
netissä menee hyvin, mut oikea koe jännittää :sTää on aika uus juttu. Tällä sivulla ohjeita kortin hankintaa (http://allserviceforyou.webs.com/mopokortti.htm) ja tässä linkki ilmasen ohjelman lataamiseen samaiselta tekijältä (http://allserviceforyou.webs.com/asfypmedemo.htm) ja vielä täysversio joka myös ilmainen mutta edellyttää kirjautumisen (http://allserviceforyou.webs.com/WEBPROTECT-asfypme.htm).
Toi eka kattaa kaiken... - uusjuttu
uusjuttu kirjoitti:
Tää on aika uus juttu. Tällä sivulla ohjeita kortin hankintaa (http://allserviceforyou.webs.com/mopokortti.htm) ja tässä linkki ilmasen ohjelman lataamiseen samaiselta tekijältä (http://allserviceforyou.webs.com/asfypmedemo.htm) ja vielä täysversio joka myös ilmainen mutta edellyttää kirjautumisen (http://allserviceforyou.webs.com/WEBPROTECT-asfypme.htm).
Toi eka kattaa kaiken...Että toi äskeinen ohjelma vanhentunut, mutta uus ja parempi tullu tilalle. Se on esittelyversio ja sit ihan kunnon versio kehitetään... mut menee joko tänne: http://allserviceforyou.webs.com/mopokortti.htm
tai tänne:
http://allserviceforyou.webs.com/WEBPROTECT-licensepromupdate.htm - Hyväo398402
uusjuttu kirjoitti:
Että toi äskeinen ohjelma vanhentunut, mutta uus ja parempi tullu tilalle. Se on esittelyversio ja sit ihan kunnon versio kehitetään... mut menee joko tänne: http://allserviceforyou.webs.com/mopokortti.htm
tai tänne:
http://allserviceforyou.webs.com/WEBPROTECT-licensepromupdate.htmKokeilin! ja hyvä on. mut tosiaa se on niiku se testi, viel ny ei ainakaa ollu mitää esim liikennemerkkiteoriaa... mut ilmeisest tulos... Mut hyvä se on! Kannattaa kokeilla, ite pääsin läpi ja suunnillee samanlaine oli se iha kunno mopokorttikoekki
- Jay_?P.
harjottelet vaa kotona ja sit meet testiin ... siit pääset läpi nii saat väliaikasen kortin heti sieltä ja pari viikkoo myöhemmin haet poliisiasemalta kortin...
- BoU*
onks se mopokortti testi melkei sama ku netissä siel young drivers:ssä se mopokortti harjoittelu juttu.?oliko se testi vaikee??kertokaas!?!=)
- repu
BoU* kirjoitti:
onks se mopokortti testi melkei sama ku netissä siel young drivers:ssä se mopokortti harjoittelu juttu.?oliko se testi vaikee??kertokaas!?!=)
ei kannata harjotella netissä mopokorttia,se on iha erilainen kuin netissä,se testi...itse harjoittelin netissä,opettelin melkein ulkoa kaikki kyssät..en päässyt läpi
- lily*
repu kirjoitti:
ei kannata harjotella netissä mopokorttia,se on iha erilainen kuin netissä,se testi...itse harjoittelin netissä,opettelin melkein ulkoa kaikki kyssät..en päässyt läpi
En päässy läpi kun osasin vaan ulkoa kaikki autokoulun ja netin kysymykset.. siellä kyssät hankalampia ja vaihtoehdot samantapaisia!
- kyselijä
lily* kirjoitti:
En päässy läpi kun osasin vaan ulkoa kaikki autokoulun ja netin kysymykset.. siellä kyssät hankalampia ja vaihtoehdot samantapaisia!
Missäs tätä mopokorttia sitten kannattaa harjoitella ?
- !?!
kyselijä kirjoitti:
Missäs tätä mopokorttia sitten kannattaa harjoitella ?
mitä hinta luokkaa tää lysti maksaa???
- blalla
!?! kirjoitti:
mitä hinta luokkaa tää lysti maksaa???
No mul makso poliisilaitoksel 40euroo ja sit testiin piti maksaa viel 17 euroo.. ja jos ei läpi pääse ekal aina joutuu maksaa sen 17 euroo uudestaa.. mut näit on eri hintasii..
- Mac>Gyver
BoU* kirjoitti:
Kyllä pärjää netissä opiskelemalla...Koe ei ollu niinkään vaikee...
- Jannittaja
blalla kirjoitti:
No mul makso poliisilaitoksel 40euroo ja sit testiin piti maksaa viel 17 euroo.. ja jos ei läpi pääse ekal aina joutuu maksaa sen 17 euroo uudestaa.. mut näit on eri hintasii..
Joo itelläni ois mopokortti suoritettavana maanantaina eli voisko joku kertoo et mitä siihen tulee ku oon selannut kaikki suomi24 keskustelut läpi ja ketään ei tunnu kertovan | ois vaan helpompi sit mennä kokeeseen...kun ei olis sellasta jännitystä !?!
- assa
Jannittaja kirjoitti:
Joo itelläni ois mopokortti suoritettavana maanantaina eli voisko joku kertoo et mitä siihen tulee ku oon selannut kaikki suomi24 keskustelut läpi ja ketään ei tunnu kertovan | ois vaan helpompi sit mennä kokeeseen...kun ei olis sellasta jännitystä !?!
Ei siinä ole mitään ideaa jos joku kerto onimittäin kone arpoo sinulle kysymykset joillekkin tulee järjettömän helppoja joillekkin siltä väliltä ja joillekkin hankalia :D En päässyt ekalla läpi kun panikoin ajan kanssa ja kysymykseni olivat vaikeampia kun kavereillani kun kyselin
- Jusku93
Jannittaja kirjoitti:
http://www.sompsa.fi/
Sieltä voi ladata ohjelman jonka käyttö kylläkin maksaa hitusen (joku 50 päivää 7€ tai jotain) - asdadgdsfhnztjnh
blalla kirjoitti:
Mitää eri hintasii oo, kaikkialla Suomes toi hinta on sama.
ps. Aikas uus viesti
- Funti
Mopokortti harjoituksia löytyy mopot.us sivustolta. Niin kysymyksiä kuin harjoitus kysymyksiäkin - kannattaa tutustua!
Osoite siis http://mopot.us/harjoitukset.php - Joelwaa
Testi on suurinpiirtein sama kuin young drivers;ssä, voit testata niitä kotona koneella, ja mennä paikanpäälle yrittämään
Testi EI ole vaikea, ehkä jopa helpompi kuin young drivers;ssä.- assa
Harjottelin tuolla kyseisellä sivulla että meni 1 väärin joka kerta kaikista sitten kuin menin paikanpäälle tekemään testin niin löytyi vain 1 sama kysymys mikä oli young drivers;ssä ja muut oli iha jotain ihme bussikaista kysymyksiä tai mitä ei ainakaan olla kysytty young drivers sivulla. Mul meni 1 liikaa väärin ja se oli justiinsa tuo bussi kaista kysymys eli en päässyt läpi! Turhaan vain harjottelette tuolla young drivers;ssä kun siitä ei ole paljoakaan hyötyä
- yolkku
assa kirjoitti:
Harjottelin tuolla kyseisellä sivulla että meni 1 väärin joka kerta kaikista sitten kuin menin paikanpäälle tekemään testin niin löytyi vain 1 sama kysymys mikä oli young drivers;ssä ja muut oli iha jotain ihme bussikaista kysymyksiä tai mitä ei ainakaan olla kysytty young drivers sivulla. Mul meni 1 liikaa väärin ja se oli justiinsa tuo bussi kaista kysymys eli en päässyt läpi! Turhaan vain harjottelette tuolla young drivers;ssä kun siitä ei ole paljoakaan hyötyä
herääs nyt, et kai sä yd:ssäkään niitä ulkoon muistele, samantyyppisiä kysymyksiä ne on, ja kyllä sä sen läpi pääset jos oot kyvykäs mopoa ajamaan.
- assa
yolkku kirjoitti:
herääs nyt, et kai sä yd:ssäkään niitä ulkoon muistele, samantyyppisiä kysymyksiä ne on, ja kyllä sä sen läpi pääset jos oot kyvykäs mopoa ajamaan.
Itseni mielestä osaan liikenne säännöt, mutta se aika on stressaavaa itseni kohalla ja yd ssä ei ole lähellekkään niin hankalia mitä minulle tuli mulla oli kohti missä tuli joka puolelta autoja ja kylttejä kun yd ssä yhessä kuvassa on aina 1 auto yleesäkin ja 1 kyltti ja yd ssä kuvat ovat paljon selkeämpiä kun oikeessa kokeessa itselläni oli hirveän sekavia :D Kaverit sanoivat että heill' oli ollut ihan älyttömän helppoja esim ihminen suoja tiellä ja että saanko ajaa eteenpäin jne.. josta pääsee maalaisjärjellä läpi itselläni ei kuitenkaan näin ollut
- Çłσ&#...
assa kirjoitti:
Itseni mielestä osaan liikenne säännöt, mutta se aika on stressaavaa itseni kohalla ja yd ssä ei ole lähellekkään niin hankalia mitä minulle tuli mulla oli kohti missä tuli joka puolelta autoja ja kylttejä kun yd ssä yhessä kuvassa on aina 1 auto yleesäkin ja 1 kyltti ja yd ssä kuvat ovat paljon selkeämpiä kun oikeessa kokeessa itselläni oli hirveän sekavia :D Kaverit sanoivat että heill' oli ollut ihan älyttömän helppoja esim ihminen suoja tiellä ja että saanko ajaa eteenpäin jne.. josta pääsee maalaisjärjellä läpi itselläni ei kuitenkaan näin ollut
Nii no voihan se olla näinkin. mutta itse pääsin ekalla kerralla läpi ja muistaakseni laitoin tänne aloitteen tästä ''mopokortti'' jutusta ja se oli kait silloin kun olin just menossa suorittamaan tätä kyseistä korttia. noh...mul meni 3 väärin kuvallisissa ja 3 väärin sanallisissa joten just ja just pääsin läpi mut eipä noi liikenne merkit ole kovin vaikeita mutta liikenne valoissa on vähän opeteltavaa...(ei pakko vastaa)
- pllä
hmm, en ole varma mutta minun mielestäni sinne täytyy vaan mennä tekemään se testi ja sitten se on siinä ja sitten saat sen kortin tai jotain tonne päin.
- asd:;
autto varmaan ihan mahottomasti ?
- >.<
asd:; kirjoitti:
autto varmaan ihan mahottomasti ?
Niin, siis jos tuolla young driverissä menee 0 sanallista väärin ja 2 kuvallista väärin (siis ekalla kerralla kun koitin), niin onko se oikea koe sitten vaikeakin? Myös muita kokeita olen tehnyt ja niissä menee joissain 1 väärin, jossain missä oli vaan 6 kuvallista, 0 väärin.. Noh, täytyy toivoa että menee ekalla koe läpi ;).
- jussi"
>.< kirjoitti:
Niin, siis jos tuolla young driverissä menee 0 sanallista väärin ja 2 kuvallista väärin (siis ekalla kerralla kun koitin), niin onko se oikea koe sitten vaikeakin? Myös muita kokeita olen tehnyt ja niissä menee joissain 1 väärin, jossain missä oli vaan 6 kuvallista, 0 väärin.. Noh, täytyy toivoa että menee ekalla koe läpi ;).
nii täytyy vaa toivoo et menee läpi. Mul on ylihuomen se testi, en ota turhia paineita (ainaki yritän) ja jos kusee nii sit kusee, tuskin maailma siihen kaatuu. Oishan se iha kiva ku menis ekalla läpi nii ei tarviis sen 17e enempää pulittaa.
- Mopokortinyrittäjä94
jussi" kirjoitti:
nii täytyy vaa toivoo et menee läpi. Mul on ylihuomen se testi, en ota turhia paineita (ainaki yritän) ja jos kusee nii sit kusee, tuskin maailma siihen kaatuu. Oishan se iha kiva ku menis ekalla läpi nii ei tarviis sen 17e enempää pulittaa.
Joo eli itse olen nyt kaks kertaa käyny korttia koettamassa. Netissä olen harjoitellut, mutta en tietenkään ole opetellut kysymyksiä ulkoa koska se on ihan turhaa. Ne on ihan eri kysymykset itse testissä. Sitte olen lukenu myös siihen mopokorttiin ihan niinku autokoulun oppikirjasta. Toivotaan nyt että kolmannella kerralla menisi läpi jos oikein pänttään! ^^
- latenight yön timo69
kun oon ollu siin kokees jo 2 kertaa ja molemmil hylättiin, nii kui monta yrityst on?
- 6554
evo
- Ei helvetti
6554 kirjoitti:
evo
Katsos sinä et ole saamassa mopokorttia sillä sä OLET AIVOTON PASKA. Siis kuka saatana voi mokata niin helpon koen kahesti. Vittu eks osaa lukea vai miten vitus sä mokaat sen?
- ninni_____
Ei helvetti kirjoitti:
Katsos sinä et ole saamassa mopokorttia sillä sä OLET AIVOTON PASKA. Siis kuka saatana voi mokata niin helpon koen kahesti. Vittu eks osaa lukea vai miten vitus sä mokaat sen?
Aivoton paska :)
MÄ harjottelin täällä www.verkko-opisto.com ja pääsin sit läpi. No ei toi oo ilmanen mut paremmat kuvat ku mopot.us -sivustolla jossa oli ihan oudot kysymykset - zzeizei
ninni_____ kirjoitti:
Aivoton paska :)
MÄ harjottelin täällä www.verkko-opisto.com ja pääsin sit läpi. No ei toi oo ilmanen mut paremmat kuvat ku mopot.us -sivustolla jossa oli ihan oudot kysymyksethttp://mopot.us/mopokorttikoe/ toi oli kätevä ja läpi mentiin - mun mielestä oli jees kysymykset
- ft
raja on neljäkertaa,sitten kortti siirtyy ens vuodelle
- -jakeboy
Elikkä itel on pient lukuhäiriön poikast, mut ei oo mitää todistust siitä. Jos käyn hakemas jostais todistuksen saanko ajat pois? ja mistä sellasen voi saada?
- ihmetaragas
Koulun erityis opettajalta.
- Emscu
Joo no ite oon menossa huomenna sen testin tekeen eikä kyllä oo kauheen varma olo kun tuntuu just että netissä kauheen helppoja kysymyksiä mut testissä varmaa paljon vaikeempia. Kuvat jännittää eniten kun 10 sekuntia on aika lyhyt aika huomata kaikki mut niinhän se liikenteessä menee.
- Joo.
Joo moro, itellä on tuossa maanantaina onko se nyt 19.päivä nii veikkaus täälä Turussa päi ja melkoset paineet tunkee niskaa mitä lähemmäks mennää...Harjotellu oon jo monta kuukautta netissä ja silti on paineita että ei P*rkele....
- Blabber
Joo. kirjoitti:
Joo moro, itellä on tuossa maanantaina onko se nyt 19.päivä nii veikkaus täälä Turussa päi ja melkoset paineet tunkee niskaa mitä lähemmäks mennää...Harjotellu oon jo monta kuukautta netissä ja silti on paineita että ei P*rkele....
Itselläni oli tossa viimeviikolla toi testi ja läpihän se meni. 3 Kuvallisista väärin ja 1 sanallinen. 10s aikaraja ei ole ongelma jos todella tiedät vastauksen kysymykseen. Itse en sen kummemmin harjoitellut kokeeseen. mopot.us ja Young Driverssissä tuli harjoiteltua. Kuvalliset ovat samantapaisia kun mopot.us mutta eri kuvilla. Esim. "Minun on pysähdyttävä" ja kolme eri kuvaa. Ei kannata ottaa mitään paineita, kokeen kyllä pääsee läpi jos oikeasti handlaa liikennesäännöt.
- böööööööööööööööö
joo tokihan sitä pittää käävvä vähä opiskelemassa ennenku sinne liikenteeseen lähtöö :)
- ASSSS
Saatana huomenna mopo koe ja jäi lukeminen näin viime tippaa no käväsen yooung driverssit ja mopot.us läpi katotaa mite menee :P
- budhabuddas
ei ajamiseen tarvi korttia vitu idiootti. jos mp tulee imet vaa muna
- 15v
Entä jos ei ole homo, niinkuin sinä?
- Api na
15v kirjoitti:
Entä jos ei ole homo, niinkuin sinä?
Ajamiseen tarvitaan korttia. Sain kortin, mutten silti osaa mitään liikennesääntöjä tai ajojärjestyksiä.
- Papppiu
Api na kirjoitti:
Ajamiseen tarvitaan korttia. Sain kortin, mutten silti osaa mitään liikennesääntöjä tai ajojärjestyksiä.
Ahahhahhhaaa! Ei tarvi periaatteessa tietää mitään jos on kortti.. Paitsi jos rikkoo liikennesääntöjä ni poliisisetä voi hermostua..
- mullaonmopo
Mulla ois nyt tulevana maanantaina se testi onko se vaikee vai helppo?Onko kysymykset yhtä helppoja kuin netissä?Kaverit sanoi et se testi on ihan sika helppo mutta jotkut kertoo täällä palstoilla et on vaikee ja jotkut et on helppo ja silleen.Vähä pelottaa se koe.Onko näistä netti testeistä hyötyä siihe testiin.
- jambudaa
"Kirjalliset" kysymykset on niin helppoja että pikkulapsikin osaisi jo päätellä ne. Tyyliin "Saako alkoholin vaikutuksen alaisena ajaa mopolla?" ja "Pitääkö kypärän hihna olla tiukalla vai löysällä?". Kuvat on vaikeampia kuin netti testeissä. Ite osaan hyvin säännöt ja merkit mutta ne kuvat voi olla todella hämäriä ja minulla oli esim sellanne missä oli 200-300m päässä auto mistä näky varmaa 10cm puskuria ja en "väistäny" sitä =D
- lolsdfasf
montako kuvallista kysymystä ja montako sanallista? MT:ssä siis
- truecrueclue
siinä on 15 kuvallista kysymystä ja 10 sanallista, jossa on 3 vaihtoehtoa a,b tai c. ja niis kummassaki saa mennä max kolme väärin
- ???
saako mopo kortin ajaa marraskuussa ulvilan ajo opistossa?
- jantuneAS
Sitä kannattaa kysyä ihan ulvilan ajo-opistosta.
- zebboy
Täältä löytyy harjoituksia
http://mopokorttikoe.blogspot.com/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1861395Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231198- 49921
- 70890
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva51788- 56772
- 102764
- 33712
- 60709