Japexit

vituttaa PRKL

Jäipä paska maku suuhun tästä firmasta.

18

6340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 89419

      Mitä se tekee ja mikä vituttaa?

    • Häh?

      Oliko se enemmän mihin sinulla oli varaa??

    • IV

      tekee IV-asennuksia ja jättää putket eristämättä

      • hmmm ...............

        siltä kuin tilaaja ei tiedä mitä on ollut hankkimassa.
        Pientalojen IV-asennuksissa yleensäkin eristäminen joka on aikaa vievää, jätetään asukkaan tehtäväksi, koska se ei edellytä ammattitaitoa. Monet haluavat tehdä sen tästä syystä itse, euroja säästääkseen.
        Tuokin firma olisi kai sen tehnyt, mutta se ei varmaankaan ole sisältynyt tarjoukseen ja sopimukseen.
        Epäreilua on firmaa siitä haukkua, jos itse on yksinkertainen.


      • hann756
        hmmm ............... kirjoitti:

        siltä kuin tilaaja ei tiedä mitä on ollut hankkimassa.
        Pientalojen IV-asennuksissa yleensäkin eristäminen joka on aikaa vievää, jätetään asukkaan tehtäväksi, koska se ei edellytä ammattitaitoa. Monet haluavat tehdä sen tästä syystä itse, euroja säästääkseen.
        Tuokin firma olisi kai sen tehnyt, mutta se ei varmaankaan ole sisältynyt tarjoukseen ja sopimukseen.
        Epäreilua on firmaa siitä haukkua, jos itse on yksinkertainen.

        Urakkasopimus kannattaa tehdä kirjallisena. Tarjousta tehdessään asennusfirma voi sitten kertoa mitä heidän tarjouksensa sisältää. Omakotitalon ilmastointiurakka on yleensä hyvin tarkkarajainen. Useimmat ilmastointisuunnitelmat sisältävät tiivistetyn työselostuksen. kanavien eristys kuuluu suunnitelmissa aina ilmastointiurakkaan. Erikseen pitää mainita, jos tarjous ei sisällä eristystä.
        Useimmat asiakkaat tosiaankin haluavat tehdä eristyksen itse. Nopeimmillaan yläpohjan iv-putkiston asentaa päivässä. Eristäminen vie jo useamman päivän.


      • ertyujk,mnb
        hmmm ............... kirjoitti:

        siltä kuin tilaaja ei tiedä mitä on ollut hankkimassa.
        Pientalojen IV-asennuksissa yleensäkin eristäminen joka on aikaa vievää, jätetään asukkaan tehtäväksi, koska se ei edellytä ammattitaitoa. Monet haluavat tehdä sen tästä syystä itse, euroja säästääkseen.
        Tuokin firma olisi kai sen tehnyt, mutta se ei varmaankaan ole sisältynyt tarjoukseen ja sopimukseen.
        Epäreilua on firmaa siitä haukkua, jos itse on yksinkertainen.

        "Pientalojen IV-asennuksissa yleensäkin eristäminen joka on aikaa vievää, jätetään asukkaan tehtäväksi, koska se ei edellytä ammattitaitoa."

        Anteeksi mitä? Putkien asentaminenko edellyttää enemmän ammattitaitoa?


      • hmmmmm ..........
        ertyujk,mnb kirjoitti:

        "Pientalojen IV-asennuksissa yleensäkin eristäminen joka on aikaa vievää, jätetään asukkaan tehtäväksi, koska se ei edellytä ammattitaitoa."

        Anteeksi mitä? Putkien asentaminenko edellyttää enemmän ammattitaitoa?

        Epätarkka ilmaisu, sorry, ei tuo ollut tekstin pointti, vaan se, että kun kanavat ja venttiilit on asennettu, laitos voidaan eristämättömänäkin mitata ja säätää, mitkä edellyttää ammattitaitoa.
        Villaa voi tavallinen tumpelokin tämän jälkeen kietoa putkien ympärille.

        Kannattaa myös huomata, ettei asennusliike ole kiinnostunut kiinteähintaisesta työvaltaisesta asennusurakasta, koska eristystyön vaatima aika poikkeaa suuresti eri kohteissa.


      • kokenut konkari

        Näin niitä urakoita voitetaan :) kun asiakkaat ostavat yleensä halvimman eivätkä lue toimitus sisältöä.
        Kannattais teettää eristystyö aina ammattilaisella ja vaatia että raitis ja ulospuhalluskanaviin laitetaan myös esim. armaflex eriste, pelkkä villa ei riitä nykyisiin järjestelmiin, jossa iv- koneiden hyötysuhde on huippuluokkaa ja siitä johtuen ulospuhallusilma voi olla hyvinkin viileää ja kondesoitumista esiintyy ja talon rakenteet kostuu. jne.


    • Anonyymi

      Samoin! Ihan paskaa työnjälkeä. Asentajat vaihtuu kohteessa joka päivä, eikä seuraava tiedä mitä edellinen on jättänyt tekemättä. Poisto ilmalämpöpumppu ei ole toiminut uudessa kodissa hyvin, neuvoja on kyselty, muttei saatu. Puolivuotta on säädetty käyriä ja ihmetelty, miksi lattiat on silti kylmät. Nyt vihdoin löysimme syyn: jakotukilla työt on jätetty puolitiehen ja peitelevy laittaja ei ilmeisesti ymmärtänyt että homma on kesken. En käytä ko. Firman palveluita ikinä enää.

    • Anonyymi

      Liikekirjeistä sen verran että kovasti kysellään tarjouksia mutta kun sellainen saadaan niin sitä ei jakseta lukea. Sitten ihmetellään kun jokin asia ei kuulukaan hintaan. Kaikki työt on lueteltu tarjouksessa.

    • Anonyymi

      Kyllä, täysiä kusettajia👎

    • Anonyymi

      Täysi huijari firma!!!! Yritys käyttää nuoria poikia raa’asti hyväksi, pitää koeajan verran jonka jälkeen antaa nuorille potkut ja sama rata jatkuu.
      Omistaja itse tekee kovaa voittoa toisen yhtiön kautta ja maksa työntekijöille aivan naurettavan pientä palkkaa. Meille teki asennuksia ja jälki oli myös aivan paskaa ja siitä kun reklamoitiin niin alkoi selittelyt ja uhkaukset. Pieni piiri pyörii…

    • Anonyymi

      Täysi kusettaja firma!!!!!!!!!!!

    • Anonyymi

      Täysiä kusettajia ja tekee vielä paskaa jälkeä!!!!!

    • Anonyymi

      En suosittele! Nuoret työntekijät vaihtuvat firmassa kovalla vauhdilla. Kävivät tekemässä meillä suihkut, vessat ja ilmastoinnin. Työnjälki ei ollut hyvää ja kun siitä perään soitteli niin sitten alkoi pakoilu ja selittelyt. En suosittele ellei halua paskaa jälkeä!!! Toimitusjohtaja täysin selkärangaton ja reppana selittelijä!!!

    • Anonyymi

      Juu tuo firma on katastrofi.

    • Anonyymi

      Kierrä kaukaa tämä firma!!!!! Työstä reklamoitu ja sen jälkeen alkaa selitykset ja vastuunpakoilu.

    • Anonyymi

      Valitettavasti ei kyllä tätä firmaa voi suositella… ihan surkeaa ja epäasiallista palvelua, säheltämistä ja virheitä… asentajat vaihtuu harva se päivä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      122
      1241
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      919
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      835
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      621
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      600
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      567
    7. 52
      541
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      508
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      491
    10. Wille antoi juuri potkut 29 suojatyöläiselle!

      Soste aloittaa yt:t, jos kaikki menee hyvin, niin 29 suojatyöläistä 31:sta saa kenkää. Mitäpä sostelaiset jos menisitte
      Maailman menoa
      238
      461
    Aihe