Japexit

vituttaa PRKL

Jäipä paska maku suuhun tästä firmasta.

18

6402

Vastaukset 18

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 89419

Mitä se tekee ja mikä vituttaa?

• Häh?

Oliko se enemmän mihin sinulla oli varaa??

• IV

tekee IV-asennuksia ja jättää putket eristämättä

• hmmm ...............

siltä kuin tilaaja ei tiedä mitä on ollut hankkimassa.
        Pientalojen IV-asennuksissa yleensäkin eristäminen joka on aikaa vievää, jätetään asukkaan tehtäväksi, koska se ei edellytä ammattitaitoa. Monet haluavat tehdä sen tästä syystä itse, euroja säästääkseen.
        Tuokin firma olisi kai sen tehnyt, mutta se ei varmaankaan ole sisältynyt tarjoukseen ja sopimukseen.
        Epäreilua on firmaa siitä haukkua, jos itse on yksinkertainen.

• hann756
        hmmm ............... kirjoitti:

Pientalojen IV-asennuksissa yleensäkin eristäminen joka on aikaa vievää, jätetään asukkaan tehtäväksi, koska se ei edellytä ammattitaitoa. Monet haluavat tehdä sen tästä syystä itse, euroja säästääkseen.
        Tuokin firma olisi kai sen tehnyt, mutta se ei varmaankaan ole sisältynyt tarjoukseen ja sopimukseen.

Urakkasopimus kannattaa tehdä kirjallisena. Tarjousta tehdessään asennusfirma voi sitten kertoa mitä heidän tarjouksensa sisältää. Omakotitalon ilmastointiurakka on yleensä hyvin tarkkarajainen. Useimmat ilmastointisuunnitelmat sisältävät tiivistetyn työselostuksen. kanavien eristys kuuluu suunnitelmissa aina ilmastointiurakkaan. Erikseen pitää mainita, jos tarjous ei sisällä eristystä.
        Useimmat asiakkaat tosiaankin haluavat tehdä eristyksen itse. Nopeimmillaan yläpohjan iv-putkiston asentaa päivässä. Eristäminen vie jo useamman päivän.

• ertyujk,mnb
        hmmm ............... kirjoitti:

"Pientalojen IV-asennuksissa yleensäkin eristäminen joka on aikaa vievää, jätetään asukkaan tehtäväksi, koska se ei edellytä ammattitaitoa."

Anteeksi mitä? Putkien asentaminenko edellyttää enemmän ammattitaitoa?

• hmmmmm ..........
        ertyujk,mnb kirjoitti:

"Pientalojen IV-asennuksissa yleensäkin eristäminen joka on aikaa vievää, jätetään asukkaan tehtäväksi, koska se ei edellytä ammattitaitoa."

Anteeksi mitä? Putkien asentaminenko edellyttää enemmän ammattitaitoa?

Epätarkka ilmaisu, sorry, ei tuo ollut tekstin pointti, vaan se, että kun kanavat ja venttiilit on asennettu, laitos voidaan eristämättömänäkin mitata ja säätää, mitkä edellyttää ammattitaitoa.
        Villaa voi tavallinen tumpelokin tämän jälkeen kietoa putkien ympärille.

Kannattaa myös huomata, ettei asennusliike ole kiinnostunut kiinteähintaisesta työvaltaisesta asennusurakasta, koska eristystyön vaatima aika poikkeaa suuresti eri kohteissa.

• kokenut konkari

Näin niitä urakoita voitetaan :) kun asiakkaat ostavat yleensä halvimman eivätkä lue toimitus sisältöä.
        Kannattais teettää eristystyö aina ammattilaisella ja vaatia että raitis ja ulospuhalluskanaviin laitetaan myös esim. armaflex eriste, pelkkä villa ei riitä nykyisiin järjestelmiin, jossa iv- koneiden hyötysuhde on huippuluokkaa ja siitä johtuen ulospuhallusilma voi olla hyvinkin viileää ja kondesoitumista esiintyy ja talon rakenteet kostuu. jne.

• Anonyymi

Samoin! Ihan paskaa työnjälkeä. Asentajat vaihtuu kohteessa joka päivä, eikä seuraava tiedä mitä edellinen on jättänyt tekemättä. Poisto ilmalämpöpumppu ei ole toiminut uudessa kodissa hyvin, neuvoja on kyselty, muttei saatu. Puolivuotta on säädetty käyriä ja ihmetelty, miksi lattiat on silti kylmät. Nyt vihdoin löysimme syyn: jakotukilla työt on jätetty puolitiehen ja peitelevy laittaja ei ilmeisesti ymmärtänyt että homma on kesken. En käytä ko. Firman palveluita ikinä enää.

• Anonyymi

Liikekirjeistä sen verran että kovasti kysellään tarjouksia mutta kun sellainen saadaan niin sitä ei jakseta lukea. Sitten ihmetellään kun jokin asia ei kuulukaan hintaan. Kaikki työt on lueteltu tarjouksessa.

• Anonyymi

Kyllä, täysiä kusettajia👎

• Anonyymi

Täysi huijari firma!!!! Yritys käyttää nuoria poikia raa’asti hyväksi, pitää koeajan verran jonka jälkeen antaa nuorille potkut ja sama rata jatkuu.
      Omistaja itse tekee kovaa voittoa toisen yhtiön kautta ja maksa työntekijöille aivan naurettavan pientä palkkaa. Meille teki asennuksia ja jälki oli myös aivan paskaa ja siitä kun reklamoitiin niin alkoi selittelyt ja uhkaukset. Pieni piiri pyörii…

• Anonyymi

Täysi kusettaja firma!!!!!!!!!!!

• Anonyymi

Täysiä kusettajia ja tekee vielä paskaa jälkeä!!!!!

• Anonyymi

En suosittele! Nuoret työntekijät vaihtuvat firmassa kovalla vauhdilla. Kävivät tekemässä meillä suihkut, vessat ja ilmastoinnin. Työnjälki ei ollut hyvää ja kun siitä perään soitteli niin sitten alkoi pakoilu ja selittelyt. En suosittele ellei halua paskaa jälkeä!!! Toimitusjohtaja täysin selkärangaton ja reppana selittelijä!!!

• Anonyymi

Juu tuo firma on katastrofi.

• Anonyymi

Kierrä kaukaa tämä firma!!!!! Työstä reklamoitu ja sen jälkeen alkaa selitykset ja vastuunpakoilu.

• Anonyymi

Valitettavasti ei kyllä tätä firmaa voi suositella… ihan surkeaa ja epäasiallista palvelua, säheltämistä ja virheitä… asentajat vaihtuu harva se päivä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      214
      1291
    2. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      89
      826
    3. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      226
      810
    4. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      48
      732
    5. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      54
      664
    6. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      47
      661
    7. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      81
      601
    8. Odotan tosi paljon et nähdään uudelleen

Sinussa on piirteitä, jotka sai kiinnostumaan.
      Ikävä
      24
      585
    9. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      106
      570
    10. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      569
    11. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      46
      560
    12. Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös

Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko
      Suomussalmi
      62
      553
    13. Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa

Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja
      Maailman menoa
      294
      541
    14. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      45
      536
    15. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      27
      533
    16. Miltä tuntuu vanhempi nainen olla

Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan
      Ikävä
      75
      531
    17. Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?

En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U
      Ikävä
      47
      514
    18. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      33
      509
    19. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      64
      509
    20. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      91
      473
    Aihe