lento Usan kautta

carmeniin

Olemmelähdössä Meksikoon ensi kevätpuolella ja tarkoitus varata lennot itse netistä. Suurimmassa osassa lennoista on vaihto Usassa, tarvitseeko jonkinlaisen maahantulo viisumin/kauttakulkuluvan etukäteen? Jonkun matkatoimiston kautta sellaisen tiedon löysin ja olisi etukäteen haettava jotta koneeseen pääsee?
Minkälaisia vaihtoaikoja lentojen välillä pitäisi olla, mikäli sama terminaali esim Houston, Miami, riittääkö 1½ tuntia?

6

2002

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TA

      Riippuu siitä minkä maaan passi on tarvitseeko viisumia vai ei. Jos on Suomen passi niin pitää ilmoittaa ESTAan koska on tulossa maahan, on eräänlainen sähköinen maahantuloilmoitus/ lupa/ viisumi.

      Saitti on
      https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html?_flowExecutionKey=_cADCF1756-2198-937F-BD4F-2C094086A358_k5F1EB4F0-1E57-0341-CA1E-167000C872D8
      Maksaa jotain 10-15€ ja voimassa vuoden??

      Ja 1½ tuntia koneen vaihtoon on hiukan nafti, varsinkin kun Jenkeiltä on lähtenyt noiden turvatarkastusten kanssa mopo aivan käsistä. Ja muutenkin USA:n käyttäminen välilaskupaikkana jonnekkin on hiukan turhauttavaa.

      Kannattaisi katsoa Euroopasta suoraa lento Meksikoon, tulee sillä tavalla "helpommaksi". Pääsee kiertämään Jenkkien vainoharhaiset maahantulo proseduurit...varsinkaan jos ei pysähdy esim.Miamiin pariksi päiväksi.

      Ja tuonne Playa del Carmeniin on aika hyvin lentoja tarjolla noilta matkanjärjestäjiltä esim. Condor Saksasta tai Thomascook Lontoosta jne.

      • 20

        USAn turvallisuustarkastuksissa?


      • TA
        20 kirjoitti:

        USAn turvallisuustarkastuksissa?

        Tuo vainoharhainen ehkä väärä sana, mutta huomannut että jos passista löytyy leimoja oudoilla aakkosilla (Venäjä,Arabimaat...lähinnä Dubai, Stanit, Aasian maat tai sana Islamic etc.) Ovat heti kyykyttämässä. Ja kyselevät tiukasti mitä olet tehnyt 3 kertaa Dubaissa. Ööö..vaihtanut konetta. Iranin jälkeen vaihdoin passini uuten suosiolla, tuskin tietävät mitä eroa on Iranilla Ja Irakilla :).

        Ja olen ihan tavis härmäläinen, ei maahanmuuttaja taustaa. Perusjuntti :)

        Jenkithän eivät itse hirveästi matkusta ulkomailla ja täten tuo maantieto on aika heikkoa. Afrikka on manner ei maa...

        Ja mitä olen itse käynyt (n.20 kertaa) Jenkeissä ja nyt viimeaikoina lukenut esim.tuosta Kiitospäivän lentokenttä boikotista vai mikä se nyt oli...Myös paikalliset ovat turhautuneet lentokentillä aika lailla jonoihin turvatarkastukseen ja kyykyttämiseen, kopelointiin, röngen skanneriin (alastomuus on vieläkin tabu) jne. No, ei voi moittia. Aika turhauttavalta/naurettavalta se on monesti tuntunut.

        Ja ovat onnistuneet hankaloittamaan matkailuaan aika paljon uusilla määräyksillä ja muilla asioilla joilla ei oikeastaan ole mitään tekemistä terrorismin/turvallisuuden kanssa, sekä sisäisen lentoliikenteen taso ja kalusto on huonontunut huimasti viimeaikoina.

        Ja esim.Helsinki-Vantaalla on ihan omat "ylimääräiset" turvachekit Nykin lennolle.

        Oma ennätykseni on 3 turvatarkastusta ennen koneeseen menoa, ja viimeisellä kerralla vartija otti sukkani pois jalastani ja tarkisti varpaanvälini ihan käsipelillä. Ja tämä tehtiin kaikille...Eikä tässä vielä kaikki, välilaskun aikana koneen kabiini tarkistettiin kanssa.Yhtiö oli Continental, joka on muuten suht hyvä firma noin muuten.

        Oikeastaan tuo varvasvälien tarkistamien oli vainoharhaista:)

        Ja kun muualla tuo maahantulotarkastus on vain niin paljon yksinkertaisempaa, ei tarvitse pelätä vaikka sitä että chekkari on kirjoittanut boordariin nimen väärin, esim.nimessä ääkkösiä...Ja huomannut että jotenkin ovat tippuneet tuosta kehityksen kelkasta verrattuna Aasian uusiin lentokenttiin ja megapoleihin verrattuna.Turvatarkastukset/proseduurit ovat samoja mutta asenne asiallisempaa

        Mutta kyllä tässä vielä Jenkkeissä tulee vierailtua jossain vaiheessa...


    • ei kannata

      Tuo on tosi lyhyt vaihtoaika, siellä kun pitää ottaa laukut ulos ja viedä itse ne seuraavalle lennolle. Ja ESTA pitää tietysti olla. Ihan liikaa häsläystä, vaihda ennemmin muualla, Euroopasta pääsee suoraan Meksikoon.

    • LCC

      Siinäpä ilmeisesti kaikki tarvittavat laput.
      Esta,sähköinen matkustuslupa,anotaan netissä 14 usd
      Apis täytetään netissä,tulostetaan mukaan.
      Tsa,eli Secure flight information,sen voit täyttää lentoyhtiön sivuilla,manage my bookings,
      Ainakin tämä rumba on meillä tehtynä Costa Rican matkalle Houstonin kautta,vaihto 2,5 h.
      Kyttääpä Iberian tarjouslentoja,Tukholmasta,Lontoosta,Pariisista,Frankfurtista,vois olla hyvä vaihtoehto.
      Niin ja Lufthansalla on tarjouksia sinnepäin,mielestäni alle 500e

      • carmeniin

        Kiitos vastauksista, Condorilta löytyi lentoja, en ollut sieltä osannut etsiä:) Emme siis mene USA:n kautta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      398
      1585
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1298
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1235
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1198
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      834
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      826
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      820
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      97
      734
    Aihe