Sira

qwerta1

Mitä mieltä nimestä Sira? Koko nimenä harkinnassa esim. Sira Sofia

22

825

Vastaukset

• Minusta Silja Sofia olisi parempi

• Silja Line on kyllä parempi.

• Eihän tuo ole edes nimi...?

Siri Sofia
      Silja Sofia
      Sanni Sofia
      Siiri Sofia
      Sara Sofia
      Seela Sofia
      Stina Sofia
      Stella Sofia

Kira Sofia
      Nora Sofia
      Lila Sofia
      Mira Sofia
      Vera Sofia
      Lara Sofia
      Nina Sofia
      Mona Sofia
      Mila Sofia
      Lina Sofia
      Ella Sofia
      Dina Sofia
      Rosa Sofia
      Erin Sofia
      Ira Sofia
      Lola Sofia
      Oona Sofia
      Rita Sofia

Tai oikeastaan mikä tahansa, mutta ei tuota, anteeksi vaan. Tai tehän sen päätätte, mutta itse en kyllä edes harkitsisi. Kuulostaa ihan koiran nimeltä.

• Sira on italialainen nimi tytölle!

• Niin ja mun nimi on Sira ja mielestäni se on kaunis nimi ja on minulle sanottukkin että on kaunis nimi

• Sara Sofia tai
      Saara Sofia

• Olen ammattikoulussa sisustusrakentaja, eli sira-linjalla. En pidä tuosta nimestä, koska siitä tulee mieleen ainoastaan tuo lyhenne.
      Esim. aiemmin mainitut Sara ja Silja ovat paljon kauniimpia.

• Sira, jos lausutaan kuten monet nimet pitkällä vokaalilla, olisi Siira, joka tarkoittaa sitä vessämönkiäistä. Ällö.

• Kiitos mielipiteistänne, ei näytä saavan kovin suurta kannatusta. Toisena vaihtoehtona olemme miettineet Monaa. Itse vaan mietin lausuvatko ruotsinkieliset sen "moooona" vai "muuuna"? Tuo jälkimmäinen kun ei taas olisi kauhean kiva.

Onpa vaikeaa! Hakusessa siis lyhyt, hieman erikoisempi nimi, joka on kuitenkin suomalaisille helppo lausua.

• alkuperäinenkirj kirjoitti:

Kiitos mielipiteistänne, ei näytä saavan kovin suurta kannatusta. Toisena vaihtoehtona olemme miettineet Monaa. Itse vaan mietin lausuvatko ruotsinkieliset sen "moooona" vai "muuuna"? Tuo jälkimmäinen kun ei taas olisi kauhean kiva.

Onpa vaikeaa! Hakusessa siis lyhyt, hieman erikoisempi nimi, joka on kuitenkin suomalaisille helppo lausua.

miltäs kuulostaisi nimi Isla?:)

Kiitos mielipiteistänne, ei näytä saavan kovin suurta kannatusta. Toisena vaihtoehtona olemme miettineet Monaa. Itse vaan mietin lausuvatko ruotsinkieliset sen "moooona" vai "muuuna"? Tuo jälkimmäinen kun ei taas olisi kauhean kiva.

sitten Sera? Sen voi käsittää Serafian lyhenteeksi tai sitten italian kielen ilta-sanaksi.
        Tai Siri, Siru, Sere, Sara, Sari, Sarri? Hieman eksoottisempia ovat esim. Saria ja Syra.
        Totuus kuitenkin on, että jos annatte lapselle nimeksi Sira, kaikki tottuvat siihen nopeasti. Nykyään on ihmisillä paljon kummallisempiakin nimiä.

• Sira lausutaan yhdellä i:llä eikä ole ällö. Sira on kaunis italialainen nimi ja mielestäni kauniimpi kuin yksikään suomalainen nimi.

• ja tarkoittaa koristella. Miksi ei kauniimpi Sari?

• Sari on liian "tylsä" ja jotenkin kulunut nimi

Sari on liian "tylsä" ja jotenkin kulunut nimi

Entäs Siri? Se on pirteä, reipas ja harvinainen

• 45+ kirjoitti:

Entäs Siri? Se on pirteä, reipas ja harvinainen

Entäs Siru?

• Ilmeisesti vähän tunnetumpi vaihtoehto. Ei kaikkien nykyaikana tarvitse laittaa mitään omakeksimiä nimiä/hyvin erikoisia.

Moona on hyvä vaihtoehto. Mutta juurikin Moona, mutta ei Mona. Mielestäni nimestä saa näkyä se missä on syntynyt ja mistä on kotoisin eli suomalaisittain Moona.

• Mona Lisa siinä hyvä nimi.

• Itselläni on sira nimi ja vaikka pienenä en tykännyt omasta nimestä niin nykyään olen tosi tyytyväinen. Pienestä pitäen kuullut pelkkkiä kehuja nimestä. Kivan erilainen nimi, joten laita ihmeessä tytöllesi!

• Sira on norjalainen nimi, eli ihan oikea nimi se on siinä mielessä :)

Miksikäs ei. Mahtoikohan ap laittaa sen nimeksi?

• Sira on hieno nimi! Anna ihmeessä se nimi lapsellesi. Aika hauskaa että joku myös ehdottaa nimeä Isla, minun pikkusiskon nimeä;) Sira myös tarkottaa islaminuskonnon raamattua, lapsi olisi ainakin turvassa terroristeilta😂❤️❤️

• Sira ???
      Älä vaan erehdy antamaan lapselle nimeä Sira.

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsin linja ihmetyttää maailmalla

"– Tämä on hullu kokeilu 10 miljoonalla ihmisellä. Kertokaa edes, miksi teemme tämän. Minusta tuntuu tällä hetkellä, että meitä johdetaan kuin lammasl
      Maailman menoa
      366
      10937
    2. Suomalaisten eristäytyminen näkyy jo koronatartuntatilastossa

Hyvä juttu. https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/be78bc0b-4a82-4fd2-a82b-15ffa09761da
      Maailman menoa
      198
      8204
    3. Hesburgerin omistaja vaatii valtiota korvaamaan

kaikki liiketappionsa koronavirustilanteessa eli riihikuivaa rahaa heti. https://www.iltalehti.fi/talous/a/ca6b4409-671c-4de2-b1d0-ad8d511d043c
      Maailman menoa
      374
      3249