Aikamatka..jatkakaa tarinaa!!

Tarinavain

Jaakko otti taskustaan nenäliinan ja suojasi sillä kätensä avatessaan assan miesten vessan oven. "Hyi, saatana...", murahti Mikko ja tarkastellessaan Jaakon kanssa järkyttyneenä likaista vessaa. Epämääräisiä "kasoja" lojui siellä täällä. Mikko huokaisi ärtyneenä: "Et voinu oottaa meille saakka? Muut syö siellä jo varmaan joulukinkkua ku me vaan ollaan täällä, paskasessa vessassa, jotta sä saat hetken ittees peilata!?" Jaakko kohautti olkapäitään Mikon kommentille ja potkaisi maassa lojuvaa kossu pulloa. "Rauhoitu armas Lotta. Mä vaan katon et tukka on okei.", hän sanoi virnistäen ja väisteli törkyjen ohi rikkinäisen peilin luo. "Ou jee beibe..vitsi mä näytän hyvältä!" Peilaili Mikko ja sukaisi hiussuortuvansa pois otsalta. Mikko pyöräytti silmiään. "Nonnii, nyt me mennään! Mä en anna Oonan oottaa siel appivanhempien kanssa! Mä myöhästyn illalliselta joka joulu, mut en tänä vuonna!!", huusi Mikko ja repäisi ystävänsä pois peilin edestä. Ovi rymähti auki. Mikko ja Jukka kävelivät ulos ulkoovesta, mutta pysähtyivät tuijottamaan Ovessa olevaa ilmoitusta: ASEMAN AVAJAISET, TÄNÄÄN 22.12.1979. Klo.15.00

5

519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarina-avain

      "No, johan on", tokaisi Mikko "on niinmaan hieno ja asemarakennus olevinaan mutta
      siivoushommat on täysin retuperällä, tuokin lappu on tuossa ollut jo kolkyt vuotta".
      "Se on tätäpäivää, siivous on ulkoistettu, mennään jo", sanoi Jaakko ja pojat lähtivät menemään kohti laituria josta heidän junansa lähtisi kohta pohjoiseen.
      Asemahallin nurkasta Mikko osti vielä matkalukemiseksi Ilta-Sanoman jonka etusivu
      taas kuten tavallista, ruoti BB-talon uusimpia pariutumisongelmia.

      • Tarinavain

        "Miten sä oikee jaksat lukee tollasta potaskaa?", kysyi Jaakko Mikolta ja istahti muoviselle junan penkille. Mikko mulkaisi Jaakkoa:"Mitä vikaa? Haluutko sä et mä kerron Oonalle mitä SÄ luet?" Mikko kääntyi takaisin Ilta-Sanoman puoleen. Jaakko huokaisi ja katsahti rannekelloaan. "Perkele.." hän parahti kädet silmillä. "Ei me ehitä. Juna on myöhässä aikataulusta."
        Juna lähti viimein liikkeelle. Mikko hihitti leheteä lukiessaan, samalla kun Jaakko murehti Oonan suhtautumista myöhästelyyn. Hetken kuluttua Oona soitti:
        "Halloota, täällä Jaakko." sanoi Jaakko varovasti.
        "No, moi. Oot myöhäs." Oona vastasi jäätävästi.
        Jaakko pisti väliin:"Anna hei mun selittää.."
        "Ei sun tarvitse. Tää loppu tähän. Mä lähen Hetalle."
        Jaakko huokaisi, aina kun Oona rupeaa mököttämään, hän suuntaa Hetalle, Oonan ystävättärelle, joka vihasi Jaakkoa suunnattomasti. Jaakko jatkoi: "Entä mun vanhemmat?"
        Oona naurahti:"Ne lähti jo. Mä meen nyt, pidä kinkkus, laatikkos ja lahjas."
        Kännykkä piippasi. Jaakko laski puhelimen pois korvalta. "Oliks se Oona?", kysyi Mikko joka oli lopettanut lukemisen. "Olihan se. Ja arvaappa mitä? Sä pilasit kaiken kun sä jäit peilaileen!!!" Karjaisi Jaakko niin että viereinen mummo hätkähti. "Rauhotu. Mä korvaaan." Jaakko naurahati: "Miten? Pukeudutko sä naiseks?"


      • Tarinavain
        Tarinavain kirjoitti:

        "Miten sä oikee jaksat lukee tollasta potaskaa?", kysyi Jaakko Mikolta ja istahti muoviselle junan penkille. Mikko mulkaisi Jaakkoa:"Mitä vikaa? Haluutko sä et mä kerron Oonalle mitä SÄ luet?" Mikko kääntyi takaisin Ilta-Sanoman puoleen. Jaakko huokaisi ja katsahti rannekelloaan. "Perkele.." hän parahti kädet silmillä. "Ei me ehitä. Juna on myöhässä aikataulusta."
        Juna lähti viimein liikkeelle. Mikko hihitti leheteä lukiessaan, samalla kun Jaakko murehti Oonan suhtautumista myöhästelyyn. Hetken kuluttua Oona soitti:
        "Halloota, täällä Jaakko." sanoi Jaakko varovasti.
        "No, moi. Oot myöhäs." Oona vastasi jäätävästi.
        Jaakko pisti väliin:"Anna hei mun selittää.."
        "Ei sun tarvitse. Tää loppu tähän. Mä lähen Hetalle."
        Jaakko huokaisi, aina kun Oona rupeaa mököttämään, hän suuntaa Hetalle, Oonan ystävättärelle, joka vihasi Jaakkoa suunnattomasti. Jaakko jatkoi: "Entä mun vanhemmat?"
        Oona naurahti:"Ne lähti jo. Mä meen nyt, pidä kinkkus, laatikkos ja lahjas."
        Kännykkä piippasi. Jaakko laski puhelimen pois korvalta. "Oliks se Oona?", kysyi Mikko joka oli lopettanut lukemisen. "Olihan se. Ja arvaappa mitä? Sä pilasit kaiken kun sä jäit peilaileen!!!" Karjaisi Jaakko niin että viereinen mummo hätkähti. "Rauhotu. Mä korvaaan." Jaakko naurahati: "Miten? Pukeudutko sä naiseks?"

        Tuli pienei virhe...sekotin sit vahingossa Mikon ja Jaakon nimet.. :D


      • christophe_chevalier
        Tarinavain kirjoitti:

        Tuli pienei virhe...sekotin sit vahingossa Mikon ja Jaakon nimet.. :D

        No..no vittu pukeudun! Katotaa vaikka! Jaakkoa alkoi jo hieman hymyilyttämään ystävänsä tyypillinen sekoiluasenne vaikka olisi kyse vakavammastakin asiasta. Mikko katseli ympärilleen ja mumisi Jaakolle: "ei tää kato..oo nii vakavaa..muijia tulee ja menee..mis hitossa..oisko..TUOLLA!". Mikko ampaisi pikaiseen juoksuun ja Jaakko kaulaliinaa pidellen ryntäsi perään. "MIHIN HELVETTIIN SÄ JUOKSET?", huusi Jaakko ja yritti pysyä perässä puiston lumihangessa. Yhtäkkiä Jaakko näki Mikon seisoskelemassa hengästyneenä naisten alusvaateliikkeen edessä, hullun kiilto silmissään. "Nyt tarvitaan vaan jotain saatanan painavaa millä toi ikkuna katoaa meijän tieltä", sanoi mikko kuulostaen jo vaimonsa lähes unohtaneen Jaakon mielestä lähinnä hullulta tiedemieheltä..


      • Tarinavain
        christophe_chevalier kirjoitti:

        No..no vittu pukeudun! Katotaa vaikka! Jaakkoa alkoi jo hieman hymyilyttämään ystävänsä tyypillinen sekoiluasenne vaikka olisi kyse vakavammastakin asiasta. Mikko katseli ympärilleen ja mumisi Jaakolle: "ei tää kato..oo nii vakavaa..muijia tulee ja menee..mis hitossa..oisko..TUOLLA!". Mikko ampaisi pikaiseen juoksuun ja Jaakko kaulaliinaa pidellen ryntäsi perään. "MIHIN HELVETTIIN SÄ JUOKSET?", huusi Jaakko ja yritti pysyä perässä puiston lumihangessa. Yhtäkkiä Jaakko näki Mikon seisoskelemassa hengästyneenä naisten alusvaateliikkeen edessä, hullun kiilto silmissään. "Nyt tarvitaan vaan jotain saatanan painavaa millä toi ikkuna katoaa meijän tieltä", sanoi mikko kuulostaen jo vaimonsa lähes unohtaneen Jaakon mielestä lähinnä hullulta tiedemieheltä..

        Mikon katse kiisi ympäri asvaltti käytävää. Jaakko naurahti: "Et oo tosissas?" Mikko ei vastannut, vaan jatkoi etsimistä. Hän löysikin roskiksen vierestä rikkoutuneen tiilen ja hetken mieli johteesta, iski tiilen päin vaatekaupan näyteikkunaa. "MITÄ HELVETTIÄ SÄ DUUNAAT??", huusi Jaakko ja katsoi miten Mikko kipusi tekemästään aukosta. Turva sireeni oli lävähtänyt päälle. Kova vinkuna kaikui pitkin kävelytieä. Poliisit tulisivat minä hetkenä hyvänsä. Mikko riuhtaisi hullu virne kasvoillaan ensimmäisltä nukelta yöpuvun. "Täähän sopis hei sulle!!", Mikko sanoi ja heitti puvun Jaakolle. Jaakko heitti yöpuvun lumiselle kävelytielle ja huomasi miten Mikko katosi kaupan pimeyteen: "Ootko sä ihan sekasin?! Pois nyt sieltä!" Samassa Jaakko kääntyi ja huomasi, miten poliisit lähestyivät heitä autollaan, sireenit kiljuen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1482
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1319
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1152
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1119
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      26
      901
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      785
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      52
      685
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      636
    9. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      624
    10. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      617
    Aihe