Radio Mantaan soitti kuuntelija, joka oli olluy Kiikoisten konsertissa. Konsertti oli ollut ymmärtääkseni upea ja kuulijoita oli ollut lähes kirkon täydeltä (tosin en tunne ko kirkkoa). Kuuntelija mainitsi, että ko artistilla riittää ääntä hoitaa tämän laatuisia konsertteja, eikä hänen mielestään Suomesta löydy vastaavia artisteja. Tämän sanottuaan myös Radio Mantan toimittaja totesi, että näin varmaan on! Toimittaja pahoitteli, ettei ollut ko konserttiin päässyt.
Kiikoisten konsertti
6
623
Vastaukset
- kyllä vain
Olin tuolla kyseisessä Kiikoisten konsertissa ja kyllä se oli upea kokemus.Kirkko oli likipitäen täynnä, eikä se ole suinkaan mikään pieni kirkko vaan sellaista keskikokoa maamme kirkoista veikkaisin (useampi sata ihmistä sinne ainakin varmasti mahtuu).
Konsertti sisälsi 16 pääasiassa tuttua ja perinteistä suomalaista joululaulua ( pari oli vähän oudompaa/uudempaa) .Yhden ohjelmalehtiseen merkityn laulun Tapani tosin ilmeisesti epähuomiossa hyppäsi yli(Taas kaikki kauniit muistot) eli se jäi häneltä laulamatta, mutta kun muut laulut lauloi niin vavahduttavan komeasti, niin eipä tuosta viitsi mitään napista.
Välijuonnot Tapanilla oli myös hyviä. Ei mitään jaarittelua, vaan sopivan ytimekkäitä ja informatiivisia .
Tapanin laulusta en moitittavaa löytänyt. Ääni soi upeasti, lämpimästi ja vahvasti.
Kun maas´on hanki- laulua Tapani kehoitti yleisöä laulamaan mukana ja yllättävän moni lauluun yhtyikin.
Lopuksi saatiin konsertille vaikuttava ja juhlallinen lopetus Adamin Oi jouluyön myötä. Sen Tapsa lauloi toistamiseen vähän lyhennettynä versiona, kun yleisö seisomaan nousten ablodeerasivat niin, että Tapani ja pianisti Pertti Rasilainen tulivat esittämään vielä yhden encoren.- Negatiiviliini
Abloderatkaa te vain niitä aivottomia aivojanne. Huomasitko kirjoitusvirheen? Etkö? Well, mitä sanoin aivottomuudesta....
Negatiiviliini kirjoitti:
Abloderatkaa te vain niitä aivottomia aivojanne. Huomasitko kirjoitusvirheen? Etkö? Well, mitä sanoin aivottomuudesta....
Ei oo sun älynlahjoissa kehumista jos pidät sitä perseennuolemisena kun joku kehuu konserttia jossa on ollut ja siitä tykännyt. Mä olin siellä myös ja se oli tosi hieno konsertti ja yleisö antoi seisten ablodit lopussa sille seikalle sä et voi mitään vaikka kuinka nurisisit niitä negatiivisiä juttujasi.
Mut asiasta kukkaruukkuun.... Olin siis eilen tuolla Kiikoisten konseertissa myös ja se oli aivan loistava ! Mä vaan sinne mennessäni mölhöilin siihen malliin ,että meinasi mennä hörpiin koko konsertti mun osaltani. Juttu on niin nolo, etten tiedä kehtaisko sitä kertoakkaan, mut koska mä en oo täällä järjenjättiläisenä ennenkään loistanut, niin otan nyt sen riskin, että saan ihan täysidiootin leiman ;)
Mä en siis omista mitään navigaattoria, enkä oo koskaan ennen tuolla Kiikoisten suunnassa autolla ajellut, joten se oli ihan vierasta seutua mulle. Siksipä kirjotinkin netistä ajo-ohjeet, paperille että mitä reittiä sinne Kiikoisille pääsee. Kaikki meni täydellisen hyvin vielä siihen asti, kun ohjeen mukaan käännyin Kankaanpääntielle. Sitten tulikin tenkkapoo, kun en ollut merkannut olleskaan ,että kuinka pitkään sitä tietä pitää ajaa ennenkuin tulee se Kiikoisten kirkko vastaan. Ajoin sitä tietä n pari kilsaa, kun näin oikealla puolella edessäni kirkontornin ja niinpä kurvasin heti suorinta tietä sinne. Kello oli 18.15. ja vähän kyllä ihmettelin kun kirkko oli ihan pimeenä, eikä mitään muita autoja ollut parkkipaikalla yhtään. Hetken hortoilin ja haahuilin ympäsi sitä kirkkoa ja sitten päätin mennä kysymään vastapäisestä kaupasta , että onko tuolla kirkossa se Tapani Kansan joulukonsertti. Siellä sanottiin ,että se kakskymmentä kilometriä eteenpäin. Ei täällä. Tämä on Kiikan kirkko ja se konsertti on Kiikoisilla. Mä lähdin sieltä kaupasta pää kolmantena jalkana suoraan autolle ja ei kun etiäpäin. Onneks aikaa oli vielä reilut puolituntia konsertin alkuun niin ei tarvinnut edes koohottaa autolla.
Kun sitten lopulta pääsin sinne Kiikoisten kirkolle, niin siellä sitten olikin sitten jo kirkon molemmilla puolilla olevat parkkipaikka-alueeet jo täynnä autoja mut sain autoni survottua vielä kuiteskin yhteen väliin.
Kirkossa jouduin jäämään ihan toiseksiviimeiselle riville kun edempänä ei ollut vapaata. Kovin hyvin mä en Tapsaa nähnyt kun jonkun edessä olevan pää heilui aina tiellä, mutta upeesti se laulu kuului ja nautin siitä täysin rinnoin. Tapsa kertoi yhdessä välijuonnossaan , että laulun sanoista " on äiti laittanut kystä kyllä" kun hälle tuli mieleen se kun toissavuonna oli eräässä kirkossa laulamassa joululauluja, niin siellä oli martat leiponeet kaikenlaista piirasta ja muuta purtavaa niin kauheasti tarjolle, että Tapsa sanoi että meinasi haljeta, kun söi itsensä niin ähkyriksi sitten konsertin jälkeen.
Tapsa oli siis loistavassa vedossa,pianisti Pertti Rasilainen säesti taitavasti ( yksi soolonumerokin hällä oli) ja tunnelma niin upea kun tuollaisessa joulukonsertissa voi vaan olla.
Mietin konsertin jälkeen ,että olipa onni ,että en jäänyt haahuilemaan sen toisen kirkon pihalle ja siten sössinyt tätä konserttia ( olis ollut tosi kurjaa kun olisi kiertänyt rinkiä Kiikan kirkon ympäri siellä Kiikan sillävälin kun Tapsa hoilasi komeita joululauluja Kiikoisissa. Mutkia oli vähän matkassa, mutta loppujen lopuksi reissu oli enemmän kuin kannattava.
- Mus.addikti
Itse olin myös konsertissa, enkä pitänyt sitä kovin erikoisena. Johtuen ehkä siitä että olin vähän aikaa sitten Matti Salmisen ja Jorma Hynnisen konsertissa. näiden jälkeen Tapani Kansa ei tunnu miltään kun on vertailukohtaa.
- konserttikävijä
Mus.addikti kirjoitti:
Itse olin myös konsertissa, enkä pitänyt sitä kovin erikoisena. Johtuen ehkä siitä että olin vähän aikaa sitten Matti Salmisen ja Jorma Hynnisen konsertissa. näiden jälkeen Tapani Kansa ei tunnu miltään kun on vertailukohtaa.
Matti Salminen ja Jorma Hynninen ovat varmaan oma lukunsa, mutta verrattuna Pentti Hietasen ja Jyrki Anttilan joulukonsertteihin joissa myös olen taannnoin ollut oli Tapani Kansan konsertti huomattavasti parempi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 30511706
- 1447156
- 1045972
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa425329- 534409
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304319- 623628
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323621- 833248
Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223165