koiravero on M-A-H-T-A-V-A asia

koirat pois kaduilta

sillä se on edes jonkinlainen korvaus koiranomistajilta siitä, miten kamalia ne koiranpaskat on siellä kadulla. Mitkään muut lemmikit, kuin koirat, eivät aiheuta tämmöistä siivottomuutta. Hankkikaa kissat tai opettakaa ne koiranne paskomaan hiekkalaatikkoon niinkuin nämä viisaat kissat tekevät.

Ja voisi muuten jotkut opettaa koiransa kulkemaan hihnassa, kun kävelytiellä ne meinaa hyökätä päälle. Yleinen turvallisuusriski.

83

3202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kivat sulle

      Montakohan linnunpaskaa sinunkin päässäsi lilluu? Et vaan huomaa, kun ovat niin pieniä tipuuessaan.

      Entäs ihmisten sylkemät räkäkasat? Niitä et näe, astut päälle ja kuljetat ne asuntoosi :) Lapsesi myös syövät räkäklimppi lunta, nam :)

      • muah ihan nauran

        Muut LEMMIKIT kakkaavat omiin astioihinsa sisällä ja niin, olen myös räkäklimppikasoja vastaan jotka ovat jopa koiranpaskaa ällöttävämpiä. Ja btw mulla ei ole autoa eikä lapsia :) että kivemmat sulle


      • Anonyymi

        Et sitten hoksannut että ne syljetyt räkäkasat kulkeutuvat koiran jaloissa sun sänkyyn.


    • niinpä niin taas

      No niin, tästäkin aloituksesta olisi voitu tehdä asiallinen mutta ei, provosoidaan porukoita haistattelemaan toisilleen typerämmästäkin asiasta...

      Mutta itse asiaan.. Juu, ap on kyllä siinä aivan oikeassa, että on ällöttävää kulkea kadulla jonne jotkut koirien omistajat antavat lemmikkinsä tehdä jätöksen ja keskelle kävelytietä vielä, jos näin tapahtuu niin jokaisen omistajan velvollisuuksiin kuuluisi korjata se kakkakikkare pois siitä.

      Itselläni pari koiraa joiden kakkarat kerään aina pois, oli se sitten mettäpolulla taikka kävelytien varrella, ja ottaakin päähän kun toiset antavat kakkia ihan kotioveni lähettyville, jos näkisin tapahtuman, varmasti huomauttaisin asiasta mutta vielä ei ole silmiin osunut tämä toisten etupihalle kakkiminen.

      Enkä nyt yleistä, mutta tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus että mitä suurempi koira, sen helpommin ne lötköt jätetään korjaamatta..

      • sdfsdf

        Itse en ainakaan kaikkia kerää jos koira päräyttää ojan pohjalle tai metsän puolelle. Kävelyväyliltä toki.

        Joskus myös ei satu kakkapussia mukaan tai on päässyt varkain loppumaan taskusta joten en rupea kärräilemään paljain käsin paskoja ympäriinsä. Sinne ne maatuu.


      • p*ska homma

        johtuisko siitä että semmosta puolikiloista jöötiä on vähän vaikeempi sulloo muovipussiin kun pikkufifin kakkapähkinää...


      • kissanpaskaa

        Tuo on paras: "Enkä nyt yleistä, mutta tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus että mitä suurempi koira, sen helpommin ne lötköt jätetään korjaamatta.."

        Etpä vissiin yleistäny.

        lyhyessä narussa kuljettelet chihuahua ja tarkkailet sen persettä, että milloin tippuu paskat tonttiin niin pääsen niitä nuolemaan.


      • Anonyymi

        Minä haluaisin pitää pari kanaa kotonani,laki kieltää.Pari hevosenpuolikkaan kokoista koiraa saisin pitää yksiössäni, en ymmärrä.


    • En maksa koiraveroa, omistan kaksi löytökoiranarttua.
      Kumpikaan ei pasko kävelytielle, vaan ojanpohjiin tai metsän reunaan enkä todellakaan keräile niitä pussiin
      - ei ne ole kenekään tielllä tai näkyvillä siellä!!

    • Nukuttaa

      Tiedän , että meidät ketjun aloittajan kanssa lynkataan. Meilläkin periaatteessa pitäisi olla oikeus mielipiteeseemme. Se oikeus onkin mitä ilmeisimmin vain teoriassa.

      Koiravero tosiaan on saatava pian takaisin joka kuntaan ja mielellään noin 500 euroa / rakki. Syy : Muutin maalle ( ostin tontin ja rakensin omakotitalon ja tontilleni lähes paratiisimaisen puutarhan ) saadakseni luonnonrauhassa viettää ( silloin ) vähäisen vapaa - aikani.

      Erehdyin.

      Tämä on yhtä helvettiä. Piskuisen kylän joka saatan mökissä louskuttaa ( pääasiassa sekarotuiset ) rakit yötäpäivää kesät ja talvet pienissä muutaman neliön aitauksissaan !

      Perkele , jos olisi koirien palkkamurhaajia niin olisin varmaan pahimpien unettomien öitten jälkeen sellaisen viimeisillä euroillani palkannut !

      Esitän nyt valittaville kansanedustajaehdokkaille , että koiravero on saatava ja äkkiä 500 euroa per rakki. Ja pakolliseksi kaikkiin kuntiin. Mitä v..ttua ne kunnatkin valittavat rahapulaansa , kun eivät edes näistä kiusanhengistä ota eurojaan pois. Voisihan muutamasta rakista päästä tälläkin 50 euron verolla.

      • Mitenkäs olisi, Nukuttaa, jos vaan ilmoittaisit naapureillesi, että koiran haukunta yöllä häiritsee?
        Tai ilmoitat poliisille tai eläinsuojeluviranomaisille??

        Koirat eivät ole mitään kiusanhenkiä vaan perheenjäseniä!!

        Jos koirien haukunta häiritee sinua, ehdotan muuttoa Lapin erämaihin, missä lähin naapuri on vähintään viiden kilsan päässä, eipä sitten kuulu naapureiden "sekarotuisten rakkien" räksytys häiritsevästi...
        ...tai korvatulpat...!


      • sdfsdf

        Kissoista olisi säädettävä myös 250e kissavero ja päälle 250e riistanhoitomaksu aiheutetuista riistaeiläin tuhosta. Lisäksi lasten hiekkalaatikoilla levitetyt taudit pitäisi kattaa 250e sairaanhoitolisämaksulla.


      • Nukuttaa
        madde86 kirjoitti:

        Mitenkäs olisi, Nukuttaa, jos vaan ilmoittaisit naapureillesi, että koiran haukunta yöllä häiritsee?
        Tai ilmoitat poliisille tai eläinsuojeluviranomaisille??

        Koirat eivät ole mitään kiusanhenkiä vaan perheenjäseniä!!

        Jos koirien haukunta häiritee sinua, ehdotan muuttoa Lapin erämaihin, missä lähin naapuri on vähintään viiden kilsan päässä, eipä sitten kuulu naapureiden "sekarotuisten rakkien" räksytys häiritsevästi...
        ...tai korvatulpat...!

        Muutinkin korpeen , mutta kunta myi tontteja vierestä ja tässä sitä nyt ollaan. Ei minun p...se kestä tätä jatkuvaa muuttorumbaa eikä varsinkaan yhä suurempien tonttien ostoa.

        Olin aikaisemmin 3 -vuorotyössä enkä ymmärrettävistä syistä erityisemmin ilahtunut myöskään näistä päivähaukuista ( kun joka kulkija kylätiellä pitää louskuttaa ja vielä taivaan linnut ja muut mitkä vähänkin liikahtaa ). Poliisikaan ei valitettavasti puutu ainakaan näihin valoisan ajan räkytyksiin. Minun vaan oli pakko lähteä valvotun päivän jälkeen uudelleen yöksi töihin . Väsytti niin perkeleesti. Siksi vihaan koiria niin silmittömästi . Oikeasti pitäisi kylläkin suunnata kiukku typeriä koiranomistajia kohtaan ja nythän sen suuntaankin lynkkauksen uhallakin .

        Eläinsuojelutarkastajalle tai - valvojalle voisin toki edelleen vihjaista noista räkyttäjistä ; en toki minäkään ( koiravihaajaksi koulutettunakaan ) halua eläimiä kidutettavan virikkeettömässä pihanperän kopperossaan ( en tosin missään muuallakaan enkä mitään eläintä ) .

        Käännyn nyt kuitenkin ekaksi kunnallisten ja varsinkin eduskuntaan pyrkivien poliitikkojen puoleen ja vaadin tuota vähintäin 500 euron rakkiveroa pakolliseksi kaikkiin kuntiin. Vasta sen toteutettuaan kunnat olisivat mielestäni oikeuttettuja narisemaan rahapulastaan !

        Lopuksi kiitokseni :
        Estottomista " haukuistani " huolimatta lemmikkipalstallanne palaute on ollut ( ainakin toistaiseksi ) asiallista . Se hämmästyttää minua , sillä luulin näitten koiraihmisten osaavan erityisen hyvin haukkua ( varsinkin kun koiravihaajaksi tunnustauduin ) .
        Varmaan suurin osa koiraihmisistä onkin fiksua , ja koiristaan ja toisista ihmisistä oikeasti välittäviä kansalaisia.
        Jos saan tarpeeksi rahaa , niin minä vielä kerran ostan kuitenkin varmuuden vuoksi suuremman tontin ja pykään sinne eläkepäivikseni koiravapaan vyöhykkeen . Tätä palstaa näyttää kuitenkin lukevan juuri ne fiksuimmat . Minun " littuiluni " oli tietenkin kohdennettu niille pölvästeille , jotka eivät noita eläintenpidon perussääntöjäkään tunne. Turhaa työtä siis minulta nämä horinat tällä palstalla. Lähenkin muualle !


      • LAITETAAN
        sdfsdf kirjoitti:

        Kissoista olisi säädettävä myös 250e kissavero ja päälle 250e riistanhoitomaksu aiheutetuista riistaeiläin tuhosta. Lisäksi lasten hiekkalaatikoilla levitetyt taudit pitäisi kattaa 250e sairaanhoitolisämaksulla.

        SITTEN KAKSIJALKAISELLE PISKILLE KANSSA KUSESKELUSTA JULKISELLA PAIKALLA 1000€ KUSIVERO


      • sdfsfsd
        LAITETAAN kirjoitti:

        SITTEN KAKSIJALKAISELLE PISKILLE KANSSA KUSESKELUSTA JULKISELLA PAIKALLA 1000€ KUSIVERO

        Kyseessä oli ironinen viesti joka oli kohdistettu edelliselle verojen ehdottalijalle. Jos nyt yhtään seurasit keskustelua edes.


      • paskoja ole
        sdfsfsd kirjoitti:

        Kyseessä oli ironinen viesti joka oli kohdistettu edelliselle verojen ehdottalijalle. Jos nyt yhtään seurasit keskustelua edes.

        tuo LUOMAKUNNAN TUHOJA KAKSIJALKANEN PISKI.


      • Meidän
        madde86 kirjoitti:

        Mitenkäs olisi, Nukuttaa, jos vaan ilmoittaisit naapureillesi, että koiran haukunta yöllä häiritsee?
        Tai ilmoitat poliisille tai eläinsuojeluviranomaisille??

        Koirat eivät ole mitään kiusanhenkiä vaan perheenjäseniä!!

        Jos koirien haukunta häiritee sinua, ehdotan muuttoa Lapin erämaihin, missä lähin naapuri on vähintään viiden kilsan päässä, eipä sitten kuulu naapureiden "sekarotuisten rakkien" räksytys häiritsevästi...
        ...tai korvatulpat...!

        koirat asuvat meilllä, mutta eivät ole perheenjäseniä! Koiramme ovat vain ja ainoastaan työkaluja, joita hoidetaan asian vaatiimalla tavalla. Koirat pidetään lämpimänä, terveenä sekä ruoassa... jotta nämä jaksaisivat ja pystyisivät tekemään sitä nimenomaista työtä, joihin ne ovat jalostuneet vuosisatojen kuluessa!

        Ja on muuten aivan turhaa mennä itkemään minnekkään viranomaiselle, että koirat haukkuvat jatkuvasti... viranomaisethan saattavat löytää pihaltamme suuren, hyvin asiallisessa kunnossa olevan koiratarhan, joka on jaettu 3:en osaan ja jokaisesta osasta löytyy lämmin koppi, jonne koira pääsee lämmittelemään tarvittaessa.

        Täällä maaseudulla, kun sattuu olemaan useissa taloissa sama tilanne kuin allekirjoittaneella... harrastamme metsästystä, jolloin taloista löytyy näitä metsästyskoiria :) Kun koirat viettävät aikaansa ulkona, niin ne varmasti haukkuvat kaikki tontilla ja sen läheisyysessä kulkevat metsäneläimet...

        Jaalkuperäisen aiheen aloittajalle: hanki hyvä immeinen ne korvatulpat, niin saat nukuttua ja äreystasosi laskee ;)


      • kahdenrodun kasvatta

        Ei ne koirat sillä verotuksella hiljaiseksi mene. Toisekseen ihmettelen mistä löydät sen paikan missä vain linnun laulua kuulet. Yleensä kaupunkilaisilla tuntuu olevan käsitys että täällä maaseudulla olisi hiljaista ja rauhallista, Kaikkea muuta , traktorit ja puimurit mörisee joskus yötäpäivää. Moottorisahat ja raivaussahat säestää motojen mörinöitä. Pientä se on koiran haukku näitten ääniin verrattuna. Yhtä paljon korppien ja varisten raakkumiset häiritsee kun koiran haukut. Ne on luonnollisia ääniä täällä maaseudulla. Olisi ehkä paras kun asuisit siellä kaupungissa jossa on tasaiset autojen ja raitiovaunujen hiljaiset hyrinät niin voisit joskus ottaa vaikka torkut nehän on niin mukavia tasaisia hyrinöitä että vallan nukuttaa.


      • Verotyskuntoon777

        Samaa mieltä täällä. Koiravero takaisin ja äkkiä. Koiraveroksi edhotan vähän enemmän 1000 euroa per koira. Se ei paljoa ole, jos pystyy rotukoiria pitämään ja ruokkimaan ne ja on todellakin aikaa koirille. Se, joka koiraansa rakastaa on myös valmis maksamaan muille siitä kärsimyksestä, jota koirat toisille ihmisille aiheuttavat.

        Myöskin ehdotan koiranomistajalle sakkoa, mikäli koira häiritsee naapuria, esimerkiksi juuri noin kuin sinua siellä maalla häiritsevät ne naapureiden koirat.

        Asun itse kerrostalossa keskellä kaupunkia. Kerrosta ylempänä asuu koiranomistajapari ilman lapsia. Koira haukkuu ja ulvoo kaiken aikaa, kun on yksin kotona. Aivan kamalaa, jos sanon suoraan. Itse käyn vuorotyössä ja pitäisi saada päivällä nukkua yövuoron jälkeen. Ei mitään, ulvontaa ja haukuntaa niin, että rappukäytävä kaikuu, voi huh kun en jaksaisi kuunnella.

        Ehdotukseni. Mikäli koirasta menee valitus isännöitsijälle, niin koira saa olla talossa, mikäli maksaa 200 euron sakon jokaisesta valituksesta. Mikäli valtion kassa haluaa omansa, niin sakko tulisi olla 100 euroa suurempi eli 300 euroa per haukuntavalitus.

        Ei nämä kirjoitukset tarkoita, että minä esimerkiksi vihaisin koiria, en vihaa ja minulla on itselläkin ollut lemmikkejä, mutta tosin sellaisia, jotka eiväthäiritse naapureita. Kun itse valitsen lemmikin, niin otan myöskin naapurini ja kanssaihmiset huomioon.

        On ollut mm. kilpikonnia, liskoja, tosin kaksi rotukissaakin. Jonkinlaisen linnun papukaijan olisin hankkinut, mutta nekin ovat liian äänekkäitä kerrostalossa, joten valintaa hankkia papukaija ei ollut mahdollinen.

        Sitäpaitsi nykyisin on olemassa koirille laitteita, jotka pitävät ne hiljaisina.

        Mutta rahaa on maksettava muille ihmisille kyllä siitä, jos lemmikki aiheuttaa muille harmia tai yhteiskunnalle menoja, kuten juuri kaupungilla koirien kakipökäleet, pissat jne.

        Koiria on nykymaailmassa niin paljon, että kaikkien koirien kakat kasattaisiin yhteen läjään, mitä tuolta ulkoa löytyy vuoden aikana, niin millainen isokasa siitä tulisi. Ja on otettava myöskin huomioon mikrobiologiselta näkökulmalta asia. Koirien kakat ja pissat jäävät lillumaan kaduille, toreille ja kujille. Vettä pisaroi, tulee lämmin kuuma sää, niin mitäs sitten. Jkainen vanha koirankakkakasa on hengenvaarallinen. Miksi? Koska koira on lihansyöjä, niin ulosteessa on bakteereja, jotka lisääntyvät koiran ulosteen vanhetessa kaduilla ja kujilla. Linnut juovat vettä, johon on sekoittunut koirankakkaa ja pissaa ja mitä siitä sitten seuraa jne. Entä puhdistuslaitoksenmiehet ja taloyhtiöiden henkilökunta, joka korjailee haisevia koirankakkakasoja ja lapset, jotka leikkivät koirien pissojen ja vanhojen kakkojen keskellä.

        Koiranomistajat eivät osaa ottaa huomioon selkeitä tosiasioita.

        Koiravero siis 1000-2000 euroa koirasta. Alkajaisiksi. Veronouskoon, mikäli kunnat tarvitsevat lisää tuloja. Koiria on niin paljon, jotta meillä olisi kuntien vanhustenhuolto, lapsihuolto, terveydenhoito ym aivan toisella mallilla kuin nyt.


      • huhhuh2
        Verotyskuntoon777 kirjoitti:

        Samaa mieltä täällä. Koiravero takaisin ja äkkiä. Koiraveroksi edhotan vähän enemmän 1000 euroa per koira. Se ei paljoa ole, jos pystyy rotukoiria pitämään ja ruokkimaan ne ja on todellakin aikaa koirille. Se, joka koiraansa rakastaa on myös valmis maksamaan muille siitä kärsimyksestä, jota koirat toisille ihmisille aiheuttavat.

        Myöskin ehdotan koiranomistajalle sakkoa, mikäli koira häiritsee naapuria, esimerkiksi juuri noin kuin sinua siellä maalla häiritsevät ne naapureiden koirat.

        Asun itse kerrostalossa keskellä kaupunkia. Kerrosta ylempänä asuu koiranomistajapari ilman lapsia. Koira haukkuu ja ulvoo kaiken aikaa, kun on yksin kotona. Aivan kamalaa, jos sanon suoraan. Itse käyn vuorotyössä ja pitäisi saada päivällä nukkua yövuoron jälkeen. Ei mitään, ulvontaa ja haukuntaa niin, että rappukäytävä kaikuu, voi huh kun en jaksaisi kuunnella.

        Ehdotukseni. Mikäli koirasta menee valitus isännöitsijälle, niin koira saa olla talossa, mikäli maksaa 200 euron sakon jokaisesta valituksesta. Mikäli valtion kassa haluaa omansa, niin sakko tulisi olla 100 euroa suurempi eli 300 euroa per haukuntavalitus.

        Ei nämä kirjoitukset tarkoita, että minä esimerkiksi vihaisin koiria, en vihaa ja minulla on itselläkin ollut lemmikkejä, mutta tosin sellaisia, jotka eiväthäiritse naapureita. Kun itse valitsen lemmikin, niin otan myöskin naapurini ja kanssaihmiset huomioon.

        On ollut mm. kilpikonnia, liskoja, tosin kaksi rotukissaakin. Jonkinlaisen linnun papukaijan olisin hankkinut, mutta nekin ovat liian äänekkäitä kerrostalossa, joten valintaa hankkia papukaija ei ollut mahdollinen.

        Sitäpaitsi nykyisin on olemassa koirille laitteita, jotka pitävät ne hiljaisina.

        Mutta rahaa on maksettava muille ihmisille kyllä siitä, jos lemmikki aiheuttaa muille harmia tai yhteiskunnalle menoja, kuten juuri kaupungilla koirien kakipökäleet, pissat jne.

        Koiria on nykymaailmassa niin paljon, että kaikkien koirien kakat kasattaisiin yhteen läjään, mitä tuolta ulkoa löytyy vuoden aikana, niin millainen isokasa siitä tulisi. Ja on otettava myöskin huomioon mikrobiologiselta näkökulmalta asia. Koirien kakat ja pissat jäävät lillumaan kaduille, toreille ja kujille. Vettä pisaroi, tulee lämmin kuuma sää, niin mitäs sitten. Jkainen vanha koirankakkakasa on hengenvaarallinen. Miksi? Koska koira on lihansyöjä, niin ulosteessa on bakteereja, jotka lisääntyvät koiran ulosteen vanhetessa kaduilla ja kujilla. Linnut juovat vettä, johon on sekoittunut koirankakkaa ja pissaa ja mitä siitä sitten seuraa jne. Entä puhdistuslaitoksenmiehet ja taloyhtiöiden henkilökunta, joka korjailee haisevia koirankakkakasoja ja lapset, jotka leikkivät koirien pissojen ja vanhojen kakkojen keskellä.

        Koiranomistajat eivät osaa ottaa huomioon selkeitä tosiasioita.

        Koiravero siis 1000-2000 euroa koirasta. Alkajaisiksi. Veronouskoon, mikäli kunnat tarvitsevat lisää tuloja. Koiria on niin paljon, jotta meillä olisi kuntien vanhustenhuolto, lapsihuolto, terveydenhoito ym aivan toisella mallilla kuin nyt.

        Huhhuh, asiaa ja täyttä huuhaata. Koiravero=pa***aaa. Se ei ole koiran vika että se siellä yöt ulvoo ettet saa nukutuks. Mitäs antavat idiooteille koiria. Tehkää mielummi kännissämölyämisvero ku idiootit ryyppää ittesä siihe kuntoo ettei voi olla millää häiritsemättä muita. sama asia siitäki syyttää alkoo. Ihmisistä se v**** tyhmyys lähtee, antakaa hyvät ihmiset meidän joteki inhimillisesti käyttäytyvien koirallisten tai koirattomien elää ilman riesoja. Jos on jotaki valittamista ni käyttäkää aivoja jos niitä on lähellä ja kattokaapa peilii et pitäskö olla koiravero vai tyhmänkoiranomistajan vero, voi luoja mitä kaikkee täältä saa taas lukee. Verottakaa kerranki koira-, hedelmä-, tai makeisveron sijaan jotaki oikeesti aiheellista esimerkiks vähänen älykkyysosamäärä :)


      • muuta vielä kauemmas

        ja käytä ihmeessä kondomia tai jotain muuta ehkäisyä ettet vain lisäänny....


      • Haukut sulle
        Nukuttaa kirjoitti:

        Muutinkin korpeen , mutta kunta myi tontteja vierestä ja tässä sitä nyt ollaan. Ei minun p...se kestä tätä jatkuvaa muuttorumbaa eikä varsinkaan yhä suurempien tonttien ostoa.

        Olin aikaisemmin 3 -vuorotyössä enkä ymmärrettävistä syistä erityisemmin ilahtunut myöskään näistä päivähaukuista ( kun joka kulkija kylätiellä pitää louskuttaa ja vielä taivaan linnut ja muut mitkä vähänkin liikahtaa ). Poliisikaan ei valitettavasti puutu ainakaan näihin valoisan ajan räkytyksiin. Minun vaan oli pakko lähteä valvotun päivän jälkeen uudelleen yöksi töihin . Väsytti niin perkeleesti. Siksi vihaan koiria niin silmittömästi . Oikeasti pitäisi kylläkin suunnata kiukku typeriä koiranomistajia kohtaan ja nythän sen suuntaankin lynkkauksen uhallakin .

        Eläinsuojelutarkastajalle tai - valvojalle voisin toki edelleen vihjaista noista räkyttäjistä ; en toki minäkään ( koiravihaajaksi koulutettunakaan ) halua eläimiä kidutettavan virikkeettömässä pihanperän kopperossaan ( en tosin missään muuallakaan enkä mitään eläintä ) .

        Käännyn nyt kuitenkin ekaksi kunnallisten ja varsinkin eduskuntaan pyrkivien poliitikkojen puoleen ja vaadin tuota vähintäin 500 euron rakkiveroa pakolliseksi kaikkiin kuntiin. Vasta sen toteutettuaan kunnat olisivat mielestäni oikeuttettuja narisemaan rahapulastaan !

        Lopuksi kiitokseni :
        Estottomista " haukuistani " huolimatta lemmikkipalstallanne palaute on ollut ( ainakin toistaiseksi ) asiallista . Se hämmästyttää minua , sillä luulin näitten koiraihmisten osaavan erityisen hyvin haukkua ( varsinkin kun koiravihaajaksi tunnustauduin ) .
        Varmaan suurin osa koiraihmisistä onkin fiksua , ja koiristaan ja toisista ihmisistä oikeasti välittäviä kansalaisia.
        Jos saan tarpeeksi rahaa , niin minä vielä kerran ostan kuitenkin varmuuden vuoksi suuremman tontin ja pykään sinne eläkepäivikseni koiravapaan vyöhykkeen . Tätä palstaa näyttää kuitenkin lukevan juuri ne fiksuimmat . Minun " littuiluni " oli tietenkin kohdennettu niille pölvästeille , jotka eivät noita eläintenpidon perussääntöjäkään tunne. Turhaa työtä siis minulta nämä horinat tällä palstalla. Lähenkin muualle !

        Muuta tänne. Täällä poliisi puuttuu koiranhaukkumisiin ihan valosallakin, kun joku koiranvihaaja tarpeeksi räksyttää.
        Valitettavasti koirat vaan haukkuvat kun kuulevat tai näkevät jotain tavallisuudesta poikkeavaa. Kodin vahtiminen kun sattuu olemaan niillä verissä. ;)

        Eli ei se poliisikaan voi mitään tehdä, kun koiranpito on asiallista. Käskee vaan koiranvihaajan lopettamaan houruamisensa.

        Meillä kävi hauskasti kun tällainen koiranvihaaja oikein riehui kunnolla, koirat vaan lisääntyi sen naapuritaloissa. :) Mutta ei se muuttanut pois, vaikka oli vaan käymässä ja maksoi perseellä vuokraansa, siis tyypillinen munamajoitus kyseessä. Eli ei ollut mitään omia taloudellisia sijoituksia taloon tai paikkakuntaan, vaan eipä tainnut olla rahaakaan. Eikö sitten perse kelvannut kellekään muulle? En kyllä ihmettele, niin on ikävä ihminen muutenkin. Ja juoppo. Miksi muuten kaikki tuntemani koiranvihaajat on juoppoja? Kaikki hyvät tyypit tykkää koirista. Vaikka olisivat jopa allergisia niille.

        Koira-aitauksista: koirat eivät vihaa ulkona aitauksessaan oloa. Vaan hinkuvat sinne aivan kutein lenkeillekin. Ja ihmiset pitävät koiria aitauksissaan ihan sen vuoksi ettei ne vapaana juoksentelisi ties minne. Sitäkö toivot ennemmin?

        Tuohon koiravihaan ei taida oikein auttaa mikään muu, kuin täydellinen eristäytyminen ulkomaailmasta. Koska aina siellä missä on ihmisiä, on myös koiria. Koira on ihmisen paras ystävä.


      • Luomua!!!
        kahdenrodun kasvatta kirjoitti:

        Ei ne koirat sillä verotuksella hiljaiseksi mene. Toisekseen ihmettelen mistä löydät sen paikan missä vain linnun laulua kuulet. Yleensä kaupunkilaisilla tuntuu olevan käsitys että täällä maaseudulla olisi hiljaista ja rauhallista, Kaikkea muuta , traktorit ja puimurit mörisee joskus yötäpäivää. Moottorisahat ja raivaussahat säestää motojen mörinöitä. Pientä se on koiran haukku näitten ääniin verrattuna. Yhtä paljon korppien ja varisten raakkumiset häiritsee kun koiran haukut. Ne on luonnollisia ääniä täällä maaseudulla. Olisi ehkä paras kun asuisit siellä kaupungissa jossa on tasaiset autojen ja raitiovaunujen hiljaiset hyrinät niin voisit joskus ottaa vaikka torkut nehän on niin mukavia tasaisia hyrinöitä että vallan nukuttaa.

        Jep! Tää munamajoittujakin olisi voinut pysyä lähiössään. Yritti täällä maallakin esittää kerrostalon sääntöjä naapureille. Että naurettiin sille. Ja pihaansa rakensi kaljaterassin ja yritti epätoivoisesti kutsua sivistyneitä naapureita kaljoittelemaan kanssaan. Olisittepa nähneet naapurien ilmeen, kun se munamajoittuja yritti juovuksissa lirkutella naapurin miestä ja tämän rouvaa seurakseen olusille kaljaterassilleen, jonka stailaus ei ollut ihan strömsöstä vaan enemmänkin vantaalta.
        Kukaan ei kutsua noudattanut. Oli ja on varmaan yksinäistä.

        Täällä ei lähiöiden säännöt päde! Eikä kulmien kingit pärjää! Tää on kovempi mesta. Maaseutu.


      • eiuskoisijoseinäkisi
        madde86 kirjoitti:

        Mitenkäs olisi, Nukuttaa, jos vaan ilmoittaisit naapureillesi, että koiran haukunta yöllä häiritsee?
        Tai ilmoitat poliisille tai eläinsuojeluviranomaisille??

        Koirat eivät ole mitään kiusanhenkiä vaan perheenjäseniä!!

        Jos koirien haukunta häiritee sinua, ehdotan muuttoa Lapin erämaihin, missä lähin naapuri on vähintään viiden kilsan päässä, eipä sitten kuulu naapureiden "sekarotuisten rakkien" räksytys häiritsevästi...
        ...tai korvatulpat...!

        "Jos koirien haukunta häiritee sinua, ehdotan muuttoa Lapin erämaihin"

        Tällaisia näkyy näillä palstoilla usein. Ymmärtävätköhän noiden väsääjät täysin mitä kirjoittavat. Hekö eivät ole velvollisia puuttumaan koiriensa aiheuttamiin häiriöihin vaan sen sijaan muiden ihmisten tulee väistyä heidän koiriensa tieltä? Varmaan vielä jotain itsekkäämpääkin maailmassa on mutta ei nyt heti tule mieleen.


      • autoilija10
        kahdenrodun kasvatta kirjoitti:

        Ei ne koirat sillä verotuksella hiljaiseksi mene. Toisekseen ihmettelen mistä löydät sen paikan missä vain linnun laulua kuulet. Yleensä kaupunkilaisilla tuntuu olevan käsitys että täällä maaseudulla olisi hiljaista ja rauhallista, Kaikkea muuta , traktorit ja puimurit mörisee joskus yötäpäivää. Moottorisahat ja raivaussahat säestää motojen mörinöitä. Pientä se on koiran haukku näitten ääniin verrattuna. Yhtä paljon korppien ja varisten raakkumiset häiritsee kun koiran haukut. Ne on luonnollisia ääniä täällä maaseudulla. Olisi ehkä paras kun asuisit siellä kaupungissa jossa on tasaiset autojen ja raitiovaunujen hiljaiset hyrinät niin voisit joskus ottaa vaikka torkut nehän on niin mukavia tasaisia hyrinöitä että vallan nukuttaa.

        Meilläkin varisten ja koppien rääkyntä häiritsee paljon enemmän kun joku koirien haukunta. Mutta sille
        e ei vaan voi tehdä mitään.
        Toinen on mopot ja moottoripyörät, joita huuhdatetaan aivan turhaan.


      • Anonyymi

        Ei politikot uskalla tehdä tuollaista päätöstä,tiedäthän mitä siitä seuraa.Minä pidän korvatulppia kesäisin auttaa jos ei ihan naapurissa räksytä.


    • dogggg

      Jos koiravero tulee pakolliseksi kaikille kunnille, se on varmaa että sen jälkeen käytän koirani paskalla kävelyteillä ja varsinkin naapurin valittaja/koiravihaajan pihalla joka ikinen kerta. Sillä jos jostain näin turhanpäiväisestä pitää veroja maksaa, olen oikeutettu viemään koirani paskalle mihin tahansa eikä tarvitse täten siivota paskakasoja

      • +0978975e45687

        Ootpa hurja. Ja asenteet "kohdallaan". Sinullahan on pelkkiä oikeuksia, minäkin haluan! Naapuri pihaa kyllä suojaa perustuslaillinen kotirauha, joten saattaa tulla koiraveroa kalliimmaksi se naapurin pihalle paskominen.


    • testaoöoka

      testi

    • sdfsfdsdfsdf

      Kyllä ne irti olevat kissat ovat oikeasti paljon isompi rieso paskoine ja kusineen kuin koirat.

      Ensinnäkin koiran jätöksistä kuitenkin suurin osa kerätään. Häpeä niille jotka eivät kerää. Koiran jätökset kuitenkin ovat vain teiden varsilla ja ojissa.

      Kissojen jätökset taas ovat:

      1. Ihmisten autokatoksissa
      2. Ihmisten kukkapenkeissä
      3. Lasten leikkipaikoilla ja hiekkalaatikoissa
      4. Päiväkotien pihamailla
      5. Tähän voisi listata vaikka kuinka.

      Näitä vitun katteja ei valvo kukaan vaikka laki sen velvoittaa. Lisäksi kissat kantavat jopa lapsille vaarallisia tauteja ulosteissaan. Voi jopa olla aikuiselle ihmiselle rampauttava tauti (toksoplasmoosi).

      • 10+9

        Toksoplasmoosi on vaaraton tauti. Yleensä sen sairastaa tietämättään.


      • enpidälapsiata

        koiraverolistasta puuttui vielä lapsivero. N E VASTA HÄIRITSEVÄTKIN, sotkevat kaikki paikat, kusevat ja paskantavat mihin sattuu, saastuttavat metelillään koko lähistön..


      • Anonyymi
        10+9 kirjoitti:

        Toksoplasmoosi on vaaraton tauti. Yleensä sen sairastaa tietämättään.

        Ei pidä paikkaansa. Tai no, eihän se vaarallista ole, jos syntyy ilman toista silmää joka korvataan lasisilmällä ja toinenkin silmä on poikkeavan näköinen ja väpättää.


      • Anonyymi
        10+9 kirjoitti:

        Toksoplasmoosi on vaaraton tauti. Yleensä sen sairastaa tietämättään.

        Tässä lisäys virheellisen väittämäsi kaatamiseksi HUSin nettisivuilta: "Raskauden aikainen toksoplasma voi aiheuttaa keskenmenon, sikiön kuoleman, ennenaikaisuuden tai synnynnäisen toksoplasmoosin.
        Sikiövauriot ilmenevät keskushermosto-, näkö- ja kuulovarioina, pienipäisyytenä sekä älyllisenä kehitysvammaisuutena. Kolmasosa lapsista tarvitsee erityishoitoa- ja seurantaa lapsuusiässä."
        Vaaraton??????????


    • Sinulle on tuo

      toksoplasmoosi tullu jo siinä vaiheessa,kun sinut on alulle pantu.

      • sdfsdfsdfsd

        Mukavia henkilökohtaisuuksiin meneviä argumentointivirheitä.

        Ad Hominem ja sitä rataa vaan sullekkin.


    • bhdzhh

      Kyllä ne kissatkin paskovat mihin haluavat kun nää urpot pitää niitä vapaana. Plus kissat vielä kuseksivat lasten hiekkalaatikoihin siellä ne äitin pikkupiltit on sitä hiekkaa suussa tyytyväisiä.

      • KUSEMISESTA PUHEEN-

        OLLEN ,KUN LUOMAKUNNAN KAKSIJALAINEN KUNINGAS KUREE TALON HISSIIN PITÄSKÖ LÄHETTÄÄN HELVETTIIN TULIPALOSOTAMIEHEKSI


      • Ei kissanainen

        Niin tekevät. Mylläävät kukkapenkit nurin ja kakkapökäleitä sieltä löytyy, kun sitä hoitaa. Naapuri päästää kissansa illansuussa ulos. Ja miten se osaakin tulla meidän pihalle ja minun kukkapenkkiini tonkimaan! Pysyisi omalla tontillaan! On niin viisas, että naapuriin, ikäänkuin sen korvaan olisi emäntä kuiskinut, että sinne sitten...;-) No, josko hiiret ja myyrät pysyvät pos... Hyvät ja huonot puolet kissassakin!


    • Rubi-koiran omistaja

      Mun mielestä ois viihtyisämpää, kun luonnossa ei olis ollenkaan mitään ulosteita...Mutta se on mahdotonta, jonnekinhan ne ulosteetkin menee....Ja miks jotkut maan saastaajat ja paskansyöttäjät ei vie koiraa sinne pusikkoon paskalle sen sijaan, että pitää paskata hyvää maaperää? Tollasille koiranomistajille pitäs tuua ne paskat niitten pihoille ja parvekkeille, ku sonnattavat koiria ympäriinsä? Mä oon kanssa koiran omistaja, mut en mä anna koiran paskantaa piha- ja puistoalueille, vaikka sen siivoiski pois, ni silti siitä paskasta jää jäljet hienolle nurmikolle ja se on vitun ällöttävää varmaa jokaisen mielestä, sillä eihän kovin moni tykkää paskasta, mä vien mun koiran mieluummin pusikkoon kakkunsa tekemää....Anyway, hyi vittu, mikä keskustelunaihe, paska ja räkä....Öääk....:D

    • kissanpaskaa

      Pysy sisällä sen kissas kanssa, jos niin harmittaa koirat ulkoiluttajineen. Aivan helvetin hyvin tiedät näköjään eläimistä, kun sanot "mitkään muut lemmikit, kuin koirat...". Asu vaan siellä kissanpaskassa ja pysy sisällä.

    • 12+15

      Minä voin maksaa ihan mielelläni koiraveroa vaikka tuon 500 e ! :) saadaan sitten lisää koirapuistoja ja koirapolkuja ja niitä kakka roskiksia ! Ehkä sinne maallekkin saataisiin haukuille mukavia puistoja ja harrastuskenttiä !
      Tottakai jos koiraveroa maksetaan niin se raha ohjataan myös koiriin ... ei katujen puhtaana pitoa yksistään koiran omistajilla pidä maksattaa mutta tottakai tietty siivu siitäkin kustannetaan ! Mutta jos tuo 500 e per koira toteuu niin luulenpa että siitä kertyy ihan mukavasti sitä rahaa kaikkeen kivaan koirille !

      Itse olen sitä mieltä että TUNTUVA sakko jos jää kiinni että ei kerää koirien kakkoja tai pitää koiraansa irti . Ei ole mukavaa itsestäkään kun itse kerää ja sitten astut kuitenkin paskaa ja koirat sotkevat itsensä . Irtokoirat tai oikeastaan niiden omistajat ovat myös oikea vitsaus ... ja eivät todellakaan puhetta usko kun he saavat tehdä mitä he haluavat. Sitten minulle jeesustellaan siitä että kun en päästä koiriani juoksemaan vapaana pururadalle tai kun kyykin hangesta koirieni jätöksiä siivoamassa niin huudellaan "vittuako sä niitä siivoat ,potkaset vaan lunta päälle" .

      Että näin

      • koiravero1

        12 15 Olen vallan samaa mieltä nimimerkin kanssa. Veit sanat suustani!


    • haista kuule..

      Haista kuule suuri paska. Monet ihmiset kuitenkin siivoaa nää koiran suuretki tortut sieltä tien keskeltä. Ja mitä se siellä pusikossa koiran paska haittaa? Ihan varmasti sinä siellä pusikossa kyykit haistelemassa toisten koirien paskoja. Omat koirat kannattaa opettaa ettei niitten paskojen luo mennä! Sitä paitti ei meiä koira paskaa keskelle tietä tee.

    • 12+8

      Tosin jos alkaisin maksaa koiraveroa ei minun tarvitse kai enää kerätä niitä paskoja kun maksan veroa niin olettaisin että se kattaa ne siivouskulut puolestani ! Kätevää !

      • koiraverotakaisin

        12 8 Ei suinkaan koiravero sitä tarkoita, että koiranomistaja vapautuisi koiransa kakkojen keräämiseltä! Mitä varten sitä veroa on alunperin alettu kerätä? Ei silloin ollut koiria kuin tarpeeseen. Nyt ne ovat hupia ja staatustakin?, että omistaja kuuluu kuin joukkoon... Valitettavasti suuressa joukossa on moneksi, koko joukko saa huonon maineen. Koiria vain vastuullisille!


      • kohtuutonta joskus
        koiraverotakaisin kirjoitti:

        12 8 Ei suinkaan koiravero sitä tarkoita, että koiranomistaja vapautuisi koiransa kakkojen keräämiseltä! Mitä varten sitä veroa on alunperin alettu kerätä? Ei silloin ollut koiria kuin tarpeeseen. Nyt ne ovat hupia ja staatustakin?, että omistaja kuuluu kuin joukkoon... Valitettavasti suuressa joukossa on moneksi, koko joukko saa huonon maineen. Koiria vain vastuullisille!

        Asun paikkakunnalla. jossa ei ole koiraveroa. Monellakin sellaisella paikkakunnalla olen asunut. Olen aina kerännyt koirani kakat pois. Nyt kuitenkin etsin asuntoa Tampereelta ja huomasin, että paikkakunnalla on koiravero. Asia on sitten kyllä niin, että silloin en yhtään kakkaa kerää pois, minähän maksaisin siitä, että toiset keräävät (koiravero!). Ihan psykologinen juttu. Joskus asuin Helsingissä ja sielläkin oli koiravero. Ilmeisesti ihmiset ajattelivat kuten minä, eivät kakkoja pois keränneet. Koska siitä joutuu maksamaan, niin antaapa olla maassa vain. Joten Helsingissä kyllä näitä kakkoja oli paljon enemmän kuin sellaisilla paikkakunnilla jossa ei koiraveroa peritty.
        Tästä psygologisesta jutusta vietä. Joskus 90-luvulla asuin eräässä vuokra-asunnossa, jossa ei peritty vesimaksua. Sitten ilmoitettiin, että aletaan periä, en enää summaa muista, mutta vähän kohtuuton se oli. Niinpä jätin hanat vuotamaan (keittiö, vessa). En paljoa, ettei tukkeutunut, jonkin verran kuitenkin. Ajattelin, että nythän minä maksan vedestä joten voin kuluttaa mielin määrin. No, ei sitä kauaa jatkunut, muutin pois talosta sellaiseen jossa ei ollut joko vesimaksua ollenkaan tai oli kohtuullinen vesimaksu. Sitten pidinkin hanat kiinni paitsi tarvittaessa.


      • koiraverotakaisin
        kohtuutonta joskus kirjoitti:

        Asun paikkakunnalla. jossa ei ole koiraveroa. Monellakin sellaisella paikkakunnalla olen asunut. Olen aina kerännyt koirani kakat pois. Nyt kuitenkin etsin asuntoa Tampereelta ja huomasin, että paikkakunnalla on koiravero. Asia on sitten kyllä niin, että silloin en yhtään kakkaa kerää pois, minähän maksaisin siitä, että toiset keräävät (koiravero!). Ihan psykologinen juttu. Joskus asuin Helsingissä ja sielläkin oli koiravero. Ilmeisesti ihmiset ajattelivat kuten minä, eivät kakkoja pois keränneet. Koska siitä joutuu maksamaan, niin antaapa olla maassa vain. Joten Helsingissä kyllä näitä kakkoja oli paljon enemmän kuin sellaisilla paikkakunnilla jossa ei koiraveroa peritty.
        Tästä psygologisesta jutusta vietä. Joskus 90-luvulla asuin eräässä vuokra-asunnossa, jossa ei peritty vesimaksua. Sitten ilmoitettiin, että aletaan periä, en enää summaa muista, mutta vähän kohtuuton se oli. Niinpä jätin hanat vuotamaan (keittiö, vessa). En paljoa, ettei tukkeutunut, jonkin verran kuitenkin. Ajattelin, että nythän minä maksan vedestä joten voin kuluttaa mielin määrin. No, ei sitä kauaa jatkunut, muutin pois talosta sellaiseen jossa ei ollut joko vesimaksua ollenkaan tai oli kohtuullinen vesimaksu. Sitten pidinkin hanat kiinni paitsi tarvittaessa.

        "Kohtuutonta joskus" -nimimerkille. Olet varmaan vielä nuori ihminen. Tuo ajatustyylisihän on "silmä - silmästä/hammas - hampaasta", miksiköhän.
        Tuo veden lotraaminen uhalla, kun alettiin periä vesimaksua, niin ei muuta kuin täysillä, tuleepa maksulle vastinetta! Miksi on lotrattava, mitä sitä saa itselleen? Nautintoako?Taloihin vesimittarit nuoneistokohtaisesti. Sittenpä maksat mittarista ja vedestä. Maksu kulutuksen mukaisesti. Eiköhän siinä vähene turha kulutus. Omakotitalossa kun asuu, itse on säädeltävä kaikki energiakulunsa sähköstä lämmitykseen ja vedenkulutukseen.Maksat itse kaikesta kuluttamastasi, korjauksia myöten. Ei oteta pitkiä suihkuja, ei ole laitteet yötäpäivää päällä valmiusasennossa (ei tietenkään kerrostalolaisillakaan).Laita vielä ikkunat auki talvella, että energiaa kuluu ja, että kaillle nostetaan vaikkapa vuokraa energiakulujen takia! Että saa tyydytystä "sakotuksesta".
        -Koiravero. Joku voisi antaa selityksen, miksi sitä on peritty alunalkaenkaan?
        Ennen koirat olivat maaseutuun kuuluvia eläimiä. Tarpeellisa metsästykseen ja talon vahteina. Ne kuuluivat ikäänkuin kalustoon. Ne olivat luonnollisia luonnollisissa ympäristössä. Nyt ne ovat kaupunkilaisten ja taajamien asukkaiden hupia ja kavereita. Kieltämättä ovat mukavia, ystävällisiä (yleensä) ja antavat pitäjälleen paljon (seuraa, rakkautta, uskollisuutta, en ole koiravihaaja), mutta - se verotus. Olen silti sen kannalla. Noiden epäkohtien - koiraveron, vesimaksujen ym. takiako vaihdat asuinpaikkakuntaa??! Jopa on vaikea asettua minnekään, kun aina jossain jostain asiasta "rokotetaan"!
        Mutta olisitko ystävällinen, että korjaisit koirankakat kumminkin pois. Niiden päälle astuja voit olla itsekin, vanhus tai pieni lapsi, joka voi panna vaikka suuhunsa kuivuneen kakkapökäleen!
        . Silti hymyä huuleen! Yst. terv. toivotuksin mummeli etelä-Suomesta.


    • KOIRAVERO1

      Välittömästi Ensitilassa KOIRAVERO!

    • Hellurei444

      Minullakin on kokemusta siitä, että itse kerään kaikki pussiin ja sit astun keskelle katua jätettyyn koirankakkaan. Kyllä se vähä ärsytti. Mutta tulipahan se sitte kerättyä omiin pussukoihin. En halunnut kohtalotovereita.

      JA todellakin ihmisten pitäs taajamassa pitää ne koirat kiinni oli ne kuin tottelevaisia ja ystävällisiä tahansa. Kun mun koiralla oli juoksut nii piti töniä/hätistellä naapurin leikkaamatonta uroskoiraa pois mun koiran kimpusta.
      Ei se koira noissa tilanteissa omistajaasa päin katokkaan.

      Thank god mun koira on nyt steriloitu ettei sama toistu enää ikinä.
      ja aika huono tuuri jos maalle muuttaa ja naapureilla kaikilla on mukamas haukkuvat koirat. En jollain tavalla usko tuota. Liioittelu on inhimillistä.

    • 01000

      Ja kuka korvaa kun mun koira astui rikotun lasin päällee eläinlääkärimaksu oli 500€!!!
      Kukakohan senkin lasin oli rikkonut koira varmaan, mieluummin astun koiranpaskan päälle kuin rikotun lasin!

    • kakankerääjä

      Mitä?! Pitäskö mun sun mielestä maksaa koiraveroa silti, vaikka kerään oman koirani jätökset pois? No justiinsa. On niitä pässejä jotka ei vaivaudu torttuja siivoomaan, ja kyllä se kieltämättä ärsyttää. Varsinkin keväisin, kun lumet sulaa ja huomaa että koko katu on paskan peitossa. Aion kyllä muille koiranomistajille rähähtää, mikäli nään heidän jättävän läjät jälkeensä.

      Kyllä ne rikotut lasit on silti suurempi ongelma! Tulee iso lääkärilasku kun koira niihin astuu! Ja olen itsekin saanut lasia jalkaani.

      • kakankerääjä

        Ainiin, ja kyllä ne kulkukissatkin paskoo lasten hiekkalaatikoihin! Pitäkää te kissanomistajat ne kissat sisällä! Ties mitä tauteja levittää kun lapset kuitenkin tunkee sormia suuhun, nenään jne. Todella typerää pelkästään koiria syytellä paskakasoista. Olen nähny niin monet kerrat kissat kuseksimassa ja paskomassa taloyhtiön hiekkalaatikkoon.. Siellä niitä pökäleitä killuu vähän väliä.


      • VapautusVerosta

        "Pitäskö mun sun mielestä maksaa koiraveroa silti, vaikka kerään oman koirani jätökset pois?"

        No jos tosiaan keräät jätökset niin ei varmaan tarvitse. Ihan mielenkiinnosta: Miten keräät ne kuset?


    • Jokunenvaa

      Ahhahhah ! Vituttaaks, mä en maksa koiraveroa, vaikka tässä kunnassa pitäs, ja jätän koiran paskat tienvartee nurmikolle ;)

    • Koiraverotakaisin

      Koiraverosta olen sitä mieltä, että se täytyy palauttaa niihin kuntiin, jotka sen poistivat. Miksiköhän? Jos se ei kartutakaan kunnan kassaa suuresti, luulisin, että hillitsee koirien hankkijoita. Jos kerran on varaa ostaa kallis rotukoira, niin tokkopa kukkaroa keventää muutaman kymmenen euron koiravero. Koiranomistajat elämöivät oitis verosta. Sitä ei voi sentään kaikkiin lemmikkeihin verrata, niinkuin joku kirjoitti linnun ulosteista. Ne ovat luontoon kuuluvia, koira ei pakollinen kellekään muulle, kuin metsästäjälle. Ei niitä koiria tuolla yleisillä kulkuteillä tarvi kuljettaa narun päässä ja emännästä/isännästä riippuen antaa kakata ja pissata postilaatikoita ja sisääntuloteitä taloon. Portinpieleen vaan läjä ja siihen jää. En ole montaa valistunutta koiranulkoiluttajaa nähnyt kulkevan pikkulapion ja muovipussin kanssa, ainoastaa yksi sattui silmääni, kun pyöräilin. Liikun aika paljon tien päällä ja joka toisella on koira.
      Olkoon vaan, muta kunhan pitävät huolen, että eläin ei pissaile kiinteistön roskikseen ja portinpieleen. Varsinkin talvella on lumiset tienpenkat keltaisenaan ja ruskeita läjiä, isoja ja pieniä. Eikö niitäkin voi heittää samantien metsään. Ei ihme, että koiranvihaajia löytyy, kun portin pieli haisee keltaisenaan.
      Että kunnon koiravero takaisin. Koiranomistajat saavat vastiketta koirapuistoista ja jätöslaatikoista (kunhan niitä osataan käyttää asianmukaisesti) ja niiden tyhjentämiseenkin tarvitaan ihminen.

      Nyt oikein silmiinpistävää, miten paljon koirat lisääntyvät, kun vero poistettiin. Jollain useampi koira. Toivottavasti saavat hyvän kohtelun. Toisilla koira korvaa lapsen. Se suotakoon. Ihmisellä on se hoivvietti.

    • Kuullehan pask`housu

      minä omistan kaksi rotukoiraa ja pidän niistä huolen korjaan jätökset.Ketkä kaksijalkaiset piskit hajoittaa postilaatikon töhrivät vastatehdyn ja maalatun aidan,nämä hevetin "hyvin kasvatetut" kaksijalkaiset PISKIT Olis sielää saunantakana tilaa näille tekijöille ja myös edelliselle kirjoittajalle.

    • jon-jo

      Koska saadaan lapsivero?

    • OMG!!!!

      Aika mielenkiintoista tekstiä näistä koiraveroista.

      Mikäli koirista pitäisi maksaa veroa niin miten sitten kaikki kaksijalkaiset kakarat jotka sekä kusee että paskoo pitkin kyliä/ kaupunkia kännipäissään,rällästelevät mopoilla jne.Sitten valitellaan kuin joku piski vähän pihalla haukkuu.
      Mitenkäs sitten kerrostalossa missä nää ihanat pienet eri ikäiset kaksijalkaiset tuholaiset huutaa nuppipunaisena,hakkaa seiniä,heittelee leluja,kiljuu leikkiessä jne NO SIINÄ VASTA METELIÄ JA HEITÄ PITÄISI LAISSA KIELTÄÄ.
      Ne jotka haluu lapsia pitäisi myös olla valmiita maksamaan lapsiveroa.

      Kaikki lapset kulkevat useita vuosia vaipoissa,vaipat heitetään roskiin ja menevät kaatopaikalle saastuttamaan luontoa,vaipat kuin ei ihan muutamassa vuodessa mihinkään maadu.

      Mihin se koiranpaska katoo jostain pusikosta,tienvierestä,kadunreunalta jne, no yksikin kunnon sadepäinä ja se on poissa.
      Miettikäähän imiset mihin kaikkien luonnonvaraisen eläinten paskat menee,no luonto pitää sitää huolen,miettikää sitä kuin käytte metässä marjastamassa,sienestämässä jne ja löydätte jonkun ihanan apajan missä paljon esim sienii ni viikko aikaisemmin niitten päällä on voinut olla kilon hirvenpaskaa ja silti poimitte niitä iloisesti ja syötte niitä sitten kotona.

      Kenelle me koiraihmiset pitäisi laskun lähettää kuin koira joutuu pesemään lenkin jälkeen koska on piehtaroinut löytämänsä ihmisenpaskaan,ja sen lisäksi joutuu vielä matokuurin antaa koska ihmisenpaska jos jotain onkin saastainen,vähemmän pöpöjä koiranpaskassa on kuin ihmisen.

      Voin vaan sanoa että kyllä ihmisillä viiraa päässä.
      Kaikki pitää nykyisin olla niin puhasta ja steriiliä ja ollaan ihan ylihysteerisinä ja pöpökammosia ja silloin on helppo sirtää syyt esim koiriin,kissoihin ja muihin lemmikkieläimiin koska he saastuttavat niin paljon hahahahahahahahahahaha siinä vasta vitsi

      KAIKKI TÄMMÖISET IHMISET VOISIVAT MUN PUOLESTA MUUTTAA VAIKKA KUPLAAN ASUMAAN JA JÄTTÄISIVÄT NORMAALIT IHMISET RAUHAAN.

      Ja te kaikki koira/kissavihaajat ette oikeesti tiedä mitä menetätte ja kuinka moneen hyvään asiaan esim koiria käytetään,poliisikoirat,terapiakoirat,puolustusvoimien koirat,vesipelastus ja etsintäkoirat.
      Ei kannata sitten tulla kysymään apua kuin itse tarvitsitte joskus uskollisen työ/perheenjäseneen apua.

      • kunmikääneiriitä

        Käsittämätöntähän on että vielä vuonna 2013 lapsen saamista pidetään jonain saavutuksena ja tästä maksetaan. Sitten lapsiperheet ovat vielä vaatimassa lisää etuuksia jatkuvasti.


      • hyi lapsia
        kunmikääneiriitä kirjoitti:

        Käsittämätöntähän on että vielä vuonna 2013 lapsen saamista pidetään jonain saavutuksena ja tästä maksetaan. Sitten lapsiperheet ovat vielä vaatimassa lisää etuuksia jatkuvasti.

        Niinpä. Lapset tulisi pistää verolle, jokainen huoltaja maksaisi alle 18v pennustaan veroa. Tuet vain oikeasti vähävaraisille, tyyliin niille joilla tulot alle 1200e/kk.
        On sairasta, että valtio maksaa lasten saamisesta!


      • enpidälapsista

        Ihmjsiä on j0 nyt iikaa, Lapsista pitäisi maksaa myös saaste ja haittaveroa.
        Lasten vanhemmat kuvittelevat olevansa jotain erikoisia´, joilla on oma lakinsa, Kuitenkin lapset ovaf håiriöksi naapureilleen ja koko taloyhtiölle,huutavat,kirkuvat rikkovat paikkoja ja vanhemmmat eivät tee mitään, koska luulevat olevansa etuoikeutettuja,


    • Koiranomistaja

      En jaksanut kaikkia viestejä lukea, oli sen verran tylsää tekstiä paikoitellen. (toistoa, haistattelua, uhoamista)

      Otin itselleni koiran joku aika sitten. Ei kävisi mielessäkään jättää sen kakkoja kadulle, tai edes kadunvarteen. Niinpä koirankakkapussit olivatkin ensimmäisiä ostoksia ennen koiran tuloa.

      Olen myös koiraveron puolesta. Joku 500€ vuodessa olisi ihan sopiva summa. Kuten joku tuolla aiemmin kommentoi, ei sitä kaikkea katujen siivoamiseen laitettaisi, vaan saisihan sillä muutakin. Koirapuistoja, kakkaroskiksia, enemmän mahdollisuuksia koiraharrastuksille.

      • HJK 67

        Missään nimessä koiraveroista saatuja tuloja ei pidä sijoittaa koiriin vaan meihin ihmisiin.

        Koirat on suuri ongelma ja turhake


    • oijhbjkl

      Asia on vaan niin, että koiraverosta saatu summa ei todellakaan mene koirien hyväksi. Se hukkuu valtion pohjattomaan kassaan ja koiraihmiset jää ruikuttamaan.

      Niinhän se nytkin on. Miettikääpä esimerkiksi Helsingin Viikkiä, siellä ei ole talvella yhden ainoatakaan ulkoilureittiä koiraihmisille, kun kaikki on vedetty laduiksi. Sielä ei ole edes ensimmäistäkään koiralatua, lähin sijaitsee Ojangossa. Aika surkeaa. Koirapuisto siellä on, mutta sinne ei järkevä koiraihminen mene, koska siellä yleensä on agressiiviset, hallitsemattomat ja sairaat koirat, joiden omistajat ei vaivaudu viemään koiriaan lenkille.

      Mä maksaisin ihan mielelläni sen 50€, jos saisin siitä hyvästä harrastusmahdollisuuksia, enemmän lenkkipolkuja ja niitä roskiksia tien varteen, että vois kerätä kakat talteen. Mutta nykymenolla en todellakaan maksa veroa, jolle en saa mitään vastinetta.

      • Dogs to the moon

        Hieno paikka tuo Viikki.

        On täydellistä rahantuhlausta sijoittaa jotain koirille suunnattua


    • koiravero ok

      koiraverot takaisin koko suomeen = 1000e/kpl sopiva hinta aluksi, tarkistellaan sitten myöhemmin ylöspäin!

    • kakaravero ok

      Kakaravero myös ja vähintään 5000e/kpl koska tekevät pahaa vähintään sen edestä yhteiselle omaisuudellemme kuten rikkomalla pysäkkikatoksia, katuvaloja, maalailemalla töhryjään, ilkivaltaa lähes mihin tahansa kohteeseen. Kustannustason mukaan sitten korotetaan lisää...

      • Stinky Dogs

        "kakaravero ok"

        Idiootti, miten tuo liitty koiriin


    • Koirat käpälämäkeen

      Ehdotan koiraveron rajua nostamista kaikille muille koirille paitsi työtä tekeville koirille.

      Ehdotukseni on 500€ vuodessa/koira.

      Ajattelin aloittaa adressin ja toimittaa allekirjoituksineen päättäjille. Siitä myöhemmin.

    • taivaassaperseettervataa

      Ranskassa on moottoripyörällä kulkevia kavereita joilla imurit kakan poistoa varten.
      Kyllä me kaikki osataan esittää ilkeitä ja provosoida mutta teeppä parannus esitys.
      Ilkeänä sinä et ole syntynyt mutta missä meni vikaan...kakkakakkakakka......

    • vihaajille-veroja

      Tyhmyysvero kaikille ihmisiä haukkuville ja koiranpaskasta jankuttaville viha"ihmisille".
      Vihavero tämän päälle kun vihaa niin siitä pitää maksaa myös veroa.

    • vastenmielistä

      Onko kissa mielestäsi viisas,kun se tekee asiansa vieraalle hiekkalaatikolle? Mietippä viellä kerran,tai toisenkin...

    • turhaveroolikin
    • meitäonmoneksii

      Hassuja nämä veron puolustuspuheet. Vero pitäisi asettaa, koska ei tykkää koirista. Onneksi verotus ei toimi näin, itse asettaisin verot välittömästi: hiihtäjille, pyöräilijöille, kiljuville lapsille, kiukkuisille vanhuksille, muuten vain kusipäille jne. Ihan vain koska en tykkää ja he vaikeuttavat minun elämää..

      Koirakuri meilä on jo nyt asetettu järestyslailla, on sääli että ihmiset eivät edes tämän vertaa viitsi koirastaan huolehtia. Jätösten keräämättä jättämisen lisäksi itseäni ärsyttää irti olevat "kiltit" koirat, jotka ei koskaan elämässään ole kuulleet käskyä "tänne" tai varsinkaan, jos eivät ole kilttejä, kuin omistajansa mielestä.

      Uusi eläinsuojelulaki tuo jonkin verran tiukennuksia, joka voi helpottaa maalla ongelmalliseen haukkumiseen. Valitettavasti ne on näitä "vanhan liiton metsäkoiria", joiden omistajat ei ymmärrä/heitä ei kiinnosta, eläimen hyvinvointi. Jos kysyt tämän lajin edustajalta, miksi koira haukkuu, hän sanoo, että se on koiran työ. Todellisuudessa tuo haukkuminen on turhautumista, tylsistymistä vakavimmillaan pakonomaista tai stereotyyppistä käytöstä, jota tavataan eläintarhaeläimillä epäeettisissä olosuhteissa. Onneksi nuori sukupolvi on fiksumpaa ja koirien olosuhteet hiljalleen paranevat. Nuorille ei riitä enää juuri ja juuri kriteerit täyttävät olosuhteet, vaan he osaavat tulkita koiran käytöstä ja reagoida epäkohtiin (kuten haukkumiseen). Ei toki kaikki, mutta muutosta on tapahtunut. Metsästyskoiran ei tarvitse haukkua kuin töissä, jokaiselle rasahdukselle, oravalle tai ohikulkijalle haukkuva koira voi huonosti.

      Ainoa keino on tehdä eläinsuojeluilmoitus, tosin koiraa saa pitää karmeissa olosuhteissa. Yöllisestä haukkumisesta aina ilmoitus poliisille. Paljon muuta ei asialle voi tehdä. Maalla haukkuminen koetaan "normaaliksi" asiaksi, valitettavasti. Itsekin olen koiranomistaja, mutta kyllä osa KOIRAOMITAJISTA pistää vihaksi, heidän koiriaan käy lähinnä sääliksi.

    • minelan

      Koiraveron maksaminen jakautuu kahtia, toiset vaativat sitä, toiset vastustavat sitå. 60 vuotta koiria omistaneena ymmärän koiranomistajia. Nuo kertomukset koirien haittavaikutuksista tuntuvat joskus selvästi provosoinnilta.
      Mutta kyllä koiranomistajienkin on otettava muut koirattomat ihmiset huomioon, kakat kerättävä kulkureiteiltätä koulutettava koira ohituksiin, ilman, että siitä tulee meteli. Mutta on koiranomistajillakin on oikeutensa. ja erilaiset nimitykset ja haistattelut koirasta, tuntuvat pahalta, ja tämän palstan kirjoituksista osa yläpidon poistaa ne, mutta paljon jää jäljelle

    • koiristahyötyä

      Koiraveroa ei Suomessa enää kerätä.
      Koirista on huomattu olevan paljon hyötyä, ovathan koiran omistajat terveempia kuin koirattomat.Ja sitäkautta saadaan säästöä.Koiran ruuissa ja tarvikkeissa maksetaan veroa.Joten ovat hyödyllisiä silläkin tavalla.Koirat ovat myös pelastaneet ihmidhenkiä, mikä on mahtavaa.

    • minelan

      OLETTEKO ajatelleet, että koira on monelle rakas perheenjäsen.Esimerkiksi vanhuksille, Koira pitää heidät kunnossa ja elämän haluisina.Ei tarvita kalliita hoitopaikkoja, tässä jo yhteiskunta säästää paljon.Ja miten tärkeitä kaverikoirat ovat laitoksissa oleville vanhuksille,
      Lapsille koiran hoito, vaikka kuuluukin koko perheelle, opettaa vastuun ottamista ja ohjaa heitä hyvien harrastuksien pariin.

    • Koiravero ei viimeksikään ollut mahtava. Nythän sitä ei ole ollenkaan. Mutta kun oli 50 e/koira/vuosi/ainakin helsinki, ihmiset eivät maksaneet sitä ilman perimistä moneen kertaan. Nyt sanomani ihmiset ei tarkoita tietty kaikkia koiraveroasiakkaita. Oli joukko joka maksoi ja johon itsekin kuuluin, ensin kahdesta ja myöhemmin yhdestä koirasta. Mutta suuri joukko ei maksanut ilman hyvin paljon kuluja ja resursseja vieviä 1. ja 2 luokan karhuineen ja lopuksi perinnältä uusi kierros.

      Lisäksi puhelinrumba laskujen ajon jälkeen oli kauhea. Monen ihmisen 2-3 päivän työ meni pelkästään siihen. Osoitteet olivat väärin, unohdettu ilmoittaa kuolleeksi/myydyksi jne.

      Rahallisesti ainoa oikea tapa oli luopua siitä. Se ei ollut enää kannattavaa. Lisäksi koiravero ei ollut varsinainen vero vaan ns. veroluonteinen maksu.
      Se ei möskään ollut "korvamerkittyä" rahaa vaan kaupunki saattoi käyttää sen mihin haluasi.

    • Anonyymi

      Ärsyttää kun kodin /mökin sisääntulon varteen rasputtiinit paskovat, helvetti omistaja mieti oisko oma kallis no ti halpakin mattosi koirankakassa , niin mikä homma ja haju.
      Paskota koirasi sellaiseen kohtaan jossa vähemmän tallustelua.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko nainen siis

      Ihastunut vai rakastunut?
      Ikävä
      75
      2423
    2. Sointu Borg keikistelee vartaloa nuolevassa mekossa -Kohukaunotar Marika Fingerroos kuittaa "Mikä.."

      Sointu Borg ei jätä kylmäksi edes aikansa kohukaunotarta, Marika Fingerroosia. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihd
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      2284
    3. Mies rakkain

      Meidän rakkaus ei pala tulessakaan❤️‍🔥
      Ikävä
      49
      2113
    4. Sinulle kaunis ihana yh...

      Kerro jotain lisää elämäntilanteestasi ja itsestäsi. 😊
      Ikävä
      74
      1999
    5. Karpo kujalla

      PrimeTimessä joku demari pyörittää Karpoa 100-0.
      Ähtäri
      53
      1962
    6. Näytit minulle

      aivan uudenlaisen maailman. Sellaisen, jossa peilien pinta ei ole säröillä. Ihastuin sinuun mitä paremmin opin sinut tun
      Ikävä
      50
      1568
    7. Kuka huijasi Suomea hakemaan NATO jäsenyyttä?

      Huh huh huh… Nuoret sotaintoilijat eivät ymmärrä mitä kirjoittavat. Suomella on mennyt aina hyvin, kun suhteet itäiseen
      Maailman menoa
      526
      1514
    8. Persut eivät lähde mukaan hallituksen rasisminvastaiseen kampanjaan

      Ja sekö on sille yhdelle hallitusta johtavalle töppöselle ihan ok? 🤪 https://www.is.fi/politiikka/art-2000010657169.htm
      Maailman menoa
      339
      1510
    9. Autolla markettiin

      Kiire ollut ku ovista läpi tyhjään kauppaan. Liekö sairauskohtaus.
      Kajaani
      59
      1425
    10. Lapinlahtelaisessa koulussa laulettiin virsiä ja ruokarukouksia, rehtorille vakava huomautus

      Suomen kulttuuriin kuuluu jo kristillisyys. Käsittämättömäksi on aika muuttunut. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/la
      Helluntailaisuus
      185
      1402
    Aihe