Työskentelen yökerhossa blokkarina. Toimenkuvaan kuuluu myös oksennusten siivoaminen, mutta mitään lisäkorvausta tästä ei saa. Työehtosopimuksessa ei ole asiasta myöskään mitään mainintaa.
Onko majoitus- ja ravitsemusalan työehtosopimuksessa ollut aiemmin "oksennuslisä" ja jos on, miksi se on poistettu? Onko kyseessä vain siivoojille tuleva etu vai onko heiltäkin tämä jo poistettu?
Saisivat ay-pomot tästä jonkin erillisen korvauksen neuvotella!
Oksennuslisä?
4+18
2
5053
Vastaukset
- 1kuuno
Varsinaista oksennuslisää ei ole sopimuksissa mainittu, mutta melkein kaikki paikat sen maksaa. Kannattaa ottaa esimihen kans puheeksi ja onko siitä yleensäkkään sovittu toimenkuvassa? jospa se ei kuulu edes tarjoilijalle vaan pitäis kutsua siivooja paikalle?
- hbchevc
mä oon kanssa plokkarina yökerhossa, ja saan 25e jokasista oksennuksista jotka siivoan. ei sitä kyllä taida missään virallisesti lukea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle233041Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A122119Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.661978Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell1001833Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.761563Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥391336Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"
Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta141282Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001265- 1111065
Tulipalo viimeyönä
Olipa ikävä kuulla tämä tulipalo, nyt on jatkuvasti asuinpaloja.Grillikausi alkanut.Grillit pois parvekkeilta ja asuntoj151056