ilta roomassa

jeanvaljean,,

Katselin ulos hotellin ikkunasta,näköalassa ei ollut kehumista; suljettu sisäpiha,vastapäätä oli romahtamisvaarassa oleva toimistorakennus , piha oli kaivettu auki ja montussa hääri muutama työmies ,kenelläkään ei näyttänyt olevan suurempaa kiirettä työntekoon,mutta puheenpolotus oli kiivasta ja käsiä leviteltiin joka suuntaan
-hmm ,mietin itsekseni,vanha sananlasku:"ei Roomaakaan päivässä rakennettu" sai nyt uuden merkityksen..
Sillä Roomassa sitä nyt oltiin,vihdoin ja viimein,vuosien jälkeen olin vihdoinkin päätynyt "Ikuiseen kaupunkiin".
Olin jo 45 vuotias joten minun kai olisi pitänyt käydä täällä aiemmin,mutta se oli jostain syytä jäänyt.
Käännyin ja menin vessaan.Lorottaessani likaisenharmaaseen posliinipyttyyn kuulin naapurihuoneesta naisen äänekästä voihkintaan johon sekoittui miehen yhtä äänekästä mörinää--
Äänet tekivät minut jonkin verran levottomaksi ja sepalusta sulkiessani mietin jo kuinka pääsisin lähempään kontaktiin jonkun tummasilmäisen ja uhkean roomattaren kanssa..
Italian kielen taitoni rajoittui muutamiin fraaseihin mutta kaipa täälläkin englannilla pärjäisin
Otin avainkorttini peilipöydän päältä,vilkaisin vielä kerran peiliin ja näin siellä sen mitä olin tähänkin asti tottunut siellä näkemään: tummat ,hieman otsalta harvenneet hiukset,kapeat vihreät silmät kirveellä veistetyissä kasvoissa,eli melko normaalit suomallaispiirteet lukuunottamatta syvää rusketusta joka johtui vuosien oleskelusta lähellä päiväntasaajaa..
No näillä mennään sanoin itsekseni,pakkohan se on
Suljin oven perässäni ja kävelin punaisen amton peittämää kapeaa ja melko hämärää käytävä kunnes tulin hissin kohdalle
Ohitin sen ja kävelin portaat alas respaan jossa gigolon näköinen viiksekäs portieeri toivotti minulle hyvää iltaa tai niin ainakin oletin hänen konekiväärimäisen nopeasta säksätyksestään.
Pikkuinen vastaanottotila oli tupaten täynnä japanilaisturisteja joten hänellä ei ollut aikaa tuhlata minuun sen enempää..

0

694

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

        Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
        Maailman menoa
        199
        4700
      2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

        On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
        Maailman menoa
        275
        2777
      3. 134
        1717
      4. Luovutetaanko nainen?

        En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
        Ikävä
        67
        1411
      5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

        Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
        Sinkut
        204
        1380
      6. J-miehelle toivon

        Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
        Ikävä
        84
        1156
      7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

        Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
        Ikävä
        64
        1134
      8. By the way, olet

        mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
        Ikävä
        75
        1089
      9. Haluatko S

        vielä yrittää?
        Ikävä
        59
        1067
      10. Onko kaivattunne suosittu?

        Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
        Ikävä
        76
        1061
      Aihe