ilta roomassa

jeanvaljean,,

Katselin ulos hotellin ikkunasta,näköalassa ei ollut kehumista; suljettu sisäpiha,vastapäätä oli romahtamisvaarassa oleva toimistorakennus , piha oli kaivettu auki ja montussa hääri muutama työmies ,kenelläkään ei näyttänyt olevan suurempaa kiirettä työntekoon,mutta puheenpolotus oli kiivasta ja käsiä leviteltiin joka suuntaan
-hmm ,mietin itsekseni,vanha sananlasku:"ei Roomaakaan päivässä rakennettu" sai nyt uuden merkityksen..
Sillä Roomassa sitä nyt oltiin,vihdoin ja viimein,vuosien jälkeen olin vihdoinkin päätynyt "Ikuiseen kaupunkiin".
Olin jo 45 vuotias joten minun kai olisi pitänyt käydä täällä aiemmin,mutta se oli jostain syytä jäänyt.
Käännyin ja menin vessaan.Lorottaessani likaisenharmaaseen posliinipyttyyn kuulin naapurihuoneesta naisen äänekästä voihkintaan johon sekoittui miehen yhtä äänekästä mörinää--
Äänet tekivät minut jonkin verran levottomaksi ja sepalusta sulkiessani mietin jo kuinka pääsisin lähempään kontaktiin jonkun tummasilmäisen ja uhkean roomattaren kanssa..
Italian kielen taitoni rajoittui muutamiin fraaseihin mutta kaipa täälläkin englannilla pärjäisin
Otin avainkorttini peilipöydän päältä,vilkaisin vielä kerran peiliin ja näin siellä sen mitä olin tähänkin asti tottunut siellä näkemään: tummat ,hieman otsalta harvenneet hiukset,kapeat vihreät silmät kirveellä veistetyissä kasvoissa,eli melko normaalit suomallaispiirteet lukuunottamatta syvää rusketusta joka johtui vuosien oleskelusta lähellä päiväntasaajaa..
No näillä mennään sanoin itsekseni,pakkohan se on
Suljin oven perässäni ja kävelin punaisen amton peittämää kapeaa ja melko hämärää käytävä kunnes tulin hissin kohdalle
Ohitin sen ja kävelin portaat alas respaan jossa gigolon näköinen viiksekäs portieeri toivotti minulle hyvää iltaa tai niin ainakin oletin hänen konekiväärimäisen nopeasta säksätyksestään.
Pikkuinen vastaanottotila oli tupaten täynnä japanilaisturisteja joten hänellä ei ollut aikaa tuhlata minuun sen enempää..

0

789

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
        Ikävä
        84
        1281
      2. Millä nimellä

kutsut kaivattuasi omassa mielessäsi?
        Ikävä
        42
        834
      3. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
        Haapavesi
        77
        790
      4. Pisa-tulokset.....

Tuoreen tutkimuksen mukaan suomalaisten osaaminen on edelleen OECD-maiden keskitasoa parempaa. Kantaväestön oppilaiden
        Maailman menoa
        245
        723
      5. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
        Ikävä
        35
        601
      6. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
        Ikävä
        46
        585
      7. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
        Ikävä
        80
        582
      8. 37
        532
      9. Tiedät että on

Tunteita yhä ja edelleen. Ehkä molemmin puolin.
        Ikävä
        25
        522
      10. Jos ajattelit että

Annan anteeksi niin en anna.
        Ikävä
        28
        497
      Aihe