Öljyvalo syttyi, voiko ajaa?

Tyttö ja Golf

Mittaristoon syttyi öljykannu merkkivalo, joka ohjekirjan mukaan tarkoittaa, että pitäisi tehdä piakkoin öljynvaihto. Voiko öljynvaihdon tehdä itse? Mistä vanha öljy tulee ulos? Autolla on ajettu nyt 32 tkm ja on alle kaksivuotias. Ihmettelen, miksi moottori on alkanut kolista ihmeellisesti ja ihme rohinaa kuuluu myös.
En viittis viedä huoltoonkaan, kun ne on niin kalliita.

207

50536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Jos on varaa ostaa auto, niin sitten pitää olla varaa myös vaihtaa öljyt. Ei se auto sitä ihan leikillään ilmoita. 30tkm on Golfin normaali huoltoväli ja en suosittele ajamaan enempää, ennen kuin auto on käytetty määräaikaishuollossa, näin varmistat sen että se toimii jatkossakin hyvin.

      • Öljyyy!

      • asdasdasdsaasd

      • kuutamo kuski

        häiritseekö,laita teippi palavan öljyvalon päälle,niin ei häiritse ja jatka vain matkaan niin kyllä se josakin vaiheessa kiinni-leikkaa meinaan masina.


      • unelias 2
        kuutamo kuski kirjoitti:

        häiritseekö,laita teippi palavan öljyvalon päälle,niin ei häiritse ja jatka vain matkaan niin kyllä se josakin vaiheessa kiinni-leikkaa meinaan masina.

        kuutamo olet oikea p----läpi,uunotat toista tahallsi ja,nautit varmaankin tietoisuudesta ett tytön auto hajoaa, oikea k---pää


      • muutamatapaus
        asdasdasdsaasd kirjoitti:

        http://autoilijan.info/Vältä-huollon-huijaukset.php

        Jos öljyvalo alkaa palamalla palaa niin auto seis ja moottori seis - heti. Meillä vw golfissa piippas 3 kertaa kerran mutkassa. En tajunnut asiaa, tiesin vain että jotai asiaa masiinalla ja menin kertoo huoltoliikkeeseen. Öljyä oli about tippa jäljellä. Ei ois tarvittu ku muutama kilsa lisää ja matkanteko ois päättyny siihen.


    • epäreilu maailma

      itsellä on kokemus myös tuosta, että öljykello alkoi soittaan. Auto tosin on tälläinen kakkoskopan Golf, joka on nyt kaiken järjen mukkaan kuitenkin jo tiensä päässä autona.

      Ekalla kertaa kun se kello soi niin se oli osoitus, että öljy oli vanhaa ja vetistä.

      toisella kertaa öljykello oli rikki ja kolmannella kertaa sit vika on laakereissa.

      Mutta jos on tälläinen viidennen tai jopa kuudennen mallin auto, niin siinä on silloin se huoltotarve ilmaisin. Sen mukaan pitäisi mennä huoltaan. Mutta jos kone menee paskaksi, niin silloin se öljy on ohutta ja vanhaa. se olis kyllä tuolla tiedolla pitänyt hinuuttaa ( suositus hinata )tai ajaa hyvin varovasti liikkeeseen, joka sit katsoo öljyn ja mittaa paineet... Kannattaa aina pitää vakuutus hinaamiseen, kotoa haettuna sen hinaamisen maksaa aina käyttäjä itse.

      Omassa tarinassa ainut syy, miksi en tee mitään korjausta on auton ikä. Osat on edulliset, mutta jos työt maksaa kaikkiaan auton arvon,niin se siitä sitten.....

      Se o jälkiviisautta... mutta tästä opitaan, että sitä huoltoilmaisintakaan ei kannata seurata. Öljynvaihto aina kuitenkin ainakin sen yhden kerran vuoteen.

      Jos o vaikka 15000e autossa kiinni, nii se vituttaa sikana, että se menee useana tonnina koneremonttiin. Esim. jos on tuollainen kakkoskopan auto, niin se kone maksaa 2 - 3000e ja varmaa se maksaa tuplaten tuollaieen 5 tai 6 malliin.

      • voi surku purku

        Vielä yks asia. Ainakin kakkosen ohjekirjassa lukee, että : " öljynpainevalon ja summerin soidessa auto pitää pysäyttää välittömästi tiensivuun, ja hinata korjaamolle" .


      • on sellaineen
        voi surku purku kirjoitti:

        Vielä yks asia. Ainakin kakkosen ohjekirjassa lukee, että : " öljynpainevalon ja summerin soidessa auto pitää pysäyttää välittömästi tiensivuun, ja hinata korjaamolle" .

        ihmeelisyys,kun ÖLJYTIKKU kannattaisi joskus vaikka laiskuuttaan vikasta sitä.


      • 523qraefwr45
        on sellaineen kirjoitti:

        ihmeelisyys,kun ÖLJYTIKKU kannattaisi joskus vaikka laiskuuttaan vikasta sitä.

        tehä ite mittäään. H U O L L O T on sitä varten!!!!!!!!!!!!


      • onkin
        523qraefwr45 kirjoitti:

        tehä ite mittäään. H U O L L O T on sitä varten!!!!!!!!!!!!

        Mutta nyt puhutaan volkkarista, jolloin öljytaso kannattaa tarkastaa jokaisen tai ainakin joka toisen tankkauksen yhteydessä, niin ei tule yllätyksiä. Iloista LL-elämää teillekin.


      • ._.
        onkin kirjoitti:

        Mutta nyt puhutaan volkkarista, jolloin öljytaso kannattaa tarkastaa jokaisen tai ainakin joka toisen tankkauksen yhteydessä, niin ei tule yllätyksiä. Iloista LL-elämää teillekin.

        Se öljyn vähyys voi tulla yllätyksenä, ainaki oma Golf kuluttaa sen verran paljon että tulee seurattua tarkemmin. Auto siis Golf IV AHW (1.4i 16v) koneella..


      • öljynvaihtoja varten
        523qraefwr45 kirjoitti:

        tehä ite mittäään. H U O L L O T on sitä varten!!!!!!!!!!!!

        Muuten ei tarvi tarkastella öljyjä, jos on ymmärtänyt valita tojon. Ompa niitä tullut ajettua lukuia erilaisia työssä ja kotona. Ainoa mikä söi todella öljyä oli -90 luvun Corolla Li 1.3 moottorit, mitkä alko öljynkulutuksen hienoisena 150.000 kohdilla ja se lisääntyi selvästi kun 200 tkm oli ajettu. Niihin todella piti lisätä öljyä, muissa malleissa saattoi öljyn vain tarkastaa, jos oli muuta asiaa pellin alle.
        Käytössä oleva 5S-FE on raksuttanut jo yli 300 tkm kaupunkiliikennettä eikä vielä ole mitään tarvetta lisätä öljyä, tarkkailustakin olen jo luopunut. Merkkivalo ilmoittaa jos jotakin ainetta tarvitsee.
        Siis ainakin Castrol on laatutavaraa.


      • suolle siellä
        öljynvaihtoja varten kirjoitti:

        Muuten ei tarvi tarkastella öljyjä, jos on ymmärtänyt valita tojon. Ompa niitä tullut ajettua lukuia erilaisia työssä ja kotona. Ainoa mikä söi todella öljyä oli -90 luvun Corolla Li 1.3 moottorit, mitkä alko öljynkulutuksen hienoisena 150.000 kohdilla ja se lisääntyi selvästi kun 200 tkm oli ajettu. Niihin todella piti lisätä öljyä, muissa malleissa saattoi öljyn vain tarkastaa, jos oli muuta asiaa pellin alle.
        Käytössä oleva 5S-FE on raksuttanut jo yli 300 tkm kaupunkiliikennettä eikä vielä ole mitään tarvetta lisätä öljyä, tarkkailustakin olen jo luopunut. Merkkivalo ilmoittaa jos jotakin ainetta tarvitsee.
        Siis ainakin Castrol on laatutavaraa.

        on nyt hyvä hiidellä,syköpaatti vain yleensä kehuskelee ja valehtelee.


      • hypotermian kokenut
        suolle siellä kirjoitti:

        on nyt hyvä hiidellä,syköpaatti vain yleensä kehuskelee ja valehtelee.

        Niin sehän on perussynti heti kun ottaa VW-miesten kanssa puheeksi todellisen kulutuksen ja jäätävän kylmyyden.


      • on sellaineen kirjoitti:

        ihmeelisyys,kun ÖLJYTIKKU kannattaisi joskus vaikka laiskuuttaan vikasta sitä.

        Ei minulla vaan ole... Olisikin.


      • xxxxtttt
        523qraefwr45 kirjoitti:

        tehä ite mittäään. H U O L L O T on sitä varten!!!!!!!!!!!!

        Ei se noin ole. Ainakin minun autoni ohjekirjassa pyydetään tarkistamaan öljytikku muistaakseni joka päivä. En kuitenkaan sitä tee, vaan katselelen silloin tällöin paljonko öljyä on. Öljynpaineen varoitusvalo ei vielä kerro öljyn määrästä mitaan, paitsi jos öljyä on todella vähän eli vuoto jossain.
        Minulla onkin vanha Volvo, 90-luvun alkupuolelta.


      • Helppo konsti.
        xxxxtttt kirjoitti:

        Ei se noin ole. Ainakin minun autoni ohjekirjassa pyydetään tarkistamaan öljytikku muistaakseni joka päivä. En kuitenkaan sitä tee, vaan katselelen silloin tällöin paljonko öljyä on. Öljynpaineen varoitusvalo ei vielä kerro öljyn määrästä mitaan, paitsi jos öljyä on todella vähän eli vuoto jossain.
        Minulla onkin vanha Volvo, 90-luvun alkupuolelta.

        Minä otin öljytikun hansikaslokeroon. Sitä on helppo vilkaista aina liikenteeseen lähtiessä.


      • Minä,minä
        öljynvaihtoja varten kirjoitti:

        Muuten ei tarvi tarkastella öljyjä, jos on ymmärtänyt valita tojon. Ompa niitä tullut ajettua lukuia erilaisia työssä ja kotona. Ainoa mikä söi todella öljyä oli -90 luvun Corolla Li 1.3 moottorit, mitkä alko öljynkulutuksen hienoisena 150.000 kohdilla ja se lisääntyi selvästi kun 200 tkm oli ajettu. Niihin todella piti lisätä öljyä, muissa malleissa saattoi öljyn vain tarkastaa, jos oli muuta asiaa pellin alle.
        Käytössä oleva 5S-FE on raksuttanut jo yli 300 tkm kaupunkiliikennettä eikä vielä ole mitään tarvetta lisätä öljyä, tarkkailustakin olen jo luopunut. Merkkivalo ilmoittaa jos jotakin ainetta tarvitsee.
        Siis ainakin Castrol on laatutavaraa.

        Voihan öljymerkkivalo toimia myös tunnelma valona nyt kun illat pimenee ajaessa pitempiä matkoja ja miksei lyhyeä matkoina kans :))


      • kukkuu,,,...mnmn
        Helppo konsti. kirjoitti:

        Minä otin öljytikun hansikaslokeroon. Sitä on helppo vilkaista aina liikenteeseen lähtiessä.

        kannattaa hitsata öljytikkuun kymmenen sentin jatko pala niin alkaa yljö tikku kastuun alapäästä, mutta helpoin tapa on laittaa tankkiin kolmekiloo hienoo sokerii pensan joukkoon ja ajaa kone kuumaksi niin se alkaa sen jälkeen laulaan niin kuin käki keväällä,,,,


      • Autoinsinööritär
        on sellaineen kirjoitti:

        ihmeelisyys,kun ÖLJYTIKKU kannattaisi joskus vaikka laiskuuttaan vikasta sitä.

        Hyvä konsti on ottaa öljytikku roikkumaan Wunderbaumin viereen taustapeiliin, voipp siit vilikuilla usein tosi heleposti


      • tyhmäkö olet
        on sellaineen kirjoitti:

        ihmeelisyys,kun ÖLJYTIKKU kannattaisi joskus vaikka laiskuuttaan vikasta sitä.

        Ei ole kaikissa öljytikkua!!


      • Mekaanikko
        523qraefwr45 kirjoitti:

        tehä ite mittäään. H U O L L O T on sitä varten!!!!!!!!!!!!

        Te olette niitä, jotka sinne tiensivuun jää. Aina ei ole huoltoa. Mitä teet, kun ongelma tulee keskellä yötä (korjaamo ei ole auki!) tai perjantaina illalla, jolloin korjaamo on auki vasta maanantaina?

        Olettele tuntemaan autoasi, niin et jää pulaan. Tsekkaa vaikka keskustelusta alempaa kirjoittamani autoilijan talviohjeet!


      • anonyymi
        on sellaineen kirjoitti:

        ihmeelisyys,kun ÖLJYTIKKU kannattaisi joskus vaikka laiskuuttaan vikasta sitä.

        Ihan hyvä kommentti sinänsä mutta eihän tämänkään jutun tyttö sitä Tikkua olisi pystynyt itse tarkistamaan kun ei kerran osannut edes konepeltiä avata


      • wöe'lf3tmkpö
        523qraefwr45 kirjoitti:

        tehä ite mittäään. H U O L L O T on sitä varten!!!!!!!!!!!!

        kuskin tehtäviin kuuluu tarkkailla ja tarpeen vaatiessa lisätä öljyä, pissapojan nestettä, ilmaa renkaisiin, taito vaihtaa rikkoutunut rengas. jos nämä on ylitsepääsemättömiä ongelmia niin kulje bussilla. kyllähän naiset tarkastaa ne meikkinsäkkin montakertaa päivässä niin miks ei öljyjä kerran viikossa???


      • Osaa se
        voi surku purku kirjoitti:

        Vielä yks asia. Ainakin kakkosen ohjekirjassa lukee, että : " öljynpainevalon ja summerin soidessa auto pitää pysäyttää välittömästi tiensivuun, ja hinata korjaamolle" .

        Korjaamolla osaavat vaihtaa öljynpaineanturin, joka sijaitsee helpossa paikassa kannen luona tuulilasin puolella. Väri sininen. Tietysti, jos osaa avata itse mutterin niin varaosakauppaan ja viisi euroa maksava osa vaihtoon. Golf vm -95


      • Vai öljyä
        Helppo konsti. kirjoitti:

        Minä otin öljytikun hansikaslokeroon. Sitä on helppo vilkaista aina liikenteeseen lähtiessä.

        Manne myi autoa ja ostaja potki renkaita. Kysäisi vielä että paljonko vie bensaa
        satasella? Kymmenen vie, öljyäkin veis mutta mie en anna.
        Että silleen


      • Anonyymi
        onkin kirjoitti:

        Mutta nyt puhutaan volkkarista, jolloin öljytaso kannattaa tarkastaa jokaisen tai ainakin joka toisen tankkauksen yhteydessä, niin ei tule yllätyksiä. Iloista LL-elämää teillekin.

        Vanha ketju, mutta pakko kommentoida. Tämä pitää paikkansa. Mulla oli -02 Polo ja se söi röyhkeästi öljyä, kuitenkin niin, että meni juuri huoltokirjan mukaiseen normaalivaihteluun. Sillä ei parannut lähteä kauppaa kummemmin liikkeelle, jollei mukana ollut litran öljykannua, jolla varmistaa öljyn riittäminen reissuun. Kotona sitten lisää.


    • Hohhoijaa..

      selvästi uusavuton idiootti jos ei öljytikkua osaa vilkasta ja kysyy vielä neuvoa suomi24 keskustelusta, johon kuka vaan voi kirjottaa mitä vaan! Sit vielä valitsee tyhmimmän ja huonoimman neuvon, haha!!! Ei voi kun nauraa!!!

      • huumorintaju

        Ei kai kellään ole niin heikko huumorintaju että tällaisia todesta ottaa.


      • bimmeristi22
        huumorintaju kirjoitti:

        Ei kai kellään ole niin heikko huumorintaju että tällaisia todesta ottaa.

        Ja eikö jo autokoulussa opeteta että kannattais sitä öljytikku silloin tällöin seurata. Ja oliskohan ohjekirjassa sanottu että mitä ko. merkkivalo tarkottaa. Omaa tyhmyyttään meni kone. Ei voi olla niin kiire ettei ehi sekuntia tai paria käyttää öljyjen tarkastukseen. Ja se öljynvaihto ei kovin kallis ole, ainakaan pikkufirmoissa. Koneremontin hinnalla vaihtais monet öljyt autoon! Ja eikö olis kannattanu huoltaa ihan huoltokirjan mukaan kun auto on noinkin tuore (alle 2v.) Kyllä se uuski auto tarttee huoltoa.


      • Mersu mies
        bimmeristi22 kirjoitti:

        Ja eikö jo autokoulussa opeteta että kannattais sitä öljytikku silloin tällöin seurata. Ja oliskohan ohjekirjassa sanottu että mitä ko. merkkivalo tarkottaa. Omaa tyhmyyttään meni kone. Ei voi olla niin kiire ettei ehi sekuntia tai paria käyttää öljyjen tarkastukseen. Ja se öljynvaihto ei kovin kallis ole, ainakaan pikkufirmoissa. Koneremontin hinnalla vaihtais monet öljyt autoon! Ja eikö olis kannattanu huoltaa ihan huoltokirjan mukaan kun auto on noinkin tuore (alle 2v.) Kyllä se uuski auto tarttee huoltoa.

        Mitä sitten tehdään jos on esim uudenmpi mersu jossa ei ole öljyn mittatikkua,työnnetäänkö siihen mittatikun reikään hiekkainen puukeppi?


      • mese2020
        Mersu mies kirjoitti:

        Mitä sitten tehdään jos on esim uudenmpi mersu jossa ei ole öljyn mittatikkua,työnnetäänkö siihen mittatikun reikään hiekkainen puukeppi?

        Sitten se katotaan auton "tietokoneelta". Ja kyllä niihinkin saa sen perinteisen tikun hommattua, jos haluaa. Mutta eipä oo tarvetta, kun näkee koneelta.


    • karjalalippis

      Mä olen aina kurittanu mun pirssii( opel 4-life) ykkösvaihteel täysii! Kaikkist paras mun mielest on ku pitää kaasun pohjas kokoaja ja muistaa kusettaa kytkinpä mahdollisimman paljon! Jos rupee sutimaan ni aina parempi! Täs varma resepti antaa karstoille(ja koneelle, laatikolle, ja kumeille) "kyytiä".

    • Tepaa

      Huhhuh mikä keskustelu.

      Ensinnäkin, tosi valitettavaa että moottorisi hajosi. Eihän se koskaan ole hauskaa, vaikka tätä keskustelua lukiessa aika ironiselta tuntuukin.

      Ensi kertaa kun sulle tulee auton kanssa ongelmia, niin ehkä ei ensimmäisenä kannata kysyä suomi24:n keskustelupalstalta neuvoa, vaan jostai missä oikeasti tietävät asioista. Nyt sinisilmäisyydestä kyllä sakotettiin pahasti: ei ehkä kannata uskoa ensimmäisiä täysin vitsillä kirjoitettuja kommentteja. Jos ohjekirjassa lukee että "valon syttyessä pysäytä auto välittömästi ja tarkista öljytaso" niin sillei todella kannattaa toimia.

      Kakkosvaihteella 150 km moottoritiellä... huoh mikä neuvo. :D

      • shortlife-vw

        Eikös näissä nyt syty ensin keltainen varoitusvalo öljyn pinnan mataluudesta. Siitä selviää, kun lisää vaikka 0,5 litraa öljyä myllyyn.
        Kun VW-ohjekirjan mukaan 1 litra/ 1000 km on vielä normaalia kulutusta, niin sehän tarkoittaisi, että jokaisella pitemmällä reissulla pitäisi pysähtyä öljyntäytön vuoksi tai viedä auto merkkihuoltoon tarkistukseen.


      • Äly hoi

        Oiskohan toi koko alotusketju nyt kuitenkin samalta näppäimistöltä peräisin ja ihan vaan "hauska juttu". Eli rautalangasta väännettynä, ko "tyttöä ja golfia" ei ole olemassakaan. Eli ne oli KAIKKI VITSILLÄ kirjoitettuja taliaivo.


    • serious dude

      Öljynvaihdon voi tehdä itsekin mutta siinä voi tytöllä kädet likaantua. Sulle kyllä suosittelisin että viet auton asiantuntevaan huoltoon öljynvaihtoon, öljytikkua kannattaa seurailla silloin tällöin koska uudenkin auton moottori voi kuluttaa hieman öljyä vaihtovälillä ja pinnan vajottua alarajaan on öljyä lisättävä.

      Yleensä punainen öljykannun merkkivalo tarkoittaa että öljynpaineet puuttuu ja moottori on sammutettava välittömästi moottorivaurion välttämiseksi.
      Jos öljyä mittatikun mukaan on ja öljynpainevalo palaa silti, on öljypumppu ehkä rikkoutunut tai moottori muutoin viallinen, moottori on sammutettava ja auto hinautettava korjaamolle.

      Jos todella ajoit moottorin paskaksi tämän palstan "ohjeiden" takia niin onneksi olkoon, toivottavasti et ota terveydenhoito-ohjeitakin tältä vitsifoorumilta.

    • VoeVoeVoe

      Kiitos vuoden nauruista! xDDDD

      "Moottori kolisee ja öljyvalo palaa. Mitä teen?"

      Aja toki sillä kuivalla koneella etenkin suurilla kierroksilla mahdollisimman paljon niin aivan varmasti leviää. xD
      Se hassu kilkatus koneesta oli muuten merkkivaloa hälyyttävämpi "oire" siitä, että kone leikkaa ihan just kiinni.
      Seuraavalla kerralla jos autoosi tulee joku epäilyttävä ääni tai muu vastaava. ÄLÄ HELVETISSÄ kysele apua miltään palstoilta, vaan soita huoltoon! Vaikket sinne veisikään autoasi, ne osaa sieltä huollosta kertoa mitä kannattaa ja mitä ei ainakaan kannata tehdä.

      Opettele autoista edes vähän, niin kukkarosi kiittää.

      Ei jumalauta!
      Golf raukka myyty huonoon kotiin. :(

      • PoikaB

        liekö tyttö ollut edes tosissaan


    • äijä69

      hyvä kirjotus

    • YberPete

      Hyvä trolli, jonka jotku otti tosissaan...

      • oppii kun kysyy

        Minä otin tosissaan, on ihan oikeasti niin uusavuttomia. Tuttavani kertoi kun oli ensimmäisen auton ostanut ettei tiennyt mistä siihen laitetaan bensaa. Oli joutunut kysymään huoltoasemalta. Oli ne vähän nauraneet, mutta niin kertoi tuttava että hän vain aina kyseli mitä ei tiennyt. Ja tänä päivänäkin vaihtaa itse öljyt, tekee pikku korjaukset (mitä nyt nykyautoihn enää pystyy tekemäänkään) ja tämä ihminen on 68 vuotias nainen.


    • Öljyt on turhat

      Kympin arvoinen troolaus oli kyllä, melkein jo toivon, että tyttö ja golf olisi ollut eri henkilö kuin nuo ekat kommentit, mutta ei kukaan noin tyhmä voi olla. Taisi siis ensimmäiset pari kommenttia olla samalta henkilöltä.

    • Ranett

      Ei helkutti sentään!! näin ammattimiehenä voisi sanoa että ensinnäkin väärästä paikasta oot neuvoja kysellyt.. Korjaamot kyllä opastavat jos vaikka soittaa ja kysyy!

      ja tyypit ketkä on vastaillut alkuvaiheilla on antanut sellaisia kommetteja/neuvoja mitä ei ainakaan saisi tehdä jos öljyvalo palaa ja kolinaa kuuluu.

      Ei se paljoa maksa jos auton vie korjaamolle ja ne tarkistaa nesteet ja vaihtaa esim moottoriöljyn ja suodattimen. ( 75-100€ ) samalla saat konsultointia ja opastusta.

      Harmillista että moottori pamahti, joskus sitä oppii vaan kantapään kautta!

    • öö

      öö mul on idea... VIE HUOLTOON

      • ööö.

        ÖÖ olks toi motti 1.4TSI vai 1.00 TSI vapari?


    • åojih

      Aja niin kauan kun kulkee eteenpäin.

      • Loppu.,

        Apua kysyttiin 5.12.2010, eiköhän kone jo leikannut kiinni?


    • Timppa 54.v

      pistä mieluiten pakki päälle ja peruutte 50km mieluiten kaasu pohjassa ni johan rupee koneet toimiii! ja lisää hiukan hieno ja koista hiekkaa kaasariin ni putsaantuu sitte karstatkin!!!

      • Kasva isoksi?

        ”Timppa 54.v” Jäiköhän sulta pilkku välistä pois, siis näin > Timppa 5,4v


      • Automekaanikotar

        toi on muuten tosi,,,jos kone leikkaa kiinni,,,,niinkun peruttaa autolla about 10-23 km niin kiinnileikkaantuminen peruuntuu...(pyyhkiytyy pois) ja kone toimii taas niinku uus sinkeri


    • Spede23^

      sä ootki joku kirjakielen runkkari!.....

      • VALOT PÄÄLLE

        Tää suoli24 on ihan parasta sopoa, tänne kirjoittelee ja tätä lukee kaikki varsinaiset neropatit, jotka nielee kaiken kuran tositarinana. Ja muutama muu pitää näitä taliaivoja täysin pilkkanaan, ja nää einsteinit ei tuu ikinä tajuamaan sitä! Eihän tää edes voi olla totta!


    • seeeemmosta sano

      Joo huomasimpa tosiaankin että vedätystähän tää oli

    • Asiantunteva

      Noniin nyt faktaa. Elikkäs painat sitä helvetin kaasupoljinta ja vaihde vapaalle ja huudatat rajottimeen asti niin kauan kun kuulu helvetin moinen poksahdus. Se ei merkitse sitä että moottoori laukesi vaan nyt moottori on kuin uusi !





      Sit viel lopuksi että moottori saattaa kuitenkin olla poksahtanut ja aivan pillunporeilla.
      Mutta kuitenkin se toimii ei enään öljyvalo pala.

    • Kärpix

      Tottakai voit ajaa. Muista kuitenkin tehdä samalla myös rajuja kiihdytyksiä ja kytkimellä luistattelua.

      • Kiitos näistä

        Ihan oikeasti, ylivoimaisesti parasta ajankulua ja samalla hulvatonta huumoria on lukea näitä palstoja...varsinkin autopalstoja. Erinomaisia vedätyksia joihin tosikot menevät täysillä mukaan. Kun vielä lisää listaan joidenkin erinomaisen tilannetajun ja verbaliikan, niin täysi huumoripläjäys on valmis!!!


    • tyttö ja golf

      Jep, mun tekemä aloitus pläjähti esiin, joten paljastan olevani tuon huumori tekstin alkuun panija, lisäksi vastailin itselleni. Multa itseltä on muutama ruuvi tippunut, ei muuta ongelmaa ole.

      • lanttusanttu

        Hyvä että on ruuveja tippunut, ei ainakaan lanttu leikkaa kiinni.


    • älyvalo

      Kyllä kannattaa paahtaa

      kerran yks välittäjä nainen omisti Golffin ja ajoi öljyvalot punaisella

      sai takuuseen uuden moottorin

    • Tyttö ja Golf

      Ohjeidenne mukaan, jatkan ajamista. Liimasin teipin valon päälle - ettei paista silmiin

    • provokatiivinen

      hahhaa PROVOLLE on vastattu just niinku se on halunnu!

      KIITOS tästä.
      ketjun voi poistaa toim; huom.

    • lisää hjuumoria

      Hehheh, yksi hauskimmista provoketjuista täällä.

      Ja sinänsä surullista huomata kuinka huumorintajutonta porukkaa näitä lukee, kun ottavat tosissaan kaikki jutut, eivätkä huomaa ollenkaan pientä jäynää.

      Lisää vastaavia ketjuja piristämään päivää !

      • erkki valo

        Kyllä ihan oikeasti on olemassa niin tyhmiä ihmisiä, etteivät tajua pysäyttää vaikka kuinka palaisi punainen merkkivalo.


      • hieman vajaaksi
        erkki valo kirjoitti:

        Kyllä ihan oikeasti on olemassa niin tyhmiä ihmisiä, etteivät tajua pysäyttää vaikka kuinka palaisi punainen merkkivalo.

        Valitettavasti näin on!!

        Yksi neuvo väi kuitenkin antamatta: öljyä kannattaa laittaa vain siten, että öljyntäyttöaukosta jää vajaaksi n. 1cm.

        Olenpa nähnyt sellaisenkin tapauksen, joka laittoi ihan täyteen.


      • alapää
        erkki valo kirjoitti:

        Kyllä ihan oikeasti on olemassa niin tyhmiä ihmisiä, etteivät tajua pysäyttää vaikka kuinka palaisi punainen merkkivalo.

        Varsinkin naiset ovat aikatavalla tyhmiä varsinkin jos sattuu kuukautiset olemaan samaan aikaan kuin öljynpaine varoitus palaa, sitä ei huomaa tai eivät osaa kohdentaa asiaa oikein.


    • värilläkin väliä

      Voiko joku todella hankkia auton ja jopa ajaa sillä eikä tiedä mitä öljyvalo tarkoittaa !!

      voi herraisä tätä avutonta kansaa.

      ja jossainluki että kun valo syttyy on aika vaihtaa öljyt !!

      kun valon syttyminen ei kuulu mitään siihen asiaan, vaanon VAROITUSVALO eli PUNAINEN väri !

      Eikö mikään kello kilahda yläkerrassa !

      • rtgjky7y

        tiedän parikin tapausta joissa on vanha leskirouva ajanut uudella autolla niin pitkään kun se liikkuu ilman huoltoja, jos ikää on 70 ja mies on hoitanut autoasiat koko elämän niin ei rouva tollasista mitään tiedä


    • Svensk mekaniker

      Hyvin voi ajaa aina siihen asti kun moottori leikkaa kiinni. Sitten hinautatutat auto meidän korkaamo.

    • tyhmä88

      tyhmiltä autot pois ja äkkiä.voi tehdä vaihdon itse voin vaihtaa kympillä jos ostat öljyt ja suodattimen

    • lördemaa

      Hanaa vaan ja kovaa!!

    • Tyttö ja Golf

      Hei

      Kiitoksia asiallisesta kommentista
      "Setä tietää
      Voi ajaa
      Toisinaan voi öljyvalokin syttyä, mutta sen voi peittää vaikkapa mustalla teipillä, niin ei häikäise silmiä ilta-ajossa. Moottorimelu johtuu siitä, että autolla ei ole ajettu tarpeeksi kovaa, jotta karsta lähtisi. Eli motarille tekemään lenkki siten, että kakkosvaihde päällä 120 km/h 150 km matka, niin karsta palaa pois ja motti on kuin uusi."

      En siis lisää öljyä

    • romuksi men

      Eiköhän öljynvaihto ole jo myöhäistä jos lähdet valo palaen etsimään öljynvaihtopistettä. Älä vie huoltoon vaan hinaa se romu kaatopaikalle tai johonkin kierrätyspisteeseen ja katso uudesta autosta viikottain öljyt niin ei moottori hajoa uudestaan. Tai saahan parivuotta vanhasta vielä rahaa ilman moottoriakin tai voithan laittaa uuden moottorinkin muutamalla tonnilla siihen golfiis.

    • p päre

      Ja sitten kun vaihdat uuden moottorin vanhan tilalle niin uudella moottorilla pitää ajaa ensimmäiset kilometrit ilman öljyä että paikat hioutuu muuten sekin menee pillunpäreiksi.

    • autoinsinööri1

      voit ajaa huoletta.valo vaan kertoo että öljyä on vielä jäljellä.kannattaa tehdä öljypohjaan reikä vaikka meisselillä,siitä öljyt valuvat kätesvästi pois.tulpaksi laitat puusta veistetyn tulpan.Rohina ja kolina kertoo että moottori on kunnossa.osat hioutuvat kohdalleen.ei huolta.

      • ana7

        Osat paikkaasa ehtii! Satu setä!


    • ,,,,,,,,,,,,,,,

      Tuttu ongelma:D Golfien tyyppivika tai (sitten ominaisuus) on huohotin putken tukkeutuminen tai talvella jäätyminen jolloin öljyt tulevat ulos.

    • mr.papi

      Hieno provo ja vielä hienommat vastaukset, ihan pisti hymyilyttämään :) Mutta sitten jotkut idiootit alkaa paasaamaan tosissaan, että ei saa antaa tuollaisia neuvoja yms...

    • Ystävän neuvo.

      Hommaa mies, jolla on tikku. Kun se upottaa sen reikään, on helppo tietää, että pitääkö luistoa eli öljyä lisätä.

    • muna Kadetti

      Kyllä, Golffisi sammuu aikanaan kun moottoriöljy on ihan täysin loppunut.

      Sen jälkeen ystävällinen Merkkihuolto auttaa uuden moottorin valinnassa. Otathan luottokortin mukaan. Voit tiedustella onko saatavilla Opel Astran moottoria Golfiisi, se on halvempi ja kestää ainakin satatonnia.

    • Juhani.

      Olet onnellinen Golfin omistaja kun kesti noinkin huomattavan kilometrimäärän! Minulla vuoden 2000 mallinen Golf 1,4 "laukesi" alle 20000 km kaksi kertaa, tyrkkäsi öljyt ulos pikku pakkasella ja toisen kerran hajosi jakopään muoviratas.
      2 vuotta ja 38000 kuljettajan istuimesta hävisi "toppaukset" , tosin olen aika pananava henkilö ( 78 kg ) joten se on mahdollisesti syy penkin hajoamiseen. Sen jälkeen olen ajellut Toyotalla toistaiseksi ilman ongelmia, "jatkeena" tosin joku muu merkki voisi olla parempi, mutta en ole kohdallani kokenut siihen tarvetta!

      • Milläköhän se...

        Juhani on mahtanut ajella:

        "38000 kuljettajan istuimesta hävisi "toppaukset"

        Millaisessa autossa on 38000 kuljettajan istuinta? Haluisinpa nähdä!


      • auto wv

        se on ratin ja istuimen välissä mitä kilometejä milläkin ajaa sano autoins


    • carmekaniker

      Autolla voi ajaa huoletta vaikka öljynpaineen merkkivaöo palaa, ainut virhe on kertoa poliisille se koska polliisi voi sakottaa siitä.

      Usein moottori kehrää jopa paremmin kun ei ole öljyä siellä moottorissa vaikeuttamassa pyörimistä.

      Minä olen joskus laittanut vettä öljyn tilalle, se on paljon juoksevampaa kuin öljy, mutta talvella ei kannata käyttää ainenkaa ihan "puhdasta" vettä koska se jäätyy, pakkasnesteen lisäys veden joukkoon auttaa. ja tuohon karstan poistoon,,,,suosittelen lörauttamaan puoli pulloa Fairya veden joukkoon niin paskat lähtee pois

    • kag/ka

      Ei kannata vaihtaa öljyjä, eikä mitään muutakaa, vaan aja kunnes krohina lakkaa, niin ainakin itse tekisin jos "autoni" olisi wv Golf.

    • JDM 4-ever

      Voe ajjoo niin muan pirkuleesti kohti sulattammoo, jos vuan on erehtynnä natsi saksmannien tekemiin kepposiin.

      Meenoo tulla jo yökkiäjä, kun puhuu germaanien vehkeistä. (Nimi muutettu)

    • Voivoi...

      hahah :D voiko tyhmempää/ avuttomampaa NAISTA olla? itehän en olis kirjottanu mitään tänne vaan ajanu suoraan huoltoasemalle ja ostanu kanisterisillisen öljyä ja lisänny sitä! Haloo ja oon nainen... ei voi vaikampaa olla... soittimet, ajovalon polttimen, renkaat ja kaijjuttimet entiseen autooni itse laittanut... eikä vaaji 14 vuoden insinöörisuunnitelmaa... tyhmiä joka lähtöön... äläkää hommakko autoa, jos että etes tuota ossaa! Autokoulussaki tuommoset opetetaan... Myötähäpeä...

    • Pari vinkkiä

      Jos haluat tehdä hyvän provoviestin, niin älä sorru liioitteluun. Viestisi olisi ollut täydellinen ilman kahta viimeistä virkettä. Nyt se jäi vaan epäuskottavaksi torsoksi.

      T. Provosoinnin ammattilainen, jonka onnistunein viesti keräsi yli 100 000 lukukertaa.

      • guipupiguip

        Minulla on kaksi golffia 1.6 koneella. Kummallakin ajettu 125 tuhatta. Toinen tosiaan sytyttelee, vaikka mitä valoja kesken ajon. Tänäänkin kaksi kertaa öljyvaloa. Tulee vielä tauluun engine stop. Antaa levähtää vähän aikaa ja jatkaa ajoa. Tätä ei ole saatu selville korjaamossa, mikä vikana. Pitäisin tätä vitsinä, jos ei omalle kohdalle olisi sattunut. Öljytaso ylärajassa ja just vaihdettu. Moottori käy sievästi. Sais nuo lamput pimeäksi, niin kaikki hyvin. Näin on asiat.


      • tällä kertaa nimettä

        Hauska tavata saman alan immeinen! Minä kerran avasin ketjun jossa hyökkäsin voimakkaasti Iron Mike-nimeä käyttävää palstahäirikköä vastaan. Sain jätkän hiileksi ja keräsin ihan mukavasti yleisöä. Näitä onnistumisia aina silloin tällöin sattuu kohdalle.


      • guipupiguio
        guipupiguip kirjoitti:

        Minulla on kaksi golffia 1.6 koneella. Kummallakin ajettu 125 tuhatta. Toinen tosiaan sytyttelee, vaikka mitä valoja kesken ajon. Tänäänkin kaksi kertaa öljyvaloa. Tulee vielä tauluun engine stop. Antaa levähtää vähän aikaa ja jatkaa ajoa. Tätä ei ole saatu selville korjaamossa, mikä vikana. Pitäisin tätä vitsinä, jos ei omalle kohdalle olisi sattunut. Öljytaso ylärajassa ja just vaihdettu. Moottori käy sievästi. Sais nuo lamput pimeäksi, niin kaikki hyvin. Näin on asiat.

        Vika löytyi tähän mun toiseen golffiin. Yksi sytytyspuola löi ajoittain täyden oikosulun moottorinohjaukseen. Merkkivalot paloivat kymmeniä kertoja komeasti. Myös öljyn. Jatkoin aina ajoa, kun lähti uudelleen käyntiin. Vian hakeminen kesti ammattilaisiltakin kauan. Monta kertaa piti käydä korjaamolla. Hinurin soittaminen ei käynyt koskaan mielessä. Pelotti vaan ajella, kun lopussa sammui noin 5 km välein. Tämä on totta, vaikka mitä muuta luulette.


      • tell me

        Mikä viesti se oli, tahtoo lukee! Siis 100 000.


      • get a life!
        tällä kertaa nimettä kirjoitti:

        Hauska tavata saman alan immeinen! Minä kerran avasin ketjun jossa hyökkäsin voimakkaasti Iron Mike-nimeä käyttävää palstahäirikköä vastaan. Sain jätkän hiileksi ja keräsin ihan mukavasti yleisöä. Näitä onnistumisia aina silloin tällöin sattuu kohdalle.

        kannattaisko oikeesti mennä jutteleen päätohtorin kans jos ei oo parempaa tekemistä kun pikkuvanhana näsäviisaana provota netin keskustelupalstoilla?


    • manne6

      manne täällä terve, kuule se öljyvalo syö niin vähän virtaa, että aja vaan menemään.

    • VW= WittumainenWehje

      Pärnäsen korjaamolle molle molle vaan, ei kallista, lyö vasaralla valon´ pimeex ja antaa korvatulpat kaupantekijöiks kolinaa vastaan. Tekee reijän jalkatilaan rälläkällä, niin voi ajaa kuin RETU KIVISEN autoa, joten ei haittaa pikku sammumoiset. SUOSITTELEN :) !!!

    • facepalm....

      EI MITÄ VITTUA IHMISET OIKEEST.:'''DDD päivän naurut!!!
      nauran tää noille tyhmille esim PEITTÄÄ ÖLJYVALO MUSTALLA TEIPILLÄ?! mitä vittua. miks öljyvalo on tehty? ETTÄ SE SYTTYIS NÄKYVÄSTI PALAMAAN KUN ÖLJYÄ PITÄÄ LISÄTÄ :'''DD voi että :'D sit noi moottoritie jutut.... huhhuh... oikeesti :'D miks joku hommaa auton noin tietämättömänä... * big fat facepalm

      • Voi Keijot :D

        Et vissiin lukenut "Golftytön" viestejä että tää oli provo (=keksitty provosoimaan tyhmiä...) :D Nää teidänlaisten kommentit on ihan parasta viihdettä... :p


      • tunkki
        Voi Keijot :D kirjoitti:

        Et vissiin lukenut "Golftytön" viestejä että tää oli provo (=keksitty provosoimaan tyhmiä...) :D Nää teidänlaisten kommentit on ihan parasta viihdettä... :p

        Ei..Kyllä leikkioikeesti provosoituneiden provot vasta viihdettä onkin..


    • jomppu 1

      Laita teippi merkkivalon päälle,ja radion volyymia kovemalle ja ei muuta kun menoks.

      Terveisin
      S.upid

      • Tiedettiinhän

        Oli hauska viesti siihen asti kun tää löpö ilonpilaaja "ei kerta homoa tee" tuli tänne.

        Miksi on vieläkin tälläisiä jotka eivät osaa leikkiä hauskaa, vaan aina pitää tulla tälläisillä alapään jutuilla, painuisi seksipalstoille.

        No niin, nyt ei oo enää huumorii.
        Usein käy just näin.


    • voi autoa

      Jos mittaristoon syttyy valo, on heti lisätttävä öljyä, tai ainakin tarkista onko öljyt vähissä. Jos ajat ilman öljyjä, että pääse pitkälle kun auton moottori särkyy, ellei ole jo särkynyt. Öljynvaihdon voi tehdä itse, mutta jäteöljy on toimitettava ongelmajätepaikkaan ja auto on oltava jossain nosturilla tai korkeammalla kutienkin että pääset auton alle. Ölyt on vaihdettava säännöllisin väliajoin ja tarkistettava välillä että öljyä on.

      Jos olet ajanut autolla kaksi vuotta ilman öljynvaihtoja tai lisäyksiä, voi olla että autosi on hajalla. Kaikki ylimääräiset äänet on tarkistettava mistä ne tulee.

      Voi, voi. Kannattaisi kysellä asioita sellaisilta jotka tietävät.

    • passat 2008

      joo ei siitä valosta kannata välittää. paina kaasua vaan..

      • Vittu mitä porukkaa!

        Trollaus on asia erikseen mutta onko täällä oikeasti tyhmiä vai oikein saatanan tyhmiä ihmisiä?


      • Valopää.
        Vittu mitä porukkaa! kirjoitti:

        Trollaus on asia erikseen mutta onko täällä oikeasti tyhmiä vai oikein saatanan tyhmiä ihmisiä?

        Anteeksi nyt en ihan ymmärtänyt mitä tarkoitat.


    • mrvw

      jo on alkeet äijilläkin,Vw voi palaa valo vaik öljyt vaihdettu,yleensä se kertoo anturi viasta ......

    • TV-shoppailija4ever

      Pohjasta tulppa auki ja vanhat öljyt ulos. Sitten tv-shopin Motor UP ainetta öljyntäyttöaukosta 2dl pullollinen ja voit unohtaa tulevat öljynvaihdot nimittäin se on sellainen ihmeaine että kone käy ilman öljyäkin. Siis oikeesti! mainoksessa pojat käytti moottoria ilman öljypohjaa ja hyvin toimi! Mieti mikä säästö vuosien mittaan ;)

    • Ent. citroen mies

      Muistan kun aikoinani ajoin citroenilla, niin öljyvalo syttyi, ajattelin jättää huomioimatta sen ja laitoin mittariston päälle ilmastointiteippiä ja päätin jatkaa ajoa. 25km ajon jälkeen moottorista nousi savu avasin konepellin ja huomasin että turbo oli syttynyt palamaan, luetettava citroenini oli puhaltanut bensat väärään suuntaan ja turbossa oli oma sytytysjärjestelmä. Mutta ei se minua haitannut. Sainpahan paistettua makkarat.

    • hullun hommaa

      vain hullu laittaa aotoonsa helvetin kallista öljyä vesi käy hyvin ja tankkiin kanssa vettä puolet ainakin niin on halvempaa menovesikin

      • ExEssoPiäjoht.(liki)

        toi on totta...vanha kunnon sanontakin sen jos sannoo: VESI vanhin voitehista,,,,mut tankkiin en kylpä vettä laettaisi.....jos sekoittuu pensan tai tiiselin kanssa se on juomakelevotonta...


    • aeki12

      Se öljyvalo vie niin vähän virtaa ettei siitä tarvitse välittää.

    • Samalla kun

      vaihdat autosi moottoriin uudet öljyt, voit myös vaimollesi tai tyttöystävälle tukata sisälle uudet litkut.

      • letukka

        ameriikan poikapa panee 30cm kaatonokalla uudet litkut


    • läpinäkyvää

      Läpinäkyvä vedätys.Tyttö ja Golf ollut pelkkä provo/trolli johon sama henkilö itselleen vastannut puuta heinää muutaman minuutin välein ja täky on mennyt läpi ja vielä kolmen vuoden päästä jotkut onnettomat ottaa trollin tosissaan.Heh-heh.

      • Munaton mies

        Jep. Oikein kiva ja hyödytön tapa viettää aikaa. :)


    • vw suohon

      vw nin typpivika että motikat kolisee enempi tai vähermpi,etenki ne moniventtiiliset onmhan tunnettu tosiasia ettei volkkari osaa tehä moottoreita:) en ikinä ostais volkkaria ennenmmin vaikka ladan samaran

      • jooj1

        Niin on.Onneksi vw tekee sentään parhaat moottorit ja suosituimmat autot.Aatulla oli ihan hyviä ideoita.jotkut meni vaan pikkusen liioitteluksi


      • näkyviin uuden
        jooj1 kirjoitti:

        Niin on.Onneksi vw tekee sentään parhaat moottorit ja suosituimmat autot.Aatulla oli ihan hyviä ideoita.jotkut meni vaan pikkusen liioitteluksi

        Aatu oli itseasiassa nero. Harmi kun jäi muutama homma kesken.


    • 14214

      toimitus hoi!miten eiyks kerta homoa tee voi olla tällä sivulla

    • Osta Volvo

      Kaikista järkevintä silloin kun moottori kolisee on, että rasvaat persereikäsi ja menet työttömien autopajalle kysymään, kuka korjaa sen "halvimmalla". Saatat saada jopa vaihtorahaa joku kerta.

    • vgbunurdr36

      toimiipahan se merkkivalo - kunnossa on

    • Toyota on terästä

      Minä suosittelisin tytölle sitä vanhaa toyotaa. Toyota maailman vähiten tielle levinnyt henkilöauto - opel taas eniten!

    • Huonokorjaaja

      Kun tyttö viet autoa korjaamolle,sano heille että männän palautusjouset on
      menneet rikki ja ne pitää vaihtaa.Kun sanot näin alan henkilöt huomaavat että tiedät
      kaiken autoista ja ssat suuret alennukset!

    • Battigers-59

      Kysy jos joku sukulais mies katsois autoasi, ettei mitään rikki menisi.
      voi hyvin paljon olla mahdollista että jotain on jo särkynyt.
      Älä nyt pelästy mutta tuo kolina saattaa viitata siihen.
      Mä kyllä vanhana veteraani autoharrastajana tiedän autoista kaiken.
      ja jos apua tarvit niin kyllä voin minäkin ihan tulla autoasi vilkaisemaan.
      ihan päiväkahvi palkalla pannaan golffi kehräämään.
      voitko laittaa puhelin numerosi tai mail osoitteen? ,ois nimittäin helpompi kahden kesken jutustella ja tutustua paremmin näihin kolina hommiin.

    • Puolueeton1

      Oletpa lyönyt laimin autosi huollon.Ne äänet mitä kuulit saattavat maksaa sinulle maltaita.Pyydä kavereitasi auttamaan.Autosi on saatava nousemaan tarpeeksi ylös maasta tunkin avulla,koska nykyautot ovat niin matalia ettei sinne alle mahdu muu kuin pannukakku.Öljypohjan tulppa on aukaistava,ja vanha öljy laskettava litteään astiaan,ja myöskin öljynsuodatin on vaihdettava samalla,sitten tulppa kiinni,ja uusi öljynpuhdistaja tiukasti paikalleen,vain käsivoimin eikä "putkipihdeillä".Autoon tarkoitettu uusi öljy moottorin venttiilikannen täyttöaukon kautta koneeseen,mutta varo täyttämästä liian suurta määrää.Vedä öljytikku ulos,ja tarkista sen merkistä oikea öljyn määrä.Öljyvalo ei välttämättä kerro öljyn määrästä koneessa ,vaan sen voitelukyvyn heikkoudesta.Likainen öljy kuluttaa männänrenkaat nopeasti,ja löysentää moottorin puristus-suhteet romuttamoon valmiiksi.Tyttöseni,otappas opiksi,autoa on käsiteltävä paremmin kuin poikaystävää,heheh.

    • tollikat

      Ei voi muuta, kuin ihmetellä alussa olleita kysymyksiä ja vastauksia , etenkin vastauksia,
      se valo on 99% hälytys voiteluongelmista , tietenkin tunnistin voi seota , mutta melko harvoin , vai kovaa ajoa ,tai poltin irti - voi herran jumala.... kyllä ko. moottori on mennyttä , ei auta enää öljyjen vaihto , muuten nim.merkki "vw suohon , millä merkillä voitettiin rallin mm v. 2013 ???

      • maksajan osa ?

        Sillä putkirunkoisella ralliautolla ei ole muuta tekemistä näiden tavallisten tuotantoauton kanssa kuin että rahat tulee samasta lähteestä eli kuluttajilta.


    • Entäpäs näin?

      Ehkä vika on vain näytössä?

      Että vaikka onkin kaikki ihan jees, niin näyttövalossa on häikkää?

    • lklök

      klklkl

      • eipäs juupas

        Tuossahan joku kirjoittaa vähän aikaisemmin , että 1% prosentti jää muulle,kuin todelliselle ongelmalle , ei muuten valossa oo häikkää , vaan siihen tulevassa virran/maadoituksen ohjauksessa , kansankielessä öljykellossa , joka tunnustelee öljynpaineen ! Taitaa olla muuten "tsoukkia" koko tyttö ja tytön auto ??!!


      • no pressure
        eipäs juupas kirjoitti:

        Tuossahan joku kirjoittaa vähän aikaisemmin , että 1% prosentti jää muulle,kuin todelliselle ongelmalle , ei muuten valossa oo häikkää , vaan siihen tulevassa virran/maadoituksen ohjauksessa , kansankielessä öljykellossa , joka tunnustelee öljynpaineen ! Taitaa olla muuten "tsoukkia" koko tyttö ja tytön auto ??!!

        Ei ole tsoukkia, sillä vokkelossa syttyy usein se keltainen, alhaista öljyn pinnan korkeutta ilmoittava valo ja joskus myös punainen , paineen alhaisuudesta lielivä valo. Mihin öljyt karkaavat.


    • 1456hrt

      Mikäli merkkivalo on keltainen, anna mennä vaan!
      Jos taasen punainen, pysäytä siihen paikkaan!

    • Muita värejä

      Onko muita värivaihtoehtoja?

    • Volkkariina

      Mä oon ajanut jo 3 vuotta merkkivalo päällä ja Volkkari kulkee upeesti! Mieskin sanoi, että älä nyt hitto kaikista pikkuvaloista välitä, paahda vaan siellä vuoristoisella motarilla täysillä ja nauti vauhdin huumasta. Ja niin olen tehdytkin. Uskoisin, että nää on vaan näitä sähköpuolen juttuja, laittavat korjaamolla valmiiksi, että me kaikki blondit oltais sitte siellä jonossa ja hädissään ja maksetaan taas. Mä laitan usein vielä aurinkolasit päáhän, kun yöllä se vähän häiritsee, enhän mä muutenkaan nää hyvin, mutta onneksi on tuttu moottoritie, tunnen mutkat.

    • Hyvä kikka

      Tää oli selvää puhetta!
      Kyllä se niin vain on että naiselta saa aina parhaimmat vastaukset!

      Toi oli muuten hyvä kikka laittaa aurinkolasit päälle pimeässä ajaissa! Itseäni on aina häirinneet vastaantulevien autojen valot, ja varsinkin jos eivät muista vaihtaa kaukovaloilta parkkivaloille vastaantullessa. - Eikun aurinkolasit vaan päähän, niin eipä häikäse! Kiitti vaan hyvästä ideasta!

    • Toyota mies

      Meillä on pari vuotta vanha Toyota Auris. Yksi vanha automekaanikko kertoi hyvän niksin, jolla voi säästää. Eli pistä öljyn sekaan puolet vettä, jolloin siitä tulee juoksevampaa. Tällöin myös voitelu toimii nopeammin, kun öljy on notkeampaa. Ja öljypönikkästä riittää pidempään. Talvipakkasilla kannattaa veden lisäksi lisätä pirtua öljyn sekaan niin pysyy seos hyvin juoksevana. Olen säästänyt tällä tavoin pitkän pennin.

      • Real vag man.

        Heh hee nyt vitsin päästit, sehän jäätyy tavlella. Kyllä siihen on ainakin talvella laitettava pakkasnestettä joukkoon.


      • Toyota mies
        Real vag man. kirjoitti:

        Heh hee nyt vitsin päästit, sehän jäätyy tavlella. Kyllä siihen on ainakin talvella laitettava pakkasnestettä joukkoon.

        Jos olisit lukenut niksini tarkkaan, olisit huomannut että pakkasella pannaan pirtua veden lisäksi. Eikä varmasti jäädy sen jälkeen.


      • Real vag man.
        Toyota mies kirjoitti:

        Jos olisit lukenut niksini tarkkaan, olisit huomannut että pakkasella pannaan pirtua veden lisäksi. Eikä varmasti jäädy sen jälkeen.

        Jumalaut noin jalot aineet menee kyllä meillä parempiin suihin, vaikka Golf onkin vag autojen aatelia saa tyytyä glykooliin.


      • Toyota mies
        Real vag man. kirjoitti:

        Jumalaut noin jalot aineet menee kyllä meillä parempiin suihin, vaikka Golf onkin vag autojen aatelia saa tyytyä glykooliin.

        No, itse en ole mikään alkoholisti. Nuorempana kyllä tuli nautittua tuota glykoliakin. Vähän niinkuin sininen enkeli drinksua . Vatsa meni kyllä hieman sekaisin.


    • VVolkkariina

      Kuules Golffi-tyttö, joka aloitit keskustelun, nyt on vakavat paikat..tänään kun taas kerran vetelin vuoristo-motarilla ikkunat auki ja hiukset hulmuten ja samaan aikaan punasin huulia (joten ajoin yhdellä kädellä, tietty, ja mun mies tykkää, että tuun kotiin punatuin huulin, vaikkaa sitten motarilla...),alkoi moottori savuttamaan ja haisi palaneelle, noin vaan, ykskaks!!! Säikähdin tietty ja piti kääntää päätä 180 astetta, että ajoiko joku mun perääni (taustapeili oli suunnattuna mun kasvoihin, hitto, mähän punasin huulia, ja ihan mieletön sävy, "Itämaan auringonlasku, suosittelen)! No sitte tietty kurvasin vähän vasemmalle vahingossa, kun kattelin vastakkaiseen suuntan ja ajoin ulos :( Mulla oli kyllä ihan mieletön tuuri, siinä oli just lepopaikka ja ainoa 30 km matkalla, joten en ajanut vuorenjyrkänteeltä alas!!!) Kun poliisit tuli paikalle ja alkoi tutkimaan asiaa, kerroin, tietty kaikki nää öljyvalojutut ja muut, ja ne oli tosi ihania ja ymmärtäväisiä, mutta tänään sain shokin!!! Poliisi koputti ovelle, kertoivat sitten siinä kahvitellessa, että mun mies on ottanut mulle tajuttoman henkivakuutuksen 3 vuotta sitten ja edunsaajana tietty hän itse ja että mun autoni oli elävä pommi 3 vuotta!!! Nyt olen todella hämilläni..tuhlasiko hän rahat henkivakuutukseen, että voi huolehtia vanhasta äidistäni, jos mulle sattuu jotain ja siksi ei ollutkaan rahaa korjata sitä autoa??? Neuvokaa..., muo alkoi ihan pikkasen epäilyttää...tai sitten mun mies ei myöskään tajuu autoista mitään, eihän se ole kait rikos...

    • Tojo-sisar

      Ei sun kannata hätääntyä!
      Sinä näköjään selviät ihan upeasti, olipa kelit mitkä hyvänsä!

      Mutta ota ihmeessä vakuutus miehellesi kahta paremmin ehdoin.
      Saat silloin, - jos hälle sattuis jotain, hurruutella vieläkin reippaammin ja ehkä satsata muutaman euron autorakkineesi korjaukseen!

      Siittä vaan!

      • Volkkariina

        Kiitos Tojo-sisar! Tänään kävin pitkät neukkarit vakuutusyhtiössä, otin toisen firman, kuin missä miehen ottama vakuutus on ja laitoin tuplaten, niinkuin neuvoit!!! Ja ensimmäinen edunsaaja olen minä ja sen jälkeen äiti ja jos äitiäkään ei enää olisi, niin kylän kodittomat, ne on niin ihania ja herttaisia, tarjoan aina välillä kahvit ja sämpylän. Mä taisin olla vähän ilkeäkin, kun lopetin pankkitilin, missä se muo koskeva henkivakuutus oli (en ole seurannut maksuja, mies on hoitanut näitä juttuja meillä, mutta tili on mun) ja korjaamolla oli aivan ihana mekaanikko, laittaa mun auton jotenkuten kuntoon ja sitten sen saa mun mies,(myyn sen Porchen pois, mun nimissä) ja mä ostan ihan uuden Volkkarin itselleni ja tää mekaanikko lupasi opettaa mulle ihan kaiken huoltojutuista ja merkkivaloista, huomenna meen ostaa ihka ekat remonttihaalarit itelleni!!! Mun Volkkarissa ei sitte enää merkkivalot pala ja vilku, ja voin mennä muillekkin motareille, joita en tunne hyvin, kun pimeellä ei tarvii laittaa aurinkolaseja, annakin ne mun miehelleni! Ihanaa tulevaa viikonloppua kaikille, mä olen niin innoissani!!!


    • juhojukka

      Olisiko aika jo vaihtaa nastat alle autoon? Minä sanon KYLLÄ!

      RENKAIDENVAIHTOA NOPEASTI JA AMMATTITAIDOLLA KELJONKANKAALLA MYÖS SUODATTIMIEN JA ÖLJYNVAIHDOT OTA YHTEYTTÄ NUMEROON: 046 639 1078

      HINNASTO

      • RENKAIDENVAIHTO: 15€
      • RENKAIDENPESU/VANTEIDEN KIILLOITUS: 5€
      • AUTONPESU: 15€
      • NORMAALI PESU JA VAHAPINNOITUS: 25€
      • ÖLJYNVAIHTO SEKÄ ÖLJYNSUODATTIMEN VAIHTO: 25€
      • SUODATTIMIEN VAIHDOT: 10€
      MM. RAITISILMA, BENSANSUODATIN YMS

    • jr12

      voi viddu että tää on hyvä.....teitkö ihan oikeesti noin???

      • Volkkariina

        Siis minä? Volkkariina, totta hitossa!!! Tajusin vasta, että oon ollut tosi blondi ja mies ei huoli mun volkkaria, mitä aina on ylistänyt! (Ei kyllä tiedä henkivakuutuksesta mitään), käyttää nyt MUN pojan fillaria, ja selittelee golf-klubilla, että nostaa kuntoaan. Mutta...olisinkohan mä kumminkin ollut liian epäileväinen tän kaiken mun perinnön kanssa??? Kyllä se muo kumminkin välillä hemmottelee niin paljon, elämä on kyllä vaikeeta. Kaverit puhuu sitä ja toiset tätä ja mä vaan haluan painella motarilla tukka tuulessa, vaikka valot vilkkuis!


    • Matti Nykaenen

      Voi ajaa. Se tarkoittaa, että ahtopaineet on korkealla ja tehoa on rutkasti. Eikun baanalle ja hanikka hanuriin! MMMPHYESSSS!!!! AGGGGGAGGAGAGAGAG

    • teini uhoaja

      kolmosen kautta nelosen puhaltimella sierra jättää sen! monenko litran kone on? kaks piste nolla turpo oohoosee intterkuurel kuuteen piste kaheksaan sekkaan ja aivan vakio

    • Tojo-sisar

      Talvi on tulossa, ja renkaat on vaihdettava talvimallistoon (tein sen tänään). Edessä on monta kuukautta kun pitää luiskennella talvisilla reiteillä.

      Nyt kysyisinkin, että onko täällä muilla palstalla olevilla autoilijoilla ehkä joitakin hyviä vihjeitä siitä, miten tästä talvesta taas selvittäisiin.

      Tätä viestiketjua lueskellessani olen saanut jo jonkinlaisen mielikuvan siitä, että mitä tehdä jos öljyvalo rupee vippaamaan, mutta onko jotain muuta, mitä kannattaisi tietää ja olla varuillaan? Kas kun pakkasta on tulossa ja pitkät ajorupeamat tiedossa.

      No, miespuoliset eivät voi tälläisiä kysellä (kun tietävät kaiken), mutta näin naispuolisena autoilijana voin helposti täällä udella.

      • Mekaanikko

        Ohjeita talviautoilijalle:

        1. Vaihda renkaasi ammattilaisella ja ajoissa. Älä oleta, että korjaamolla tai renkaanvaihtoliikkeessä vaihto onnistuu vartissa aina kun ajat pihaan. Varaa aika hyvissä ajoin. Jos vaihdat itse niin muista renkaiden jälkikiristys. Joka vuosi on useita autoja, joilla renkaanvaihdon takia joku rengas irtoaa kesken ajon --> hinauskeikka.

        2. Dieselautoilijat muistavat vaihtaa talvidieselit riittävän ajoissa. Ja matematiikka nyt käyttöön! Jos puolikkaaseen kesädieseltankkiin laitetaan puolet talvidieseliä niin se koko tankki ei ole talvidieseliä! Eli ajakaa tankki mahdollisimman tyhjäksi ja tankatkaa talvidiesel autoon.

        3. Dieselautoilijat: Varsinkin kovilla pakkasilla käyttäkää auton nokassa viimasuojaa. Hätätapauksessa vaikka pahvilaatikosta tehty tuulensuoja käy. Jos autolla ajetaan esimerkiksi pitkää matkaa kovalla pakkasella, dieselautot saattavat alkaa vilkuttaa keltaista hehkunmerkkivaloa. Tämä tarkoittaa, että polttoaineesi on jumahtamassa tankkiin. Toimi silloin seuraavasti: pysähdy mahdollisimman pian, esimerkiksi huoltoasemalle tai bussipysäkille, mutta älä sammuta autoa vaan pidä auto käynnissä. Tämä lämmittää autoa ja polttoainejärjestelmää, jolloin matka ei yleensä katkea ja hinuria ei tarvita.

        4. Akku: Jos autosi ei käynnisty ja se on aivan mykkä eli ei tule virtoja, todennäköisesti tarvitset silloin apuvirtaa akulle eli lisävirtaa. Tätä voi ottaa toisesta autosta tai pyytää hinausliikkeen tiepalvelusta. Osa vakuutusyhtiöistä korvaa tiepalveluavun, joten kannattaa tarkistaa jo ennen talvea vakuutusehdot, mitä auton kasvovakuutukseen yleensä kuuluva autopalveluvakuutus kattaa. Muista vaihtaa akku säännöllisesti. Ei kännykänkään tai läppärinkään akku pysy vuosia kestävänä!

        5. Jos autossasi ei ole vararengasta vaan paikkapullosarja niin harkitse vararenkaan ja vaihtovälineiden pitämistä autossa. Paikkaussarja ei monessakaan Suomessa tapahtuvassa rengasrikossa auta yhtään mitään vaan paikkausvaahto tulee ulos.


      • Mekaanikko
        Mekaanikko kirjoitti:

        Ohjeita talviautoilijalle:

        1. Vaihda renkaasi ammattilaisella ja ajoissa. Älä oleta, että korjaamolla tai renkaanvaihtoliikkeessä vaihto onnistuu vartissa aina kun ajat pihaan. Varaa aika hyvissä ajoin. Jos vaihdat itse niin muista renkaiden jälkikiristys. Joka vuosi on useita autoja, joilla renkaanvaihdon takia joku rengas irtoaa kesken ajon --> hinauskeikka.

        2. Dieselautoilijat muistavat vaihtaa talvidieselit riittävän ajoissa. Ja matematiikka nyt käyttöön! Jos puolikkaaseen kesädieseltankkiin laitetaan puolet talvidieseliä niin se koko tankki ei ole talvidieseliä! Eli ajakaa tankki mahdollisimman tyhjäksi ja tankatkaa talvidiesel autoon.

        3. Dieselautoilijat: Varsinkin kovilla pakkasilla käyttäkää auton nokassa viimasuojaa. Hätätapauksessa vaikka pahvilaatikosta tehty tuulensuoja käy. Jos autolla ajetaan esimerkiksi pitkää matkaa kovalla pakkasella, dieselautot saattavat alkaa vilkuttaa keltaista hehkunmerkkivaloa. Tämä tarkoittaa, että polttoaineesi on jumahtamassa tankkiin. Toimi silloin seuraavasti: pysähdy mahdollisimman pian, esimerkiksi huoltoasemalle tai bussipysäkille, mutta älä sammuta autoa vaan pidä auto käynnissä. Tämä lämmittää autoa ja polttoainejärjestelmää, jolloin matka ei yleensä katkea ja hinuria ei tarvita.

        4. Akku: Jos autosi ei käynnisty ja se on aivan mykkä eli ei tule virtoja, todennäköisesti tarvitset silloin apuvirtaa akulle eli lisävirtaa. Tätä voi ottaa toisesta autosta tai pyytää hinausliikkeen tiepalvelusta. Osa vakuutusyhtiöistä korvaa tiepalveluavun, joten kannattaa tarkistaa jo ennen talvea vakuutusehdot, mitä auton kasvovakuutukseen yleensä kuuluva autopalveluvakuutus kattaa. Muista vaihtaa akku säännöllisesti. Ei kännykänkään tai läppärinkään akku pysy vuosia kestävänä!

        5. Jos autossasi ei ole vararengasta vaan paikkapullosarja niin harkitse vararenkaan ja vaihtovälineiden pitämistä autossa. Paikkaussarja ei monessakaan Suomessa tapahtuvassa rengasrikossa auta yhtään mitään vaan paikkausvaahto tulee ulos.

        6. Pidä autossasi lapio. Monikaan vakuutusyhtiö ei kata hinausta, jos juutut vain lumeen, joten lapiolla voit lapioida itsesi irti. Jos haluat paikalle hinauksen, pahimpina lumipyryinä hinausauton saaminen paikalle voi kestää helposti 6 tuntia, joten odottelu voi käydä ikäväksi. Hinaustäytyy myös käytännössä aina maksaa paikan päällä, jos suoraan nähdään että vakuutus ei sitä kata. Hinausauton käyttäminen Suomessa on monin kerroin kalliimpaa kuin taksin! Tämäkin kannattaa muistaa.

        7. Muita hyviä talviautoilijan tarvikkeita: tuulilasinpesunestettä, varoituskolmio, huomioliivi, taskulamppu, lämmikeviltti, renkaanvaihtovälineet, esim tunkkilauta/tukeva alusta mihin tunkin saa jos joutuu pahassa paikassa vaihtamaan, ensiapulaukku tarkistettuna

        8. Tarkista nesteet syksyisin. Onko öljyt ok, jäähdytysneste ok, tuulilasinpesuneste ok? Jos olet käyttänyt kesällä hätätapauksena vettä (H2O:ta) jäähdytysnesteenä tai tuulilasinpesunesteenä niin muista tyhjentää säiliöt ja vaihtaa oikeat aineet talveksi tilalle. Muistattehan kaikki, että vesi jäätyy pakkasella!

        9. Jos auto on "jäässä": yleensä vakuutus ei korvaa mitään apua (koska vakuutusyhtiön kanta on, että halvin keino eli odotellaan kevättä), mutta jos auton saa (esim. työntämällä naapuriavulla) jonnekin lämpimään, se voi siitä herätä.

        10. Älä seisota autoa pitkiä aikoja ja muista ajaa autolla aina välillä väh. 10 km lenkkejä. Jos autolla ajetaan koko ajan vain lyhyitä pyrähdyksiä, syö sellainen käyttäminen akkua, jolloin joku kerta auto ei enää käynnisty. Auton akku lataa aina kun autolla ajetaan (ellei laturin merkkivalo pala.)

        11. Jos latauksen/ laturin merkkivalo palaa, autolla voi ajaa siihen asti, että se sammuu ajosta. Ota yhteys hinuriin.

        12. Kaikki keltaiset merkkivalot; ajoa voi jatkaa mutta auton käyntiä on tarkkailtava. Kaikki punaiset merkkivalot; suosittelen pysäyttämään ajon ja ottamaan hinurin.


    • Mekaanikko

      Kun autossa palaa mikä tahansa keltainen merkkivalo:
      - autolla voi ajaa, mutta auton käyttäytymiseen tulee kiinnittää enemmän huomiota.
      - katso ohjekirjasta merkkivaloa vastaavat ohjeet
      - keltainen öljykannunkuva tarkoittaa, että auton öljyn määrä on laskenut öljytikun antureissa alarajalle eli autoon tulisi piakkoin lisätä öljyä

      Kun autossa palaa mikä tahansa punainen merkkivalo:
      - harkitse hyvin tarkkaan, uskallatko jatkaa ajoa, usein takuunalaisissa autoissa takuu raukeaa, jos matkaa jatkaa
      - punainen öljykannunkuva hälyyttää öljynpaineesta, jolloin matkaa ei missään nimessä kannata jatkaa, pahimmillaan rikkoo autosta koko koneen

      Voit aina tarvittaessa soittaa oman automerkkisi hätäpalveluun/ tiepalveluun. Numero saattaa löytyä hanskalokerosta tai tarkista netistä ja ota numero talteen! Puhelu menee yleensä hinausliikkeelle tai Autoliittoon, joissa osaavat antaa alustavaa teknistä opastusta, mutta varmuuden saat vain kun otat yhteyttä korjaamoon korjaamon aukioloaikoina.

      Yleensä korjaamollakaan ei mekaanikot suostu antamaan puhelimessa tarkkaa kuvausta, sillä haluamme varmistaa vian, mikä vaatii auton näkemistä ja tutkimista.

    • Tojo-sisar

      Suurkiitokset mekaanikolle näistä ohjeista!

      Oli monta kohtaa, mistä en ollut kuullut puhuttavankaan. Tuo esim että pitäis ajaa 10 km:n lenkkejä silloin tällöin.

      Viime talvena autoni seisoi pakkasessa käyttämättä ja eipä lähtenytkään käyntiin. Olin vielä jättänyt käsijarrun päälle. No sitten jotenkin oli lukkiutunut etuovikin! Tuttu miespuolinen keksi että jos ujuttaa jonkin kapean veitsen oven raosta ja pääsee siihen aukaisunuppiin jotenkin, niin saisi silleen oven auki. No kapeasta lohiveitsestä katkaistiin terä ja ujutettiin oven raosta, - ja niinpähän saatiin ovi auki. Uusi akkuhan piti hankkia ja pääsin tielle kevätajoihin.

      Tänä talvena olen tarkkana, että ei käsijarrua ja ei seisottamista.
      Vakuutukset on kunnossa ja vien auton huoltoon vielä.
      Pidän autossani aina pussillisen hiekkaa lapion lisäksi.

      Talvirenkaat on ja huomenna lähden ajoreissulle pohjoiseen, kopio mekaanikon ohjeista on mukana, kiitti!

      • menoksi

        Mun autossa, 80-luvulla Suomessa oli "lisävarusteina" (kokemuksien takia) huopatossut, metri junakiskoa ja 20 kg:n hiekkasäkki ja tietty se lapio, oli takavetoinen pikkuauto ja silloin ei ollut kännyköitä, jos jäit johonkin susirajan taa piikkareissa, suosittelen edelleen, silloin oli vielä kunnon talvet, niinkuin näyttää olevan viimevuosinakin, jopa etelässä. :)


    • Tojo-sisar

      Huopatossut minulla onkin ja muut varavarusteet esim hyppynaru lämmittäjäksi.

      Tuo metri junakiskoa oli hyvä niksi, sen voi helposti hankkia!
      Kerro vielä kuitenkin mihin tarkoitukseen!

      Joo, ja sitten vaan menoksi!

    • Martta Lapinlahdelta

      Hei
      Ostimme toyota priusin ja isäntä sanoo että tankkaa tosta pihasäiliöstä niin kysymys onkin että kuuluukoo polttoaineen olla punaista vai onko se pilaantunutta?

      • suvaitsevaisuutta

        Nämä värikysymykset ovat niin polttavia puheenaiheita nykyään, ettei niistä kannata julkisesti kirjoitella. Tankkiin vaan, etttei syytellä polttoainerasismista. Ja onhan punainen kaunis väri.


    • Janiporo

      Luojan kiitos tää ei varmasti ole totta, jos ostat uuden auton eikä oo varaa tehä muutaman kympin öljynvaihtoo :D

    • piatro

      Kun se öljykannun kuva ilmestyy niin se tarkoittaa, että öljyä on lisättävä. Katsoppa mittatikkua.

      • LL-öljyä kuluu

        Ei kannata välittää niistä valoista, sillä volkkarissa se on ominaisuus.


    • Mikä merkki?

      Onko joitain ympäristöystävällisiä vaihtoehtoja?
      Rypsi-, palmu- yms öljyjä?

      • Omppu

        Hienointa ja kalleinta on ompelukoneöljy! Myydään tosi pienissä pulloissa. Sitä olen aina käyttänyt, koska on rahaa. Rahalla saa hyvää tavaraa!


    • Lotrata

      No tulihan sitä osviittaa, - lopultakin, kiitti vaan kaveri!
      Voiko sitä jotenkin laimentaa? Meinaan että jos litratolkulla lotraa ompelukoneöljyä, niin aika kalliiksi käy kukkarolle.

    • Tartaros

      Jopas sai kunnon naurut pitkästä aikaa seuratessa tätä mielenkiintoista keskustelu rupeamaa. Jatkakaa samaan malliin :D

    • ei vittu

      XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

    • ette

      anna mennä vaan,ei se mitään öljyä tarvii,lämä pohjaan urmas.

    • Tojo-sisar

      On tästä neuvottelunpidosta ollut meikälle hyötyä!

      Mulla nimittäin myös vilkkui valo (keltainen, eikös öljyvalo oo punainen?), mutta tässä keskustelua käytäessä olen oivaltanut että se ei olekaan öljyvalo, vaan sellainen valo, mikä kertoo, että jossain takakontissa puuttuu joku valo ja siksi se keltainen valo vilkkuu (yks tuttava kertoi). Sanoi myös että kun jarruttaa, niin se keltainen valo häipyy.

      Ja totta totisesti, niin käy!
      Eli nyt aina jarrutan kun keltainen valo syttyy ja homma hoituu sillä.

      Tästä on ehkä apua muillekin?
      Kokeilkaa!

      Moni muuten saattaa ihmetellä nimimerkkiäni.
      Minulla on nimittäin toinenkin auto, siinä kohta 40-vuotta vanha Tojota, mikä talvet seisoo autotallissa ja kesät kulkee.
      Oikeastaan en aja golffiakaan, vaan Volvo -yhdeksänvitosta.
      Nykyisin kaikki on niin vapaamielistä, olipa sitten auton merkki mikä tahansa, niin saa ottaa kantaa kaikkien merkkien palstoilla!

      • misscorolla

        Mun Tojotas vilkkuu neljä keltaista valoa, aina kaks kerrallaan molemmilla sivuilla, mutta ei mulla kyllä mitään neljää takakonttia ole. Ei edes kahta. Ei kai takakontit voi auton sivuilla olla? Onkohan niillä jotain tekemistä renkaiden kanssa kun on ihan niinkuin ne villkkuis etu ja takarenkaiden lähellä?


    • vitunilikkipaskahomo

      no kuule vittu et voi se räjähtää!

    • sähköautoa miettinyt

      Anteeksi, että keskeytän, mutta kysyisin onko sähköautossa öljymittatikkua?

      • Joppe.

        Tietenkin on. Täytyyhän se sähkömoottorikin voidella. Jos et löydä mittatikkua ja öljysäiliötä, kaada öljyä suoraan moottorin päälle noin puolen vuoden tai 5000 km:n valein.

        Ja vielä tuosta öljyvalosta. Myin kerran vanhan autoni virolaiselle. Kun hän kysyi palavasta öljyvalosta, sanoin, että autossa vain on tyhjäkäynti liian pienellä ja valo kyllä sammuu, kun on kierroksia tarpeeksi (niin se tekikin). Ostaja hyväksyi selitykseni ja kaupat tuli.


    • Alan opiskelija

      Ei pätemis mielessä vaan yleisohjeena, öljyt ja suodattimet joutuu vaihtamaan väh. 1 vuodessa, suositus yleisesti 15 tkm, keltainen öljykannuvalo on öljynpaineenvaroitusvalo, joka kertoo öljynkiertopiirissä olevan häikkää yleensä pellkä vajaa paine, joten lisää öljyä ohjearvon mukaan. Jos ei se auta vie auto korjaamolle/huoltoon on halvempaa huollattaa auto kuin ostaa uusi kone.

    • rasvamestari

      Ei tämä porukka tiedä mitään. Öljyn merkkivalon syttyminen tarkoittaa, että raakaöljyn hinta on voimakkaassa nousussa. Nykyisten autojen tietokone osaa ennustaa tämän ja paljon muuta. Valojen syttymisestä ei tarvitse huolestua.

    • miesvm_1967

      Olen homopoikuli!

    • plonti

      Ja mä luulin etten ymmärrä autoista mitään,huh ja heh..

    • audzmään

      Tositarina siitä kuinka suuri ja mahtava VW konserni kyykkäsi. Viimeaikoina laatuongelmistaan paljon otsikkoissa paistatellut VW konserni on kärsinyt pahoista laatuongelmista ympäri planeettaa, tämä tarina kertoo kuinka VW konserni ja maahantuoja oikeasti hoitaa ne laatuongelmat lakaisemalla kaiken paskan maton alle kunnes matonalus on niin täynnä että sen on oikeasti siivottava se paska pois ettei tukehdu omaan paskaan. Nyt näyttäisi siltä ettei se enää kykyne, tie nousi pystyyn. Puheet kaikenkaikkiaan reilusti yli sadan miljardin satsauksista tuotekehitykseen kuulostavat tässä valossa täydeltä paskanjauhannalta, mistä se repii lisää ne 84 Miljardia näinä aikoina kun viime vuonna käytti jo 50 miljardia, aika usein se on julkisuuteen tullut näiden lukujen kanssa ja aina kun ongelmia tulee esille niin tuotekehitykseen satsattavista rahamääristä aletaan kova hehkuttelu, autojen laadussa nuo satsaukset ovat näkyneet aika vähän.

      http://www.vagarena.fi/index.php?topic=18884.msg424338;topicseen#new

      erään poloisen tarinaa... lukekaa linkistä lisää..

    • Tojo-sisar

      Olen samaa mieltä kuin joku tuolla aikaisemmin, että mustalla teipillä pitäis peittää kaikki ylimääräiset!

      Ei oo muuta kuin vain harmia, että annetaan kaikenmaailman valojen vilkkua. Niitä joutuu seurailemaan ja ottamaan selville, että miks mikäkin loistaa. Sitten pitää tulla tälle palstalle kyselemään ja lukemaan kaikkien pähkäilyt.

      Ja kuiteskaan ei saa selvää!

      Eikun mustalla teipillä vaan päälle!
      Saisivat jo tehtaalla poistaa kaikki varoitus ym valot.

      Ennen oli myös niin selvää, kun auton sivussa oli sellainen kääntymispulikka, eikä mitään nykyajan vilkkuja. (50-luvulla)

      Ei tarvinnut perässäajajan häikäistyä valoista, seurasi vaan sitä edelläajavan kääntymispulikkaa.

      Eikös me tällä palstalla olijat voitais tehdä yhteinen vetoomus, että poistetaan kaikki turhat merkki ym hälytys ja varoitus ja huomioikaa valot pois!

      • Vinkkarit_rutussa

        Voisitko arvata tekstini tai muun perusteella tästä, mikä sen pulikan nimi oli?


    • vaihtomoottori

      Tosi tarina !
      Ajoin vaikka öljyvalo välillä vilkkuikin, mutta kun öljyä oli.
      Niin se kone leikkas kiinni ja vain vaihtomoottori auttoi yilanteesta.
      Mieti kannattaako ottaa riski.

    • Tienpäältä

      Hmm vaikka tämä provo/pilatekstinä alkoikin jonkun toimesta niin kerron silti tottakin: Itse neloskoppa Golfilla 1.9SDI ajanut nyt semmoisen 480th niin siinä on todella luja auto.
      Kuluvaa kulutusosaa (mm.jarrupala/iskari/pyöränlaakeri) vain tarvinnut vaihdella öljyjen lisäksi. Se on laatua sellainen ainakin täällä meillä päin.

      • siirtomaadiesel

        Imudiisseli ja sen kaikki 68 hevosvoimaa vaatii ennakointia. Ei passaa yrittää pieneen rakoon.


    • TROLLLL!!! :D miten kukaa voi olla niin tyhmä että erehtyy tälläiseen vastaamaan tosissaan :D

    • Hirveä kilsa määrä.varsinkin jos ajaa lyhyitä matkoja,myynti kikka se huolto väli.Tiedän yhden tapauksen jossa jakopää pamahti jo 22 tkm kohdalla,mut oli ajettu jo pari vuotta samoilla öljyillä.Kerta vuoteen pitää vaihtaa,jos ei ole varaa,niin sit ei pidä autoillakkaan,joku 50 ecuu on pikku raha vuodessa.

    • mekatsu

      Ei tuota kai kukaan ottanut vakavasti ? Vai ottiko ?
      Mutta ihan vakavasti volkkareista. Volkkareilla on tapana kuluttaa öljyä ja monella muullakin autolla sama tapa. Se yleistyi 2005 alkaen ja sitä ennen oli ihan normaalia, että ei tarvinnut pahemmin tikkua vilkuilla. Nyt kannattaa vilkasta jos omistaa volkkarin ja käyttää LongLife öljyjä.
      80 luvulla merkkivalon syttyminen oli ilmoitus, että nyt on kone entinen. Merkkivalo ilmoitti öljynpaineen ja kun valo syttyi, niin kiertokangen laakerit oli jo sinisenä.
      Nykyisin on toisin ja ollut jo jonkin aikaa. Merkkivalo ilmoittaa öljyn määrän. Valo voi olla keltainen tai punainen. Keltainen ilmoittaa öljyn vähyydestä ja kun muuttuu punaiseksi, niin sitten öljynpaineesta. Nyky auton öljynpaine anturi laukee huomattavasti aikaisemmin kuin ennen. Ennen ajoit alhaisilla paineilla pitkäänkin ja sitten valo syttyi. Öljyä saattoi olla, mutta painetta ei.
      Nykyisin on autoissa myös moottoripyöristä tuttuja antureita. Kun öljyn määrä menee riittävän vähiin, niin startti moottori ei pyöri. Moottoripyörissä tuota käytetty jo 97 lähtien. Jos tarpeeksi kallelleen jätti, niin pyörä ei startannut ennen kun oli ollut pystyssä jonkun aikaa.
      Nykyisin voi olla aika turvassa öljyn kanssa ja öljyn määränkin kanssa. Ei sitä joka päivä tarvitse katsoa, mutta kannattaa silloin tällöin katsoa ja kannattaa lukea ohjekirjasta millainen varoitus systeemi omassa autossa on.
      Tuo aloitus.....niin, ei 32 tkm ajettu auto käyttäydy noin. Öljyn olisi pitänyt tulla ulos jostain, joten hyvä trolli :)

      • 16+2

        Mulla öljynpainevalo ei syty kertaheitolla kokonaan, vaan öljyn vähetessä alkaa vilkuttamaan. (Kerran on siis käynyt näin - ei, en päästänyt valoa syttymään kokonaan. :) )
        Toimii ehkä paremmin kuin "kertalaakista" -valo, koska silloin tietää että vielä on armonaikaa hoitaa homma ennen moottorin hajoamista.


    • ,,,,,,,,,,,,

      Siellä on joku vuoto ilmeisesti ja öljynpaineet viturallaan, tuskin noin uusi kone syö noin paljon öljyä.

      Se kone leikkaa kiinni, jos et lisää sinne öljyä!

      Siellä pohjassa on semmoinen ruuvikorkki, mistä kääntämällä saa öljyt pois.

      Muista vaihtaa Suodatin kans, siihen tiivisteen ympärille vähän öljyä ja kiristää sen kunnolla paikoilleen. Muutaman kympinhän se öljynvaihto maksaa, ei kannata itse ruvetä läräämään,

      • Tyttö ja koff

        Kiitos neuvoista. Itse vaihdoin. Oli muuten aika hankala saada uudet öljyt siitä pohjan aukosta sisälle. Onneksi poikakaverin isällä on nosturifirma.


    • no paljon on ajettu samoilla öljyillä,jos ei oo kertaakaan vaihdettu.öljyt pitäisi vaihtaa uudessa autossa.vähintään 5000 ajokilometrin jälkeen-

    • kolhhvi

      Mikäs nyt on tilanne ? Vieläkö öljyvalo palaa? Kolmisen vuotta kuitenkin on jo mennyt kun kyselit.....

    • Tyttö ja Golf

      Talonmies vaihtoi öljyt. Vastapalveluksena pesin sen selän saunassa ja vähän muutakin.

    • suppilo22

      Nuapurin akka just höyläs selekäni

    • minä

      Te ootte kaikki ihan vitun urpoja

    • sebu

      kannattiko v*ttu ostaa jotain volkswagen p*skaa

    • skördä

      Tuollaiset typeriä kyselevät ämmät ei tarvii muuta kuin kalua per cee seen.

    • urpo autoilija

      Anna palaa vaan kyllä se valo sieltä aikanaan sammuu!

    • trull

      On sulla vanha auto kun öljylamputkin...

    • Tyttö ja toyota

      Mullakin alkoi valo palaa ja kysyin poikakaverilta. Tosin se mun valo näytti enemmän bensakanisterilta – tai en oo ihan varma. Se sanoi, että se tarkoittaa sitä, että nyt pitää mennä takapenkille. En ymmärtänyt silloin, nyt ymmärrän, että se halusi vaan seksiä. Miksi niillä on vaan aina se mielessä.

    • teknari-inssi

      Tyyppivika Golfissa. Johtuu öljyn sitkostumisesta. On kuitenkin helppo korjata itse.
      Aja auto tasaiselle alustalle. Laita vaihde vapaalle. Kaasuta moottoria kolme kertaa ja laita samalla radio päälle. Kun radiosta alkaa kuulua moottorin ääni, niin laita vaihde ykköselle ja paina kaasua kahdesti.

      Ellei vika tällä korjaannu niin sitten pitää viedä auto huoltoon jossa ottavat sitkostuneen öljyn pois. Kannattaa kuitenkin kertoa huollossa mitä on itse tehnyt, että tietävät.

    • Talkkarit kunniaan

      Joka taloon talonmiehet takas niin elämä luistaa.
      Huoltoyhtiöstä tulevat kun kerkiävät ja aina eri mies.

    • Ajan Audilla

      Kannattaa pysäyttää auto välittömästi, ettei hirtä kiinni. Kustannusvaikutus silloin on noin 3000€ luokkaa, ja jos sitä vertaa LL öljyn hintaan,niin siinä,että kaataa moottoriin öljyä säästää noin 2900€,joka on iso raha kaupankassatytölle.
      Tankkiin Poweria ja ilmastointihuolto kerran 3 vuoteen.

    • unelias 2

      aloittajan olisi syytä käydä kurssi auton
      pidosta ennen kuin tuhlaa rahansa kalliiseen peliin ja antaa tällä palstalla majailevien idioottien jymäyttää itseäsi kalliisti

      • Hirven Nahkatakki

        Autonpidosta on yhdyssana.


    • tyttö maalta

      Voiks sen öljy lampun sammuttaa siten että pissaa sihen päälle, saak tällia?

    • Tico

      Minulla on Golffi 3koppanen vm93 1.8 automat.Öljyvalo vilkkuu ja summeri huutaa hetken aikaa,tämä ilmiö tulee noin 50kilometrin jälkee,juuri vaihdettu öljyt ja suodatin.Suodattimen päällä on 2anturia,mittasin mittarilla valkoinen on yhteydessä eli siellä on paine,sinisessä ei ole painetta pitääkö molemmissa olla paine,tänään vaihdettu molemmat anturit.Minkä takia 2 anturia mitä toinen anturi mittaa?Ystävälliset vastaukset näihin kysymyksiin texstiviestillä numeroon 0500494344 Kiitos näin etukäteen.

    • Anonyymi

      Voökswagenin öljyvalon syrtyminen tarkoittaa sitä, ettänon aika vaihtaa automerkkiä. Minä vaihdoin muiden konsernien autoihin 8,5 vuotta sitten, ei ole sen jälkeen öljyvalot vilkkunu, öljyt vaihtuu määräaikaishuolloissa, eikä itse tarbitse lisäillä..VW on täysin poikkeuksellisen huono auto.

    • Anonyymi

      Voiko tuo aloitus olla mitään muuta kuin trolli...

      Kai sen verran pitäisi jokaisen autonomistajan tietää, että jos öljynpaineen varoitusvalo syttyy, moottori pitää sammuttaa niin pian kuin mahdollista kalliin moottorivaurion välttämiseksi!
      Vaikka moottorissa olisi öljyä riittävästikin, öljynpainetta ei välttämättä ole jos kerran öljynpaineen valoitusvalo palaa, esim. öljypumppu voi olla hajonnut.

      Useimmiten vain öljynpaineen anturi voi olla hajonnut, mutta öljynpaineen olemassaolo pitäisi kuitenkin varmistaa ennen ajon jatkamista.

    • Anonyymi

      Volkkarien tekeleissä pitäisi olla tuorevoitelu, niin ei tarvitsiko koko ajan olla lisäämässä moottoriöljyä ja pelätä koska se loppuu ja koska alkaa punainen öljypaineen valo taas palaa mittaristossa.

    Ketjusta on poistettu 34 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe