pieniä villakoiria

älä tue

Niitä taas kauppaa joku porin lähellä,ilman papereita ja terv.tutkimuksia hintaan 800 eur.Muista kun ostat tuollaiselta pennun,ei ole mitään takuita olemassa.Villakoirilla esiintyy mm.legg-perthes sairautta,joka vaatii leikkaushoidon ja hintaa tulee n. 500-1000 eur.Jos kunnon kasvttaja tekee tahallaan sairaasta yhdistelmästä,pitää hänen tuo leikkaus korvata.Nämä hemmetin veronkiertäjätrokarit ei korvaa mitään.Samoin niillä pitää olla silmätutkimukset kunnossa.Älä tue toimintaa,jonka ainoa periaate on tehdä rahaa piittaamatta eläimistä tai pennun ostajista.

1

672

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20

Ei kuulu korvattaviin sairauksiin! Kukaan vastuuntuntoinen ei tee pentuja koiralla jolla on kyseinen sairaus leikattu.
      Tämä kyseisen sairauden synty on edelleen arvoitus. Se iskee jopa monien vuosipolvenkin takaa yllättäen.
      Korvaukset ovat kasvattaja kohtaisia eli kasvattajat päättävät itse korvaavatko vai eivät.

Paperitonta tutkimatonta koiraa ei koskaan kannata ostaa. Tuolta löytyy tietoa mitä tutkimuksia jalostukseen käytettäviltä vaaditaan.
      SILMÄSAIRAUDET (PRA, HC, jne.) - TOY-, KÄÄPIÖ-, KESKIKOKOINEN- JA ISOVILLAKOIRA
      J. POLVITARKASTUS PATELLA LUKSAATION VARALTA - TOY-, KÄÄPIÖ- JA KESKIKOKOINEN VILLAKOIRA
      K. LONKKATUTKIMUS - KESKIKOKOINEN VILLAKOIRA
      L. LONKKATUTKIMUS - ISOVILLAKOIRA
      M. SA-TUTKIMUS - ISOVILLAKOIRA
      N. EPILEPSIA
      - Sairaita koiria eikä yksilöitä, joilla on useampia sairaita jälkeläisiä, ei tule käyttää jalostukseen.
      http://www.villakoirakerho.com/jalostusoh.htm

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on suurin syy

Ettet halunnut minua?
      Ikävä
      86
      628
    2. Mikä on ollut

Ihanin kohtaamisemme?
      Ikävä
      38
      622
    3. Sinä mies olisit

ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s
      Ikävä
      31
      570
    4. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      15
      564
    5. Miksi jätit minut

Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?
      Ikävä
      36
      503
    6. kehtaisitko esitellä kaivattusi

läheisillesi? 🤔
      Ikävä
      34
      502
    7. Mitä haluaisit

Sanoa itsellesi juuri nyt?
      Ikävä
      63
      491
    8. Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se

Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?
      Ikävä
      58
      468
    9. Ikuisesti rakastan...

Erästä vanhempaa miestä! 💜
      Ikävä
      26
      467
    10. Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella

Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?
      Ikävä
      44
      467
    Aihe