Hei kaikille

satu50

Kävin pitkästä aikaa (vuoteen?) kurkkaamassa tätä forumia ja pikkuisen paha mieli jäi.
Minusta on näemmä "puhuttu" paljon poissaollessani ja se tuntuu ikävälle Ikävämpää kuitenkin se, että suurperhekeskustelut ovat kokonaan kuolleet pois.
Se ikävää, koska vertaistuki ja arjen jakaminen sekä toinen toistemme inspiroiminen ovat mielestäni arvokkaita asioita.
Toivonkin, että suurperheelliset ovat löytäneet jonkin toisen forumin jutuilleen.

Ja muuten toivon kaikille - perhekoosta riippumatta - hyvää joulunodotusta.

13

782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suurperheen lapsi

      Eiköhän ne näille foorumeille kirjoittelevat ihmiset itse määritä mitä tänne haluavat kirjoittaa. Miksi ihmeessä muitten pitäisi noudattaa kenenkään yksityishenkilön normeja palstan linjasta? Eikö jokainen kirjoita siitä mitä oma sydän on pullollaan, tai siitä minkä kokee itselleen tärkeäksi tai sitten vähän huumorimielessä. En nyt sitäkään pidä oikeana, että määräysvalta kirjoitusten linjauksesta olisi kellään. Tätä mieltä olen. Ja sinullahan on se oma palstasi, jossa voit moderoida kaikki sellaiset kommentit pois, jotka ei sinua itseä miellytä.


      Hyvää Joulua sinullekin!

    • Taustalla vaan

      Kiitos samoin hyvää joulunaikaa sinulle, Satu50.
      En ymmärrä, miksi täällä itsekään enää kuikuilen, ikäväksi on mennyt se vähäinen kirjoittelu, vain muutamia asiallisia viestejä harvakseltaan.

    • wilma60

      Suurperheelliset ovat ilmeisesti löytäneet jonkun toisen foorumin jolla ajatuksiaan jakavat. Täällä ei asiallista keskustelua saa millään aikaan joten olen lopettanut yrittämisen. Itse en jaksa monia foorumeita seurata joten tyydyn täysin omaan pieneen maailmaani ja en edes yritä löytää vertaistukea mistään.

      Lämpimää joulun odotusta jokaiseen kotiin, niin pieneen kuin suureen perheeseenkin.

    • Kuuden äiti

      Myönnän että kaipaan viestejäsi, mutta ymmärrän senkin miksi et enää jaksanut tänne kirjoittaa.
      Tuo yksi sai paljon pahaa aikaan.

    • Ison perheen äippä

      Satu50: ollaksesi rehellinen, voisit myöntää, että olethan sinä tälle foorumille kurkannut vähän useammin kuin vuosi sitten. On 100 % varmaa, että uteliaisuutesi ei ole pystynyt pitämään sinua poissa täältä. Ja olet varmasti kirjoittanut palstalle ilman rekattua nimimerkkiäsi.

      Toinen juttu, mikä ihmetyttää on se, että ihmettelet, miksi suurperhekeskustelut ovat kuolleet. Oletko tullut ajatelleeksi, että itse ajoit ihmiset pois omakehuisilla jutuillasi jostain hyper-super-suurperheen pyörityksestäsi, täydellisestä perheestäsi ja maailman onnistuneimmasta parisuhteesta? Kai tänne kirjoitteli monet muutkin, jotka pikkuhiljaa perääntyivät takavasemmalle. Vai väitätkö, että keskustelupalsta pyöri vain, koska Sinä olit johtamassa keskustelua Sinun haluamallasi tavalla?

      • 19+1

        Sinä se sitten jaksat kuukausi kaupalla omahyväisesti sanella,että kuka tänne saa kirjoittaa ja mitä saa kirjoittaa.Mikä palstakuningatar sinä oikein luulet olevasi??? Ei ihme,että Satu50 eikä kukaan muukaan jaksa täällä enään käydä,kun samaa paskaa jauhat aina vaan.Tuo ei enään ole tervettä.Mene hoitoon!!!


      • suurperheen lapsi
        19+1 kirjoitti:

        Sinä se sitten jaksat kuukausi kaupalla omahyväisesti sanella,että kuka tänne saa kirjoittaa ja mitä saa kirjoittaa.Mikä palstakuningatar sinä oikein luulet olevasi??? Ei ihme,että Satu50 eikä kukaan muukaan jaksa täällä enään käydä,kun samaa paskaa jauhat aina vaan.Tuo ei enään ole tervettä.Mene hoitoon!!!

        Ketä ja mitä vastaan sulla on tuommoinen viha, että syydät tuota omaa paskaasi toisten niskaan? Kerropa. Itse kirjoitin tänne mm. nimim. suurperheen lapsi, ja sain tuota samaa soopaa niskaan jostain toisten poisajamisesta. Tuo on jo niin vainoharhaista että itse varmaan hyötyisit jostain hoidosta mitä muille täällä suosittelet. On vainoharhaista, jos helllii semmoista mielikuvaa, että kaikki kirjoitukset on saman ihmisen kynästä lähtöisin. On se tietty helppoa mutta samalla jotenkin alkeellista etsiä yksi syntipukki kaikkeen. Ilmeisesti kirjoitat itse monella nimimerkillä ja ajattelet että totta kai muutkin tekevät samoin. Olet siis omien teorioidesi perusteella se sama joka täällä toivottelee toisille kuolemaa ja aivot pursuaa tuota muuta pahaa.

        Jos itse määrittelisin pahimman ja parantumattomimman mielisairauden, niin se olisi juuri tuota: pahan toivomista toiselle. Eihän ajatuksesta ole kuin yksi vaihe itse tekoihin. Olet ilmeisesti joku koulukiusaaja?

        Mulle on ainakin aivan sama mitä muut kirjoittelee, enkä myöskään toimi sen mukaan, mitä sinä tai joku muu täällä räyhää. Enpä usko että kukaan toisia voi tässä asiassa määräillä.


      • suurperheen lapsi

        "Vai väitätkö, että keskustelupalsta pyöri vain, koska Sinä olit johtamassa keskustelua Sinun haluamallasi tavalla?"

        Mulla tuli kanssa olo, että tuota haluttiin tuoda esille: maailma ei pyöri, palstat ei pelaa, kaikki on huonoa ilman minua ja jos "minä en ole sen keskiössä ja itse pyöri" palstakuningattarena keskellä. :-)

        Ei silti, kyllä minusta olisi ihan kivaa jos Satukin muiden muassa kirjoittelisi tänne, mutta pitää ottaa huomioon se, että muutkin saavat kirjoitella ihan demokraattisesti. Minusta on sitäpaitsi jännittävä juttu, että miksi yksi henkilö herättää näin paljon ristiriitaisia ja vastakkaisia tuntemuksia.

        Ja on jotenkin kammottava ajatus että jollakin ihmisellä, perheenäidillä on ympärillään sellaisia fanaattisia ihmisiä, joilla on niin pelottavan synkkä ja musta mielenmaisema joka toivoo kuolemaa ja kaikkea mahdollista pahaa kaikille niille jotka ei ole kaikesta samaa mieltä.

        Tämä minusta on hyvin huolestuttavaa. Toivoisin hieman valoa ja lämpöä noihin mustiin mieliin. Tuollainen pahan toivominen toiselle kun myrkyttää pääasiassa ihmisen oman mielen. Minä kun uskon myös siihen Karman lakiin, että ajatukset ja teot tulevat moninkertaisina lähettäjälle takaisin.


      • superhyperx2

        Täällä spekulaatiot jyllää :D, Miten voit olla varma siitä, kuka täällä käy ja kirjoittaa, ellet sitten ole moderaattori.
        Hyvää Joulua moderaattoreille, sheriffeille ja kaikille kirjoittajille!


      • Yksi kaiken lukenut
        suurperheen lapsi kirjoitti:

        "Vai väitätkö, että keskustelupalsta pyöri vain, koska Sinä olit johtamassa keskustelua Sinun haluamallasi tavalla?"

        Mulla tuli kanssa olo, että tuota haluttiin tuoda esille: maailma ei pyöri, palstat ei pelaa, kaikki on huonoa ilman minua ja jos "minä en ole sen keskiössä ja itse pyöri" palstakuningattarena keskellä. :-)

        Ei silti, kyllä minusta olisi ihan kivaa jos Satukin muiden muassa kirjoittelisi tänne, mutta pitää ottaa huomioon se, että muutkin saavat kirjoitella ihan demokraattisesti. Minusta on sitäpaitsi jännittävä juttu, että miksi yksi henkilö herättää näin paljon ristiriitaisia ja vastakkaisia tuntemuksia.

        Ja on jotenkin kammottava ajatus että jollakin ihmisellä, perheenäidillä on ympärillään sellaisia fanaattisia ihmisiä, joilla on niin pelottavan synkkä ja musta mielenmaisema joka toivoo kuolemaa ja kaikkea mahdollista pahaa kaikille niille jotka ei ole kaikesta samaa mieltä.

        Tämä minusta on hyvin huolestuttavaa. Toivoisin hieman valoa ja lämpöä noihin mustiin mieliin. Tuollainen pahan toivominen toiselle kun myrkyttää pääasiassa ihmisen oman mielen. Minä kun uskon myös siihen Karman lakiin, että ajatukset ja teot tulevat moninkertaisina lähettäjälle takaisin.

        Heikoilla olet, jos Karman laki toimii


      • Vahvoilla
        Yksi kaiken lukenut kirjoitti:

        Heikoilla olet, jos Karman laki toimii

        "Heikoilla olet, jos Karman laki toimii"

        Rukoilen puolestasi, että saisit mieleesi muitakin kuin synkkiä ja pahaa toivovia ajatuksia, minuun ne eivät vaikuta mitenkään, mutta varmasti suojattomiin ja heikkoihin ihmisiin hyvinkin paljon. Surullista on nähdä, ettei jollakulla ole jouluaattonaakaan ollut muuta sisältöä päivässä, ei mitään iloa, rauhaa eikä onnea vaan valon ja rakkauden juhlakin kuluu toivoessa pahaa muille. Voisit vaikka aloittaa vapaaehtoistyön jos ei sinulla ole ketään. Tuot vapaaehtoistyön iloa monelle, vaikka SPR:n ystäväpalvelussa tai seurakunnissa, jossa vanhuksille kaivataan paljon ystäviä ja lapsiperheille ja nuorille tukihenkilöitä. Hyvää Uutta Vuotta ja valoisampaa mieltä!


      • picea amabilis
        Vahvoilla kirjoitti:

        "Heikoilla olet, jos Karman laki toimii"

        Rukoilen puolestasi, että saisit mieleesi muitakin kuin synkkiä ja pahaa toivovia ajatuksia, minuun ne eivät vaikuta mitenkään, mutta varmasti suojattomiin ja heikkoihin ihmisiin hyvinkin paljon. Surullista on nähdä, ettei jollakulla ole jouluaattonaakaan ollut muuta sisältöä päivässä, ei mitään iloa, rauhaa eikä onnea vaan valon ja rakkauden juhlakin kuluu toivoessa pahaa muille. Voisit vaikka aloittaa vapaaehtoistyön jos ei sinulla ole ketään. Tuot vapaaehtoistyön iloa monelle, vaikka SPR:n ystäväpalvelussa tai seurakunnissa, jossa vanhuksille kaivataan paljon ystäviä ja lapsiperheille ja nuorille tukihenkilöitä. Hyvää Uutta Vuotta ja valoisampaa mieltä!

        Ihanaa raitista ja siunauksellista vuotta myös sinulle.


    • Äitykki

      Kivempi oli viime vuonna,kun vielä kirjoitit tänne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1950
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      137
      1350
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1029
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      982
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      947
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      113
      917
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      761
    Aihe