En ymmärrä soittolistan ideaa

Ei vajaaälyinen

Onko tarkoitus siis varmistaa, ettei kukaan kuuntele liikaa kanavaa.

"Huonot" kappaleet ärsyttävät ja "hyvät" kuluvat pilalle. Pakko sulkea kanava.

Vielä vähemmän ymmärrän lyhyin välein mainoksia. Tekotavasta päätellen ne on tehty vajaaälyisille. Vai ovatkohan tekijät vajaaälyisiä?

Radio Suomi oli ennen hyvä mainokseton, mutta nyt soittolistat estävät senkin kuuntelun.

14

532

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tästä soittolista-asiasta olisi mielenkiintoista joskus kuulla aivan virallinen näkemys joltakin viestintäalaa opiskelleelta.

      Maallikon järkeily on se, että musiikkiasema yrittää luoda soittolistan, joka miellyttää suurinta osaa kansasta, jotta yhdellä kertaa olisi aina mahdollisimman iso porukka kuuntelemassa musiikin väliin siroteltuja mainoksia.

      Nuorisoasemilla soittolistaa kaventaa se, että "in"-artistien joukko on aina hyvin suppea. Nämä artistit kuitenkin silloin tällöin tekevät uusia levyjä, mikä saa soittolistoissa vuosittain verkkaista uudistusta.

      Vanhempaa musiikkia soittavilla asemilla soittolistojen jäykkyys on vaikeammin ymmärrettävissä. Monilla listoille päässeillä artisteilla on takanaan vuosikymmeniä pitkä ura ja hirmuinen määrä menestyksekkäitä levytyksiä. Silti levyjä ei uskalleta vaihtaa. Teoriani on se, että joku gallupmoguli on tyypittänyt suomalaiset ja tullut siihen tulokseen, että vaihtelua kaipaavat ns. luovat persoonat ovat kansassamme vähemmistönä ja enemmistö kaipaa tuttua ja turvallista.

      • ei ole, vaan fakta

        "Teoriani on se, että joku gallupmoguli on tyypittänyt suomalaiset ja tullut siihen tulokseen, että vaihtelua kaipaavat ns. luovat persoonat ovat kansassamme vähemmistönä ja enemmistö kaipaa tuttua ja turvallista. "

        ei siinä kyse tyypittämisestä oo, vaan tämä on tutkittu fakta. ei junttilan perähikiällä ymmärretä muuta. miksi muuten shitnova ja muut paskakanavat olis näin suosittuja?


      • hoopeeaa
        ei ole, vaan fakta kirjoitti:

        "Teoriani on se, että joku gallupmoguli on tyypittänyt suomalaiset ja tullut siihen tulokseen, että vaihtelua kaipaavat ns. luovat persoonat ovat kansassamme vähemmistönä ja enemmistö kaipaa tuttua ja turvallista. "

        ei siinä kyse tyypittämisestä oo, vaan tämä on tutkittu fakta. ei junttilan perähikiällä ymmärretä muuta. miksi muuten shitnova ja muut paskakanavat olis näin suosittuja?

        vaihtoehto on aapee fm


      • tsss
        hoopeeaa kirjoitti:

        vaihtoehto on aapee fm

        tai paska.


    • Soitto lista

      Silloin kun Radiomafiaan tuli soittolistat 90-luvun loppupuolella sitä perusteltiin sillä, että toimittajalle jää enemmän aikaa keskittyä ohjelman sisältöön kun ei tarvitse miettiä musiikkivalintoja. Nykyään ei sitä ongelma ainakaan ole kun ohjelmissa ei ole mitään sisältöä eli musiikkivalintojen miettimiseen olisi aikaa.

    • tyhmä kansalainen

      Me radionkuuntelijat olemme niin tyhmiä, että radioiden musiikkipäälliköiden pitää päättää meidän puolestamme mitä me haluamme kuunnella.

      • mietin elämää

        jaahas, tätäkin viestiketjua on sensuroitu (viestejä poistettu), en ymmärrä miksi, viestit oli asiallisia. Suomi24 moderaattoreiden sielunelämää on joskus vaikea ymmärtää.


    • soitto lista
      • vm. 1962

        Hyvä, että lopulta saatiin mustaa valkoiselle asiasta, josta varsin monet olivat hajulla jo etukäteen. Nyt voisi ottaa tuon tutkimuksen kouraansa ja lähteä heiluttamaan sitä kanavapomojen nenän alle.

        Soittolistasysteemin myötä radiokanavalta katoavat positiiviset yllätykset, kun kuulee jonkin uuden musiikkikappaleen. Muuan mies kertoi, että kun kuuli Marvin Gayen "What´s going on"-biisin ensimmäisen kerran autoradiostaan, pysähtyi välittömästi levikkeelle kuuntelemaan biisin loppuun kaikessa rauhassa. Niinpä sitä itsekin juoksi tukka putkella nauhoittamaan biisejä joskus 70-luvulla, kun tiesi, että sitä ei soitettu radiossa koskaan enää toista kertaa.


      • dsas
        vm. 1962 kirjoitti:

        Hyvä, että lopulta saatiin mustaa valkoiselle asiasta, josta varsin monet olivat hajulla jo etukäteen. Nyt voisi ottaa tuon tutkimuksen kouraansa ja lähteä heiluttamaan sitä kanavapomojen nenän alle.

        Soittolistasysteemin myötä radiokanavalta katoavat positiiviset yllätykset, kun kuulee jonkin uuden musiikkikappaleen. Muuan mies kertoi, että kun kuuli Marvin Gayen "What´s going on"-biisin ensimmäisen kerran autoradiostaan, pysähtyi välittömästi levikkeelle kuuntelemaan biisin loppuun kaikessa rauhassa. Niinpä sitä itsekin juoksi tukka putkella nauhoittamaan biisejä joskus 70-luvulla, kun tiesi, että sitä ei soitettu radiossa koskaan enää toista kertaa.

        "Hyvä, että lopulta saatiin mustaa valkoiselle asiasta, josta varsin monet olivat hajulla jo etukäteen. Nyt voisi ottaa tuon tutkimuksen kouraansa ja lähteä heiluttamaan sitä kanavapomojen nenän alle."

        mitä se hyödyttää?

        heiluttakaa ennemmin sinne ministeriön suuntaan, joka päätökset tekee.


      • laskutaitoinen
        dsas kirjoitti:

        "Hyvä, että lopulta saatiin mustaa valkoiselle asiasta, josta varsin monet olivat hajulla jo etukäteen. Nyt voisi ottaa tuon tutkimuksen kouraansa ja lähteä heiluttamaan sitä kanavapomojen nenän alle."

        mitä se hyödyttää?

        heiluttakaa ennemmin sinne ministeriön suuntaan, joka päätökset tekee.

        "Tutkimusmateriaali on tosin kuuden vuoden takaa.
        YleX:llä tuntemattomat artistit saivat huomattavasti enemmän sijaa kuin NRJ:llä, KissFM:llä, YleQ:lla tai Radio Novalla".
        - Eikö nyt mistään löytynyt tuorempaa tilastointia kuin entisen muutenkin pitkään Ylessä työskennelleen toimittajan kokoamana, ja näinkö se oma toiminta on saatava edelleen näyttämään ylivertaiselta vuoden 2004 laskelmiin vedoten, kun viidestä mainitusta kanavasta kaksi on jo aikaa sitten kuopattu ja muita toimijoita tässä välissä aloittanut? No, eihän YLEssä tarvitse tällaisista välittää tai millään lailla yrittää puolueettomasti perehtyä asiaan.


      • ajantasallako ollaan
        laskutaitoinen kirjoitti:

        "Tutkimusmateriaali on tosin kuuden vuoden takaa.
        YleX:llä tuntemattomat artistit saivat huomattavasti enemmän sijaa kuin NRJ:llä, KissFM:llä, YleQ:lla tai Radio Novalla".
        - Eikö nyt mistään löytynyt tuorempaa tilastointia kuin entisen muutenkin pitkään Ylessä työskennelleen toimittajan kokoamana, ja näinkö se oma toiminta on saatava edelleen näyttämään ylivertaiselta vuoden 2004 laskelmiin vedoten, kun viidestä mainitusta kanavasta kaksi on jo aikaa sitten kuopattu ja muita toimijoita tässä välissä aloittanut? No, eihän YLEssä tarvitse tällaisista välittää tai millään lailla yrittää puolueettomasti perehtyä asiaan.

        Eikö olekkin hienoa että joku on osannut kaivaa noin tuoreen tutkimuksen?


      • ne me quitte pas
        ajantasallako ollaan kirjoitti:

        Eikö olekkin hienoa että joku on osannut kaivaa noin tuoreen tutkimuksen?

        että Ylekin on lähtenyt tähän tunnelmantappamiseen mukaan = soittolistat. Ylen pitäisi olla kaikille jotakin.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1489
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      583
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe