PowerPoint tai Word (2007) ohjelmalla? Eli minulla on teksti jonka haluan kääntää peilikuvaksi, jonka sitten tulostan silitysarkille ja siitä silitän kankaaseen (jotta teksti tulee oikein päin). Näitä ohjeita on "miljoona" netissä, yhdenkän ohjeen mukaan en ole osannut toimia :( Osaisiko joku vääntää rautalangasta, kohta kohdalta miten toimin. Tulostimesta en ole löytänyt kohtaa josta voisi valita peilikuva tulostuksen (HP deskjet 895Cxi) On tämä kamalaa kun on tyhmä eikä ymmärrä ;)
PEILIKUVA
20
7096
Vastaukset
- leertaste
Microsoft tarjoaa ohjeita ilmaiseksi tähänkin ongelmaan.
http://office.microsoft.com/fi-fi/word-help/objektin-peilikuvan-luominen-HP005192834.aspx- täysavuton
...hyvä ohje, viellä kun toimisi olisi hyvä.....ehkä se on tarkoitettu toimivaksi vain word tai powerpoint 2003, ja minulla 2007.....näillä ohjeilla en saanut toimimaan :(
- vesipullo
täysavuton kirjoitti:
...hyvä ohje, viellä kun toimisi olisi hyvä.....ehkä se on tarkoitettu toimivaksi vain word tai powerpoint 2003, ja minulla 2007.....näillä ohjeilla en saanut toimimaan :(
no katso vastaava ohje word 2007:lle duh!!
- lore22
täysavuton kirjoitti:
joku olisi löytänyt tämän ohjeen
http://office.microsoft.com/fi-fi/word-help/kuvan-muodon-tai-objektin-kiertaminen-tai-kaantaminen-HA010202047.aspx - vaikeaa, vaikeaa!
lore22 kirjoitti:
joku olisi löytänyt tämän ohjeen
http://office.microsoft.com/fi-fi/word-help/kuvan-muodon-tai-objektin-kiertaminen-tai-kaantaminen-HA010202047.aspxEttä ei se tekstin kääntäminen peilikuvaksi onnistu muuta kuin wordartin kautta! Ja wordartia voi sitten piirtotyökaluilla tai napsauttelemalla aukeavista valikoista kääntää - eli tee se teksti wordartilla, wordartin tekstiä voi muokata, voi oikaista kaaren, voi kaareuttaa, voi vaihtaa väriä, voi vaihtaa fonttia - ja kun on mieleisesi niin sitten vaan Käännä vaakasuunnassa.
Kyllä on vaikeaa!
Voi tietysti olla, että joku kirjoitin pystyy tekemään peilikuvan omien komentojensa kautta, mutta word tai powerpoint - siellä se tulee wordartia käyttämällä.
KYLLÄ ON VAIKEAA!!!
Joo, tämä ohje löytyi, no, löysikö nyt kaikki ohjeen, löytyikö ohje - mikä on objekti! - lep3
vaikeaa, vaikeaa! kirjoitti:
Että ei se tekstin kääntäminen peilikuvaksi onnistu muuta kuin wordartin kautta! Ja wordartia voi sitten piirtotyökaluilla tai napsauttelemalla aukeavista valikoista kääntää - eli tee se teksti wordartilla, wordartin tekstiä voi muokata, voi oikaista kaaren, voi kaareuttaa, voi vaihtaa väriä, voi vaihtaa fonttia - ja kun on mieleisesi niin sitten vaan Käännä vaakasuunnassa.
Kyllä on vaikeaa!
Voi tietysti olla, että joku kirjoitin pystyy tekemään peilikuvan omien komentojensa kautta, mutta word tai powerpoint - siellä se tulee wordartia käyttämällä.
KYLLÄ ON VAIKEAA!!!
Joo, tämä ohje löytyi, no, löysikö nyt kaikki ohjeen, löytyikö ohje - mikä on objekti!TOttakai se täytyy ensin muuttaa kuvaksi. Niihän ohjeessakin sanotaan.
- Dr. Sykerö
Ota kuvankaappaus printscrn-näppäimellä -> liitä komennolla liität johonkin kuvankäsittelyohjelmaan (paint-sopii ihan oivallisesti) -> käytä 'kuva'-valikosta (paint-sovelluksessa) käännä tai kierrä toimintoa....ja poista myös kuvankaappauksessa tuleva ylimääräinen sälä.
ps. saattaahan noissa mainitsemassasi ohjelmissakin olla vastaava toiminto, mutta tämä ohje näin yleispäteväksi toimintamalliksi. - ..........
Oletko asentanut tulostimen mukanatulleet ajurit ? Moni tulostin toimii Windowsin omilla ajureilla suoraan mutta toimintoja puuttuu, eli esim. juuri tuo peilikuvatulostus ja ne löytyvät tulostimen omasta mukanatulevasta ajurista (usein kannattaa kyllä ladata valmistajan sivuilta uusin versio, niissä on yleensä parannuksia).
Tuo deskjet ei ole itselleni tuttu malli joten en tiedä onko siinä tuota vaihtoehtoa mutta tuo mahdollisuus tuli mieleen koska olen aika monessa tulostimessa huomannut sen. Kaikista niistä mustesuihkuista joita olen käyttänyt tai asentanut on tuo peilikuva löytynyt omalla ajurilla, lasertulostimista muutama ei ole osannut sitä.- täysavuton
ajurit??? ei sano mitään, olen joskus asentanut muistakseeni johonkin laitteeseeni tulostimen mukana tulleella levykkeellä, mutta tähän läppäriin liitin tulostimen hakuluettelosta. Naps vain ja valittu :)
Ei taida onnistua.
Paint ohjelmaan saan tekstin peilikuvana, mutta jostakin syystä tulostin tulostaa sen epäselvästi, eli tekstin viiva on sellaista katkonaista. - aloitteleva
täysavuton kirjoitti:
ajurit??? ei sano mitään, olen joskus asentanut muistakseeni johonkin laitteeseeni tulostimen mukana tulleella levykkeellä, mutta tähän läppäriin liitin tulostimen hakuluettelosta. Naps vain ja valittu :)
Ei taida onnistua.
Paint ohjelmaan saan tekstin peilikuvana, mutta jostakin syystä tulostin tulostaa sen epäselvästi, eli tekstin viiva on sellaista katkonaista.alkaa se aivonystyrät raksuttamaan kun oikein yrittää ja käyttää päivän aikaa.
Eli hommahan on tosi yksinkertanen ......ja anteeksi vaan neuvojat, mutta asian voi tehdä Word:llä tosi näppärästi, ei tarvita kuin pari klikkausta......laitan tänne yhtä hölmöille kuin minä ja neuvojat ohjetta kunhan kerkiän, nyt on jo muuta ohjelmaa. Hyvää illan jatkoa kaikille. - ..............
täysavuton kirjoitti:
Ei taida onnistua.
Paint ohjelmaan saan tekstin peilikuvana, mutta jostakin syystä tulostin tulostaa sen epäselvästi, eli tekstin viiva on sellaista katkonaista.Eli käytät sitä Windowsin mukana toimitettua puutteellista ajuria, ei ihme jos ei löydy peilikuvatulostusta :) Asentamalla sen tulostimen oikean ajurin saat luultavasti paljon muitakin toimintoja ja lisäominaisuuksia käyttöön.
- nimimerkkierkkierkki
.............. kirjoitti:
Eli käytät sitä Windowsin mukana toimitettua puutteellista ajuria, ei ihme jos ei löydy peilikuvatulostusta :) Asentamalla sen tulostimen oikean ajurin saat luultavasti paljon muitakin toimintoja ja lisäominaisuuksia käyttöön.
hmm...seiska hakee lexmarkkiini whql-signeeratun lexmarkin ajurin, ei mitään mössöä, kaipa tuo hakee sen muihinkin merkkeihin, ellei ole joku halpispaskavalmistaja joka ei halua maksaa microsoftille että käyttäjä saa helposti masiinansa toimimaan
- JooTampere
se teksti kuvana Painttiin tai sitten kuvakaappauksena kun saat sen vain ruudulla näkymään, näin..
http://vid443.photobucket.com/albums/qq158/Laredon5/94x2.mp4 sitten tallennat sen ja tulostat sille silitysarkille ..
siinä painttissa voit varmaan vielä muokatakkin sitä kuvaa/tekstiä jos haluat - helposti..
vaikkapa Openofficella. Valitsee alhaalta fonttipajan gallerian, kirjoittaa tekstin, napsauttaa tekstia hiiren kakkosella valitsee käännä vaaktasossa.
- hillivilli
kiitos sinulle joka neuvoit oikealla ohjelmalla ja hyvin.. että minäkin ymmärsin tämän
- hehhehtrolli
hillivilli kirjoitti:
kiitos sinulle joka neuvoit oikealla ohjelmalla ja hyvin.. että minäkin ymmärsin tämän
Ai hän? Hän neuvoi asentamaan aikoineen jo nyt vanhentunutta ohjelmaa..
- wordart onnistuu
on wordart? Jos teet sillä tekstin (niin tekstiähän voi muokata wordartissa mieleisekseen, vaihtaa fonttia ja suoristaa, värit saa pois tai vaihdettua), sen jälkeen voit piirtotyökaluilla kääntää wordart-objektia - eli käännä vaakasuunnassa - pitäisi saada peilikuva!
Muuta en osaa neuvoa. Mutta tällä ainakin onnistuu. Ei kai ne sitä wordartia ole pois jättäneet?- se ainankin..
mun word 2007 löytyy..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?516640- 765955
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki1054978Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t273675- 2063236
- 413055
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/243004mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132879- 1561671
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3521629