Apua!!!

onneton 74

nyt oltaisiin lähdössä sit lontooseen.siellä on kumminkin äidinkieli englanti miten siellä pärjää tälläisellä peruskoulun englannilla?tai siis voi pärjätä,mutta en ole mikään huippu puhuja.ymmärrän kyllä melkein kaiken...auttakaa...

16

812

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lontoolainen 20v

      Voin tulla sulle oppaaksi ja tulkiksi, olisko riittävä apu, maksat vain kulut ja päivärahat

      • Carlos III

        Oletko mies/nainen, ja paljonko veloitat paivarahaa?


    • onneton 74

      saisiko kunnon vastauksen kysymykseen?

      • 4 krt UK:ssa

        Jos kerran ymmärrät avustavasti englantia, niin ei hätää. Ei siellä paljoa tarvi höpöttää jos ei halua. Muista kolme asiaa: 1) syntyperäiset britit puhuvat englantia eri tavalla kuin me, joten et kaikkea ymmärrä 2) siellä on paljon ulkolaisia töissä, heidän puhetta ymmärtää joko hyvin tai hyvin heikosti 3) Suomessa käy paljon turisteja jotka ei osaa suomea eikä englantia, kaikki (?) he ovat täältä pois päässeet. Joten älä huoli kielestä!


      • onneton 74
        4 krt UK:ssa kirjoitti:

        Jos kerran ymmärrät avustavasti englantia, niin ei hätää. Ei siellä paljoa tarvi höpöttää jos ei halua. Muista kolme asiaa: 1) syntyperäiset britit puhuvat englantia eri tavalla kuin me, joten et kaikkea ymmärrä 2) siellä on paljon ulkolaisia töissä, heidän puhetta ymmärtää joko hyvin tai hyvin heikosti 3) Suomessa käy paljon turisteja jotka ei osaa suomea eikä englantia, kaikki (?) he ovat täältä pois päässeet. Joten älä huoli kielestä!

        kiitos vastauksesta.nyt on paljon huojentuneempi olo...kiva että joku viitsii vastata kunnolla


      • Matkamies maan
        onneton 74 kirjoitti:

        kiitos vastauksesta.nyt on paljon huojentuneempi olo...kiva että joku viitsii vastata kunnolla

        Mitähän apua sait tuosta "no proplem" vastauksesta ?
        Älä matkusta yksin ulkohuussia kauemmaksi, sinä et pärjää peruskoulun opeilla


      • onneton 74
        Matkamies maan kirjoitti:

        Mitähän apua sait tuosta "no proplem" vastauksesta ?
        Älä matkusta yksin ulkohuussia kauemmaksi, sinä et pärjää peruskoulun opeilla

        mistä niin päättelit että en pärjää?oli no proplemin vastaus parempi kuin monien muiden...lisää vastauksia odottellaan...


      • Matkamies maan
        onneton 74 kirjoitti:

        mistä niin päättelit että en pärjää?oli no proplemin vastaus parempi kuin monien muiden...lisää vastauksia odottellaan...

        olen edelleen sitä mieltä, älä lähde kotitanteretta kauemmaksi


      • onneton 74
        Matkamies maan kirjoitti:

        olen edelleen sitä mieltä, älä lähde kotitanteretta kauemmaksi

        miksi en lähtisi??en ymmärrä ihmisiä mitkä täällä vain etsivät toisien virheitä...hanki elämä...monet ihmiset haluavat täällä apua ongelmiin ja etsivät kirjoitus seuraa,eikö se ole tämän tarkoitus?anna ihmisten kirjoitella täällä ja älä puutu muiden asioihin....


      • Matkamies maan
        onneton 74 kirjoitti:

        miksi en lähtisi??en ymmärrä ihmisiä mitkä täällä vain etsivät toisien virheitä...hanki elämä...monet ihmiset haluavat täällä apua ongelmiin ja etsivät kirjoitus seuraa,eikö se ole tämän tarkoitus?anna ihmisten kirjoitella täällä ja älä puutu muiden asioihin....

        Minulla on elämä, mutta minua ihmetyttää suuresti, sinun kyselyt ihan päivänselvistä asioista tällä palstalla.

        Jos tänne kirjoittaa, niin eihän voi kontroloida kuka sulle vastaa ja mitä, joten miksi sanot, " älä puutu muiden asioihin" koska tämä on avoin keskustelupalsta, mielipiteen voi ilmaista ja minä ilmaisin sinun kirjoituksesta oman mielipiteen "älä matkusta "

        nimimerkkisi kertoo jotain sinun olotilasta, "onneton 74"


    • Upi-Ummikko

      Minä sain aikoinaan sääli-abrobaatturin kirjoituksista. Sitten en opiskellut englantia lainkaan vuosikymmeneen, joten kielitaito oli todella huono. Lopulta kuitenkin sisuunnuin ja muutin Lontooseen. Alkuun pääsi yllättävän vähällä. Metrolipun myyjälle kun näytti kartasta, minne oli menossa, niin ei paljon tarvinnut puhua. Kaupassa pärjää mykkänäkin, kun erottaa juustopaketin makkarasta ja osaa lukea kassakoneesta numerot.

      Edellisen johdosta lomalla pärjää lähes ummikkonakin. Ja jos matka venähtää, kielitaito paranee todella nopeasti, jos vaan on motivaatiota.

      • Matkamies maan

        Rapatessa roiskuu ja matkatessa viisastuu


    • 1+1+1+1+1=5

      puhut suomea vaan, sillä pääsee jo pitkälle. elekieli siihen mukaan niin sillä pärjää. pleasea kannattaa käyttää esim. tilausta tehdessä, sen lisäät aina perään, kohteliaisuuden vuoksi. ja muista pysyä poissa jaloista isommissa ruuhkissa esim. metrossa (seiso AINA oikealla).

      eikä kannata huolia, jos joku muu osaa, kukaan suomalainen ei opi yhdellä eikä kahdellakaan reissulla lontoon aksenttia sujuvasti puhumaan. siihen menee vuosia. onnea matkaan!

      • Matkamies maan

        Tämäkään matka ei onnettomalta toteutunut, koska jatkuvasti kyselee päivän selviä asioita, jotka selviää, jos edes kerran käy vaikka opastetulla reissulla Lontoossa, en tiedä tehdäänkö sinne niitä opasmatkoja, toivottavasti.


    • pe2101

      Lopeta tämä hölmöilysi muiden kustannuksella. Saat täältä vastauksia vain fiksuille ihmisille.

    • Lopzzi

      Olen lähdössä espanjaan, ja paluumatkalla on välilasku lontoossa, joka on ajallisesti todella pitkä. 10 tuntia.
      Joten on aikaa lähteä kiertelemään paikkoja.
      Itselläni englannin taito on lähes nolla. Ymmärrän kyllä, mutta puhua en osaa. Paitsi perus jutut totta kai.

      Eikä ole ensimmäinen kerta, kun on pitkä välilasku lontooseen.
      Ja aina olen pärjännyt.
      Elekieli on tärkeä. Sillä todellakin pärjää ja pitkälle. Älä ota turhia paineita.
      Hyvin menee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      531
      5799
    2. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      102
      1976
    3. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      19
      1961
    4. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      108
      1767
    5. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      62
      1578
    6. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      28
      1577
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1335
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      59
      1194
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      66
      1035
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      1005
    Aihe