Onko kellään tietoa kuinka monta kummia ev.lut. kirkossa täytyy olla? Itse olen kuullut että kaksi mutta riittääkö jos on esim. aviopari kummeiksi valittu lasketaanko heidät yhdeksi vai kahdeksi kummiksi? Itsellä kun ei ole muita kummivaihtoehtojakuin sisko ja hänen miehensä..
Kummi ongelma
6
1202
Vastaukset
- tuoreessa muistissa
Kaksi eri ihmistä on kaksi, eli sisaresi ja hänen miehensä on kaksi henkilöä. Meillä on esikoisen kummeina aviopari, kuopuksen kummeina kaksi "yksinäistä" ihmistä.
- mimi83
Tämä auttoi paljon!
- utelias ulla
jo asiallisen vastauksen. Mutta uteliaisuutani kysyn, mistä edes ajattelit että esim. aviopari yhdessä olisi yksi kummi? Hauska ajatus, joka ei ole tullut edes mieleen.
- yksi kummi vaan
"ja he kaksi muuttuvat yhdeksi lihaksi! ;)
- materia puolella:):)
yksi kummi vaan kirjoitti:
"ja he kaksi muuttuvat yhdeksi lihaksi! ;)
ajatellessa,mutta käytännössähän se on avo/aviopari = yksi :):) jos ajatellaan ihan materia puolelta yleensä yksi lahja per pariskunta,hoitoavussa yleensä yhdessä ottavat hoitoon yms...mutta noillahan ei nyt yleensä pitäisi olla merkitystä mutta joskus kun olen miettinyt joululahjoja omille lapsille ettei joku saa ihan hirveästi kun on sinkku kummit ja yksi jää vähemmälle kun on pariskunta kummit,itse yritän sitten tasata määrää omilla ostamissillani :)
- kirotusvihre :)
materia puolella:):) kirjoitti:
ajatellessa,mutta käytännössähän se on avo/aviopari = yksi :):) jos ajatellaan ihan materia puolelta yleensä yksi lahja per pariskunta,hoitoavussa yleensä yhdessä ottavat hoitoon yms...mutta noillahan ei nyt yleensä pitäisi olla merkitystä mutta joskus kun olen miettinyt joululahjoja omille lapsille ettei joku saa ihan hirveästi kun on sinkku kummit ja yksi jää vähemmälle kun on pariskunta kummit,itse yritän sitten tasata määrää omilla ostamissillani :)
lasit päähän...munulla ei niitä äsken ollut :):) siis minulla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4674034Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181692- 1161526
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891474Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991408Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n601375- 521316
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi981229- 441079
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa341078