AUTTAKAA..

surkea.

Olen 20v korkeakouluopiskelija, ja minua ahdistaa se, että jännitän ihan kaikkea ryhmässä puhumista ja varsinkin tunnilla suuni avaamista. Esiintymiset ovat pahinta mahdollista painajaista minulle! Kävin aiheesta jonkin aikaa terapiassa mutta koin sen niin huuhaaksi että lopetin sen. Olen koittanut puhua lähimmilleni aiheesta jos se auttaisi, mutta ei.

Minulla on kyllä lääkitys esiintymistilanteita varten, mutta se tekee oloni todella tokkuraiseksi.. En kykene hyväksymään itseäni tällaisena, teen typerällä pelollani vain haittaa itselleni enkä ole se ihminen joka tahtoisin olla.

Voiko tämän tasoinen jännitys/pelko lieventyä ajan kanssa ns. siedätyshoidolla (jota opintoni tulevat kauhukseni minulle antamaan esitysten ja ryhmätöiden muodossa)?

Hassuinta tässä on se, että olen opiskelemassa alaa, jossa ollaan koko ajan tekemisissä ihmisten kanssa. Tämä siksi, että pelostani huolimatta kaipaan paljon ihmisten seuraa enkä voisi kuvitella työskenteleväni omissa oloissani.. Onkohan alavalintanikin kuitenkin ihan väärä kun olen tällainen? Vinkkejä, kommentteja??

4

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helvetin hyvä sinusta vielä tulee.
      Uskot vaan, että olet kehityskykyinen ja että pystyt löytämään rohkeutta kohdatakses pelkoja. Toiseksi suosittelen lukemaan hiukan psykologiaa aiheista alitajunta ja suggestiot.