Pieleen mennyt kosinta...

vieras___

Olemme puhuneet jo kaksi vuotta kihloihin menemisestä, ja säästäneet rahaa sormuksiin. Viime kuukausina vielä enemmän tullut puheeksi, että "milloinkahan ne sormukset saataisiin" jne jne... Kumpikin odottanut yhtä innokkaasti kihlautumista. Minä tietenkin naisena olen odottanut kosintailtaa/tilannetta romanttiseksi kahden keskiseksi hetkeksi. Puhunutkin olen millaisen kosinnan haluaisin ja millaisen en.
Tänään sitten mies oli hakenut lapset hoidosta töiden jälkeen ja tulee kotiin, juuri kun minä olen lähdössä iltaluennolle, ja tölmäsee korupaketin käteen, että " en malta oottaa, koita onko sopiva". Ja that's it... Lapset siinä ympärillä villiää ja haluavat koittaa sormusta. Ite siinä suunnilleen takki päällä jo lähösä luennolle, ja siinä se sitte oli.... Mahtava elämän suuri hetki. Sormus sormeen ja sitte olin jo autosa ajamasa läsnäolopakko-luennolle... Että semmonen kosinta... Tuntuu erittäin pahalta nyt :(

Olisin luullut, että mies olisi sen verran vaivaa nähnyt, että oottanut vaikka iltaan kaksin oloamme. Tai vielä parempaa, koittanut järjestää vaikka yhden vlopun illan lapsenvahdin paikalle. Tilannut ravintolasta pöydän tai elokuvateatteriin liput tai ihan mitä tahansa erityistä MUUTA kuin tavallinen kiireinen arkihetki... Varsinkin kun tästä on puhuttu. Ilmaisin pahan mieleni, ja mies ymmärtää moukkamaisuutensa. Siltiki hetki on pilalla, mieli on pahoittunut ja itkettää... Mitäs nyt? Ei tunnu yhtään juhlalliselta, tai arvokkaalta hetkeltä. :((((((

203

16512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen 30

      Minusta tuo miehesi innostuneisuus on todella hellyyttävä. Hän haluaa jakaa loppuelämänsä (myös arjen!) kanssasi, ja on siitä niin innoissaan, ettei edes malta odottaa. Arjestahan elämässä on silti kyse, jos arki sujuu, kaikki on hyvin.

      Ymmärrän, että olit kuvitellut kosinnan tapahtuvan "kuten elokuvissa" (ilmeisesti ei kuitenkaan kuten Frendeissä, jossa Monica kosi Chandleria...), ja petyit kun et saanut prinsessatarinaa. Sait kuitenkin jotain aivan muuta: ihanan miehen, joka rakastaa sinua ja haluaa jakaa elämänsä kanssasi. Voittehan te silti lähteä ravintolaan tai elokuviin, juhlistamaan kosintaa ja tulevaa avioliittoa, ja viettää viikonloppu ilman lapsia.

      Ehkä suurin syy pettymykseesi oli se, että sinä olit tietoinen tulevasta kosinnasta, ja olit ehtinyt tehdä suunnitelmia sen varalle. Kuten sanoit, olet kuvitellut tilanteen romanttiseksi kahden keskeiseksi hetkeksi, miehesi taas on tehnyt muita suunnitelmia. Sinulle kosinta, yksi hetki vain, on tärkeintä, miehesi taas näkee ehkä sen koko kuvan, ja sen tosiasian, mitä kosintaan liittyy. Sama koskee hääjuhlia, häät ovat vain yksi etappi elämässä, hääjuhlaa tärkeämpi tapahtuma on se loppuelämä, se, mikä tulee aamenen jälkeen.

      Itsekin koin arkisen kosinnan, illalla sohvalla telkkaria katsellessa. Tuo oli kuitenkin elämäni onnellisin hetki, ja se tuli täysin puun takaa usean vuoden yhdessäolon jälkeen. Emme olleet puhuneet naimisiinmenosta, joten mieheni pääsi yllättämään minut täysin. Tästä on nyt muutama kuukausi aikaa, joten pian pitäisi alkaa suunnittelemaan hääjuhlia, ja sitä loppuelämää...

      • jonnaus

        komppaan tätä kommentoijaa. Toinen oli niin innoissaan...


      • mies ruotsista

        No olihan se kuietskin hyvä kun mies osti sormukset,olehan iloinen siitä.
        Kuule monelle on sattunu siten että tuleva vaimo on joutunut ne sormukset ostaa.
        Mutta minä luulen että hyvän miehen siitä saat !! Onnea vaan Paljon kihlauksesta T:: Hanski


      • romutiikkaa:)
        mies ruotsista kirjoitti:

        No olihan se kuietskin hyvä kun mies osti sormukset,olehan iloinen siitä.
        Kuule monelle on sattunu siten että tuleva vaimo on joutunut ne sormukset ostaa.
        Mutta minä luulen että hyvän miehen siitä saat !! Onnea vaan Paljon kihlauksesta T:: Hanski

        menisi taaisin kotiinsa ja kasvamaan, kovin on henkisesti murrosikäinen vaikka on murjaissut kaksi lasta. eikö hänellä jo ole perhe, mies ja kaksi lasta voe vittu pitäisikö vielä ryömiä nuolemassa hänen saappaitaan. se mies olisi ansainnut paljon parempaa. se oli hänen tyylinsä, ei nyt parhaasta päästä mutta kuitenkin. mies oli huolissaan sopiiko sormus vai pitääkö pienentää/isontaa/palauttaa, siksi hän ei malttanut odottaa.


      • romutiikkaa:)
        romutiikkaa:) kirjoitti:

        menisi taaisin kotiinsa ja kasvamaan, kovin on henkisesti murrosikäinen vaikka on murjaissut kaksi lasta. eikö hänellä jo ole perhe, mies ja kaksi lasta voe vittu pitäisikö vielä ryömiä nuolemassa hänen saappaitaan. se mies olisi ansainnut paljon parempaa. se oli hänen tyylinsä, ei nyt parhaasta päästä mutta kuitenkin. mies oli huolissaan sopiiko sormus vai pitääkö pienentää/isontaa/palauttaa, siksi hän ei malttanut odottaa.

        että ukos on paniikissa kun sä oot painostanut monta vuotta.
        sut pitäis viedä raastupaan henkisestä väkivallasta.


      • vierailija321

        Jos sinulle oli niin tärkeää saada tietynlainen kosinta tietyissä puitteissa - vaikka olittekin jo sopineet että olette menossa kihloihin - niin mikset järjestänyt sitä itse?

        Juhlistakaa kihlaustanne menemällä kaksin sinne ravintolaan ja viettäkää ihana romanttinen ilta.


      • äijjäh
        romutiikkaa:) kirjoitti:

        että ukos on paniikissa kun sä oot painostanut monta vuotta.
        sut pitäis viedä raastupaan henkisestä väkivallasta.

        on se kumma jossei kelpaa. itse olen vielä seurusteluasteella ja olen päättänyt etten akkaani kosi, jos on pakko naimisiin mennä niin se on joku arkipäivä äkkiä ringit sormeen ja töihin. koko homma täysin ylimainostettua!

        kannattaa ottaa ero ja koittaa toista äijää, josko se nuolisi varpaitasi elokuvan ja romanttisen illalisen jälkeen hotellisviitissä samalla kosien sinua kauneilla sanoilla...


      • putkiaivot jyrää

        Jotainhan sitä taytyy sanoa...
        Ei kuulu oikein miehen sanavalikoimaan tuollainen "ei malta odottaa".
        Tilanne ei tunnu lainkaan uskottavalta. Ajatteli vaan, että pääsee helpolla kun lykkää korut kiireellä kouraan. Ei tarvitse niin hempeillä.


      • et niin
        mies ruotsista kirjoitti:

        No olihan se kuietskin hyvä kun mies osti sormukset,olehan iloinen siitä.
        Kuule monelle on sattunu siten että tuleva vaimo on joutunut ne sormukset ostaa.
        Mutta minä luulen että hyvän miehen siitä saat !! Onnea vaan Paljon kihlauksesta T:: Hanski

        Niin kuin meilläkin


      • eleanoora**
        jonnaus kirjoitti:

        komppaan tätä kommentoijaa. Toinen oli niin innoissaan...

        Minä komppaan myös.. ja olihan tuossa yllätysmomentti, eikä mitenkään etukäteen valmisteltu juttua niin kuin valmiiksi varattu ravintola yms. jutut, jolloin voi jo odottaa sitä kysymystä.

        Minun mies kosi minua kahdeksan vuotta sitten kesken saunomisen polvillaan kaakelilattialla kun olin pesemässä shampoota pois tukasta.. minä olin hikinen, silmät shampoota täynnä ja naama punaisena kuin rantapallolla ja toinen vakuuttaa rakastavansa minua valtavasti.. eipä olisi yllättävämpää paikkaa keksinyt, vaikka joitain vihjauksia asiasta oli jo aikaisemmin ollut ilmassa. Sanattomaksi se veti ja teki illasta ikimuistoisen.. ja voin sanoa, ettei vielä ole vastaan tullut ketään muuta, jota olisi samalla tavalla kosittu.

        Alussa ajattelin, että olisin halunnut jonkin muun romanttisemman paikan tapahtumalle, mutta ajan kanssa olen tullut siihen tulokseen, että parempaa kosintaa en olisi voinut saada..


      • IncredibleM

        Tuo osoittaa että mies ei välitä sinusta läheskään yhtä paljon kuin pitäisi onnellisessa avioliitossa rakastaa. Minun puolestani voisit jättää sen moukan mahdollisimman nopeasti.


      • X

        On helppo ymmartaa jos aloittajasta tuntuu pahalta, mutta pitaa huomioida etta Suomalaisen miehen luonteenlaatuun tuollainen sopii kuin nena paahan. http://mattiviikate.newsvine.com/


    • vaimotus

      Turha sitä enää on surra, tehty mikä tehty! Sitähän se elämä on, arkea. Älä nyt ainakaan niin tyhmä ole, että teet tuosta suhdetta katkeroittavan asian välillenne.

      • ...mapallon pinnalla

        ....Hmm,pitiko lapset tehdä vaiko koulun käydä ensin ennen naimisiin menoa?


    • Asiamiesmiesasia

      Et voi mollata miestä moukaksi, kun hän tulee malttamattomana, kuin pikkulapsi sormus mukanaan. Ehkä hänellä oli niin paljon painetta sormusasian takia, ettei ehtinyt muotoseikkoihin kiinnittää huomiota. Varmaankin ajatteli sinun olevan onnellinen, kun sormuksen saat. Mutta... voittehan te sopia, että teette asian uudelleen. Anna sormus vaikka lauantaiaamuna takaisin miehelle ja anna hänelle uusi tilaisuus vaikka illalla kosia. Mitäs, jos olet loukannut itse häntä niin pahasti, ettei hän enää edes haluaisi kosia sinua, eikä mennä kanssasi naimisiin? Hän teki tyylirikon sinun odotuksiasi kohtaan, mutta mitä sinä teit.... käyttäydyit todella huonosti alkamalla mollata siitä, ettei kaikki mennyt elokuvatyyliin.

      • Asiamiesmiesasia

        ...aika unohtumaton kokemus varmaan miehellesi, kun sai tällaisen kohtelun... eli ihan tasapuolisesti olette nyt kumpikin pahoittaneet toistenne mielen... mies häpeää lopun elämäänsä sitä, että hän ei "osannut kosia oikein"....


      • Lohikäärmeenexä
        Asiamiesmiesasia kirjoitti:

        ...aika unohtumaton kokemus varmaan miehellesi, kun sai tällaisen kohtelun... eli ihan tasapuolisesti olette nyt kumpikin pahoittaneet toistenne mielen... mies häpeää lopun elämäänsä sitä, että hän ei "osannut kosia oikein"....

        Ratkaisevaa on mitä se, mitä arjessa tapahtuu.. Sain itse yltiöromanttisen kosinnan joulukuusen alla lahjaröykkiön vieressä kaikken taiteen sääntöjen mukaan,, Nyt ovat tiemme eronneet.. mies petti vuosia ja teki lapsenkin rakastajattarelleen eikä tuota sormustaan ensimmäisen vuoden jälkeen lainkaan kantanut.. Sinun miehesi kosinnasta välittyy aitous.. lapset pyörii ympärillä..


      • wertyuytre

        Voisiko olla ällöttävämpää kuin aikuinen mies joka käyttäytyy kuin pikkulapsi...


      • virpi-
        wertyuytre kirjoitti:

        Voisiko olla ällöttävämpää kuin aikuinen mies joka käyttäytyy kuin pikkulapsi...

        Todellakin! Mies käyttäytyi kuin mikäkin keskenkasvuinen vain itseään ajatteleva kusipää.

        Mutta: anna sille anteeksi. Ottakoon kosinnan uusiksi.

        Toivottavasti oppii arvostamaan sinua hieman enemmän!


      • Atominen pirssi
        wertyuytre kirjoitti:

        Voisiko olla ällöttävämpää kuin aikuinen mies joka käyttäytyy kuin pikkulapsi...

        kakaramaisesti käyttäytyvä aikuinen nainen, joka suuttuu siitä ettei mies kosikaan juuri sillä tavalla kuin nainen oli ajatellut. Muistuu mieleen lapsuus ja naapurin flikka, joka suuttui kun me pojat emme leikkineetkään kotia juuri sillä tavalla, kun hän olisi halunnut.


      • pakolli_nen
        wertyuytre kirjoitti:

        Voisiko olla ällöttävämpää kuin aikuinen mies joka käyttäytyy kuin pikkulapsi...

        Juu kyllä voi,
        nainen joka käyttäytyy kuin pikkulapsi. Parin mukulan ja herttasarjan lukemisen jälkeen odotellaan sitä prinssiä kosimaan :-)
        Ei sitä tule, voit yrittää sitten yksinhuoltajana, kuinka flaksi käy.


      • ........
        Lohikäärmeenexä kirjoitti:

        Ratkaisevaa on mitä se, mitä arjessa tapahtuu.. Sain itse yltiöromanttisen kosinnan joulukuusen alla lahjaröykkiön vieressä kaikken taiteen sääntöjen mukaan,, Nyt ovat tiemme eronneet.. mies petti vuosia ja teki lapsenkin rakastajattarelleen eikä tuota sormustaan ensimmäisen vuoden jälkeen lainkaan kantanut.. Sinun miehesi kosinnasta välittyy aitous.. lapset pyörii ympärillä..

        mieltä edellisen kans :)....se oli sun miehen omalla tyylillä tehty kosinta,itse arvostaisin juuri sellaista kuin jotain elokuvista kopioitua tapaa tehdä asiat tietyllä tavalla....


      • tuntematon sot.....
        virpi- kirjoitti:

        Todellakin! Mies käyttäytyi kuin mikäkin keskenkasvuinen vain itseään ajatteleva kusipää.

        Mutta: anna sille anteeksi. Ottakoon kosinnan uusiksi.

        Toivottavasti oppii arvostamaan sinua hieman enemmän!

        Jos mies nyt ei toiminut kuten Ridge For..... niin toimi kuitenkin mielestäni ihan ok. ja käsittääkseni kantaa vastuun perheestään, jäihän nytkin kotiin hoitamaan lapsia jne..
        Usein noi "osavat" kosijat osaavat kosia ja kuherrella muitakin mimmejä ja usein ihan samaan aikaan.
        Joten ole onnellinen jos sinulla on rehellinen ja arjessa vastuunsa kantava mies joskin vähän vähemmän "kamari kelpoinen" kuin jokin "kukkakeppi" hienostelija.


      • eqFDEF
        virpi- kirjoitti:

        Todellakin! Mies käyttäytyi kuin mikäkin keskenkasvuinen vain itseään ajatteleva kusipää.

        Mutta: anna sille anteeksi. Ottakoon kosinnan uusiksi.

        Toivottavasti oppii arvostamaan sinua hieman enemmän!

        keskenkasvuinen, prinsessatautinen nirppanokkakusipää, joka ei osaa arvostaa mitä hänellä on. Todennäköisesti erittäin epäluotettava akka, joka lähtee jossakin vaiheessa "etsimään itseään", eli vierasta munaa. Sääliksi käy hyvää miestä tuollainen muija, kuten aloittaja.


    • -mielipide-

      Suuremman mokan olet tehnyt sinä, kun nyt olet soimannut toista, joka on malttamattoma päässyt antamaan sinulle sormuksen. Ja osoittanut innokkuudellaan todella haluavansa sinut. Mieti vähän omaa käytöstäsi..

      • haappo

        onhan se ihan selvä,että moukkamainen kosinta. Muista mielipiteistä ei kannata edes piitata. Mies kerran tiesi millaisen kosinnan haluat,niin sellainen olisi sitten pitänyt kohteliaasti järjestää.


      • Nainen 30
        haappo kirjoitti:

        onhan se ihan selvä,että moukkamainen kosinta. Muista mielipiteistä ei kannata edes piitata. Mies kerran tiesi millaisen kosinnan haluat,niin sellainen olisi sitten pitänyt kohteliaasti järjestää.

        Eikös suhteessa tarvita myös kompromisseja ja omaa halua? Onko kaikken tapahduttava toisen mielipiteiden mukaan? Entäs jos mies halusi arkisen kosinnan, elämän näköisen tapahtuman ja jospa hänelle se loppuelämä on tärkein - ei yhden päivän juhlat.

        Eikös mies saa tehdä kuten haluaa, ja kosia omalla tavallaan? Tuo oli hänen tapansa, eikös naisen pitäisi kohteliaasti mukautua siihen? Entäs jos mies haluaisi anaaliesksiä, olisiko naisen sitten vain kohteliaasti järjestettävä asia, omista haluistaan viis? Suhteessa on kaksi osapuolta, ja minusta molemmilla on yhtäläinen oikeus tuoda mielipiteensä esiin.

        Itse en tosin edes ymmärrä tuollaisia "kosintoja", jossa sormukset haetaan yhdessä ja sitten suunnitellaan hienoa juhlaa. Vaikka olimme olleet useita vuosia yhdessä, kosinta tuli minulle täytenä yllätyksenä, oli mies käynyt ostamassa sormuksenkin minulle valmiiksi. Eli minusta kosinnassa/kihloihin menossa tärkein ei ole juhla: ravintola tai elokuva, vaan rakkaudenosoitus ja yllätys - sain ne molemmat!!!


    • Mitäs valitat.

      Oisit vaa sanonu että ny ei kerkee, ja sitte illalla juhlinu paremmalla ajalla.
      Tai sitte oisit unohtanu vanhoolliset tavat, ja suunnitellu sen illan sellaseks ku ite haluut, ja oisit kosinu sitä ukkoas.

    • siinä enää tarvitaan, jos on bunkattu yhdessä vuosikausia ja tehty mukulatkin valmiiksi? Ajatuskin on naurettava.

    • tavallista tylsää??

      ole mennyt. Oltiin vasta 6kk tunnettu, oli juhannus. Mies siinä sitten illalla ennen nukkumista menoa sänkyllä kysäsi, että mitäs jos mentäisiin kihloihin?
      Siinä yö nukuttiin ja seuraavaksi haettiin lopettavalta kultasepältä alekorista kihlasormukset.

      Naimisiin mentiin melkein samalla lailla. satoi lunta ja käveltiin kaupungilla. Siinä sitten katseltiin kirkkoa lumisateessa ja sanoin, että tuolla olisi mukava mennä naimisiin. siitä mies sitten, että mennäänpäs käymään sisällä ja kysäsemässä vapaita-aikoija =)

      Kyllä niitä hemmottelupäiviä on sitten sen jälkeen ollut, kun vaan lapset saa hoitoon.

    • ei yksi hetki

      Kuule kun sillai se joskus menee. Hän on ollu niin onnellinen hetkestä eikä malttanut odottaa... me mentiin kihloihin parkkipaikalla heti sormusten oston jälkeen. Liike oli jo sulkemassa kun höngättiin hakemaan sormukset. Sitten vaan tahdon joo ja anoppilaan. Älä anna tollasen ressata tai saat ressata koko lopun elämääs. Upeita iltoja ja tilanteita tulee vielä!

      • aikuisviihde6778

        Äijä oli kyllästynyt sun ruikuttamiseen sormuksista , joten tossa on ettei tarvii kitistä . Jos ei kelpaa
        niin jätä , älä uneksi prinsessana olemista .


    • peppisk

      Sellasta se elämä vaan on, että joillakin on varata vaatia kaikkea.
      Itse olisin tyytyväinen, jos olisi mukava kumppani ja lapsia. Se että meneekö jokin muotoseikka oikein ei kauheesti nappaa.

    • ....

      että romanttisia ja ei-itseään ajattelevia miehiä saattaa olla ehkä jollain "toisella planeetalla". Eli tällaista tää elämä on. :/

    • mari_

      En tiedä paljon karmeampaa kuin naiset, jotka vouhottavat "satuhäitään" vuoden päivät. Ja naiset joiden elämän kohokohta on hääpäivä ovat mielestäni typeriä nautoja.

      Silti: tajuan pettymyksesi ja miehesi käytös oli moukkamaista. Tuo on just tuota miehille niin ikävän tyypillistä kyvyttömyyttä ottaa toisen huomioon. Paha sanoa näin, mutta totta se on.

      Miehet! Jokaisessa naisessa asuu pieni romantikko, joka haluaa että hänet huomataan NAISENA. Ei pelkkänä lastenhoitajana, lastentekokoneena, siivouskoneena, ruoka-automaattina... Siis romantikko asuu myös niissä naisissa, jotka esim. inhoavat hörhelöhäitä yms. Tässä ei ole mitään ristiriitaa: romantiikka ei ole sellainen asia jota haluaa paljon tai ei halua ollenkaan. Väliin sopii monenlaista astetta romantiikkaa ja toisen tunteiden huomioimista.

      Voisiko sen kosinnan ottaa uusiksi?

      • häitään suunnitellut

        itse olen siitä harvinainen nainen etten halua mitään rinsressahäitä.. haluan nopean vihkimisen maistraatissa ja sillä sipuli.. mukaan sinne tulee muutama lähimmäinen ja sitten pippaloidaan yhdessä jossain.. en halua muodollisia pippaloita.. haluan vain kerätä rakkaimmat ihmiset ympärilleni ja nauttia heidän seurastaan sinä yhtenä päivänä..


      • huomaamatonta
        häitään suunnitellut kirjoitti:

        itse olen siitä harvinainen nainen etten halua mitään rinsressahäitä.. haluan nopean vihkimisen maistraatissa ja sillä sipuli.. mukaan sinne tulee muutama lähimmäinen ja sitten pippaloidaan yhdessä jossain.. en halua muodollisia pippaloita.. haluan vain kerätä rakkaimmat ihmiset ympärilleni ja nauttia heidän seurastaan sinä yhtenä päivänä..

        Noin mekin tehtiin, oli vain todistajat, tosin srk.n kappelissa. Kahvit juotiin meillä. Samalla nuukalla kaavalla ollaan elämää eletty ja tyytyväisinä. Puutetta ei ole ollut. Ei mistään. Emme vaan pidä esillä olosta tai törsäävästä elämäntyylistä. Voin silti nauttia toisten erilaisesta tyylistä.


    • Äläkä murehdi.

      Sun miehesi teki sen kaikkein tärkeimmän, eli kosi. Meilläkin oli tyyliin "noh männääks myö ny sit kihloihi" ja vastauksena tuli ihassama :-D Se yhteiselo on tärkeintä ja sormus oli juuri sellainen mistä kummatkin tykättiin. Mutta ei mitään yltiö romantiikkaa, ei hehkutusta, ei kavereille kertomista, kukin huomasi ajallaan. Ja on jotkut huomanneet vasta vuosienkin jälkeen, ai te ootte menneet kihloihin. Arki on sujunut hyvin, eikä valittamista. Nauti oikeesti nyt vaan kihlauksesta ja yhteisestä elämästä äläkä vaivaa päätäsi jollain turhalla vaaleanpunaisella prinsessa kosinnalla. Häät voivat olla sit se juttu.

      • ...uhrata henkensä

        Hetken ihastuminen ja sittenkö jo häät sekä lapsia, olen tuntenut mieheni jo 11 vuotta seuraavaan jouluun mennessä, emme ole ehtineet edes tututustua! Työ, entiset velat ja "paljonko kello"...seuraava yhteinen lomamme? Voiko kukaan osoittaa suurempaa rakkautta, kuin...


    • Herra 47

      Toiset on romanttisia toiset ei, toisilla on tilanne tajua toisilla ei. Ei se olisi paljoa vaatinut, jos arjen vastapainoksi olisi pientä juhlistusta.

    • suotta mariset

      Kun on jo lapsiakin värkätty maailmaan niin ei silloin enää tarvitse kummosesti kosiskella.

    • Gyllenne

      On ollut "kultarautaa" pöytälootasa odottamassa sitä hetkeä, että pääsisin yllättään. On ollut jo 1½ vuotta. Kiirutta ei ole ollut. Eikä kohde iki-kuun-päivänä osaa odottaa, mitä tuleman pitää. ;-) Näkisipä naamansa, kuin suu menee mutruun. Mitään liirum-laarumia ei varmana ole tulossa. Gyllenne-rautaa kouraan ja menox. Kattotaan ny kui äijän käy. Eipä ota, jos ei annakaan. Kokeilen sit toiste uudelleen.

    • hei hallo!!

      Ihmiset hakee nykyään erilaisuutta je ekstremeä. Ja nyt tämä on tapahtuniut sinulle! voit kertoa ystävilles, että mentiin kihloihin eteisessä.Lapset olivat ympärillä ja sormukset laitettiin sormeen minä lähdin luennolle, jäi mieheni kotiin lasten kanssa. siitä illan luennosta en kyllä muista mitään...

      Vai luuletko että ystäväs haluaa kuulla sitä samaa: kotona odotti shampanjaa, ruoka oli tilattu ravintolasta, pihalle oli vuokrattu kylpytynnyri ja radiosta soi klassista musiikkia.
      Siis sitä samaa mitä tapahtuu muillekkin. Tylsää.

      Teillä tulee viellä monta rauhallista ravintola iltaa. Ottakaa silloin uusiksi.

    • sdfgdfdf

      Niin eihän tuossa sinänsä minusta mitään pahaa ollut, sinun odotuksesi vain olivat toisenlaiset. Olen nainen enkä silti ymmärrä miksi tilanteiden pitäisi mennä kuin jossain siirappisessa jenkkileffasssa. No, voi olla että minä olen outo, ja ehkä vaikuttaa sekin etten ole vielä tähän päivään mennessä oikeastaan ymmärtänyt miksi ylipäänsä pitää mennä naimisiin :D Eli ehkä en ole paras kommentoimaan. Mutta minusta ainakin miehestäsi välittyi ihana vilpittömyys ja kuten joku muukin tuossa aiemmin sanoi, niin hän varmaankin näkee ja kokee sen kokonaisuuden eikä tullut ajatelleeksi että siihen sormusten vaihtoon tarvittaisiin jotakin rituaaleja. Tuollainen välittävä arkihan se juuri on parasta minun mielestäni, sen rinnalla mielestäni jotkut perinteiset kihlausrituaalit ovat aika yhdentekeviä. Mutta ehkä se helpottaa sinunkin oloasi, jos voit todeta että miehesi toimi noin koska oli aidon innostuksen vallassa. Minä olisin varmaan ollut otetumpi tuollaisesta kuin siitä, että kliseenomaisesti lirkuteltaisiin jossain kynttiläillallisella, sillä tuo tilanne oli AITO.

      • onnea paljon

        juuri näin eli arjen keskellä.Kadun näin jälkeenpäin kun olin niin moukka, etten arvostanut nyt jo ex-miestäni.Saisimpa ajan takaisin, mutta ei enää onnistu, ex-ni löysi uuden ja paremman, sillä en antanut hänelle arvoa, vasta jälkeenpäin sen huomaa.

        Älä loukkaannu, tämä on vanhemman neuvo , vaan ole onnellinen kun on innostunut noin paljon, ettei jaksanut odottaa :)


      • ihmettelijä...
        onnea paljon kirjoitti:

        juuri näin eli arjen keskellä.Kadun näin jälkeenpäin kun olin niin moukka, etten arvostanut nyt jo ex-miestäni.Saisimpa ajan takaisin, mutta ei enää onnistu, ex-ni löysi uuden ja paremman, sillä en antanut hänelle arvoa, vasta jälkeenpäin sen huomaa.

        Älä loukkaannu, tämä on vanhemman neuvo , vaan ole onnellinen kun on innostunut noin paljon, ettei jaksanut odottaa :)

        Onko teillä esiaviollisia lapsia, tuollainen römpsän jakaja mitään romanttisia kihlauksia ansaitse... Tekisitte asiat oikeassa järjestyksessä niin ehkä sinäkin olisit joku jotain vaatimaan.


    • Kihlautunut

      Mikset sitten ite kosinut jos kerran olit suunnitellut jo kaiken valmiiksi? Moukkamaista mun mielestä sulta moittia toista joka teki sen omalla tavallaan, ei sun. Jos haluat vielä muuttaa tilanteen niin varaa se viikonloppu tai ravintola tai mikä tahansa romanttinen juttu ja kosi ite uudelleen miestäsi, ehkä jäisi molemmille parempi fiilis.

    • bbbbbbbbb

      väärä naista mies kosi jos moinen poru tuli.
      Teillä on lapsia ja kaikkea eli avioliitto on vain lakitekninen sopimus. Pitäisikö yritysjohtajienkin joka kertaa tilata paikalle jousiorkesteri ja ruusu hampaissa polvillaan pyyt'ää toisen allekirjoitusta sopimukseen?
      Onko avioliitto ja naimisiinmeno sulle muuten edes tärkeä kuin että saat päivän prinsessana ja romanttisen kokemuksen. Kyllä väärillä perusteilla olet sitten liikkeellä. Palauta äkkiä sormus miehellesi, että hän ehtii löytää jonkun paremman ja järkevämmän naisen itselleen ja äitipuoleksi lapsillenne.

    • asdfgag

      Itsenäisyyspäivän mittaista juhlintaa ?
      Koko sormuspelleily on vain muoto ilmaista rakkauttaan. Menkää illalliselle tai toivotelkaa "hyvää syntymäpäivää" useammin.

    • onnellinen arki

      Kaikki ei mee niinko elokuvissa ja tuo ensimmäinen vastaus tähän (nainen 30) on juurikin oikein sanottu :)

      Meillä mentiin kihloihin niin, että käytiin yhdessä ostamassa sormukset ja sit laitettiin itse sormiimme samalla ko syötettiin lapsia kauppahallin pienessä pikaravintolassa.. Vaan myöhemmin vietettiin viikonloppu kaksin kylpylässä ja nyt jälkeenpäin nuo kaksi tapausta on yhdistyneet ihanaksi muistoksi. Ei se yksi hetki ole tärkeintä, vaan se että aikaa kumppanille löytyy milloin vain arjen keskellä.. Monasti se päivän ihanin hetki on juuri siinä eteisessä kaiken kiireen keskellä, ko pääsee hetkeksi toisen lähelle lasten riehuessa ympärillä. Sen hetken vuoksi jaksaa odottaa iltaa ja sitä puolta tuntia yhteistä aikaa...

    • Yksin ilman kosijaa

      Anteeksi nyt aloittaja, mutta miten kehtaat valittaa, vaikka sinua on kosittu? Tässä maassa on tuhansia yksineläjiä, joita ei ikinä kukaan tule kosimaan edes tuolla tavalla.

    • Ole onnellinen

      että edes kosi. Itse olin kihloissa 90 luvun alussa ja oltiin oltu 7 vuotta mut se muija oli ruotsinlaivalla töissä se halus naimisiin ni ku se lähti sinne 2:si viikoksi niin otin tärkeimmät tavarat ja annoin kavereille avaimen että hakevat mun loput tavarat ja muutin helvettiin Suomesta. Olisin kyllä halunnut nähdä sen ilmeen ku on menny sinne. En ole nähnyt sitä enään sen jälkeen vaikka se onkin joskus mutsille soitellu ja kehunut miten ihanasti asiat on ja sit muistanut kysyä mun kännykkään numeroa.

    • karin2

      todella pahoillani puolestasi...

    • onnellinen muutenkin

      Mitäköhän ihmiset kuvittelee saavuttavansa naimisiinmenolla. Samaa se elämä silti on. Lapset huutaa edelleen ja yhtä nopeasti se kumppani pettää, kuin ilman sormustakin. Rumat ne koruilla brassailee.

      • puhpahjapöh

        se romanttinen juttu mikä naimisiinmenossa viehättää. Meillä on kolme lasta ja rakastan miestäni paljon, mutta naimisiin halusin käytännön syistä pääasiassa. Aviovaimona oikeudet on eri kuin avovaimona ja sillä siisti.


    • ihana yllätys

      Ihana tilanne, sitä voitte nauraa yhdessä vielä vuosien kuluttua. Luulen että mies oli tarkoituksella suunnitellut yllättää sinut todella näin erikoisella kosinnalla, ja hieno idea olikin. Hetkellä jolloin sitä vähiten tiedät odottaa, poikkeuksellisella tavalla, jota et ikinä olisi arvannut etukäteen. Tavanomaisen kaavan mukainen kosinta romanttisine elkeineen olisi ollut kovin ennalta arvattava ja sitä samaa mitä olit jo hänelle puhunut, hän halusi jotain ihan muuta. Tämähän ei tietysti enää ollutkaan kosinta, koska olette jo pitkään eläneet yhdessä ja päättäneet kihloihinmenonkin jo ennen tätä hetkeä.

      Ihanaa myös hänen malttamattomuutensa saada asia hoidetuksi :)))). Ehkä nyt olet vähän nolo lapsellisesta reagoinnistasi ja miehen ilon pilaamisesta.

      Muuten: Kihlajaishetki on silloin kun päätetään mennä naimisiin, sormusten osto sitten enää muodollisuus. Siihen EI tarvitse yhdistää ravintolailtaa tai elokuvissakäyntiä. Meillä homma tapahtui niin että kahvilla istuessamme minä otin puheeksi suhteen virallistamisen, ja sitten yhdessä tuumin päätettiin että joo. Sitten joku päivä töitten jälkeen mentiin yhdessä kauppaan valitsemaan sormukset molemmille, ja sitten normaalisti kotiin. On oltu onnellisia jo pitkään, rakkautemme ei vaadi vahvistuksekseen kaavojen mukaisia seremonioita.

      • akkavainen

        Ihan mahtavaa siis! Itse tykkäisin!
        Onhan hän voinut pyöritellä päässään kaikkea romanttista, mutta kun on sieltä kultaliikkeestä pois päässyt niin ei olekaan malttanut enää odottaa ns. "sopivaa" hetkeä!


    • Parisuhteeton Moukka

      Jätä se äijäs välittömästi. Hirveetä paskaa tollanen "moukkamaisuus"! Ihan helvetisti hävettää kun kelaa sitä idioottia joka on tollasen kauhean moukan kanssa hankkinut lapsia. Parempi kun välittömästi katkaiset suhteen perheeseenkin, samanlaisia moukkia niistä lapsista tulee kuitenkin.

      Myyt sen sormuksen ja ryyppäät rahat vaikka jouluaattona paikallisessa ja ajattelet miten paskasti asiat todella olivat tälläisen moukkamaisen juntin kanssa.

      • stgfs

        jos naiseni ajattelisi noin minusta, kuin siis ketjun aloittaja, katuisin sitä että ylipäätään pyysin kihloihin, olisi pyyntö millainen tahansa, jos toista oikeesti rakastaa, niin ei se sormus sitä mitenkään parempaan suuntaan muuta, tai se miten tai koska se on annettu


      • 15+19
        stgfs kirjoitti:

        jos naiseni ajattelisi noin minusta, kuin siis ketjun aloittaja, katuisin sitä että ylipäätään pyysin kihloihin, olisi pyyntö millainen tahansa, jos toista oikeesti rakastaa, niin ei se sormus sitä mitenkään parempaan suuntaan muuta, tai se miten tai koska se on annettu

        ei ketään "pyydetä kihloihin".Kihlaus = lupaus avioliitosta. Eli kosinta tapahtuu kun toinen pyytää toista naimisiin kanssaan ja toinen vastaa myöntävästi.

        Alkuperäisen kertomuksesta en löydä edes mainintaa missä ja milloin tuo on tapahtunut.


    • arki on jees...

      Miehesi sai todella yllätettyä sinut. Olit odottanut saavasi tilaamanlaisesi kosinnan, mutta miehesi päätti yllättää sinut sellaisella, josta sinulla ei ollut aavistustakaan. Ja miten upeaa, että lapset saivat nähdä tuon hetken, voivat sitä sitten myöhemmin muistella. Ja koskettavinta oli, ettei puolisosi malttanut odottaa....
      Olen oppinut, että onnellisin ja tyytyväisin ihminen on, kun ei odota elämältä liikoja (elokuvat ja tv tunkevat ihan utopistisia odotuksia elämälle ja sitten ollaan suu mutrussa, kun elämä onkin arkea). jOs on suuret odotukset, pettymyksiä tulee paljon enemmän- Mutta jos ihan tavallisesta arjesta oppii nauttimaan, riittää joka päivälle ilon aiheita ja on onnellinen.
      Itse olen suurimmat onnen hetket saanut pienistä arjen asioista; kun illalla pötkötellään perheenä vuoteella ja rupatellaan mukavia. Tai puolison pieni katse/ kehu/ siistitty keittiö/ kannettu kauppakassi/ tai että toinen vaan on olemassa...
      Puhutko todella suoraan toiveesi, vai vihjailetko vain naisten tapaan. Kannattaa vaikka rautalangasta vääntää, jos halua ihan jotain tiettyä. Eli jos sinulla oli noin tarkka ajatus, miten kaiken pitää mennä, niin olisitko voinut sanoa, että haluan että kosit minua pvm, klo, paikka, tapa jne. Jos halusit yllätystä, sen sait.
      Muista mikä on tärkeintä, lienee kysymys, että halusit yhteistä elämää/avioliittoa puolisosi kanssa. KOsinta siinä on pieni sivujuoni ja startti ja se meni jo. Elämä jatkuu ja suurin osa siitä on arkea. Mihin katseesi kohdistat, virheisiin vai hyviin asioihin...
      Jos olet harmissasi, juhlistakaa kosintaa vielä kahdestaan ja kerro nyt sitten ihan selkokielellä puolisollesi, mitä haluat. Mielestäni pieleen mennyt kosinta on sellainen, että toinen sanoo ei tai ettei kosita ollenkaan

    • Aviopari vm1985

      Onko tuo sun mielestä "moukkamaista" mieheltäsi, voi pyhä jysäys jos tuolleen mietit.

      Moukkamainen kyllä tarkoittaa ihan jotain muuta mutta kenties sun sanavalintasi vain meni hieman pieleen todennäköisesti.

      Ihan jatkoa ajatellen, jos naimisiin meinaat mennä niin eikös olisi hyvä opetella sellainen taito kuin "anna toiselle anteeksi" ja "noi ei toi haittaa vaikka ei ihan nyt mennyt mun mielen mukaan". Ymmärrän tietty että olit etukäteen ajatellut toista kosintatapaa mutta älä nyt päivääsi pilaa jos ei ihan menny sinua tyydyttävällä tavalla kun ihan varmaan jatkossakin elämässä ja aviossa on myös ns. vähän kenkumpiakin juttuja edessäpäin.

      Aika yleistä muuten on etukäteen odottaa jotain asiaa tapahtuvaksi tietyllä tapaa mutta kun se ei sitten menekään ihan niin voi pettymystä tulla, joissain asioissa tietty saa olla pettynyt mutta osassa voi kyllä hyvin antaa homman mennä ilman että vetää hernettä nenään.

      Voin hyvin kuvitella miehesi innostuksen vaikke kosinta tapa nyt ehkä menny sun toiveiden mukaisesti, mutta kun kerroit miehellesi pahan mielen ja annat ymmärtää, että hän on moukkamainen niin ajattelitko sitä, että kenties nyt miehesi tuntee itsensä kenties hölmöksi tai tuntee että on tehnyt pahan mokan tai muuta, haitko ihan nyt oikeesti tälläistä lopputulosta vai olisiko ollut parempi mennä mukana että "ihanaa ja vihdoin kosit kultaseni".

      Toki romanttisuus voi hyvinkin olla kynttilä-illallinen mutta yhtä hyvin erittäinkin arkinen tapa kosia, se romantiikka asuu sydämmessä ja jos sitä on niin homma kääntyy voitoksi jos ei ole niin ei sitä romantiikkaa tule tekemällä kynttiläillallista ja avioliitossa on paljon myös ihan muuta kuin romantiikkaa.

      Onnea kuiteski nyt jos ja kun sitten teistä tulee aviopari :-)

      • 232ABC

        Miksi et antanut pakkeja kun kerran ei mennyt niin kuin olisit sen halunnut mennä???? Jos oikeesti halusit jotain parempaa niin miksi ihmeessä otit sormuksen vastaan siinä eteisessä?


      • Blaah ja blaah

        hän haluaa osoittaa paremmuutensa mieheensä nähden. Typerä nainen.


    • Hummpaaa haha haaa

      Juhlallinen kosiminen, kun on jo useampia lapsia tehty.... :D

      Aikasen hilpeää edes puhua tuollaisesta.... :D

      Koska kosimisen merkitys on mennyt, niin mies voi kosia sinua vaikka sata kertaa....

    • Nainen Espoosta

      ei ole niin täydellistä. Jos suunnittelee ja odottaa liikoja, pettyy kaikista eniten. Miehesi oli huomaavainen ja halusi lasten nähden osoittaa rakkauttaan sinulle. Älä ole liian pikkutarkka. Kosintoja on monenmoista vaikka se ei tapahtunut kaavakkeesi mukaan. Minun ex-mies lähetti tekstiviestin: mennäänkö kihloihin? En oikein osannut vastata tuohon..emme sitten loppujen lopuksi menneet. Tiemme erkanivat yli vuosi sitten.
      Parempi nokakkain kuin tekstiviestillä lähettäminen.
      Avomiehesi tarkoitti todellakin hyvää!!

    • Voi eiiii...

      sinä siinä enemmänkin moukkamaisesti käyttäydyt. Pilasit miehesi ilon typerällä käytökselläsi.

      • sdfetw

        Olet sekaisin, tarvitset selvästi hoitoa.


    • arjen pienet ilot

      Teillä on jo tuota "arkea" niin paljon, kun on lapsiakin. Miehesi taitaa suhtautua sinuun ensisijaisesti lastensa äitinä ja arjen pyörittäjänä. Se on surullista.

      Jos vain on tilaisuus saada keskelle arkea edes hieman hohtoa, luksusta ja iloa, niin se tilaisuus tulee käyttää! Miehesi sivuutti kosinnassa sen täysin. Hän näki sinussa pelkän talouskoneen ja lasten synnyttäjän, ei omaa ihanaa naistaan.

      Anna sille pölvästille toinen tilaisuus. Ja toivottavasti hän on ottanut opikseen.

      • fgthyjukiloö

        jos kerran on lapsetkin jo hankittu....

        MIKSI?


      • ........
        fgthyjukiloö kirjoitti:

        jos kerran on lapsetkin jo hankittu....

        MIKSI?

        jos on jo kihloissa?

        - Kosi minua!
        - Mehän olemme jo kihloissa.
        - No kosi uudestaan!

        - Kanna piano yläkertaan.
        - Sehän on jo yläkerrassa.
        - No kanna uudestaan!


      • Tytti, 72

        niiden nyykyleffojen katselun. Eiköhän se ole itse asiayhteys tärkeämpi kuin se tapa. Se kosinta kestää tasan silmällisen, yhteiselo suotuissa tapauksessa eliniän. Kumpaankohan sinä panostat, vai kannatko katkeruutta siitä, että olet kotitalouskoneena sen kosinnan tavasta riippumatta?


      • 7689
        fgthyjukiloö kirjoitti:

        jos kerran on lapsetkin jo hankittu....

        MIKSI?

        jos ei arvosta itseään sen vertaa että voi perustaa perheen ennen papin aamenta, niin sitä saa arvonsa mukaan sitten. Olen juuri tällaista nähnyt sivusta. Jos kerran voi tehdä lapsia ja muuttaa yhteen ilman avioliiton juhlavaa siunausta, sormusta ,samaa nimeä ,niin se kertoo miten muut voi kohdella sinua.Jos ei itseään vaivaudu sen vertaa arvostamaan , niin ei muutkaan tee sitä.


    • anni vaan

      Miehesi pitää sinua itsestäänselvyytenä kuin vuosikausia tapetissa ollutta tahraa. Jos hän pitäisi kosintaa merkityksellisenä, niin hän olisi toiminut toisin, järjestänyt aikaa, kahdenkeskisyyttä, tunnelmaa.

      Kerro miehellesi, että kosinta olisi ollut sinulle merkityksellinen asia, vaikka olettekin olleet jo vuosia yhdessä. Sano hänelle, ettet sinä ole mikään tahra tapetissa!

      • ccxxcxcc

        täydellisen kosinnan, sellaisen kuin itse olisit halunnu, olisit saanut vain kosimalla itse. erikoista, että ihmiset, jotka ei tunne (?) teitä, pystyy sanomaan, että olet kuin tahra tapetissa tai talouskoneen..


    • Mursu.

      Tilanne on äärimmäisen vakava. Ei auta muu kuin erota miehestä, adoptoida lapset ja mennä nunnaluostariin miettimään miten kurjaa elämä voi olla.

      "Joo miks ihmiset me valitetaan turhasta, vaik´ tiedetään olot jossain muualla..." Jukka Poika feat Raappana - Kiitollisuutta

    • Puttevainaa

      En tiennytkään että se naimisiinmenolupaus on palkkio hyvästä kosinnasta! Ja paha mieli on sitten niinku rangaistus huonosta.

      Se, että sinusta ei tunnu hyvältä ja juhlalliselta SYNTYY SINUN SISÄLLÄSI, ei miehesi.

      • Ihmismieli on

        Samoilla linjoilla, itse se on onni sisältään keksittävä. Ei se käppäile vastaan korurasiassa. Sormus on vain ulkoinen merkki sille että sisällä saattaa ola asiat hyvin, ei tae siitä.
        Varsin persoonallinen nimimerkki teillä.


    • qwertytrewqxx

      Olen todella pahoillani puolestasi. Miksi miehet ajattelevat aina vain itseään?!

    • lynxlynxpoing

      Onko se niin tärkeää se "juhlahetki". Jos multa kysytään, niin se ei meinaa mitään sen rinnalla, että saa elää toisen kanssa ja rakastaa/saada rakkautta. Jos pahoittaa mielensä metallinpalasen antamisesta itselle epämieluisalla tavalla niin huhhuh. Joo joo, tiedän, symbolinen merkitys sillä on, mutta silti, se on vain palanen metallia.

      Juhlat on toki kivoja, ei sillä. Mutta jos tuosta tekee tollaisen numeron ja vielä päälle päätteeks haukkuu toista niin huhhuh. Jos minulle nainen moisen symbolisen esineen rakkaudella antaisi, ni mulle on iha sama vaikka se tapahtuisi likakaivon tyhjentämisen aikana.

      • nainen.

        Niin, sinulle on ihan sama, vaikka sinua kosittaisiin likakaivon tyhjentämisen aikana KOSKA SINÄ OLET MIES.

        Naiset ovat erilaisia. Haluamme että mies näkee meissä jotain kaunista ja arvostettavaa ja osoittaa sen teoillaan edes joskus.


      • lynxlynxpoing
        nainen. kirjoitti:

        Niin, sinulle on ihan sama, vaikka sinua kosittaisiin likakaivon tyhjentämisen aikana KOSKA SINÄ OLET MIES.

        Naiset ovat erilaisia. Haluamme että mies näkee meissä jotain kaunista ja arvostettavaa ja osoittaa sen teoillaan edes joskus.

        Voi kauneuden ja arvostettavuuden osoittaa muutenkin ku juhlistamalla. Esim. pienet sanat.


      • .
        nainen. kirjoitti:

        Niin, sinulle on ihan sama, vaikka sinua kosittaisiin likakaivon tyhjentämisen aikana KOSKA SINÄ OLET MIES.

        Naiset ovat erilaisia. Haluamme että mies näkee meissä jotain kaunista ja arvostettavaa ja osoittaa sen teoillaan edes joskus.

        naimiseenmeno ole teko?


      • asdfgfdsa
        . kirjoitti:

        naimiseenmeno ole teko?

        Naimisiinmeno on teko. Aloitusviestin kirjoittajan mies ei vain tunnu arvostavan sitä ja se näkyy hänen kosinnassaan.


      • ........
        asdfgfdsa kirjoitti:

        Naimisiinmeno on teko. Aloitusviestin kirjoittajan mies ei vain tunnu arvostavan sitä ja se näkyy hänen kosinnassaan.

        Mies tuskin malttoi odottaa, että saa antaa naiselle sormuksen merkiksi jostain, mitä hän ei arvosta ollenkaan ja mikä on hänelle yhdentekevää.


      • fghjklkjhg
        ........ kirjoitti:

        Mies tuskin malttoi odottaa, että saa antaa naiselle sormuksen merkiksi jostain, mitä hän ei arvosta ollenkaan ja mikä on hänelle yhdentekevää.

        Ois saman tien nakannut päin naamaa ja tokaissut: siinä on sormukses.


    • ........

      jos kihloissa oleminen tuntuu noin pahalta.

    • Pirjo-Kaaleppi

      Itse kehottaisin sinua näkemään tässä sen positiivisen puolen. Onhan ihanaa, että "ei malta oottaa" vaan haluaa heti tuupata sormuksen sormeen.

      Parempi näin, kuin mitä tuo yksi kirjoittaja kertoi että hieno kosinta taiteen sääntöjen mukaan mutta mies lähti mieron tielle. Ei ne rituaalit ole niitä tärkeimpiä asioista vaan se arki ja miten rakkaus näkyy tekoina.

      Luulen itsekin, kuten useimmat kirjoittajat, että hyvän miehen olet saanut. Ja pääsettehän kaksin sitten juhlimaan asiaa.

      Onnea rutosti! :D

    • ota ero

      oikeesti..herää real lifeen..oikein ärsyttää,kun kaikki tv-sarjat tai muut hömppä viihde lehdet/kirjat suoltavat ruusun punaistenlasien läpi nähtyä romantiikkaa..eikös se merkitse mitään,että olette jo pitkään säästääneeet ja jutelleet asiasta..herää ruususen unelmista arkeen..turhaan kaikkea liikaa romantisoidaan ja liikaa odotetaan tulevaisuudelta..ei sitten kestetäkkään arkea ja toisen piereskelyä ja kuorsausta tai muuta inhimillistä tosi elämää..ole onnellinen että kelpaat..kaikkine virheinesi sille niin jormalle tyypille joka ei nyt ymmärtänyt pikki prinsessan vaaleanpunaisia unelmia:(

      • teuvo homon

        Ole onnellinen, että joku edes kosii sua. Nykyään on trendikästä homoilla, joten sun sormuksen olis voinut saada joku mies. Naiset ovat niin vaatineet tasa-arvoa, joten et sitten viitsinyt tätä itse hoitaa, tietenkin tasa-arvon nimissä, mutta kun ei miellyttänyt niin voi voi surkeata kohtaloa.


    • siskoni mun

      Taas on tulossa yksi turha "avioliitto", joka tulee päättymään surullisesti.

      Kun toiselle kumppanille elämä on pelkkää haihattelua, ei avioliitostakaan tule mitään. 99% avioliitosta kun on sitä tavallista arkea.

      Kosinta meni tosiaan pieleen. Sen pilasi lapsellinen vaimoke.

      • jees!

        kosasin saunassa vaimoani... jos pitää aatella et mikä olis korrektia ni olis kaiketi aika teennäistä.. =) et se näin meillä ja onnellisia ollaan. =)


      • xcvbnmnbvcx

        Aivan niin: avioliitosta on 99 % arkea. Ja 1 % jotain ihan muuta! Olen hyvin pahoillani siitä, että mies jätti näkemättä sen 1 %:n.


    • 16

      Taitaa olla taas yksi suomi24:n provo-postituksista...kasvatetaan keskutelujen osanottajakuntaa...

    • kyl naurattaa...

      todella lapsellinen!!!!!!!!!!!!!!

    • xD xD xD!!!!!!1

      xD xD xD !!!!!!!!!!

    • GretaH,

      Mä ainakin ymmärrän sinua. Vaikka ihmisillä on niin eri tapoja osoittaa rakkauttaan, niin pitäisi kumminkin olla hiukan tilannetajua. Ymmärrän hyvin, miksi olet pettynyt. Romantiikka on tärkeä asia, vaikka olisi jo kauan seurustellut ja lapsia hankittu. Olin myös itse melko hämmästynyt, kun täytin 40 ja odotin lahjaksi kenties kaunista korua yms, mutta sainkin perunakattilan ! " Kun on puhuttu että tarviis isompi kattila saada" Kyllä oli romantiikka kaukana.

      • hjklöölkj

        Minäkin ymmärrän aloittajan pettymyksen.

        Vaikka olisi jo lapsia ja vaikka olisi ollut kauan yhdessä, silti mies voi yhä osoittaa naiselle, että hän näkee tämän naisena. Siis jos näkee...

        Aloitusviestin kirjoittajalle: miehesi teki elämänsä mokan, mutta ehkä ottaa opikseen. Puhu hänelle suoraan tunteistasi. Hyvä mies hän varmaan on, mutta kuten miehet yleensä, ajattelee ensisijaisesti vain itseään.

        Jos tätä nyt lukee joku mies, niin pankaa tämä vihje muistiin (ja jos naisenne ei ole jo elämäänsä läpeen kyllästynyt ja pettynyt telaketjujyrä): romantiikkaa! Se ei tarkoita mitään suurta ja erikoista, vaan jotain pientä ja luontevaa. Tunnelmaa ja toisen huomioimista. Tilannetaju on olennainen.


      • .......
        hjklöölkj kirjoitti:

        Minäkin ymmärrän aloittajan pettymyksen.

        Vaikka olisi jo lapsia ja vaikka olisi ollut kauan yhdessä, silti mies voi yhä osoittaa naiselle, että hän näkee tämän naisena. Siis jos näkee...

        Aloitusviestin kirjoittajalle: miehesi teki elämänsä mokan, mutta ehkä ottaa opikseen. Puhu hänelle suoraan tunteistasi. Hyvä mies hän varmaan on, mutta kuten miehet yleensä, ajattelee ensisijaisesti vain itseään.

        Jos tätä nyt lukee joku mies, niin pankaa tämä vihje muistiin (ja jos naisenne ei ole jo elämäänsä läpeen kyllästynyt ja pettynyt telaketjujyrä): romantiikkaa! Se ei tarkoita mitään suurta ja erikoista, vaan jotain pientä ja luontevaa. Tunnelmaa ja toisen huomioimista. Tilannetaju on olennainen.

        toivoisi itse kultakin. Tilannetajua voi osoittaa esimerkiksi sillä tavalla, ettei suutu jos toinen kosii omalla tavallaan.


      • arki on jees

        Toista ei voi muuttaa, jos mies ei ole luontainen romantikko, pitää naisen kertoa todella selkokielellä toiveensa. Ei kukaan osaa lukea ajatuksia. Kun miehet on tottuneet naisten vihjailuun, niin ymmärrettävästi nuo kattilapuheet on tulkittu vihjeinä toiveista. Jos haluaa korun lahjaksi, pitää sanoa, että haluaa korun lahjaksi. Jos haluaa tietynlaisen korun, pitää antaa kuvasto käteen ja sanoa että voit valita näistä viidestä valitsemastani jonkun.
        Itselläkin ollut joskus muka ongelmana tuo, ettei mun mies ole romanttinen ja byääää....Olen oppinut, että pitää sanoa toiveet ihan suoraan ja siitä huolimatta omasta onnellisuudestaan on itse vastuussa. Ja loppujen lopuksi, kun sitten joskus sain noita kauan toivomiani koruja, huomasin,että ei ne olekaan niin tärkeitä asioita elämässä. Paljon tärkeämpää on, että puolisoni on uskollinen, luotettava, käytännöllinen, rakastaa minua (yli 20 v yhdessä), ei tartte vaihtaa auton renkaita, korjata taloa jne. Lukemattomia arjen ihania asioita, joiden rinnalla korut on rihkamaa...Kaikkea ei voi saada elämässä, mieluummin käytännöllinen ja arjessa toimiva parisuhde, kuin tumpelo romantikko, jolta on arki ihan hukassa. Tällaisenkin tiedän, kun mies kohtelee ihanasti ja on romanttinen, mutta vaimo sitten saa hoitaa kaiken käytännön arjen auto huolloista, kun mies on niin epäkäytännöllinen. Ei siinä paljon kukkapuskat lohduta, kun tiskit pursuaa keittiössä ja auton renkaat pitäisi vaihtaa...
        Ja sitä romantiikkaa voi loihtia itsekin ja jos ei muuten, niin katsoo sitten niitä nyyhkyleffoja korvikkeeksi...


      • vellamo..
        ....... kirjoitti:

        toivoisi itse kultakin. Tilannetajua voi osoittaa esimerkiksi sillä tavalla, ettei suutu jos toinen kosii omalla tavallaan.

        Ja miesten tavatko ja tuntemuksetko ne ovat aina ja ikuisesti ne ainoat oikeat ja merkitykselliset?


    • FWEFWEFWE

      BUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUHUUUUUUUUUUUUUUUUUUU, VOI KAUHEA PAIKKA BUUUHUUUUUUUUUU ÄLÄ TÄNNE TUU VALITTAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11 BUUUUHUUUUU, ÄRSYTTÄVÄ NAINEN OLET, SEN HUOMAA JO KUN TÄNNE TUUT VALITTAAN JOSTAIN MOUKKAMAISESTA KOSIMISESTA, TOIVOTTAVASTI JÄTTÄÄ TOMMOSEN AKAN.

    • 5+11

      milloin se kihloihinmeno oikeasti tapahtui, eli milloin mies kysyi haluatko mennä naimisiin hänen kanssaan ja sinä vastasit myöntävästi. Koska sehän se kosinta on, ei sormuksen antaminen.

      • 8+9

        Piti siis olla: "Koska sehän se kihlaus/kihloihinmeno on, ei sormuksen antaminen."


    • No huh.

      Meillä ei edes kosittu, päätettiin vain yhdessä mennä naimisiin.

    • papin aamenta

      Nyt tuo "kosinta" tarkoitti vain, että mies haluaa virallistaa olemassa olevat olosuhteet. Mikään ei muutu miehen näkökulmasta eikä sinunkaan. Silloin on syytä tehdä asia juhlallisesti jos tapahtuu jokin muutos elämässä.

      Mikä siis oli tuon aloituksesi pointti?

    • anu-

      Lueskelin noita kommentteja. Järkyttävän monelle sana "romantiikka" tuntuu olevan kirosana, niin miehille kuin naisille.

      Mikä siinä nyt olisi niin pahaa, jos keskellä arkea olisi pikkuisen mielikuvitusta ja toisen ihmisen tunteiden huomioimista?

      • ....

        kaipaisi aina itse kultakin. Tässä tapauksessa esimerkiksi ketjun aloittajalta.


      • ihmettelenpä vain
        .... kirjoitti:

        kaipaisi aina itse kultakin. Tässä tapauksessa esimerkiksi ketjun aloittajalta.

        Vaikuttaa siltä, että yksi ja sama ihminen on pannut tähän ketjuun lukuisia kommentteja, joissa ketjun aloittaja on muka toiminut väärin. Voisit miettiä mikä tekee sinusta noin pirun katkeran. Saitko rukkaset vai eikö kukaan koskaan kosinut?


      • .........
        ihmettelenpä vain kirjoitti:

        Vaikuttaa siltä, että yksi ja sama ihminen on pannut tähän ketjuun lukuisia kommentteja, joissa ketjun aloittaja on muka toiminut väärin. Voisit miettiä mikä tekee sinusta noin pirun katkeran. Saitko rukkaset vai eikö kukaan koskaan kosinut?

        Vaikuttaa siltä, että yksi ja sama ihminen on pannut tähän ketjuun lukuisia kommentteja, joissa ketjun aloittajan mies on muka toiminut väärin. Voisit miettiä mikä tekee sinusta noin pirun katkeran. Eikö kukaan koskaan kosinut vai kosiko väärällä tavalla?


    • 10+17

      sulla suuret murheet. mieti että sullä on elämänkumppani ja lapsia. monia vaihtaisi osia kanssasi. mutta sinunlasillesi ei mikään riitä.

    • Heippasunheiluville

      Ei sormuksiin tarvitse säästää. Jos kuitenkin pitää, niin 1) on liian kallis maku tai 2) liian pienet tulot. Kumpikaan vaihtoehdoista ei anna hyvää lähtökohtaa tulevalle avioliitolle. Puhumattakaan siitä, että KAKSI vuotta olette jahkanneet. Voevoe. Tosin lasten takia varmaan olette ja pysytte yhdessä katkeraan/karuun loppuun saakka.

    • Olisit saatana

      et sua joku ees kosii ja kelpaat. Lähinnä tulee ukkoparkaa sääliks... paskaan kätes lykkäs!

    • mies22äyähtöpöözxkst

      Mikä muija!!
      Menisit ihtees..
      Oot liian hyvän miehen saanu

    • Nyt jo naimisissa

      Luulen että miestäsi on niin paljon jännittänyt kosintatilanne, että hän kosi tuolla tavalla. Itseänikin on miehenä aina jännittänyt kaikki tuollainen "leffoista opittu romantiikka", jota pitäisi osata harjoittaa oikeaan aikaan ja oikealla tavalla. Kihlautumisessa jännitti se, että pitääkö itse vain ottaa ja kosia. Pitäisikö sittenkin ensin jutella asiasta ja sitten vasta myöhemmin tehdä kosinta... ei niin romanttista, mutta ehkä järkevää. Ja pitäisikö kosinta sitten tehdä missä ja miten, vai pitäisikö ensin käydä pyytämässä naisen isältä kättä, kuten ennen vanhaan? Ja kun kosii, pitääkö sormus olla jo valmiina ja valittu? Vai olisiko järkevämpää ostaa se yhdessä, jolloin se on heti oikeanlainen ja sopivan kokoinen? Ei taas yhtä romanttista, mutta ehkä järkevää. Entäpä kun kosin, niin pitääkö minun olla valmis päättämään heti hääpäivä? Jos en osaa heti päättää, niin meneekö kosinnalta idea ja romantiikka?

      Äh, tosi stressaavaa koko kihloihin meno!! En ihmettele yhtään - toivottavasti et enää sinäkään - sitä että miehesi halusi hoitaa asian helposti ja vaivattomasti. Okei, okei.. olisihan sen voinut tehdä ravintolassa, mutta silloinkin olisi taas jännittänyt niin pirusti. On se vaikeeta tämä ihmisen elämä!

      • typerys!

        perätään!


      • Herätys unikeko
        typerys! kirjoitti:

        perätään!

        arkirealismi vastaan se sun pilvilinnassa rinsessahörhelöissäs leijuminen. Kumpa elämäoliskin pelkkää voittokulkua, onnistumista ja orgasmia. Silloin minäkin liityn joukkoosi ohueen.


      • tyuipoiuytppåppå

        Ajattelet nyt jotain ihan liian suurta ja mahtavaa, "leffoista opittua kosintaa". Kosinta voisi olla ihan pieni ja kaunis hetki vain, hetken pysähdys ja hetki jolloin huomioi toisen ihmisen. Se ei ole ollenkaan vaikeaa. Paitsi monille miehille...


    • sfjioäöfdxncöfc

      Kaikista pateettisista ja itsesäälisistä viesteistä tämä kyllä oli huippu. Huh huh. Olisit nyt lellitty muijaparka onnellinen siitä mitä sulla on. Leiki prinsessaa lastesi kanssa ja rupea aikuiseksi. En tajua.. sitäpaitsi kuka hullu nyt naimisiin tahtoo. haha.

    • putkiaivot jyrää

      Älä hyväksy kosintaa, jos ei tunnu hyvältä.

    • just kosinu

      tuos ajeltii vkl reissulta kotiin, nii siinä ajelles kysyin tyttöystävältä että mentäiskö kihloihi ja hyvinhä siinä kävi :D sormukset haetaa sit jossai välis merkiksi sormeen... onnellisia ollaa ja saisit kyllä olla sinäki, vaikka miehes kyllä varmaan on nyt todella surullinen :(

      • 2+4

        "mennä kihloihin"? Kihlaus = lupaus avioliitosta. Mennä kihloihin = "mennäänkö naimisiin" => "kyllä".

        Ei voi kysyä, että mennäänkö kihloihin. Se ei tarkoita yhtään mitään. Kihloissa ollaan kun on sovittu naimisiin menosta.


    • 17+1=?

      jätä se!

    • rinkulat

      Älä maraja,olematoon asia loppuviimein!

      • entisajan kihlattu

        Ihan tosissani kysyn, että eikö ihan sama, miten sormusasia järjestetään, jos kosinta eli sopimus naimisiinmenosta oli tehty jo vuosia sitten?

        Voi niitä aikoja, jolloin kosinta tuli naiselle ihan oikeasti yllätyksenä, tai ainakin puoliyllätyksenä. Sen jälkeen oltiin noin vuosi kihloissa, sitten häät ja yhteenmuutto, vasta sitten lapset.

        Minä kuulun tuohon ikäluokkaan, jolloin rakkaudentunnustus ja kosinta tuli suurin piirtein samaan aikaan. Istuttiin puiston penkillä ja mies kosi. Olin ihan tärisevän täpinöissäni.
        Aikaa on jo vuosikymmeniä. Yhdessä on vanhettu, vaikka kumpikin kadotti sormuksensa jo ensimmäisenä vuonna yhdellä uimareissulla.


      • 11+20
        entisajan kihlattu kirjoitti:

        Ihan tosissani kysyn, että eikö ihan sama, miten sormusasia järjestetään, jos kosinta eli sopimus naimisiinmenosta oli tehty jo vuosia sitten?

        Voi niitä aikoja, jolloin kosinta tuli naiselle ihan oikeasti yllätyksenä, tai ainakin puoliyllätyksenä. Sen jälkeen oltiin noin vuosi kihloissa, sitten häät ja yhteenmuutto, vasta sitten lapset.

        Minä kuulun tuohon ikäluokkaan, jolloin rakkaudentunnustus ja kosinta tuli suurin piirtein samaan aikaan. Istuttiin puiston penkillä ja mies kosi. Olin ihan tärisevän täpinöissäni.
        Aikaa on jo vuosikymmeniä. Yhdessä on vanhettu, vaikka kumpikin kadotti sormuksensa jo ensimmäisenä vuonna yhdellä uimareissulla.

        Kihlapäivä on se päivä, kun on sovittu naimisiinmenosta. Sormuksen voi tehdä vaikka tuohesta tai olla kihloissa ilman sitä.


    • mikko_n_75

      Se, mitä nykyaikana sanotaan "iskemiseksi" on biologisesti tosiasiallinen kosinta. Pitkän seurusteluajan tai jo perheen perustamisen jälkeen tehty kosinta on uskonnollinen riitti, jossa ei kysytä halua pariutumiseen, vaan keskustelua parisuhteen liitoksesta kristilliseen, juutalaiseen tai islamilaiseen perhe-etiikkaan.

      • tunneäly hoi!

        Kumppanisi lapsia tehneenä isänä mukaisesti. Lastesi äitinä voisit jo hoksata. Lapset ovat todella tärkeitä!


    • N35.

      mutta ymmärräthän myös nyt varmaan loukanneesi miestäsi. Sulla on hyvä mies, joka haluaa oikeasti jakaa elämän kanssasi.

      Pyydä vaikka mieheltä anteeksi ensireaktiota, ja järjestäkää yhteinen ilta jossa juhlistatte kihlaustanne! (Sitten jos mies ei siihen suostu, on ongelmia.)

      Ja onhan sulla vielä häät tulossa, teette niistä omanlaisenne hienon juhlan! =)

    • Eloo vaan

      NYYHKYLEFFOJA.
      Ei kai se yhtä kosimista ole arki. Nauttisit siitä että sulla on ihminen joka sinusta välittää, on jopa luotettava ja rakastaa sinua. Elämässä voi tulla eteen isompiakin pettymyksiä sen puolison taholta kuin ei sellainen kosintatyyli kuin olit itse odottanut.

    • ei muuta kuin lisää vaan telkkaria ja vaikutteita sieltä. nykyään aina tarvitsee olla niin ihmeellistä ja kummallista kaiken. ole erillainen ja odota arkisia asioita. miten se kosinta edes muuttaa sinun elämääsi. ei mitenkään. mahdollisesti saatte naimisiin mennessä yhteisen sukunimen. todella huikeaa. ja arki jatkuu kuitenkin aivan samanlaisena. minkälaisessa kuvitusmaailmassa ihmiset nykyään elävät?

      • nainen !

        siis tämä ensinmäisen viestin kirjoittja.yhyy:( mua ei kosittu niin kuin elokuvissa yhyy:( voi vittu sit rupee haukkumaan täällä netissä tuulevaa omaa aviomiestään.hmm olistko edes ansainnut parempaa kosintaa?


    • näin joo

      tehän olette ollut jo avopari jo pitkään.

      To kosinta ei tapahdu enään niinkuin ennen. ennen asuttiin pitkään eriosoitteissa, käytiin toisten luona vaan vierailulla. Sitten kun alkoi kyllästyttämään kyläilyt, niin silloin kyykistyttiin ja kysästiin, että tulisitko puolisokseni? Ja sitten kamat yhteen ja yhteiseen kämppään. Sitten naimisiin ja muutamia mukuloita.

    • marslady

      Meillä mentiin kihloihin vuonna 2006 kirjaston edessä autossa. Ei mitenkään romanttista ja sen olen nykyään oppinut, että miehestä ei ole romanttisuuteen. Tai ei pidä sitä tärkeänä tms.

      Kohta oltu 10 vuotta yhdessä ja haluaisin naimisiin, mutta mies vielä jahkailee. Luulen, että mies ei "uskalla" kävellä alttarille tai "pelkää" vierasjoukkoa mikä ei kuitenkaan olis suuri. Näin on minulle sanonut. mutta esim. maistraatti vihkiminen olis kuulema ok. ite haluaisin ne kirkkohäät, mutta ilmeisesti pitää tehä kompromissejä, että jonkinlaiset saadaan aikaan...
      Kaksi lasta meillä on..

      Toiset kosii romanttisesti ja toiset ei. Sinänsä ihana tapa miehelläs ollut, kun sanonut, että "en malta odottaa, että kokeile".. usloista sinänsä :)

    • Wulf-Dana

      me ollaan valmiita vinkumaan ja valittamaan, elämä nyt vain on sellaista ettei sitä hyvää näe ennen kun sen menettää. Onni on sielä sulla näe se.

      • marslady

        Minä olen kans samaa mieltä. Ite olen tullut siihen tulokseen, että mies on mitä parhain, Vaikka oliskin vaikeaa ja olis riitoja, mutta silti se oma rakas on. Mulle mieheni on tärkein ihminen lasten lisäksi. Sitä ei aina nää mitä hyvää on.. mutta onneksi olen itse tuon tajunnut :)


    • marde78

      Ainakin vaikeina aikoina.
      Minusta miehesi olisi voinut nähdä vaivaa ja olla vähän huomaavaisempi, jos hän kerran tiesi, että millaista kosintaa toivot. Ikävää, että odotuksesi eivät toteutuneet ja asiasta jäi huono mieli.
      Itse voin sanoa, että kun niitä riitoja ja vaikeita aikoja tulee niin silloin kaivataan juuri näitä mieleenpainuvia hyviä muistoja kuten kosinta, muistuu mieleen miksi minä toista rakastan.

    • 14+5

      Olet vissiin hieman prinsessatautinen nainen. Sellainen tuleva kauhumorsian, millaisia jenkkien hääohjelmissa on :P

      • tkkkm

        No mutta, miehesi kuitenkin kosi sinua. Oisi voinut olla toisin. Meillä oli niin päin, että minä naisena kosin miestäni. Eikä siinäkään mitään ruusuja, eikä krumeluuksia ollut. Sama tahti on arjessakin ja toivottavasti pysyy!


    • Oili 43 vee tku

      Jos olet luonut itsellesi romantiikankatkuisen formaatin oikeasta ja ainoasta kosintatavasta olet omien haavekuviesi uhri. Eihän se itse asia siitä mihinkään muutu, sinua on kosittu.
      Osaatko edes hävetä sitä että ihmistä joka sinua saattaa jopa rakastaa tuolla tavoin täälä mollaat? Tuskinpa.
      Miehesi tapa kosia on sentään vielä huipputyylikäs sinun kosintaansa reagointiin verrattuna.
      Oliskos siitä ollut apua jos kosinta olisikin tapahtunut olohuoneessa, eikä ihan keskellä lattiaa?

    • hdghd

      Todellakin! Olisit kiitollinen,että tuleva miehesi kosi sinua! Onhan se tietenkin ikävää, ettet saanut juuri sellaista kosintaa, kuin olisit halunnut.Eihän aina kaikki mene kuin haluaa!!! Mutta ajattele positiivisesti! HÄN kosi SINUA!!!! Ei se kosinnan tapa ole tärkeintä vaan se, että HÄN HALUAA ELÄÄ KANSSASI ELÄMÄNSÄ JA RAKASTAA SINUA!!!!
      Ja luulen, että naurat vielä asialle. IHANALLE MUISTOLLE joka tapahtui ARJEN KESKELLÄ!!JOSSA OLI KOKO PERHE MUKANA!! Ei muutakuin hymy korviin ja anteeksi pyyntö myös mieheltäsi! Et ole käyttäytynyt häntä kohtaan kovin ihanasti!! Hänhän on voinut haaveilla, että itket onnen kyyneleet kun hän kihlaa sinut...
      Onnea teille molemmille ja muistakaa rakastaa toisianne!

    • Sysit ja sepät

      Vieläkin yhteiskunassamme on niitä prinsessa toiveita.
      Kaikessa muussa pitää olla hirveän tasaarvoinen, mutta miehen pitää edelleen olla kuin prinssi ja pitää naistaan kuin kukkaa kämmenellä.
      Nainen voi silti käyttäytyä kuin kakkaa kämmenellä.
      Mitä tasa-arvoa se on?
      Kyllä hienostunut ja huomioiva käytös kuuluu myös naisille.

      Luulen että teidän tapauksessanne on käynyt niin, että morsian on puhunut kaksi vuotta kihlauksesta ja sulhanen on myötäillyt kohteliaasti.
      Sitten sulhanen on päättänyt täyttää toiveesi ja teki sen tehokkaaseen tapaansta tehokkaasti.
      Ilmeisesti olet tehokkuutta arvostava kaikessa muussa ja sitten pettynyt kun asia eteni noin.

    • 88888888888

      Paha mieli on varmasti myös miehelläsi. Pelasta mitä pelastettavissa on ja jatkakaa eteepäin... joskus vielä nauratte jutulle.
      Hyvä asia on, että ilmaisit tunteesi ja vaikka tilanne teki mahalaskun, ei silti itse asian tarvitse tehdä sitä. Edelleenkin voitte varata pöydän ravintolasta, tehkää jotain tosi kivaa. Anna anteeksi miehellesi, kuten itse kerroit, hän oli niin innoissaan, että ei malttanut odottaa iltaan. Että NIIIN INNOISSAAAN :D

    • Järki käteen

      Oot tainu katsoa liikaa romanttisia elokuvia. IDIOOTTI! Elä tässä maailmassa, älä elokuvamaailmassa! OIKEA ELÄMÄ EI OLE ELOKUVAA! Miehesi ei ole salainen agentti, ei pelasta maailmaa, ei ole mikään ELOKUVIEN romanttinen SUPERTÄHTI!!!!

      Jätä miehes ja vaihda sellaseen LEFFATÄHTEEN.

      Vittu sä oot kyllä vajaa. Jos mun nainen loukkaantuisi siitä että kosisin sitä jotenkin "väärällä" tavalla ni sais kyl mun puolesta sitten olla menemättä kihloihin.

    • ehheeh

      Ei tullu mieleen, että miehesi halusi kosia juuri niin kuin teki. Pääasia minusta kuitenkin on, että kosi!

    • Mies_35_

      Eikö tuo nyt ole ihan sama tuossa vaiheessa jos on jo lapsiakin.. Jos tuosta on kiinni niin ei muuta kuin ukko pihalla ja YH-äitinä etsimään unelmien prinssiä.. (onnea vaan siihen..)

    • 16

      perussuomalainen nainen = tunnekylmä,narsistinen
      tossakin suhteessa ei voi kun sääliä lapsia ja miestä

    • rar69

      nyt väärin meni???
      Itse aikanaan 7 kk seurusteltuamme käytiin ostamassa miehelle joku ihme kone, yhteisistä rahoista. Olimme liki heti tavattuamme muuttaneet yhteen, tosin kummallakin oli vielä omat osoitteet. Kihlat kävimme ostamassa tuon koneenoston jälkeen, ilman sen kummempia seremonioita. Kaiverrusten aikana ajoimme syömään; lounasaika lopuillaan. Vieläkin huvittaa, kun menimme onnesta hehkuen ravintolaan, jossa kysyimme, et mitä tänään olisi listalla? "No, hernekeitto ja pannari..." "No, eikö mitään muuta, me ollaan juurikin käyty kihlat ostamassa?" Ravintolan omistaja (normi lounaspaikka siis) kävi katsomassa, seuraavalle päivää oli ostettu lohta, ja saimmekin sit lohimedaljongit, ja ehkä parasta ikinä... Haimme pikkusiskoni koulusta, ja sormukset pujotimme toistemme sormiin liikennevaloissa.
      Ei mitään yltiöromantiikkaa, ei mitään kihlajaisia. Olimme onnellisia, viisi vuotta kihlautumisesta menimme naimisiin, koimme kaksi keskenmenoa ja lopulta terve lapsi. Ja siitä se sit alkoi; alamäki. Kymmenen vuotta naimisissa, sit vaan erosimme ihan samalla lailla kun yhteen menimme, ilman isompia draamoja. Oli vain erilaiset ajatukset loppuelämästä. Kuitenkin tuo kihlautuminen on jäänyt mieleen, iso asia oli silloin (olin itse 23 ja mies 25) hyvällä sitä muistan, vaikka ex-mies osoittautuikin aikain saatossa kaikeksi muuksi kuin unelmaprinssiksi.
      Teillä lapset jo valmiina, joten mikäs sen sopivampi paikka ja aika kihlata toinen kuin arjen keskellä.
      Nuo jenkki-bridezilla-ohjelmat vaan syytää sellasta soopaa, että....
      Ole, AP, onnellinen, että sulla on selkeästi mies, kuka sut halusi yllättää! Omalla tavallaan!

    • fhdgfhsghsfghsg

      miks et ite järjestäny jotain hienoo? mikä ihmeen pakko se on sysätä miehen harteille kaikki, varsinkin ku nainen on yleensä se jolla on just tarkempi mielikuva kyseistä tilanteesta? ei vitsi, en jaksa edes alottaa tästä aiheesta, perhanan romantiikan kipee hameväki ihan hävettää olla nainen.

    • Tuntuu olevan hurjaa vääntöä tällä palstalla siitä, saako aikuinen ihminen ilmaista pettymyksensä, jos jokin kovasti odotettu asia ei mene toiveiden mukaisesti.

      Oli tuo aloitus sitten provo tai ei, niin tämä peruskysymys kuitenkin on sellainen, josta miehillä ja naisilla usein on eri mielikuva. Täällä monet naisetkin näkyvät riekkuvan, ettei saisi unelmoida ja haaveilla, vaan arkea pitäisi elää 24/7 ja suhtautua kaikkeen tasaharmaasti. Lapsetkin sentäään tehtynä ja mitäs nyt vielä muka tahdoit... Miksi ei ihminen saisi tahtoa jotain kaunista? Ei kosintaa odottava nainen varmaankaan kuvittele, että yhden romanttisen illan jälkeen kaikki arki katoaisi johonkin. Olisi vain mukava nostaa yksi hetki arjen yli. Kyllä naiset ymmärtävät, että jo seuraavana yönä saatetaan olla korvasärkyisen lapsen kanssa päivystävän lääkärin jonossa. Pienet kauniit hetket ja niiden muisto vain auttavat kantamaan sitä tässä keskustelussa julistettua arkea ja kestämään asioita paremmin.
      Uskoisin, että siihen tasaiseen arkeen ja harmauteen ja hampaat kirskuen puurtamiseen ne kaikki avio- ja avoliitot pääasiassa kaatuvat. Elämää ei kruusata koskaan millään, toinen jää huomiotta, muututaan osaksi kotia ja saadaan jokin nuhjuinen rooli, jota kuuluu kantaa kärsivällisesti, koska on otettu lainaa, tehty lapsia, saatu tylsä työpaikka jne.

      Elämää pitää maustaa ja koristella ja hoitaa. En tarkoita mitään suuria suorituksia. Vähävarainenkin pystyy ostamaan kukkakaupasta joskus yllätyksenä yhden leikkokukan. Sohvalla loikoilevan jalkapohjia voi hieroa. Aamukahvin voi nousta keittämään yllätyksenä ja kattaa pöydän, sytyttää kynttilän tavallisena tiistaiaamuna tavallisten ruisleipäpalojen ja juustojen viereen. Ei suhteen hyvänä pitäminen vaadi shamppanja-aamiaisia ja timantteja.

      Hiukan säälittää se miesparka, joka koki kosinnan niin yhteisöllisenä, että rinnasti sen äititenpäivään, lapset mukana katsomassa, sopiiko sormus äidille ja saavatko hekin koittaa. Mies aivan selvästi jännitti tilannetta niin paljon, että ei pystynyt odottamaan kahdenkeskiseen hetkeen asti, vaan tökkäsi korurasian kouraan. Tilanne ei ole mitenkään korjaamaton. Voihan hänelle sanoa, että otetaanko viikonloppuna uusiksi tämä asia, kun tuossa viikolla oli niin kova kiire. Miehenkin mieli varmaan on paha, kun hänet on moukaksi ristitty. Korjatkaa se, minkä vielä voitte, koska kummankin on nyt paha olla.

      • 007+7

        ...tai saa juuri tuota mitä ap kuvasi. Hänen on siis pitänyt ensin muuttaa yhteen, perustaa perhe, aloittaa arkielämä miehen kanssa. Olisi ensin pitänyt odottaa romanttista kosintaa, muuten kaikki romanttisuus katoaa arjen harmauteen. Jos olisit odottanut ensin kosintaa, tässä kohtaa olisit voinut sanoa "en tahdo" koska kosintatapa ei miellyttänyt ja siten myöskään miehen luonne ei ole se mitä oikeasti olisit halunnut. On monenlaisia miehiä, ja tämä ei ymmärrä romanttisuuden päälle, mikä on sinulle elintärkeää. Voi Voi, vaikea valittaa kun maito on jo kaatunut maahan. Miksi pitää kaikki tehdä väärässä järjestyksessä? Olisit elänyt niin kuin pitää ja mennyt ensin naimisiin sen oikean kanssa, sitten vasta lapsiperheen arjen kiireisiin.


    • kosittu humppelissa.

      miehesi kosinta oli suloinen.. hän oli vain niin innoissaan saadessaan viettää loppu elämäsi kanssasi!! ole onnellinen..
      minua kosittiin humalassa.. ja ihana teko sekin oli vaikka olinkin suunnitellut leffatyylisen kosinnan mut eipä maailmani siihen kaatunut vaikken sitä saanut.. sain kuulla mieheni suusta ne sanat jotka halusinkin kuulla ja olen onnellinen.. sormukset kävimme hakemassa yhdessä sitten viikon päästä kosinnasta.. ja vuoden parin sisään menemme naimisiin.. en kaipaa mitään ylellisyyksiä vaan olin onnellinen kun mieheni haluaa viettää loppuelämänsä minun kanssani.. entäs sitten vaikka olikin humalassa.. kun kysyin syytä siihen sanoi ettei halunnut odottaa pidempään..

    • jee!!

      ... tiedän avoparin , jossa mies ei suostu naimisiin vaikka lapset ja yhteinen talo. Ja elokuvat on elokuvaa, ja elämä elämää. Kaikkea hyvää sulle, ole onnellinen niistä asioista joita sulla on . Täällä on paljon ihmisiä jotka ei löydä miestä/naista jonka kanssa voisi elämää jakaa... ja sulla on :-) Hyvä niin.

    • minuakosinainen

      no sinähän voit itse järjestää miehelle unohtumattoman illan, olisit kosinut itse näin tasarvon aikana, älä ole se nariseva valmista odottava avuton nainen vaan tasa-arvoinen rinnalla seisova yhteityökykyinen kyllikki.

      • oodes

        uskomaton bitchhhhh..

        Miehellesi oisi eduksi että lähtisit kävelemään. etsimään suurta pilvilinnaasi. ei elämässä ole tärkeää miten kositaan vaan haluaako oikeasti naimisiin. sulle on tärkeempää ilmeisesti elokuvatyyli ja itse hääpuku kuin aviolitto.
        oot hirveä ihminen ja pahan mielesi ansainnut ihan omasta syystäsi.

        ps. kuka teistä oikeasti se moukka on?


      • hauska ylläri

        Minusta tuo sormusjuttu oli romanttinen ele mieheltäsi, ja hauskakin. Epätavallinen arjen hetki, ja lapsetkin todistamassa, ikimuistoinen verrattuna tavanomaisiin kuvioihin. Harmi että pilasit sen, mutta varmaan asia on korjattavissa. Käsittääkseni kosinta on varsinaisesti tapahtunut silloin kun aloitte säästää sormuksiin, koska päätös naimisiinmenosta tapahtui jo silloin.

        Jos haluat vielä juhlia kihlaustanne, mikään ei estä teitä toteuttamasta ravintolailtaa shampanjoineen jonain sopivana iltana, ja voit toteuttaa omat toiveesi. Tai voisitte kutsua ystävät kotiinne juhlimaan, tai tehdä jotain juhlavaa koko perheellä lasten kanssa. Juhlahetkiä tietysti tarvitaan, ja niitä voi toteuttaa monella tavalla. Voit olla itse aktiivinen, että omat toiveesi toteutuvat, ei tarvitse odottaa että mies osaisi toimia omin päin sinun mielesi mukaan. Miehet ei yleensä ajattele asioista samalla tavalla kuin naiset, eivätkä aina osaa arvata oikein naisten toiveita. Eläköön se pieni ero.


    • Vise versa

      Olette jo tehneet lapset, asuneetkin (kait?) yhdessä jo pitempään, joten eipä siinä välttämättä ole enää juuri aihetta erityiseen romantiikkaan.. Toiste päin olisi kannattanut tehdä.

      • sdfghjkdfvbgnhjm

        Kyllä sitä romantiikkaa kannattaa vaalia suhteessa, ettei välit viilene. Luulet varmaan, että sitä sitten vaan nautitaan saavutetuista eduista. Sitten ihmettelet, kun toinen löytää kaipaamaansa romantiikkaa muualta.


    • lonely heart..

      Turha valitus pois, ole onnellinen, että sait sormuksen. Mies yllätti sinut täysin, ehkä ei kovin romanttisesti, mutta voittehan joskus ottaa vapaaillan ja mennä vaikka ravintolaan illalliselle juhlistamaan ilman lapsia.
      Kosinta ei ole tärkein, vaan onnellinen elämä sen jälkeen.

      Itse olen kolmekymppinen nainen ja en ole onnistunut löytämään sopivaa miestä vieläkään ja olisin ikionnellinen kosinnasta jos miehen löytäisin, vaikka sormusrasia lykättäisiin vaan käteen kesken arkihetken. Romantiikka on arjen pieniä hetkiä, toisen huomioimista, hellyyttä. Ei siihen tarvita suuria eleitä.

      Ole onnellinen, että olet saanut hyvän miehen ja lapsia. Kaikille ei käy niinkään hyvin.

    • Haukotus

      Nämä on päivänselviä asioita. Jotain järkevää tänne keskusteltavaksi joskus!!

    • j6r55

      no empä tiiä onko tossa nyt mitään syytä ruveta mököttämään, mies katuu kohta koko sormuksen hankintaa :D ei meilläkään ollu romanttista kosintaa tms. autossa kerran juteltii et pitäsköhän mennä naimisiin vai ei ja sit käytii ostaa sormukset. so what???

    • t*t*t*

      meillä ei tainnut kumpikaan ees kosia, minä taisin hieman painostaa :-D mutta naimisiin mentiin, mies tirautti kyyneleet alttarilla ja kaikki nämä vuodet (12kpl) ollut mitä parhain aviomies ja täydellinen isä lapsille.... ei tule koskaan mieleen, että olispa kosinta ollut jotenkin romanttinen... :-D

    • vitun

      vitun vittu. Perkele mikä plinsessakompleksinen bimbo. Toivottavasti mies paikkaa mokansa ja vie sinut hienoon ravintolaan, jossa kynttilän valossa ojentaa sinulle...avioeropaperit.

    • Mietippä tätä

      Jospa todellakin löytäisit siitä hetkestä miehesi hellyttävyyden. Hän oli niin innokas että ei malttanut edes odottaa iltaan. Olisiko sellainen romanttinen kosinta ollut teennäisempi koska kerroitkin hänelle millaisen kosinnan haluat? Mies tekee omalla tavallaan ja eikö se ole tärkeintä ja aidointa häntä itseään. Tärkeintä että sait sen sormuksen eikö niin, voittehan juhlia sitä kaksin myöhemminkin.

      • sdfghjklkjhgfdfgh

        Yllättävää, että enemmistö on tälläkertaa miehen puolella ja uskoo mm. ettei aikuinen ihminen malta odottaa iltaan. Sanan voima on joskus ihmeellinen. Joskus sitten taas ei uskota yhtään mitään. Aloittaja on täysin oikeassa. Hänellä on oikeus vaatia -varsinkin kun asiasta oli puhuttu etukäteen. Onneksi nykyään voi uusia kosinnan.


    • 17

      Miksi sinä itse et oo järjestänyt sellaista iltaa? Suomessahan juuri te, naiset, olette niin maskuliinisia...

    • tri kimittäjä

      Kai jos oot oottanu sitä, kun kuuta nousevaa ja jos teillä on kakarat jo valmiina, niin ei kai sitä jaksa enää tommoseen pikkuasiaan panostaa. Mitähän miehes tykkää siitä, että sä kirjotit ton nettiin?

    • Nti48

      No hei, mies vain täpinöissään, laita sen piikkiin. Tärkeintä lienee kuitenkin ajatus, eikös?
      Sitä paitsi, voit itse yrittää pelastaa tilanteen. Järjestä Sinä teille yhteinen romanttinen kihlajais-ilta.
      Mukulat hoitoon, hyvälle illalliselle ja reippaat kahdenkeskiset jatkot. Ihan mitä vaan, keksi joku kiva yllätys miehellesi. Jääpähän sitten kivat muistot tästäkin vähän tylsästi alkaneesta tapahtumasta.

    • hahahahahahha

      herää prinsessa arkeen :)
      mene elokuviin jos haluat sellaista lepertelyä...

      Ole tyytyväinen kun edes kosi!!!halooo

    • sinulla ei ole elämässä oikeita ongelmia, kun viitsit tuollaisesta valittaa ja vielä kirjoittaa siitä. vaikuttaa murrosikäisen jutuilta. varo ettei käy niin, että kohta sinulla ei ole miestä eikä sormusta.

    • lämpö sallittu

      En mitenkään pysty ymmärtämään useimmista kommenteista huokuvaa kyynisyyttä ja katkeruutta. Myötätuntoni on täysin ketjun aloittajan puolella.

      Monet ajattelevat mustavalkoisesti, että on olemassa vain joko nyyhkyleffojen tapainen prinsessakosinta tai täysin arkinen kosinta, jossa sormus vain täkätään toiselle ilman vähäisintäkään tilannetajua. Välille sopii monenlaista romantiikkaa.

      Niin, ROMANTIIKKAA. Miksi suhtaudutte siihen niin vihamielisesti ja katkerasti... Kylmiä ja kovia ihmisiä olette. Eihän romantiikka ole yhtä kuin prinsessahörselöt ja nyyhkyleffat, se on vain se romantiikan ääripää!

      Typerykset ajattelevat, että on olemassa vain ääripäät, ja täällähän niitä riittää. Lähes koko tämän viestiketjun voisi pistää idioottien ajattelutavan malliesimerkiksi.

      Miksei arjenkin keskellä voisi pysähtyä hetkeksi. Vaikka olisi jo lapset ja arkiralli ja kaikkea. Tai etenkin silloin, jos vain tulee mahdollisuus. Ne mahdollisuudet pitää osata nähdä eikä vain mennä koohottaa itsekkäästi menemään, kuten aloittajan mies.

      Ei toisen ihmisen huomioiminen ja arvostaminen todellakaan paljoa ja suurta vaadi. Jos vain haluaa!

    • ei ymmärrä

      Tosissasiko tuollaisesta valitat ?? Ajattelin ensit että olet lapsi, mutta et taida olla kun teillä on lapsia.
      Neuvoisin sinua..yritä aikuistua.

    • Elämänmakuinen

      että miten se mies kosi? Eihän tässä muuten voi kantaa ottaa. Minusta tuntuu, ettei se kosinta ihan pieleen kuitenkaan mennyt, jos kerran sormusostoksilla jo olette.

    • aviovaimo kauan

      Olisko aihetta olla tyytyväinen sormukseen? Olittehan jo asian puhuneet. Kaiken lisäksi lapset valmiina...
      Järjestä itse romanttisia hetkiä eri tavoin. Yksi kosinta ei paljon pitäisi painaa, vaan se kaikki muu.
      Meillä oli arkinen keskinäinen jutustelu vain. Sormukset ostettiin kaupunkireissulla ja se oli siinä. Mies on luotettava. Se on tärkeintä, ei muotoseikat ainakaan itselleni.
      Älä pahoita miehesi tunteita turhilla vaatimuksilla.

      • 9587

        Eli et voi sekä syödä kakkua että säilyttää sitä. Siitähän tässä on kyse.
        Halusit että sinua kositaan ja kohdellaan kuin prinsessaa, niinkuin unelmissasi. Mutta jaoit ja annoit ilmaiseksi kuin.... **'?.....
        Toivottavasti muut nuoret oppivat tästä, mitä on edessä kun lähdetään tekemään kompromisseja elämän isoissa peruskysymyksissä...
        Jos ei edes pyhää avioliittoa kunnioita suhteen alussa, eli voi perustaa perheen ilman siunausta, niin ethän sitten sitä kunnioita lopussakaan, eli miksi edes haluaa nyt kun on jo avoliittoa nähty, kirkolliset toimitukset ja täydelliset kosinnat, niin kuin olisi pitänyt tapahtua suhteen alussa.


    • Romantikko 12+2

      Ite kosisin naista siten, että isolla alueella olisi kynttilöistä muodostettu sanat: Nön nön nöö, tuletko vaimokseni? Alkuillasta maan tasalta niistä ei erota mitään sanoja, mutta loppuillasta noustas ylemmäs, talon katolle tai hissillä tjm. Jolloin nainen näkisi kynttlöistä muodostuneet sanat.

    • Turmpin Donald

      Oma kosintani meni vielä enemmän pieleen ja tähän asti on hetki harmittanut
      Pyysin naista vaimokseni ja hän suostui.

      Mutta vaimoni teki minusta myös miljonäärin. Olin ennen kosintaa monimiljonääri.

    • vieras___

      Näin työssäkäyvänä/opiskelijana/kotiäitinä, joka hoitaa kaiken kodin työn lumitöitä myöten yksin, sekä lapset, että miehenkin, olisin toivonut, että HÄN olisi edes tähän hetkeen panostanut hieman enemmän. Tosiaankin, vaikka edes sen verran, että sauna lämpinä kun tulen luennolta. Lapset nukkumassa ja kahdestaan hetki siinä rauhassa, ottanut sormukset esiin ja sanonu vaikka siinä sen "en malta enempää odottaa"...

      Mutta valitettavasti tuli tunne juuri siitä, niinkuin eräs oli kommenttiin kirjoittanut, että "mahdollisimman äkkiä alta pois tämä touhu ja sormus nopeasti käteen, niin ei tarvi enempää miettiä".
      Aivan niinkuin tämän pitäisi olla sellainen "äkkiä alta pois" - tilanne...???!!
      Hox! kun vielä ollaan keskusteltu sellaisista kosinnoista mitä ei missään nimessä haluaisi saada..ja jostain syystä hän sellaisen kuitenkin järjesti ajattelemattomuuttaan, ei tunnu kivalta...

      Ja ymmärtää kyllä mies tilannetajuttomuutensa, vaikkakin hellyyttävää onkin, että oli niin onnessaan tilanteesta, ettei malttanut odottaa, mutta joissakin asioissa pitäisi mielestäni kuitenkin ajatella hieman pidemmälle kuin vain niitä omia sen hetkisiä tuntemuksia...

      • 2become1

        Valitettavasti ei kylla vaikuta silta, etta mies "ei malttanut odottaa". Kyllahan han aika monta vuotta odotti, kun lapsetkin on ehditty jo valissa tehda. Sitoutuminen toiseen kosinnan muodossa on _niin iso juttu_, etta kylla miehen tulee tehda hetkesta ainutlaatuinen. Kovin helpolla naiset nayttavat itsensa antavat valitulleen..


      • arki on jees

        Siis hoidat yksin kaiken? työn, kodin , lapset, miehen? mitä miehesi tekee, onko hän sairas eikä pysty osallistumaan kotitöihin? Käyt töissä, opiskelet ja teet kotityöt ja lumityöt? Siis miten miehesi tarvitsee hoitoa? Oletteko kaksi aikuista jakamassa arkea vai oletko yksinhuoltaja lapsillesi ja aikuiselle miehellesi? kuulostaa, että olet vain äiti, et vaimo...Mutta itse olet mahdollistanut tilanteen ja suostut siihen. (Jos suostuu kynnysmatoksi, ei ihme, että on naama täynnä kengän jälkiä...)
        Kuulostaa, että olet marttyyrin roolissa, et pyydä/ vaadi itsellesi mitään, hoidat aina ensin toiset ja unohdat itsesi? Siitä tulee katkeraksi ja myös kosinta saa katkerat sävyt, kun ajatus on, että olisin edes tämän verran ansainnut, mutta tuo moukka ei tajunnut. Ehkä et osaa suoraan kertoa toiveitasi, vaan vihjailet ja sitten koet pettymyksiä odotustesi ja todellisuuden suhteen?
        Ja "on keskusteltu kosinnoista"; tarkoittaako se, että sinä olet puhellut vihjaillen, vai oletko siis ihan suoraan kertonut mitä juuri sinä toivot kosinnalta?
        Kannattaa käydä keskustelua, että et voi yksin hoitaa kaikkea, vaan teidän on tehtävä arjesta työnjakoa. Silloin arkikin voi olla mukavampaa, kun kaikki ei kaadu omaan niskaan ja myös pienistä arjen asioista näkee toisen ihmisen välittävän ja huolehtivan sinustakin. Tsemppiä teille ja opettele sanoittamaan toiveitasi, ettet katkeroidu suotta. Kukaan ei osaa lukea ajatuksia....


      • dwccw

        miestäsi... sun kanssa, huoh.


      • hecgewg
        arki on jees kirjoitti:

        Siis hoidat yksin kaiken? työn, kodin , lapset, miehen? mitä miehesi tekee, onko hän sairas eikä pysty osallistumaan kotitöihin? Käyt töissä, opiskelet ja teet kotityöt ja lumityöt? Siis miten miehesi tarvitsee hoitoa? Oletteko kaksi aikuista jakamassa arkea vai oletko yksinhuoltaja lapsillesi ja aikuiselle miehellesi? kuulostaa, että olet vain äiti, et vaimo...Mutta itse olet mahdollistanut tilanteen ja suostut siihen. (Jos suostuu kynnysmatoksi, ei ihme, että on naama täynnä kengän jälkiä...)
        Kuulostaa, että olet marttyyrin roolissa, et pyydä/ vaadi itsellesi mitään, hoidat aina ensin toiset ja unohdat itsesi? Siitä tulee katkeraksi ja myös kosinta saa katkerat sävyt, kun ajatus on, että olisin edes tämän verran ansainnut, mutta tuo moukka ei tajunnut. Ehkä et osaa suoraan kertoa toiveitasi, vaan vihjailet ja sitten koet pettymyksiä odotustesi ja todellisuuden suhteen?
        Ja "on keskusteltu kosinnoista"; tarkoittaako se, että sinä olet puhellut vihjaillen, vai oletko siis ihan suoraan kertonut mitä juuri sinä toivot kosinnalta?
        Kannattaa käydä keskustelua, että et voi yksin hoitaa kaikkea, vaan teidän on tehtävä arjesta työnjakoa. Silloin arkikin voi olla mukavampaa, kun kaikki ei kaadu omaan niskaan ja myös pienistä arjen asioista näkee toisen ihmisen välittävän ja huolehtivan sinustakin. Tsemppiä teille ja opettele sanoittamaan toiveitasi, ettet katkeroidu suotta. Kukaan ei osaa lukea ajatuksia....

        se mies tekee helvetisti töitä aamusta iltaan ja sitten tämä aloittaja tekee "kaiken" perheen eteen... sopisi hyvin tähän kuvioon moinen.


      • dfghjklölkjbnm
        2become1 kirjoitti:

        Valitettavasti ei kylla vaikuta silta, etta mies "ei malttanut odottaa". Kyllahan han aika monta vuotta odotti, kun lapsetkin on ehditty jo valissa tehda. Sitoutuminen toiseen kosinnan muodossa on _niin iso juttu_, etta kylla miehen tulee tehda hetkesta ainutlaatuinen. Kovin helpolla naiset nayttavat itsensa antavat valitulleen..

        Kyllä sitä malttia sitten kuitenkin löytyi.


      • Arki on jees
        hecgewg kirjoitti:

        se mies tekee helvetisti töitä aamusta iltaan ja sitten tämä aloittaja tekee "kaiken" perheen eteen... sopisi hyvin tähän kuvioon moinen.

        Mahdollista, että mies paiskii töitä kellon ympäri...Mutta on kurjan kuuloista, että "hoitaa miehenkin" kaiken muun lisäksi, mahtaa miehestä tuntua mukavalle ajatukselle olla hoidokki... Siis hoitosuhde? Siinä tulee helposti kuvaan mukaan jossain vaiheessa katkeruus ja marttyyriasenne, joka tuskin parisuhdetta auttaa...


      • ............

        että miten ihmeessä voi samanaikaisesti olla kotiäiti ja töissäkäyvä..???? Eikös yleensä olla jompikumpi?
        Taidat nyt hakea itsellesi kunniaa mikä ei sinulle kuulu.Et ainakaan minun silmissäni näytä paremmalta,enemmänkin huonolta.Itse en tuollaista naista ottaisi IKINÄ!


    • usko ja rakkaus

      ... mies on tosissaan.
      oma mieheni kosi tavaratalon parkkipaikalla, täysi yllätys, vaikka meillä oli jo 2 yhteistä lasta. Koin että hän oli tosissaan, nyt liittoa kestänyt 20 vuotta. En vaihtaisi kosintaa mihinkään romanttiseen höpötykseen.

    • Tätä Mieltä Mä

      aamukahvipöydässä miehellesi tämän hengentuotteesi? Sen jälkeen on varmasti helpompi keskustella tyyliseikoista.

    • Rouva_X

      Mitä ihmeen kauniita ja rohkeita sitä on taas katsottu??? Mä olisin sinuna ilahtunut, ku toinen oikeasti tahtoo kanssasi kihloihin ja naimisiin! Hyvää päivää taidän kakaroitten ja suurien juhlallisten hetkienne kanssa! Niillä ei ole mitään tekemistä oikean elämän kanssa. Oikeassa elämässä ne arkiset jutut on niitä hetkiä, joita toisen mentyä jää kaipaamaan, kun lähtö tulee.

    • tapaus taas

      Koetahan vähän aikuistua. Ei elämä ole hollywoodia.

    • screwYoufatbitch

      Miten tuommosta tavallista arpimahasta peruskotimammaa kukaan on viittinyt ees kosia, varsinkin ku akka vaa valittaa päälle :D sun mies on liian hyvä sulle, häpeä.

      Vittuko kun ihmisille ei vaan riitä nykyään enää mikään.

    • luulisin...

      Olette ehkä molemmat impulsiivisia tunneihmisiä, jotka sanovat, mitä sylki suuhun tuo. Jos toinen olisi hillitty ja hallittu ja noudattaisi perinteisiä käytöstapoja ja vain toinen olisi ajattelematon hölösuu, yhteiselämä voisi olla vaikeaa. Minä olisin sinuna iloinen, että olet lötänyt kaltaisesi kumppanin. Se, että käsityksenne romantiikasta ja/tai sen tarpeellisuudesta, on pientä sen rinnalla, että luonteenne sopivat yhteen.

      Minäkin olen ihminen, joka ei osaa pitää salaisuuksia. Mies, johon olen (ehkä vieläkin, hiukan) ihastunut, on samanlainen. Kummallakin on eksä, joka salaili ja suunnitteli. Me olemme kuin kaksi lasta, voisimme olla onnelliset yhdessä.

    • ttppii

      En oikein ymmärrä.
      Tehän olette oleet kihloissa jo pitkään, jos olette yhdessä sormuksien ostamisen päättäneet. SILLOINHAN se kihloihin meno on tapahtunut! Se sormuksen antaminenhan on vain mekaniikkaa sen jälkeen.

      • 10+7

        Vielä tuosta aloittajan kommentistakaan ei selviä, onko varsinainen kosinta joskus tapahtunut ja milloin. Se on kihlajaispäivä. Ei sormustenostopäivä ole mikään juhlapäivä.


    • 123454321

      Ymmärrän kyllä kantasi asiaan ! olisin minäkin ollut pettynyt... Mutta tärkeämpää on muut asiat kun millä tavalla mies asian esittää.

      Me oltiin jo yhdessä sovittu hääpäivä ja järjestetty häitä, eikä mies ollut virallisesti kosinut minua.
      Yhtenä päivänä hän oli järjestänyt hienon päivällisen, oli tähtisadetikkuja sun muuta rekvisiittaa.
      Ajattelin että nyt hän kosii, mutta ei kosinut vielä silloin.
      Päivällisen jälkeen hän vei minut kaupungillle shoppailemaan ja vietettiin mukava päivä yhdessä.
      Illalla juuri ennen nukkumaan menoa hän sanoi että lähdetään käymään ajelulla ja vei minut hienoon satamarantaan. Mentiin istuskelemaan sellaisen väriä vaihtavan pylvään alle ja hän laittoi puhelimestaan romanttisen musiikin soimaan, polvistui ja kosi :)

      Kivasti teki mutta tuntui vähän hölmölle kun häät olivat jo suunniteltu ihan yhteisestä päätöksestä! kiva oli kuitenkin kosintakin saada :D vastaus ei vaan ollut kovin yllättävä!

      • lämmin lumi

        "Me oltiin jo yhdessä sovittu hääpäivä ja järjestetty häitä, eikä mies ollut virallisesti kosinut minua."

        - Siis että mitäh! Kosia virallisesti? Ei kosinta ole mikään virallinen toimi, jonka mahdollinen todistaja ja virkamies todistaa.

        "Mutta valitettavasti tuli tunne juuri siitä, niinkuin eräs oli kommenttiin kirjoittanut, että "mahdollisimman äkkiä alta pois tämä touhu ja sormus nopeasti käteen, niin ei tarvi enempää miettiä".
        Aivan niinkuin tämän pitäisi olla sellainen "äkkiä alta pois" - tilanne...???!! "

        - Edellinen on ap:n viestistä. Taas: Siis mitäh! Eipähän kosinta voi tulla äkkiä eikä yllätyksenä, jos naimisiinmenosta on jo puhuttu ja muukin eläminen viittaa avioliittoon.

        Lisäksi ap. sanoo, ettei voi unohtaa kökköä kosintaa. Mitä luulette, voiko mies unohtaa, että saa loppuelämänsä kuulla epäonnistuneesta kosinnasta.

        Eroaisin vapaaehtoisesti jo tässä tilanteessa. Avioliitto ei tule kestämään. Säästäkää nyt kumpaakin ja lähtekää eri suuntiin.


      • 123454321
        lämmin lumi kirjoitti:

        "Me oltiin jo yhdessä sovittu hääpäivä ja järjestetty häitä, eikä mies ollut virallisesti kosinut minua."

        - Siis että mitäh! Kosia virallisesti? Ei kosinta ole mikään virallinen toimi, jonka mahdollinen todistaja ja virkamies todistaa.

        "Mutta valitettavasti tuli tunne juuri siitä, niinkuin eräs oli kommenttiin kirjoittanut, että "mahdollisimman äkkiä alta pois tämä touhu ja sormus nopeasti käteen, niin ei tarvi enempää miettiä".
        Aivan niinkuin tämän pitäisi olla sellainen "äkkiä alta pois" - tilanne...???!! "

        - Edellinen on ap:n viestistä. Taas: Siis mitäh! Eipähän kosinta voi tulla äkkiä eikä yllätyksenä, jos naimisiinmenosta on jo puhuttu ja muukin eläminen viittaa avioliittoon.

        Lisäksi ap. sanoo, ettei voi unohtaa kökköä kosintaa. Mitä luulette, voiko mies unohtaa, että saa loppuelämänsä kuulla epäonnistuneesta kosinnasta.

        Eroaisin vapaaehtoisesti jo tässä tilanteessa. Avioliitto ei tule kestämään. Säästäkää nyt kumpaakin ja lähtekää eri suuntiin.

        (("Me oltiin jo yhdessä sovittu hääpäivä ja järjestetty häitä, eikä mies ollut virallisesti kosinut minua."

        - Siis että mitäh! Kosia virallisesti? Ei kosinta ole mikään virallinen toimi, jonka mahdollinen todistaja ja virkamies todistaa. ))

        Kyllä nyt miehen pitää kosia!!:) Ei oo hyvä jos kosinta jää kokonaan puuttumaan ! Meillä häiden suunnittelu lähti keskustelu pohjalta ja kosiminen vasta sen jälkeen! Kyllä jokainen nainen haluaa kosinnan vaikka tiedetäänkin että mennään naimisiin!


    • pointsit miehellesi!

      "Ja ymmärtää kyllä mies tilannetajuttomuutensa, vaikkakin hellyyttävää onkin, että oli niin onnessaan tilanteesta, ettei malttanut odottaa, mutta joissakin asioissa pitäisi mielestäni kuitenkin ajatella hieman pidemmälle kuin vain niitä omia sen hetkisiä tuntemuksia..."

      Kenenköhän se tällä hetkellä "pitäisi ajatella hieman pidemmälle kuin vain niitä omia sen hetkisiä tuntemuksia"? Sun miehesi toimi spontaanisti, ainoana ajatuksena tehdä susta onnellinen. Sä sen sijaan märehdit miehesi vääränlaista kosintaa, tarkoituksena mikä - uusi kosinta ja sun onnelliseksi tekeminen? Eihän se edes olisi aito vaan teeskennelty. Oiskohan nyt sun vuoro tehdä sun mies onnelliseksi ja kertoa, että oikeastaan hänen toimintansa oli kuitenkin se paras mahdollinen - hän ajatteli vain sinun onneasi. Vai pystytkö lainkaan ajattelemaan, että se hetki on myös sun miehelle tärkeä, ja sinä pilasit sen hetken myös häneltä, ikuisiksi ajoiksi..

      • Sannivaan73

        Terve,

        onhan noita tullut nähtyä kaiken maailman kosintoja :)

        Käykääs kattomassa hienot häämessujen nettisivut www.sagahaamessut.fi (oli muuten korukin arvonnassa ;)

        t.Sanni


    • Rocky83

      kosi Adriania minun mielestäni parhaalla mahdollisella tyylillä..
      Jotenkin näin..."mitä oot ajatellut tehdä seuraavaan noin 50vuoden ajan? Ajattelin että jos sulla ei oo parempaa,niin voisit viettää sen mun kanssa".

      • plööö

        Tämä niin kutsuttu naimisiin meno on vain täydellistä kosintaa, täydellistä hääpäivää jne. Naisetkin ajattelevat vain että saavat näyttää sen yhden päivän prinsessalta. Jos jokin ei menekään niinkuin olisi halunnut niin heti ajatellaan nyt menee kaikki pieleen. Eikö riitä, että ollaan onnellisesti nyt yhdessä? Miksi pitää mennä naimisiin? Itseäni ei kiinnosta kuin se, että olen nyt tyytyväisessä parisuhteessa.


    • chinky2

      Haluaisin laittaa sellaisen kommentin että kyllä arjestakin voi tehdä juhlaa eikä romanttisia miehiä löydy vain leffoista vaan myös ihan oikeasta elämästäkin. Oma avokkini on aivan A-luokan mies, huomioi, hellii, laittaa ruokaa ja osoittaa rakkauttaan arjen keskellä suudelmin ja kosketuksin. Vuosipäivänämme vie laadukkaaseen ravintolaan ja viimeksi hankki minulle aivan ihanan suuren ruusukimpun joka varmaan maksoi reilusti. Arki on arkea mutta kyllä elämän suuriin hetkiin kannattaa vähän panostaa. YO juhlathan ovat monelle suuri tapahtuma, ja kyllä niitä juhlitaan ruusuin ja kakuin eikä silloin kukaan valita että "turhaa prameilua". Kosinta on ainutlaatuinen tapahtuma elämässä eli kyllä siihen voisi panostaa ihan vaikka niin että olisitte ihan kahdestaan. Suomalaisilla tuntuu olevan niin suuri tarve aina välttää kaikenlaista "hienostelua", vaikka se tarkoittaisi että romantiikkaa ja hienotunteisuuttaa tulee välttää kaikin keinoin. Kynttiläillallinen ihan kotona itse laitetun ruoan kanssa on luksusta arjen keskellä, eikä yltiöromanttista hienostelua. Jos minua mies joskus kosii toivosin hänen panostavan tähän hetkeen sen verran että meillä molemmilla on hieno ja ikimuistoinen hetki. En tarvitse yltiöluksusta, mutta jonkinlainen ajattelu tilanteen takana olisi kiva.

      HUOM. Romantiikka arjen keskellä ei ole mitään hienostelua vaan ihan luonnollinen osa onnellista parisuhdetta.

    • Haistakaapa_vaan

      Edellisen kommentin jättänyt henkilö on aivan asian ytimessä, tiedän että täällä ei varmaan kukaan enää eksy lukemaan aihetta, mutta halusin vaan sanoa että kyllä sitä perkele saa suomalainenkin nainen/mies haaveilla pienestä romantiikasta vaikka se muiden mielestä turhaa paskaa olisikin. Ketuttavaa kun pitää olla tommosia että kun itsellä ei jotain ole nii sitten muillakaan ei sitä saisi olla, kuka se onkaan kakara siinä tilanteessa? Ihmiset on ihan oikeassa sanoessaan että aloittajan miehen kosinta on symppis, ja sellanen hänenlaisensa, ja kun noita lapsiakin teille on siunaantunut niin on hieman turhaa hiuksia halkoa kosinnasta. Tilanteesta voi aina tehdä parhaimman mahdollisen kun itsekin työstää sen eteen. Kai sitä tässä saa olla nii vitun tyytyväinen että oma mies ei ole suomalainen-ärrinmurrin-kaikki on paskaa- tyyppinen jäärä, sellaisia tapauksia nuoruuden treffailuista on jotenkin tullut. Onneksi aikanaan on tajunnut olla fiksu ja etsiä sellainen tyyppi joka ymmärtää että arjesta ei tartte väkisin tehä ankeeta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1224
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1036
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      60
      770
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      720
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      628
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      624
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe