Honda cr 125 -07 syö tulppia ku bensaa....!!!!!!!!!!????

Motcrss

Eli ko. pyörä syö tulppia noin tunnin välein, tulpan arvosta tai mallista riippumatta? Olen käyttänyt BR8E S ja BR9E S sekä B8ES ja B9ES ja myos samat EG arvoilla tietenkin, EI MITÄÄN EROA kestävyydellä. Pyörässä oli talvi suuttimet, kun ostin sen jonka jälkeen opiskeltuani hieman niin kuulemma käy rikkaalla, joka tuhoaa tulpan, joten ostin kesä mallin suuttimet ja asensin ne. Ei auttanut tippaakaan. Pyörässä on kuitenkin HGS:n tehari joten voisiko siinä olla syypää? Apuja tarvitaan, koska repullinen tulppia mukana ajaessa tuhoaa hermot.

14

4600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhden_mielipide_toiseen

      Minkä värinen tulppa on kun se lopettaa toimimisen?

      • Motcrss

        Olen katsellut sitä noin puolen tunnin - kolmen vartin ajon jälkeen niin ei se ole oikeastaan uutuuttaan kummempi ihan vähän on karstaa, mutta ku se tulppa kuolee ni musta ja bensainen.


      • yhden_mielipide_toiseen
        Motcrss kirjoitti:

        Olen katsellut sitä noin puolen tunnin - kolmen vartin ajon jälkeen niin ei se ole oikeastaan uutuuttaan kummempi ihan vähän on karstaa, mutta ku se tulppa kuolee ni musta ja bensainen.

        Musta tulppa viittaisi yleisesti siihen ettei polttoaine pala puhtaasti eli palotapahtuma on epätäydellistä. Märäksi se menee luonnollisesti siinä vaiheessa kun kipinää ei enää synny. Vikaa voi olla useammassa paikassa.

        Esimerkkeinä

        - Ilmansuodatin tukossa (Seossuhde muuttuu rikkaaksi)
        - Liian iso suutin (Rikas seos)
        - Neula liian korkealla (Yleisesti asetus on keskellä)
        - Heikko kipinä eli sähköinen vika. Esim. puola, tulpan johdot ja hattu.
        - Riippuen millainen rikastin on. voi vuotaa
        - jne...


        Voimme rajata vikaa. Lähteekö ilman rikastinta käyntiin? Ottaako pyörä hyvin kierroksia? Miten kierrokset ja koneen ääni käyttäytyy kaasu pohjassa? Kiihtyykö hyvin? Muuta?


      • Motcrss
        yhden_mielipide_toiseen kirjoitti:

        Musta tulppa viittaisi yleisesti siihen ettei polttoaine pala puhtaasti eli palotapahtuma on epätäydellistä. Märäksi se menee luonnollisesti siinä vaiheessa kun kipinää ei enää synny. Vikaa voi olla useammassa paikassa.

        Esimerkkeinä

        - Ilmansuodatin tukossa (Seossuhde muuttuu rikkaaksi)
        - Liian iso suutin (Rikas seos)
        - Neula liian korkealla (Yleisesti asetus on keskellä)
        - Heikko kipinä eli sähköinen vika. Esim. puola, tulpan johdot ja hattu.
        - Riippuen millainen rikastin on. voi vuotaa
        - jne...


        Voimme rajata vikaa. Lähteekö ilman rikastinta käyntiin? Ottaako pyörä hyvin kierroksia? Miten kierrokset ja koneen ääni käyttäytyy kaasu pohjassa? Kiihtyykö hyvin? Muuta?

        Tuosta mikä on katsomatta niin toi neulan asento että on se kaasari käsissä kyllä ollut ja todennäköisesti se neula on siellä talvi säädöissä mutta enpä sitä epä-huomiossa muistanut viimeeksi tarkistaa/säätää.

        Käyntiin lähti talvi suuttimilla ilman ryyppyä ekalla ja kesä suuttimilla ryypynkaa sit tokalla, tietysti ilmakin oli jo nollassa, kun pyörän ostin kuitenkin syksyllä ja yleensä ajelin n15 C asteessa, mutta voisiko sitä puolaa mitata ja mitä lukemia siitä pitäisi saaha irti ? tulpan hattuja on ja johtoa on myös. Miten sitten, kun kaasarissa on jotain sähkojohtoja mitä ne sitten tekee ?

        Seoksena käytän nykyään 2,5% ja korjaamolla sanoivat et kannattaa kokeilla jos ei mun ajolla lämpiäiskään tarpeeksi niin teippasin sitten toisen syylärin kii ja sitte lämpes kyllä ja toimi puolitoista tuntia montulla sitten pyörä tallii ja uus päivä ni kesti 3min.


      • yhden_mielipide_toiseen
        Motcrss kirjoitti:

        Tuosta mikä on katsomatta niin toi neulan asento että on se kaasari käsissä kyllä ollut ja todennäköisesti se neula on siellä talvi säädöissä mutta enpä sitä epä-huomiossa muistanut viimeeksi tarkistaa/säätää.

        Käyntiin lähti talvi suuttimilla ilman ryyppyä ekalla ja kesä suuttimilla ryypynkaa sit tokalla, tietysti ilmakin oli jo nollassa, kun pyörän ostin kuitenkin syksyllä ja yleensä ajelin n15 C asteessa, mutta voisiko sitä puolaa mitata ja mitä lukemia siitä pitäisi saaha irti ? tulpan hattuja on ja johtoa on myös. Miten sitten, kun kaasarissa on jotain sähkojohtoja mitä ne sitten tekee ?

        Seoksena käytän nykyään 2,5% ja korjaamolla sanoivat et kannattaa kokeilla jos ei mun ajolla lämpiäiskään tarpeeksi niin teippasin sitten toisen syylärin kii ja sitte lämpes kyllä ja toimi puolitoista tuntia montulla sitten pyörä tallii ja uus päivä ni kesti 3min.

        Tutkiskelin juuri kuvia Mikuni TMX 38 kaasuttimista. Eikös tämän pitäisi olla 2007 CR:ssä? Ne johdot voisivat mennä esimerkiksi Powerjetin solenoidille. Sitä ohjaa ilmeiseesti sytytysyksikkö ja TPS eli Throttle position sensor.

        Mikäli asia ei ole sinulle tuttu niin homma menee suht koht näin. Powerjet on siis toinen suutin pääsuuttimen lisäksi. Se on oletuksena auki. Seos on rikkaampaa tämän ansiosta ja aiheuttaa sen että saat enemmän ala ja keskivääntöä. Tietyillä ennaltamäärätyillä kierroksilla TPS ja ilmeisesti sytytysyksikkö sulkevat powerjetin eli toisen suuttimen. Täten seos muuttuu laihemmaksi yläkierroksia varten.

        Mikäli olet repinyt johdot irti tai johdot ovat poikki jostain päin niin moottori käy rikkaalla seoksella korkeilla kierroksilla. Powerjet ei siis sulkeudu. Tämä voi hyvinkin olla syynä tulppien hajoamiseen.

        Olisi ehkä syytä hommata korjausopas mistä kävisi ilmi sähkökartat ja suuttimien alkuperäiset koot. Tämän enempää en pysty auttamaan. En usko että puolassa tai muussa olisi vikaa sinänsä. Oireet olisivat erilaiset. Ne olivat löysästi liittyviä ehdotuksia. Mutta korjausoppaasta saat varmasti tämänkin selville.


      • Motcrss
        yhden_mielipide_toiseen kirjoitti:

        Tutkiskelin juuri kuvia Mikuni TMX 38 kaasuttimista. Eikös tämän pitäisi olla 2007 CR:ssä? Ne johdot voisivat mennä esimerkiksi Powerjetin solenoidille. Sitä ohjaa ilmeiseesti sytytysyksikkö ja TPS eli Throttle position sensor.

        Mikäli asia ei ole sinulle tuttu niin homma menee suht koht näin. Powerjet on siis toinen suutin pääsuuttimen lisäksi. Se on oletuksena auki. Seos on rikkaampaa tämän ansiosta ja aiheuttaa sen että saat enemmän ala ja keskivääntöä. Tietyillä ennaltamäärätyillä kierroksilla TPS ja ilmeisesti sytytysyksikkö sulkevat powerjetin eli toisen suuttimen. Täten seos muuttuu laihemmaksi yläkierroksia varten.

        Mikäli olet repinyt johdot irti tai johdot ovat poikki jostain päin niin moottori käy rikkaalla seoksella korkeilla kierroksilla. Powerjet ei siis sulkeudu. Tämä voi hyvinkin olla syynä tulppien hajoamiseen.

        Olisi ehkä syytä hommata korjausopas mistä kävisi ilmi sähkökartat ja suuttimien alkuperäiset koot. Tämän enempää en pysty auttamaan. En usko että puolassa tai muussa olisi vikaa sinänsä. Oireet olisivat erilaiset. Ne olivat löysästi liittyviä ehdotuksia. Mutta korjausoppaasta saat varmasti tämänkin selville.

        Kyseessähän on vm-2007 CR. Kiitos tästäkin tiedosta. Ton powerjet:in kanssa en usko, että on ongelmia, kun toimii yläkierroksilla kuitenkin kuin unelma. Noh pitääpi jatkaa näilllä eväillä ja jos jollakin on lisää tietämystä niin ei se huonokaan juttu ole. Kiitos!


    • Motcrss

      Kaikkien johtojen ja liitosten räpläämisen jälkeen sekä neulan tiputtaminen alimpaan asentoon on tuonut tulosta niin, että tulppaa ei ole mennyt nytten n3 tuntiin joka on aivan ennenkuulumatonta ja nyt ei kun ootellaa millo toi poksahtaa hyvältä näyttää jo tulppakin kun on sellainen ruskea, mutta ei kermakahvi ihan varmaan siihen päästäisiin laittamalla pienempi p-suutin. Jänniä nämä ..

    • 26 pyörää

      Sanoisinko pitkällä kokemuksella, että etsi noista sähkälaitteista vikaa.
      Väärän lämpöarvon tulppa on myrkkyä.
      Kauan sitten oli tuo jo ohjeena, Suzukit olivat tuosta erittäi kranttuja.
      Raju ajo kovilla kierroksilla, väärän lämpöarvon tulpilla takasi sormenmentävän reijän mäntiin.
      Kondensaattorikin kannatta vaihtaa.
      Tuo polttoaineen saanti ei koskaan " polta" tulppia mutta vika on varmasti siellä virtapuolella.
      Kokeile.

    • jo 29 pyörää

      Kyllä "26 pyörää" on ihan oikeessa, voin sanoo vankalla kokemuksella, ku oon nä'istä aika hyvin perillä. Kaasarin säädöt ei juuri vaikuta. Tarkista kuitenkin kondensaattorin lisäksi katkojankärkien kärkiväli ja säädä se oikeaksi. ketjut kannattaa myös vaihtaa.

      nim. kokemusta löytyy

    • Jarno.sarjanen

      Liika polttoaineen saanti tai liika öljy bensan joukossa voi pimentää tulpan. Pyöriä suöta voi olla ollut, mutta et sinä niistä mitään näköjään tiedä!.

    • Honda cr

      Itsellä on honda cr 125 2004. Mitä tekisin ku syö tulppia, tulppa aina märkä ja musta vaikka ei pitäisi olla liian rikasta bensaa..? Pyörässä uusi mäntä, kaasuttimen kurkku (kaasari on mikuni), neulalaakeri ja kaikki tiivisteet. Ainakin kun tulppa ei ole paikallaan mutta on hatussa niin antaa kipinää. Joskus ajelee kauemmin mutta joskus lähtee lämmittämään ni heti rikkoutuu. Jos saisi vinkkejä niin olisin kiitollinen.!

      • honda cr

        Ja nyt huomasin että pyörä ei kestä korkeampia kierroksia ja bensaa tulrr ylivuotoletkuista kun kallistaa. Missä vika?? tulppia menny parin sadan eestä, olisi kiva ajaa joskus edes sen 20min..


    • Motcrss

      Nykyään oma crrä toimii lähes täydellisesti kun tulppana on br8es ja ilmanputsari on PUHDAS sekä luistin neula alimmassa asennossa eli sokka ylimmässä. On myös ollut oleellista, että ajotyylikin on "urkuauki" eikä mitään köröttelyä. Tulppia ei mene enää kuin kerran 15 tuntiin jos siihenkään.

    • hm crm 125

      Honda cr:ssä tyhjäkäynti suutin on se joka ne tulpat hajottaa.. ei muutakun kasa tyhjäkäynti suuttimia ja sääteleen niin kyllä se siitä rupee toimiin, itellä meinaa oli sama homma että kerran käynnisti niin oli tulppa entinen..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4540
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe