Mielenkiintoisia lausuntoja pappi Sonjalta
-Voi käyttäkää järkeänne, kun se on teille annettu.
-Eiköhän pahan hoitelemiseen voi käyttää kunnon keinoja tai sitten Jumala armahtaa hänet. Mistäs sen tietää. Se ei ole meidän asiamme.
-Nimenomaan väkivaltaa ei pidä hyväksyä. Kirkonkin sisälle mahtuu monenlaista, mutta sillä ei pidä syyllistää niitä, jotka tahtovat hyvää.
Etkö todellakaan tiedä mitä Raamatussa sanotaan pahuuden poistamisesta?
Pitääkö joku muu asia minkä Raamattu tuomitsee, hyväksyä (esim. homoliitot)
Homotkin ovat valmiita hyväksymään sen, että Raamattu tuomitsee väkivallan, sodan, varastamisen ym. Mutta sitten kun oma toiminta/teot on kielletty, sitä ei hyväksytä.
Tämän valossa kirkon täytyy hyväksyä sodat, väkivallanteot, ahneuden, riiston, valehtelun jne.
(hyväähän ne vain tahtovat?????)
Näinhän kirkko tekeekin, sillä se hyväksyy kaikki niiden harjoittajat. (jotka Raamattu tuomitsee)
Järjenkäyttö sallittua Sonja
14
357
Vastaukset
"Pitääkö joku muu asia minkä Raamattu tuomitsee, hyväksyä (esim. homoliitot)"
Onko Raamattu sivistävä kirja, jota tulisi noudattaa eikä sitä saisi kyseenalaistaa, mielestäni ei? On olemassa vain sellainen uskovaisten joukko, jotka toteavat esimerkiksi Mooseksen lait poistuneiksi, koska Jeesus korvasi ne jollakin tavalla eli tilalle otettiinkin ihan jotkin muut lait käyttöön.
Sinustako Mooseksen kirjojen tulee noudattaa vanhassa testamentissa, jossa jokainen jae melekin loppuu sanoihin surmattakkoon tai kivitettäköön.
Miksi homot tulisi kivittää? Miksei "Lahtaria"?- Lahtari
Matteus 7:6
- luterilainen.
Lahtari kirjoitti:
Matteus 7:6
Matteus 7:6 Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.
ei kyllä vastaa ateistin kysymykseen mitenkään.
Jerusalemin kokous vapautti kristityt juutalaisista tavoista ja perinteistä. luterilainen. kirjoitti:
Matteus 7:6 Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.
ei kyllä vastaa ateistin kysymykseen mitenkään.
Jerusalemin kokous vapautti kristityt juutalaisista tavoista ja perinteistä.Aina joku perustelee raamatun kohdilla. Siis se on sellainen piirre uskovaisilla, mistä saan päivän parhaat naurut. :D
Sonjan rohkeudelle ja uskolle pitäisi antaa arvostusta. Tiedän, että haluat haastaa häntä juurikin sen vuoksi ... :D
- Lahtari
JOKAINEN jumalallista opetusta antava ihminen on ottanut kantaakseen hyvin raskaan vastuun. Jaakobin 3:1:ssä varoitetaan: ”Veljeni, kovin monien teistä ei pidä ryhtyä opettajiksi, sillä te tiedätte, että meidät opettajat tullaan tuomitsemaan muita ankarammin.” Jumalan sanan opettajilla on vakavampi vastuu tehdä hyväksyttävä tili kuin kristityillä yleensä. Mitä tämä merkitsee sitten niille, jotka osoittautuvat vääriksi opettajiksi? Kerron esimerkin Jeremian päivinä vallinneesta tilanteesta. Niin näet, miten se oli esikuva nykyajan tapahtumista.
Jeremia valtuutettiin Jehovan profeetaksi vuonna 647 eaa., kuningas Joosian 13. hallitusvuotena. Jumalalla oli esitettävänä moite Juudalle, ja niinpä hän lähetti Jeremian julistamaan sen. Jumalan silmissä Jerusalemin väärät profeetat eli opettajat tekivät ”kauhistuksia”. Heidän pahuutensa oli niin suurta, että Jumala vertasi Jerusalemia ja Juudaa Sodomaan ja Gomorraan. Jeremian 23. luku kertoo tästä. Jakeessa 14 sanotaan:
” Mutta Jerusalemin profeettojen teot ovat pöyristyttäviä! He rikkovat avion, valehtelevat ja pettävät, he kannustavat pahantekijöitä, niin ettei kukaan käänny pahuudestaan. Nämä profeetat ovat kuin Sodoman asukkaat ja Jerusalemin kansa kuin Gomorran väki!”
Nämä profeetat eli opettajat antoivat itse erittäin huonon moraalisen esimerkin ja todellisuudessa kannustivat kansaa jäljittelemään sitä. Katsohan kristikunnan elämänmenoa nykyään! Eikö se ole aivan samanlaista kuin Jeremian päivinä? Papit sallivat nykyään avionrikkojien ja homoseksuaalien jäädä heidän riveihinsä ja antavat näiden jopa huolehtia kirkollisista toimituksista. Onko siis mikään ihme, että monet maallikotkin ovat moraalittomia?
Jumala rinnasti Jerusalemin asukkaat Sodoman ja Gomorran asukkaisiin. Kristikunnassa moraalittomuus on kuitenkin pahempaa kuin Sodomassa ja Gomorrassa. Jumalan silmissä kristikunta on tosiaankin vielä moitittavampi. Sen opettajat pitävät pilkkanaan kristillisiä moraalilakeja. Tämä luo moraalisen rappion ilmapiirin, jossa on kaikenlaista salakavalaa houkuttelemassa pahan tekemiseen. Tällainen moraalinen tila on levinnyt niin laajalle, että pahuutta pidetään nykyään normaalina. Lahtari kirjoitti:
JOKAINEN jumalallista opetusta antava ihminen on ottanut kantaakseen hyvin raskaan vastuun. Jaakobin 3:1:ssä varoitetaan: ”Veljeni, kovin monien teistä ei pidä ryhtyä opettajiksi, sillä te tiedätte, että meidät opettajat tullaan tuomitsemaan muita ankarammin.” Jumalan sanan opettajilla on vakavampi vastuu tehdä hyväksyttävä tili kuin kristityillä yleensä. Mitä tämä merkitsee sitten niille, jotka osoittautuvat vääriksi opettajiksi? Kerron esimerkin Jeremian päivinä vallinneesta tilanteesta. Niin näet, miten se oli esikuva nykyajan tapahtumista.
Jeremia valtuutettiin Jehovan profeetaksi vuonna 647 eaa., kuningas Joosian 13. hallitusvuotena. Jumalalla oli esitettävänä moite Juudalle, ja niinpä hän lähetti Jeremian julistamaan sen. Jumalan silmissä Jerusalemin väärät profeetat eli opettajat tekivät ”kauhistuksia”. Heidän pahuutensa oli niin suurta, että Jumala vertasi Jerusalemia ja Juudaa Sodomaan ja Gomorraan. Jeremian 23. luku kertoo tästä. Jakeessa 14 sanotaan:
” Mutta Jerusalemin profeettojen teot ovat pöyristyttäviä! He rikkovat avion, valehtelevat ja pettävät, he kannustavat pahantekijöitä, niin ettei kukaan käänny pahuudestaan. Nämä profeetat ovat kuin Sodoman asukkaat ja Jerusalemin kansa kuin Gomorran väki!”
Nämä profeetat eli opettajat antoivat itse erittäin huonon moraalisen esimerkin ja todellisuudessa kannustivat kansaa jäljittelemään sitä. Katsohan kristikunnan elämänmenoa nykyään! Eikö se ole aivan samanlaista kuin Jeremian päivinä? Papit sallivat nykyään avionrikkojien ja homoseksuaalien jäädä heidän riveihinsä ja antavat näiden jopa huolehtia kirkollisista toimituksista. Onko siis mikään ihme, että monet maallikotkin ovat moraalittomia?
Jumala rinnasti Jerusalemin asukkaat Sodoman ja Gomorran asukkaisiin. Kristikunnassa moraalittomuus on kuitenkin pahempaa kuin Sodomassa ja Gomorrassa. Jumalan silmissä kristikunta on tosiaankin vielä moitittavampi. Sen opettajat pitävät pilkkanaan kristillisiä moraalilakeja. Tämä luo moraalisen rappion ilmapiirin, jossa on kaikenlaista salakavalaa houkuttelemassa pahan tekemiseen. Tällainen moraalinen tila on levinnyt niin laajalle, että pahuutta pidetään nykyään normaalina.Ettekö te uskovaiset osaa perustella mitään asiaa ILMAN Raamattua!?!?!
- häirikköuskis
Lahtari kirjoitti:
Jumala rinnasti Jerusalemin asukkaat Sodoman ja Gomorran asukkaisiin. Kristikunnassa moraalittomuus on kuitenkin pahempaa kuin Sodomassa ja Gomorrassa. Jumalan silmissä kristikunta on tosiaankin vielä moitittavampi. Sen opettajat pitävät pilkkanaan kristillisiä moraalilakeja. Tämä luo moraalisen rappion ilmapiirin, jossa on kaikenlaista salakavalaa houkuttelemassa pahan tekemiseen. Tällainen moraalinen tila on levinnyt niin laajalle, että pahuutta pidetään nykyään normaalina.Kovin monien teistä ei pidä ryhtyä opettajiksi....
Vilikaseppa peiliin. ateisti1982 kirjoitti:
Ettekö te uskovaiset osaa perustella mitään asiaa ILMAN Raamattua!?!?!
Jo Raamatun 6. luvussa alussa Jumala tuskastui ihmisten pahuuteen ja väkivaltaisuuteen, niin että tuhosi maan vedenpaisumuksella. Siinä meni perheenisät ja kaikki pahat ihmiset. Hyviä oli vain Nooa.
Sodomassa perheenisät ja kaikki muutkin pahat miehet tulivat pahat mielessä 1. Mooses 19:9 sanoen Lootille: "Mene tiehesi! Tuo yksi (kylään tullut mies) on tullut tänne asumaan muukalaisena ja hän alati pyrkii hallitsemaan. Nytpä me pitelemmekin sinua (Loot) pahemmin kuin heitä". Ja he tunkeutuivat väkivaltaisesti Lootin kimppuun.
Mistähän olet keksinyt, että homous on ollut se pahin synti ja pahuus? Et ainakaan Raamatusta etkä Jumalalta etkä Jeesukselta. Jumalahan ei puhu Sodoman yhteydessä homoudesta yhtään mitään. Ja Jeesus ei puhu homoudesta yhtään mitään. Miksi Lahtari Ari sitten puhuu asiasta joka välissä? Homous on Latarille ongelma, Jumalalle ja Jeesukselle ei. Vai miksi Raamatussa ei surmata yhtään homoa vaikka se on sinunkin mielestä Jumalan määräys? Esimerkiksi tottelemattomia lapsiahan Raamatussa kyllä kivitetään kuoliaaksi. Oletko käsittänyt kaiken aivan väärin? Oletko luontaisesti paha ihminen?- Lahtari
helsinkijokkeri kirjoitti:
Jo Raamatun 6. luvussa alussa Jumala tuskastui ihmisten pahuuteen ja väkivaltaisuuteen, niin että tuhosi maan vedenpaisumuksella. Siinä meni perheenisät ja kaikki pahat ihmiset. Hyviä oli vain Nooa.
Sodomassa perheenisät ja kaikki muutkin pahat miehet tulivat pahat mielessä 1. Mooses 19:9 sanoen Lootille: "Mene tiehesi! Tuo yksi (kylään tullut mies) on tullut tänne asumaan muukalaisena ja hän alati pyrkii hallitsemaan. Nytpä me pitelemmekin sinua (Loot) pahemmin kuin heitä". Ja he tunkeutuivat väkivaltaisesti Lootin kimppuun.
Mistähän olet keksinyt, että homous on ollut se pahin synti ja pahuus? Et ainakaan Raamatusta etkä Jumalalta etkä Jeesukselta. Jumalahan ei puhu Sodoman yhteydessä homoudesta yhtään mitään. Ja Jeesus ei puhu homoudesta yhtään mitään. Miksi Lahtari Ari sitten puhuu asiasta joka välissä? Homous on Latarille ongelma, Jumalalle ja Jeesukselle ei. Vai miksi Raamatussa ei surmata yhtään homoa vaikka se on sinunkin mielestä Jumalan määräys? Esimerkiksi tottelemattomia lapsiahan Raamatussa kyllä kivitetään kuoliaaksi. Oletko käsittänyt kaiken aivan väärin? Oletko luontaisesti paha ihminen?2.Piet. 3:16… Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.
Lahtari kirjoitti:
2.Piet. 3:16… Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.
Jospa ystävällisesti osoitat minulle suoraan, mitä vääristelyä ja tietämättömyyttä minun edellisessä viestissäni oikein on? Raamattuni on vuoden 1933 käännös. Minä kylläkin tiedän, että Lahtari ei kykene osoittamaan minun kirjoituksiani Raamatusta väärennöksiksi, sillä Lahtari Ari on itse vääristellyt ja ollut aivan tietämätön Jumalan sanasta. Se on minulle selvinnyt jo aiemmin ja nyt taas lisää.
- Lahtari
helsinkijokkeri kirjoitti:
Jospa ystävällisesti osoitat minulle suoraan, mitä vääristelyä ja tietämättömyyttä minun edellisessä viestissäni oikein on? Raamattuni on vuoden 1933 käännös. Minä kylläkin tiedän, että Lahtari ei kykene osoittamaan minun kirjoituksiani Raamatusta väärennöksiksi, sillä Lahtari Ari on itse vääristellyt ja ollut aivan tietämätön Jumalan sanasta. Se on minulle selvinnyt jo aiemmin ja nyt taas lisää.
...sillä Lahtari Ari on itse vääristellyt ja ollut aivan tietämätön Jumalan sanasta.
Kertro nyt edes yksi kohta mikä on vastoin Raamatun opetuksia.
Siis minkä kohdan olen vääristänyt?
Perustele. Lahtari kirjoitti:
...sillä Lahtari Ari on itse vääristellyt ja ollut aivan tietämätön Jumalan sanasta.
Kertro nyt edes yksi kohta mikä on vastoin Raamatun opetuksia.
Siis minkä kohdan olen vääristänyt?
Perustele.Kuten tiesinkin, Lahtari ei kyennyt osoittamaan minun vääristelyitä.
Mutta avausviestissä Lahtari esittää Raamatun tuomitsevan esim homoliitot. Se on vastoin Raamatun opetuksia. Perustelu: Raamatussa ei ole sellaista teksiä eikä opetusta. Ainoa asia mistä Raamattu ja se Paavali puhuu, on miesten kanssa makaaminen, joka ei ole sama kuin homoliitto. Vai onko heteroliitto sama kuin maata yhdessä ilman muuta sisältöä?
Sitten Lahtari esitti, että homotkin ovat valmiita hyväksymään, että Raamattu tuomitsee väkivallan, sodan, varastamisen ym. Ikävä kyllä Raamattu ei tuomitse sotaa, olihan Jumalalla ihan omat sotajoukotkin. Jumala itse harrasti väkivaltaa esim. tappamalla kaikki Egyptin esikoiset. Minä esitän että Lahtarin Raamatun opetus on virhellistä, perusteluna nuo mainitsevani asiat, jotka Lahtarikin varmaan Raamattua lukeneena tietää.
2. viestissä 10.12. Lahtari tietää, että Jumalan silmissä nykyinen kristikunta on vielä moitittavampi kuin tuhottu Sodoma, koska kirkko hyväksyy avionrikkojat ja homot riveihinsä.
Sodoman pahuus on Jumalan silmissä esitetty Jesaja 1 kerrottu seuraavasti: "Kuulkaa Herran sana te Sodoman päämiehet... Lakatkaa tekemästä pahaa. Oppikaa tekemään hyvää: harrastakaa oikeutta, ojentakaa väkivaltaista, hankikkaa orvolle oikeus, ajakaa lesken asiaa. Hesekiel 16: 49-50 : Tämä on Sodoman synti: ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo, mutta kurjaa ja köyhää hän ei kädestä ottanut. " 1 Mooses 18: 20 Jumala puhuu ennen Sodoman tuhoamista: " Valitushuuto Sodoman ja Gomorran tähden on suuri ja heidän syntinsä ovat ylen raskaat."
Yläpuolella niitä syntejä on sitten lueteltu. Ei siinä näy avionrikkojista eikä homoista mitään, joten taas Lahtari on syyllistynyt väärään Raamatun opetukseen moraaliasioissakin. Hyi, mitähän Jumala sellaisesta tykkää? Ja miten saat homoudesta moraaliasian? Homoushan on sukupuolinen suuntautuminen, kuten heterouskin. Eihän siinä ole mitään moraalitonta eikä pahaa.helsinkijokkeri kirjoitti:
Mistähän olet keksinyt, että homous on ollut se pahin synti ja pahuus? Et ainakaan Raamatusta etkä Jumalalta etkä Jeesukselta. Jumalahan ei puhu Sodoman yhteydessä homoudesta yhtään mitään. Ja Jeesus ei puhu homoudesta yhtään mitään. Miksi Lahtari Ari sitten puhuu asiasta joka välissä? Homous on Latarille ongelma, Jumalalle ja Jeesukselle ei. Vai miksi Raamatussa ei surmata yhtään homoa vaikka se on sinunkin mielestä Jumalan määräys? Esimerkiksi tottelemattomia lapsiahan Raamatussa kyllä kivitetään kuoliaaksi. Oletko käsittänyt kaiken aivan väärin? Oletko luontaisesti paha ihminen?Ilmeisesti Lahtari Ari kuuluu johonkin omaan prostestanttiseen lahkoon, joka vastustaa homoutta?!? Oisko lahko nimeltää "Lahtarin lahko"? :)
Sikäli ymmärrän Jari Tervoa, joka kyllästyi noihin konservatiivisten "Homo jorinoihin". Otti arpomalla sieltä Raamatun kohdan ja luki sen Uutisvuodossa.
Minun mielestäni Päivi Räsäsen tulisi erota kansanedustajana ja menettää samalla lääkärioikeudet!!! Kai hänestä sitten Jumala välittää?!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs541718- 171623
- 821403
- 1741386
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli3061332- 201268
Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti98985Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä61958Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää33933- 349854