oikeasti vaikea päästä??

kauppatieteitä11

Joka puolelta kuulee, että kauppatieteitä on todella vaikea päästä opiskelemaan. Katselin itse, että täytyisi saada pääsykokeesta jotain hieman alle 20 p, eli alle puolet oikein. Katselin vanhoja pääsykokeita ja kysymyksetki vaikutti ihan ymmärrettäviltä. Mikä siis tekee kauppikseen pääsemisestä niin vaikeaa?

18

11720

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5435434535

      Tyhmät hakijat.

    • kauppatieteiden yo

      Se, että tekstin sisästä kysytään jotain piiperryslistaa, joka ei ole relevanttia. Eli Suomeksi, kysytään jotain tiettyä sivulausetta ja sitä, missä järjestyksessä sen sanat ovat. =Ulkoaoppimistesti

      Kokemuksella mene johonkin oikeaan tutkintoon, jossa on substanssia. Esim. lääkis, oikis, dippainssi. Siinä hommassa pärjää sinunlainen kyselijä. Teitä on täällä kauppiksessa jo 50% ja he itkevät kun ei ole töitä...

      • klhkujhklohkjlk

        kauppatieteiden yo on meeedio joka tietää yhden viestin perusteella mitä kannattaa opiskella


      • kauppatieteiden yo
        klhkujhklohkjlk kirjoitti:

        kauppatieteiden yo on meeedio joka tietää yhden viestin perusteella mitä kannattaa opiskella

        Niin olen. Itse en tullut tänne aikoinaan kyselemään onko hakeminen vaikeaa... Ja luin kirjat muutaman kerran läpi. Ei määrä vaan laatu lukemisessa.

        Ja kauppatieteet ovat nykyisin niin pirun kilpailtu ala ettet uskokkaan. Siellä ei kyselijöille nyt vaan ole sijaa. Melko kylmä maailma täytyy sanoa...


    • plaaag

      pitää osata lähinnä ulkoa. esim. viime vuonna kysyttiin markkinoinnin miljoonista taulukoista niiden järjestyksiä, itse hain viime vuonna, luin kirjat noin 10 kertaa kävin valmennuskurssin enkä päässyt sisään:) ensi vuonna paremmalla menestyksellä. Että voin sanoa että ei oo edes helppoa vetää puolia kokeesta oikein, koska veikata ei voi koska niistä kertyy miinuspisteitä= voit helposti vetää kokeen melkeen nollaan vähälläkin veikkauksella.

      • kylterijjjjjjjj

        Kyllä veikata kannattaa jos olettaa, että muuten on juuri rajan alapuolella eikä toinen yliopisto kelpaa. Positiivisella oletusarvolla ainakin.


      • ihkua123
        kylterijjjjjjjj kirjoitti:

        Kyllä veikata kannattaa jos olettaa, että muuten on juuri rajan alapuolella eikä toinen yliopisto kelpaa. Positiivisella oletusarvolla ainakin.

        Itse olen miettinyt samaa, että onko kovin vaikeaa saada puolet oiken. Pääsisin sisään jos saisin jotain 15 pistettä. Millä lukemisella voisi saada sen 15 p?


      • KY-lteri
        ihkua123 kirjoitti:

        Itse olen miettinyt samaa, että onko kovin vaikeaa saada puolet oiken. Pääsisin sisään jos saisin jotain 15 pistettä. Millä lukemisella voisi saada sen 15 p?

        15 pistettä on mahdollista saada noin 1-4:llä lukukerralla riippuen tietty kokeen vuosittaisesta tasosta...


      • 1.vuotta

        riippuu ihmisestä, hain viime vuonna hesaan ja luin kirjat 2-3 kertaa (olin kyllä valmennuskurssilla lisäks) ja pääsin sisään :)


    • avecelle

      Ei rajat oikeasti ole kovia kuin helsinkiin, ja sitten turkuun ja tampereelle, toki vuosittaista vaihtelua on muissakin. Mutta jonnekin Vaasaan ja Lappeenrantaan pääsee kyllä aika kepeästi, jos vain malttaa opiskella perusasiat kunnollisesti eikä ota tyhmiä riskejä vastauksissaan. Nyt ei ole sitä matikkaakaan enää rassaamassa. Edellä on todettu, että ulkoa opettelu ratkaisee merkittävän osan menestyksestä, ja tämä on yhä valitettavan totta - aina tosin hiukan riippuu siitä, mistä oppiaineesta tulee aineistokoe.

      Hanken on tietysti aina vaihtoehto, jos ruotsi sujuu. Ja esim. Tallinnaan voi lähteä, jos tahtoo maksaa englanninkielisestä opiskelusta.

      • viime vuoden lukija

        Luin kirjat huolella kahteen kertaan ja sain kokeesta 25 pistettä. Jotkut lukevat 8 kertaa hutiloiden ja saavat 15 pistettä.


      • Helppoa

        Ei ne rajat Helsinkiinkään ole kovia. Ite alotin lukemisen vasta huhtikuun lopulla ja ilman valmennuskurssia pääsin heittämällä sisään. Luin ajatuksella kirjat 1-3 kertaa kirjasta riippuen. Pääsykoetta jännitin vähemmän kuin yo-kirjoituksia, koska olin niin varma sisäänpääsystä.

        Helsingin oikis ja lääkis sekä TKKn kovimmille linjoille paljon paljon vaikeampi päästä kuin kauppikseen.


      • Kauppakorkeaan2050
        Helppoa kirjoitti:

        Ei ne rajat Helsinkiinkään ole kovia. Ite alotin lukemisen vasta huhtikuun lopulla ja ilman valmennuskurssia pääsin heittämällä sisään. Luin ajatuksella kirjat 1-3 kertaa kirjasta riippuen. Pääsykoetta jännitin vähemmän kuin yo-kirjoituksia, koska olin niin varma sisäänpääsystä.

        Helsingin oikis ja lääkis sekä TKKn kovimmille linjoille paljon paljon vaikeampi päästä kuin kauppikseen.

        no sinä haitki kauppikseen. Minä kauppakorkeaan.


    • RandomSwinger

      Itse en päässyt Haaga Heliaan liiketaloutta opiskelemaan, joten sain vittuillakseni idean hakea kauppikseen. Vähän toki tuli enemmän panostettuakin, mutta laakista pääsin sisään (33,5 pojoo). Itse kirjat luin nelisen kertaa- kahdesti huolella kävin valmennuskurssin. Suosittelisin kurssia etenkin kansantalouden ja laskiksen händläämiseen, niistä kun tajuamalla logiikan ja muistamalla muutaman kaavan saa helpoimmalla pisteet irti. Johtaminen ja markkinointi onkin sitä ulkoa muistamista sitten, jossa mielestäni kurssista ei juurikaan hyötyä. Helppo se on näin sisään päässeenä todeta, ettei ollut niin vaikea päästä, mutta totuuden nimissä on sanottava, että hirvittävä määrä hakioista ei kyllä jaksa panostaa kokeisiin juuri ollenkaan. "Ai se on monivalinta koe, no senhän voi sitten tuurillakin klaarata."

    • +3+5+2

      Aika huonosti laskit jos väität että alle puolet oikein riittää sisään pääsyyn.

      Väärästä vastauksesta tuli puoli miinuspistettä ainakin silloin kun minä hain, joten jos sait 40:stä kysymyksestä puolet oikein, niin sinulla on kasassa vain 10 pistettä.

      Ja nuo minimipisterajat vaihtelevat melko paljon eri vuosina ja paikkakuntaisia eroja on melkoisesti.

    • kaupp.kandi

      Kauppiksen pääsykoe on ensikertalaiselle haastava. Kokeen idis on karsia luonnollisesti suhteellisesti kyvykkäimmät ns. ei-osaajien joukosta pinnalle, jotta opetuksen ymmärtäminen onnistuisi sopivalla aikataululla koulua käydessä. Kauppatieteet ei ensimmäisenä vuonna ole lähes tulkoon mitään, helppoa kuin heinänteko, mutta pääainevalintojen jälkeen varsinkin rahiksessa tulee haastavia aineistoja luonnollisesti vastaan. Kaikkine panostuksine ja tenttien läpi käyneenä harkitsisin nopeampaa vaihtoehtoa yksityisessä kauppakorkeakoulussa, joita ovat EBS ja Helbus mm. Mahdollisuus saada dynaamista opetusta jonninjoutavien ylimääräisten tuntien sijasta, mutta Suomessa tämän rundin käyneenä uskon että t.antajat pitävät todistuksestani enemmän, joka on tuttu ja tiedostettu. Ps kannattaa hakea Aaltoon, mutta tiedostaa ylläoleva, lisäksi jos on vielä mahiksia niin kannattaa hankkia mahdollisimman hyvä yo-todistus, jolla saa kerättyä hyvin alkupisteitä, jotta kokeessa sisäänpääsy ei kaatuisi vaikkapa kansiksen johonkin vaikeahkoon tehtävään.

      • ktmmtk

        Niin tosiaan kauppikseen poimitaan pääsykokeella hakijoista suhteellisesti kyvykkäimmät. Ihan hyvä on muistaa, että kauppikseen hakijat ovat kyvyiltään aika keskinkertaista joukkoa mutta heitä on paljon. Vähänkin lahjakkaampi päihittää näistä suurimman osan helposti.


    • Ebshelbus

      Käy ensin siellä kokeessa ja kerro sitten että 20p tulee helposti. Voit vastata 40 tehtävään, mutta jos sulla menee 30 oikein, 10 väärin ja siitä vähennetään pisteitä ja Aaltoon ja Turkuun on ainakin ollut jopa 35-37p rajat, joten 20p ei riitä...
      Kyvyiltään keskinkertainen pääsee jos jaksaa lukea ja opetella ulkoa. Ota lukuloma, älä käy töissä samalla ja valmennuskurssistakaan ei ole haittaa. Varmasti pääset!
      Ja muista, että se, että joku käy töissä ja lukee samalla ja ei pääse heti ensiyrityksellä ei tarkoita, että hakija olisi vähemmän kyvykäs kuin puoli vuotta vain lukemiselle isin ja äidin rahallisella avustuksella pyhittänyt.
      Ei kannata hakea mihinkään EBS/ Helbusiin, joita tuskin edes tunnetaan tai pidetään minään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2486
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1372
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe