photari on perseestä..

gimp-rules

ylitekninen paska, jolla ei saa mitään loogista asiaa tehtyä ilman puhelinluettelon mittaisen ohjeen kahlausta - hei, ei sillä mitään muuta tehdäkään ku luetaan manuskaa viivan tekoa varten, GIMP rules!

yhtä saamarin croppausta saa sillä edes saa tehtyä tiettyihin mittoihin - perseestä koko paketti!


Kokeilkaapa gimppiä, ei tartte teknopaskaa säätää kuhan tekee kuvaa.

Hey, PS CS5 tech group - take a 5 minute with Gimp and you may see why you should dump your over rated shit!

helpotti!

14

518

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nirk

      puhuu kovasti vastoin parempaa tietoa! "yhtä saamarin croppausta saa sillä edes saa tehtyä tiettyihin mittoihin"..Sehän käy Fotarilla 2:ssa sekunnissa, juuri pikselilleen halutun kokoinen rajaus. GImpillä rajaaminen ei taatusti ole yhtään nopeampaa. Jos ei osaa ollenkaan käyttää jotain ohjelmaa, pitäisi lähinnä opiskella peilin maisemissa näkyvistä virheistä......

      • GimpGimp

        Gimp on paras ja ilmainen.


      • peskele

        juuri tätä tarkoitin, en osaa mutta kyllä yks croppaus pitäs onnistua tosta vaan perskele ihan loogisesti ajattelemalla - vaan ei, paska tuote jos tuohonkin tarttee manuaalia


      • peskele kirjoitti:

        juuri tätä tarkoitin, en osaa mutta kyllä yks croppaus pitäs onnistua tosta vaan perskele ihan loogisesti ajattelemalla - vaan ei, paska tuote jos tuohonkin tarttee manuaalia

        CROP-työkalu on selvästi näkyvissä. Leveys-korkeus-määritysten valkoiset boxit ovat selvästi näkyvissä, jos siis haluat määritellä rajauksen koon.....Vian ei tarvitse olla suuri, jos se on päässä!


    • untokuurna
      • -kipa-

      • untokuurna
        -kipa- kirjoitti:

        Kaltaisiasi löydät......
        http://www.stm.fi/toimeentulo/tuet_ja_etuudet/toimeentulotuki

        Avoin koodi on tätä päivää ja jokainen meistä käyttää sitä joka ikinen päivä, tieten tai tietämättään

        Tuo on harhakäsitys jota opensoossin ihmiset yrittävät väkisin ylläpitää. Minä käytän maksullisisa lisenssisovelluksia ja olen siitä ylpeä. Hommat tulee kerralla kuntoon eikä joudu tappelemaan omituisten viritelmien kanssa.


      • gimp-rules
        untokuurna kirjoitti:

        Tuo on harhakäsitys jota opensoossin ihmiset yrittävät väkisin ylläpitää. Minä käytän maksullisisa lisenssisovelluksia ja olen siitä ylpeä. Hommat tulee kerralla kuntoon eikä joudu tappelemaan omituisten viritelmien kanssa.

        mull on rahaa ostaa shitphotari mutta en osta jos tollanen paska on, työpaikalla kun ei muuta ole,,

        gimp :ssä on puuttensa mutta parempaa ei vaan ole, enkä nyt tarvitse niitä painoalan ihmeitä vaan www graffaa tuottaa


      • gimp-rules kirjoitti:

        mull on rahaa ostaa shitphotari mutta en osta jos tollanen paska on, työpaikalla kun ei muuta ole,,

        gimp :ssä on puuttensa mutta parempaa ei vaan ole, enkä nyt tarvitse niitä painoalan ihmeitä vaan www graffaa tuottaa

        kirjoitukseen viitaten sanon, että jos ei osaa kuvaa rajata, on täysin jäävi arvostelemaan MITÄÄN kuvankäsittelyohjelmaa.


      • photolakki
        ThreeMice kirjoitti:

        kirjoitukseen viitaten sanon, että jos ei osaa kuvaa rajata, on täysin jäävi arvostelemaan MITÄÄN kuvankäsittelyohjelmaa.

        Photarin kannalla. Eikä sekään mitään ydinfysiikkaa ole. Photarissakin on puolensa.
        Actionsit toimivat loistavasti ja batchilla saa useille kuville tehtyä samat ominaisuudet yhdellä napilla.

        Brusheja on helppo lisätä.

        Gimp ja Photari nyt ei loppuen lopuksi hirveästi poikkea edes toisistaan. Photari vain toimii.


    • 1stMacFinn

      Aloittajalla ei ole rahaa ostaa edes Photoshop Elementsiä eikä tietenkään osaa edes warettaa toimivaa versiota.

    • Töppönen.

      Olen vähän jäävi sanomaan tuohon mitään, kun olen photaria käyttänyt käytännössä katsoen aina, tai no ainakin siitä saakka kun sain graafisella käyttöjärjestelmällä varustetun koneen (75MHz Pentium Windows 3.11 viritelmällä :) . Paitsi kun tarkemmin muistelen, taisin kopsata koulusta PhotoStylerin korput ekaks itelleni ja vasta vähän sen jälkeen Photarin.

      Näinollen, viidentoista vuoden käytön jälkeen, en kyllä ymmärrä mikä tuossa ohjelmassa on olevinaan niin vaikeaa.

      Gimppiä joskus koklasin, mutta en innostunut alkaa sitä sen enempää opiskelemaan. Tyydyn siis paremmasta tietämättömänä PhotoShopissa. Vähän sama juttu ku videopuolella: tyydyn Avidiin kun sillä kerran alunperin opin non-lineaarisen leikkauksen, eikä mikään kokeilemani ohjelma ole päässyt lähellekään kyseistä softaa helppokäyttöisyydessä ja tehokkuudessa. Sitäkin jotkut pitää jostain käsittämättömästä syystä muka vaikeana.

      Jostain kumman syystä nuo vain sattuvat olemaan alan standardeja. Ja yllättäin molemmat muuten vanhoja Mac-softia. Ehkä se helppokäyttöisyys on Mäkkäriperuja, mäkkikäyttäjät kun kuitenkin arvostavat nimenomaan tehokkuutta ja helppokäyttöisyyttä. Ainakin työnteossa.


      Alkuperäiseltä haluaisin kysyä, millainen mahtaa olla parempi/helpompi tapa cropata ku PS:ssä toimiva.
      Mun mielikuvitus ei riitä sen keksimiseen.

    • dgdgd

      Luonnollisestikin photarin tasoista ohjelmaa saa opetella vähän käyttämäänkin. Tuon croppauksen tekemisen opetteluun ei pitäisi mennä montaa minuuttia noviisiltakaan, ja kun sen kerran olet opetellut, onnistuu se varsin vaivatta. Eli lopetappas tuo turhanaikainen avautuminen ja keskity opettelemaan.

      Se on totta, että Gimp on myös erittäin hyvä kuvankäsittelyohjelma. Väittäisinpä kuitenkin ettei se ole sen helpompi käyttää..

      • 6+15

        AP on peppukipeä jonne joka ei osaa warettaa photoshoppia


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4674
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1894
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      225
      1445
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe