Tietojenkalasteluviestejä liikkeellä

Hei!

Suomi24:n käyttäjille on jälleen viime aikoina lähetetty tietojenkalasteluviestejä. Alla on esimerkki viestistä, jossa käyttäjää pyydetään lähettämään sähköpostin käyttäjätunnus ja salasanatietoja.

Käyttäjän ei pidä missään nimessä antaa mitään luottamuksellista tietoa tuntemattomille tahoille. Epäilyttäviä viestejä tai viesteissä olevia mahdollisia linkkejä ei myöskään kannata avata.

Ylläpito ei koskaan tiedustele käyttäjien tietoja (mm. käyttäjätunnus, salasana, henkilötunnus, tilinumero) sähköpostin välityksellä. Kaikki Suomi24:n käyttäjäviestintä on kirjoitettu selkeästi suomen kielellä.

Webmail-käyttäjä,

Tämä sähköpostiosoite on peräisin Webmail Communications, olemme
seuranneet tämän tilin kautta palvelimen lokitiedostoon ja huomannut, että tämä
tunnus on näytetty kahdessa eri paikassa samanaikaisesti, joka on vastoin
politiikkamme.

Webmail on sammuttaa tämän tilin, ellet tarkistaa tilin täyttämällä
kirjautumistietojen alapuolella jälkeen klikkaamalla Vastaa-
painiketta tai tilisi keskeytetään 24 tunnin kuluessa turvallisuussyistä.

Käyttäjätunnus:
Sähköposti Käyttäjä:
Salasana:
Vahvista salasana:
Syntymäaika:
Tulevaisuuden Salasana:
Webmail Kirjaudu Sivu:

Kun ohjeiden mukaisesti arkin, tilisi ei saa keskeyttää ja jatkaa
normaalisti. Kiitos huomiota tähän request. We Pahoittelemme häiriötä.
Varoitus! Jättäminen päivittää tilin kahden viikon kuluessa tämän
varoitus merkitsisi menettää tämän tilin pysyvästi.

Ystävällisin terveisin,
High Speed Webmail Team 2010.

Tietojenkalasteluvieteistä voi lukea lisää esimerkiksi Wikipediasta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/ Verkkourkinta

Talvisin terveisin,
Suomi24

5

5365

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mummi57

tulee jatkuvasti viestejä, jotka kertovat saaneensa suomi24 sivuilta osoitteeni ja haluavat tehdä tuttavuutta, siis ikäänkuin olisi luettu mun henk.kohtaiset tiedot suomi-sivujen käyttäjätililtä.
      Yleensä viestit ovat ulkomailta, olettaisin naapurimaasta...hoono soomi jne...en tietenkään vastaa niihin enkä edes lue kuin sen mikä näkyy saapuneet kentässä...
      Mutta miten he ovat voineet saada mun oman postin osoitteen???

• holav.vieraana

Tänään törmäsin, että en pääsekään Suomi24 kaikkiin osioihin. Erroria lykkää ja kirjautuneena ollessa loppuviikosta tuli 'hoono Soomi' yhteydenottoja profiiliini. Liekö näillä jotain tekemistä tään errorin kanssa. Sähköpostiosoitetta on kyselty ym. niinku tyrkyllä olevat nartut tekee. En kyllä oo tietojani levitelly.

• holav.vieraana kirjoitti:

Tänään törmäsin, että en pääsekään Suomi24 kaikkiin osioihin. Erroria lykkää ja kirjautuneena ollessa loppuviikosta tuli 'hoono Soomi' yhteydenottoja profiiliini. Liekö näillä jotain tekemistä tään errorin kanssa. Sähköpostiosoitetta on kyselty ym. niinku tyrkyllä olevat nartut tekee. En kyllä oo tietojani levitelly.

Viime viikolla törmäsin ongelmaan ettei emailini toimi kunnolla ja tällä viikolla sainkin huomata että minulle on saapunut UK:sta emaileja joissa kerrotaan sukulaiseni kuolleen ja minua odottaa jättiperintö. Ehtona on että annan kaikki pankkitiliäni koskevat tiedot. Tein asiasta ilmoituksen poliisille sekä laitoin eston lähettäjälle. Muistakaa ihmiset että jos olisikin niin, että maailmalta putkahtaisi miljoonaperintö tai omainen, yhteydenotto ei tapahdu emailien avulla tilinumeroita tiedustellen!!

• Enir! 0

Eipä ole tuota ongelmaa, koska suomi24-sähköposti ei toimi.

• .suomi24

Hei!

Nyt turvat kiinni, te valittavat asiakaamme. Suljemme käyttäjätilinne, jos vaivaatte enää meitä!

Talvisin terveisin,
        Suomi24

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      256
      5359
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      125
      2333
    3. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      243
      2041
    4. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      64
      1844
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1690
    6. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      188
      1547
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      54
      1434
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      63
      1364
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      75
      1321
    10. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1181
    Aihe