Roskakuskiksi?

mm23

Mitä vaaditaan että pääsee alalle, C-kortti pelkästään vai?

Olen kuullut että suurimmat jätehuolto-firmat "kouluttaisivat" hommiin, onko pelkästään huhupuhetta?

41

2659

    Vastaukset

    • Koulutukseen kuulu että opit erottaa roskaastian postilaatikosta! Ja muuten tuo on hyvä työ koska saa syödä kuormasta niin paljon kun haluaa!

    • Alalle ei vaadita kuin c-kortti, tai mahdollisesti tämä uusi ammattipätevyyskoulutus, riippuen koska sen korttisi olet saanut.

      Kokemus katsotaan eduksi, kuin myös hyvä fyysinen kunto.
      Itse aloitin noin kuusi vuotta sitten koko autoilualani eräässä Suomen suurimmassa firmassa, enkä kyllä ole yhtään katunut sitä. Nykyään olen siirtynyt muihin töihin, mutta kyllä ne helvatin hauskoja aikoja. Tosin kaikki ei tykkää, mutta itselle se kyllä sopi erittäin hyvin.

      Ja riippuen vähän työtilanteesta, että kuinka kiinnostuneita firmat ovat kouluttamaan täysin kokemattomia. Itse sattusin kysymään töitä kuljettajapulan aikaan, ja heti tärppäsi. Ja siis kuukauden tai mahtoikohan olla jopa pidempi perehdytys töiden alkuun sisältyi.

      Itse kyllä suosittelen ympäristöhuollon työntekijäksi (kaikilla aloilla pitää olla kivat tittelit =)) ryhtymistä. Palkka on kilpailukykyinen kaikkiin kuorma-autolla tapahtuviin työtehtäviin, kuin siis laskee, että työpäivä on 8 tuntia. Toki tilanteen mukaan jätealallakin saa tehdä ylitöitä, mutta pakko ei ole. 8 tuntia työaika, jonka jälkeen suuntaan kotiin päin.

      Jotain myös kertoo työnhyvinvoinnista, että tässä ko. firmassa ainakin kuljettajien keski-ikä on reilusti päälle 30 (ehkä jopa 35).. Pysyvyys todella hyvällä malilla, joka kuukausi ei tule uusia työkavereita, eikä kaikki ole alta 25-vuotiaita.

      Toki huonojakin puolia löytyy, niin kuin muistakin töistä. Ehkä huonoimmaksi pitänee sanoa sitä, että ei sovi henkisesti laiskoille ihmisille ja sään armoilla joutuu melko pitkälti olemaan.
      Voin toki kertoa jotain lisääkin jos kiinnostaa tietää

      • Onkose pari työ vai yksin?


      • Ishysbdo kirjoitti:

        Onkose pari työ vai yksin?

        Ei ole parisuhdetyötä. Kyllä se on hyvin yksinäistä työtä. Nopeat jalat on hyvä apuväline. TIK TAK kello käy.... kyllä se on sellaista duunia,että kynttilä palaa molemmista päistä jos ei asenne ole kohdillaan.Kaikki pullakuskit, KTK pellet ,"panin maitoa tulemaan" Valion meijeri laahustajat varsinkin on aina tiellä ja pilaavat työpäivän. Parempi kiskoa pyttyä 30 metriä kuin odottaa ,että tällainen maajussin "serkku" menisi pois tieltä. Sitten nämä panimon kuskit. Homma etenee kuin hidastetussa elokuvassa. Tölkkien ja pullojen kanssa myllätään tunti tolkulla pihalla ja tavaratilassa. Sitten päästään asuinkaduille. Väärin pysäköidyt autot,mummot rollaattoreiden kanssa aina tiellä. Lunta ei aurata,odotetaan vappua kyllä se silloin jo viimeistään on sulanut.Jätteiden lajittelu on tuntematon käsite kun kyse on perus asukkaasta. On päivän selvää,että sekajäteastiaan voi laittaa vaikka metallitangon tai hajonneen ruohonleikkurin,kyllä se jäteauton pakkaaja puristaa kaiken piene pieneksi nyytiksi...................pääasia,että laite viedään pois.


    • C-kortti, sekä ammattipätevyys, ei muuta.

      Jos vain on mahdollista päästä roskakuskiksi, niin mene, koska se on HELPOIN homma koko kuljetusalalla, siinä ei tartte miettiä pakkaamista, ei purkamista, ei mihin laittaa paluukuorman jakopaikoista, ei ole väliä ajojärjestyksellä juurikaan, ei ola vaaraa että jakopaikat menisi sekaisin keskenään, tavarat väärään paikkaan, ei ole yleensä tiukkoja kellonaikoja, tietää etukäten paikkojen määrään eri päivinä, valmiiksi tehty ajojärjestys yms.

      Eli tuo työ on todellista "aivot narikkaan" hommaa, toki se on raskasta, etenkin talvella, mutta helppoa.

      Ja tottakai koulutetaan hommiin, ei ole olemassa mitään valmista koulutusohjelmaa kuljetusalalle, kun eri tavaroiden kuljetuksessa on ihan omat systeemit. koulutus taitaa mennä niin että yks päivä ollaan mukana kattelemassa, kaks päivää ajetaan toisen neuvoessa mukana, ja sitten yksin...

      • niin se vaan mailma muuttuu kun nykyään on roskakuskeillekkin ympäristöhuollon erikoisammattitutkinto ihan samanlailla kuin on säiliö ja puutavarakuljetusten erikoisammattitutkinto ja on myös kappaletavara ja ulkomaanliikenne ja viel elintarvikekuljetusten ja massatavaran erikoisammattitutkinnot et silleen nykyään


    • hyvä palkkaista hommaa tämän vuoden tulot olivat 41300euroa.. teen pelkkää aamua
      joitain ylityö tunteja. ja pari hassun hauskaa lauantai pvä.. :) tunti palkka urakka tuotantolisät

      ja hyvä työnantaja

      • Täällä anonyyminä huudella.

        Roskakuskin peruspalkka on 12,51€ tunnissa jätelisineen.

        Sitten on olemassa iltalisä 15% ja yölisä 20% ja ylityöt 50 ja 100%

        Toki jos viikossa tekee yli viisi päivää, niin yli meneviltä päiviltä saa tuplapalkan muiden lisien päälle,

        Eli jos tekee töitä helvetisti, niin voi saada sen 30 tonnii vuodessa, joka on kyllä tommosest helposta hommasta aikas hyvä palkka...


      • kiki. kirjoitti:

        Täällä anonyyminä huudella.

        Roskakuskin peruspalkka on 12,51€ tunnissa jätelisineen.

        Sitten on olemassa iltalisä 15% ja yölisä 20% ja ylityöt 50 ja 100%

        Toki jos viikossa tekee yli viisi päivää, niin yli meneviltä päiviltä saa tuplapalkan muiden lisien päälle,

        Eli jos tekee töitä helvetisti, niin voi saada sen 30 tonnii vuodessa, joka on kyllä tommosest helposta hommasta aikas hyvä palkka...

        tunti on 12.77 urakka lisät tuotantolisät erikoislisä (paskasentyänlisä)
        kk 160-164h töitä


      • loboski kirjoitti:

        tunti on 12.77 urakka lisät tuotantolisät erikoislisä (paskasentyänlisä)
        kk 160-164h töitä

        Kyllähän työnantaja VOI maksaa vaikka 20€ tunti, mutta maksaako.

        Ja se VIIDEN PROSENTIN paskalisä sisältyy jo tohon 12.51 euroon, mitään muita lisiä ei tule automaattisesti roska-auton ajosta...


      • kiki. kirjoitti:

        Kyllähän työnantaja VOI maksaa vaikka 20€ tunti, mutta maksaako.

        Ja se VIIDEN PROSENTIN paskalisä sisältyy jo tohon 12.51 euroon, mitään muita lisiä ei tule automaattisesti roska-auton ajosta...

        ootko jotenkin vajokki. vai etkö tiedä ikälisistä --> yli 12v 12.77 0.5% paljos on
        plus astialisät ja tuotantolisät.... ootko kenties just saanu kortin ja luulet tietäväsi kaiken, et tiedä näköjään


      • loboski kirjoitti:

        ootko jotenkin vajokki. vai etkö tiedä ikälisistä --> yli 12v 12.77 0.5% paljos on
        plus astialisät ja tuotantolisät.... ootko kenties just saanu kortin ja luulet tietäväsi kaiken, et tiedä näköjään

        Ikälisät kuuluu asiaan myös, mutta tuoreella kokemattomalla niitä ei ole, mitään muuta ei ole pakko maksaa kuin nuo mainitsemasi, eli kyllä hommasta voidaan maksaa vaikka 30€/tunti, mutta maksaako joku, ja voidaan maksaa vaikka lisiä mitkä ei perustu mihinkään :)


      • kiki. kirjoitti:

        Ikälisät kuuluu asiaan myös, mutta tuoreella kokemattomalla niitä ei ole, mitään muuta ei ole pakko maksaa kuin nuo mainitsemasi, eli kyllä hommasta voidaan maksaa vaikka 30€/tunti, mutta maksaako joku, ja voidaan maksaa vaikka lisiä mitkä ei perustu mihinkään :)

        maksaa... mutta on monta pihtari firmaakin jotka ei maksa muuta kun pakolliset


      • loboski kirjoitti:

        maksaa... mutta on monta pihtari firmaakin jotka ei maksa muuta kun pakolliset

        Moni firma, moni ei maksa kuin pakolliset.

        Sitten on useita firmoja jotka ei maksa edes niitä, ei maksa esim lauantaista tuplalkkaa, ei noudata 4,5 tunnin minimipalkkaa, yms.

        Eli turha huudella palkkaa joka sisältää kaikki "hyvän miehen lisät" koska ei niitä paikkoja noinvain löydy.

        No jos järkeä ei löydy muihin hommiin, niin silloin toki paskakuskin työ on ihan ok, siinä kun ei tartte osata muutakuin ajaa, ja hyvä kunto riittää....


      • kiki. kirjoitti:

        Moni firma, moni ei maksa kuin pakolliset.

        Sitten on useita firmoja jotka ei maksa edes niitä, ei maksa esim lauantaista tuplalkkaa, ei noudata 4,5 tunnin minimipalkkaa, yms.

        Eli turha huudella palkkaa joka sisältää kaikki "hyvän miehen lisät" koska ei niitä paikkoja noinvain löydy.

        No jos järkeä ei löydy muihin hommiin, niin silloin toki paskakuskin työ on ihan ok, siinä kun ei tartte osata muutakuin ajaa, ja hyvä kunto riittää....

        Kyllä jäteauton kuljettajan vuosi tienesti menee kirkaasti yli 40000 tuhannen ilman ylitöitä.Keskitunti ansio on noin meidän yrityksessä on noin 17.72 euroa.Kattaus koskee noin 800 kuljettajaa.Kaikki tess mukaan ja vähän päälle


      • Alalla 15 vuotta kirjoitti:

        Kyllä jäteauton kuljettajan vuosi tienesti menee kirkaasti yli 40000 tuhannen ilman ylitöitä.Keskitunti ansio on noin meidän yrityksessä on noin 17.72 euroa.Kattaus koskee noin 800 kuljettajaa.Kaikki tess mukaan ja vähän päälle

        Kyllä vuositulot voi mennä sinne 24 tonniin ilman ylitöitä 8 tunnin päivillä


      • kiki. kirjoitti:

        Kyllä vuositulot voi mennä sinne 24 tonniin ilman ylitöitä 8 tunnin päivillä

        Itse ajoin vaihtolavoja sekä etulastaajaa ja liksa vuodessa noin 40 000 että siitä, ja mitä tulee helppoon hommaan ei pidä paikkaansa, liukkaita pihoja, ahtaita koloja,varsinkin etulastaajalla ajaminen mielenkiintoista ahtaissa ja matalissa paikoissa sekä jos joutuu maakuntakierrokselle, kallellaan olevia teitä ja kontit liukkaissa ylämäissä, oja toisella puolella jne..ei se yhtään helpompaa ole kuin mikään muukaan ajo homma. Mutta vapaata ja itsenäistä työtä sekä saa maisemia ihmetellä, olen nykyään toimistotöissä ja tää se vasta veemäistä, pomo kyttää koko ajan ja toimistossahan olet kuin paska junttilan tuvassa, todella peestä....


      • ex-jätekuski kirjoitti:

        Itse ajoin vaihtolavoja sekä etulastaajaa ja liksa vuodessa noin 40 000 että siitä, ja mitä tulee helppoon hommaan ei pidä paikkaansa, liukkaita pihoja, ahtaita koloja,varsinkin etulastaajalla ajaminen mielenkiintoista ahtaissa ja matalissa paikoissa sekä jos joutuu maakuntakierrokselle, kallellaan olevia teitä ja kontit liukkaissa ylämäissä, oja toisella puolella jne..ei se yhtään helpompaa ole kuin mikään muukaan ajo homma. Mutta vapaata ja itsenäistä työtä sekä saa maisemia ihmetellä, olen nykyään toimistotöissä ja tää se vasta veemäistä, pomo kyttää koko ajan ja toimistossahan olet kuin paska junttilan tuvassa, todella peestä....

        AJAMINEN TIETENKIN ON YHTÄ VAIKEAA/HELPPOA KUIN MUILLAKIN ALOILLA, MUTTA ITSE TYÖ ON PALJON HELPOMPAA.

        EI TARTTE MIETTIÄ PURKAMISTA, LASTAAMISTA, EI MIHIN LAITTAA TYHJÄT, MIHIN TÄYDET, AJOJÄRJESTYKSEN MUUTTUMINEN KESKEN PÄIVÄÄ EI SOTKEA AUTON JÄRJESTYSTÄ, EI TARVITSE MIETTIÄ KUORMAN SIDONTAA, EI OLE PELKOA ETTÄ VÄÄRÄT TAVARAT MENISI VÄÄRÄLLE ASIAKKAALLE, EI OLE POIKKEUKSIA AIKATAULUISSA YMS.

        ETTÄ KYLLÄ SE TAITAA OLLA SE KAIKSITA HELPOIN AJOHOMMA KUITENKIN


      • Alalla 15 vuotta kirjoitti:

        Kyllä jäteauton kuljettajan vuosi tienesti menee kirkaasti yli 40000 tuhannen ilman ylitöitä.Keskitunti ansio on noin meidän yrityksessä on noin 17.72 euroa.Kattaus koskee noin 800 kuljettajaa.Kaikki tess mukaan ja vähän päälle

        alalla myös huonoja firmoja polkemassa hintoja...jotka eivät maksa kuin minimi palkan ja pakolliset lisät la ym. muista töistä ei mitään tietoa..työntekijät vaihtuu kokoajan,sairaslomat pyörii... wittu kun on hywä meininki...


    • Tulijoita senverran että hyvillä suhteilla voit päästä. C-kortti ja ammattipätevyys riittää

      • Ja ,että on äijä sellainen 100 kg jöntikkä ,iskee joka tytölle silmää. Jos poikiin päin on niin työkaverit kyllä muljuttaa mennen tullen ja on pakko palata sinne pullapuolen hommiin jossa annetaan kaikkien kukkien kukkia eli on aito rainbow-meininki.


      • Sä et pääse töihin.


      • SisuMäättä kirjoitti:

        Sä et pääse töihin.

        Totta! en pääse roskakuskiksi etkä sinäkään? miksikö? vapaat paikat kiven alla ja ne vähäisetkin menee suhteilla, onhan kyseessä kutienkin kuljetusalan helpoin työ


    • No niin päästiin asiaan. Jäteajo ja Maidon jakelu. Kuskin minimipaino tulee olla 100 kg mieluummin enemmän. Johan nyt järkikin sanoo jos rullakko painaa 200 kg ja 12 laatikon maitovaunu painaa 240 kg niin ei siitä työstä kukatahansa kukkakeppi homssu ei voi edes selvitä.Eli työt painon mukaan kirjekuoret sellaisille erilaisille pojille ja maidot äijille. Siis tosi äijille.Sama pätee jätealalla mitä enemmän paino sitä parempi.

      • Tämä Bussissa hyypiö on ilmoittanut moneenkin eri kertaan pituudekseen 140cm, ei siitä ole mihinkään autohommaan.


      • irtoperä kirjoitti:

        Tämä Bussissa hyypiö on ilmoittanut moneenkin eri kertaan pituudekseen 140cm, ei siitä ole mihinkään autohommaan.

        Esim lehtikuskiksi sopisin saatanan hyvin!

        Ja ei! en viskaisi lehtinippuja täydellä raivolla ikkunasta kaupan oven eteen tai veisi lastaustilaa kuorma-autoilta kuten moni muu lehtikuski tekee

        Ja tiedetään, 5 tunnissa voi olla vaikkapa 60 paikkaa, mutta työ kuitenkin kuljetuslan helpoimpiin kuuluva roskakuskien kanssa. Ja palkastakin voisin tinkiä reilusti


      • Bussissa kirjoitti:

        Esim lehtikuskiksi sopisin saatanan hyvin!

        Ja ei! en viskaisi lehtinippuja täydellä raivolla ikkunasta kaupan oven eteen tai veisi lastaustilaa kuorma-autoilta kuten moni muu lehtikuski tekee

        Ja tiedetään, 5 tunnissa voi olla vaikkapa 60 paikkaa, mutta työ kuitenkin kuljetuslan helpoimpiin kuuluva roskakuskien kanssa. Ja palkastakin voisin tinkiä reilusti

        Etkä sopisi, 140cm pituisen henkilön raajat ovat liian lyhyet kyseisestä hommasta selviämiseen. Eihän sulla yllä jalat edes polkimille, ellei sitten ole jotain erillistä inva varustusta. Miksi muuten olet niin saatanan lyhyt? Kenties ruiskahtanut kusta joukkoon kun sua on tehty?


      • irtoperä kirjoitti:

        Etkä sopisi, 140cm pituisen henkilön raajat ovat liian lyhyet kyseisestä hommasta selviämiseen. Eihän sulla yllä jalat edes polkimille, ellei sitten ole jotain erillistä inva varustusta. Miksi muuten olet niin saatanan lyhyt? Kenties ruiskahtanut kusta joukkoon kun sua on tehty?

        Joistain tulee pitkiä, joista lyhyitä :) Se on ihan normaalia.

        Tosin ei se mua haittaa yhtään kun muutenkin olen ulkonäöltä tänmönen pikkupoika ja tykkään esim. mopoilla muiden 15-16v poikien kanssa

        Noh lehti tai roskakuskiksi menisin mielelläni alepalkalla... sen sijaan LJ:n maitokuskiski en vaikka saisin 20€ tunnis


      • SäEtOleNormaali kirjoitti:

        Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

        Oho! Hiirulainenkin heräsi päiväunilta :D :D Mitenkäs on, joudutkos taas ens yönä töihin? entäs onkos sulal taas 1 päiväinen viikonloppu???

        Miksi et uskalla ottaa lopareita huonosta työstä jotka saa sut raivoon?


      • Bussissa kirjoitti:

        Oho! Hiirulainenkin heräsi päiväunilta :D :D Mitenkäs on, joudutkos taas ens yönä töihin? entäs onkos sulal taas 1 päiväinen viikonloppu???

        Miksi et uskalla ottaa lopareita huonosta työstä jotka saa sut raivoon?

        Hiirulaisella voi olla perhe.Lapset tarvitsee ruokaa,vaatteita ja vuokrakin pitää maksaa. Siinä 3 hyvää syytä miksi ei kannata ottaa lopareita huonoista töistä jos ei ole tietoa niistä paremmista. Katsos kaikki eivät ole villejä,vapaita ja aina nuoret pojat mielessä.Kannattaisi muistaa ,et ole ikuisesti nuori.Olet eläkepappa ennen kuin huomaatkaan kas ihmisen elo on aika lyhyt.Vähän duunia=Olematon eläke.Tähän sääntöön ei ole poikkeusta.


      • RalfGoDuuni kirjoitti:

        Hiirulaisella voi olla perhe.Lapset tarvitsee ruokaa,vaatteita ja vuokrakin pitää maksaa. Siinä 3 hyvää syytä miksi ei kannata ottaa lopareita huonoista töistä jos ei ole tietoa niistä paremmista. Katsos kaikki eivät ole villejä,vapaita ja aina nuoret pojat mielessä.Kannattaisi muistaa ,et ole ikuisesti nuori.Olet eläkepappa ennen kuin huomaatkaan kas ihmisen elo on aika lyhyt.Vähän duunia=Olematon eläke.Tähän sääntöön ei ole poikkeusta.

        Toisaalta taasen 2 viikon irtisanotumisajalla on vaikea löytää uutta työtä :D Siksi onkin YTK...

        Ja nautin jo nyt valtion rahoista. Toki pelkällä YTK.n rahalla ei elä (ainakaan näin leveästi) ja jos ei tee välillä töitä, loppuu ne YTK:n rahatkin joskus (500 päivää)


      • SisuMäättä kirjoitti:

        Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

        Totta tosiaan. Miksi et siis pane pomolle viestiä että laittaa irtisanomisajan juoksemaan?


      • Bussissa kirjoitti:

        Totta tosiaan. Miksi et siis pane pomolle viestiä että laittaa irtisanomisajan juoksemaan?

        Mikset mene hoitoon? Sun pääsi tarvitsee hoitoa. Totta :D :D :DSi


    • Tämä Turun omapoika Bussissa Runosmäen ylpeys hehkuttaa koko ajan sitä,että suhteilla menee kaikki hyvät työpaikat...... Eikö nyt olisi korkea aika
      Bussissa 26 v. alkaa rakentaa sitä hyväveli verkostoa itselle eli hankkia niitä suhteita..Kuljetusala nyt vaan on sellainen ,että kun on "ns. kaikkien kaveri tai vaikka hyvänpäivän tuttu " niin pikkuhiljaa rakentuu oma kuljetusalan suhdeverkosto. Tässä ei ole kyseessä mikään ruskeakielisten P....seen nuolenta vaan aito tahto olla ylpeä omasta työstä .Silloin on kuljetusalan sisäpiirissä ja tieto vapautuvista hyvistä työpaikoista kantautuu etuajassa
      sinunkin korviisi. Olet tähän asti mainostanut sitä kuinka haistattelet kaikille joilla on sinun mielestä "liian hyvät hommat" Sillä tyylillä et ikinä pääse niihin
      piirteihin joissa on tietoa hyvistä työpaikoista.

      • Ajokorttikin tulisi olla jos haluaa autoa ajamaan. Tällähän ei ole.


      • Roskakuskin työ on ikävä, söin kuormasta sain pahan ruokamykytyksen.


    • 14,78 on tällä hetkellä kakka kuskin palkka, tuon 5%jälkeen.
      Ajo kokemus alle 4vuotta eli pienin palkkaluokka.
      Kuukaudessa se tekee 2364 ja lisien kanssa vähän enemmän.
      Eli omasta vero prosentista riippuen paljon jää käteen.
      Työ on raskasta, mutta ajan kanssa helppoa kun muistaa paikkoja.
      Mutta silti on vittumaisia paikkoja minne ei kyllä pitäisi kuorma autolla mennä!!
      Enemmän joutuu tekemään, kun muissa kuljetus hommissa, mutta välillä saa enemmän heittää aivoja narikkaan kuin muissa hommissa!
      Olkaa hyvä ensimmäisestä asiallisesta kommentista!

      • Meillä päin vaaditaan ylioppilastodistus, hyvillä arvosanoilla!


      • Kuljetusala on taitolaji. Valittaminen paikoista jotka eivät ole kuorma-autoja varten on pelkkä amatöörien tekosyy. Maailma ja Suomi on täynnä asiakkaita joiden luokse ei ole helppo mennä. Miten olisi kauppakeskus jossa on joku pieni putiikki ja yksi myyjä. Varastoon pitäisi viedä tavaraa. Myyjä ei voi tulla vastaanottamaan laiturille. Kuski etsii ensin myymälän ja myyjän. Tämän jälkeen hän saa avaimen yrityksen varastotiloihin jotka ovat kauppakeskuksen kellarissa. Kaikki ovet on lukossa ja varastotilojen avain ei sovi kellarikäytävien lukkoihin. Kauppakeskuksen vartija tulee vihdoin avaamaan ovet ja tavarat saadaan toimitetuksi. Aikaa kului 30 minuutista aina tuntiin yhden asiakkaan kanssa. Kuljetusalan arkipäivää nykyisin.
        Kyllä se roskakuskin homma on silti selkein tehtävä jos tarkemmin ajattelee. Roskalaatikko tyhjennetään ja asiakas ei valita. Helppo homma.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuljetusala on taitolaji. Valittaminen paikoista jotka eivät ole kuorma-autoja varten on pelkkä amatöörien tekosyy. Maailma ja Suomi on täynnä asiakkaita joiden luokse ei ole helppo mennä. Miten olisi kauppakeskus jossa on joku pieni putiikki ja yksi myyjä. Varastoon pitäisi viedä tavaraa. Myyjä ei voi tulla vastaanottamaan laiturille. Kuski etsii ensin myymälän ja myyjän. Tämän jälkeen hän saa avaimen yrityksen varastotiloihin jotka ovat kauppakeskuksen kellarissa. Kaikki ovet on lukossa ja varastotilojen avain ei sovi kellarikäytävien lukkoihin. Kauppakeskuksen vartija tulee vihdoin avaamaan ovet ja tavarat saadaan toimitetuksi. Aikaa kului 30 minuutista aina tuntiin yhden asiakkaan kanssa. Kuljetusalan arkipäivää nykyisin.
        Kyllä se roskakuskin homma on silti selkein tehtävä jos tarkemmin ajattelee. Roskalaatikko tyhjennetään ja asiakas ei valita. Helppo homma.

        Kyllä roskakuskin on todella vaativa työ, monesti on ollut laitapuolen kulkioita nukkumassa laatikossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä roskakuskin on todella vaativa työ, monesti on ollut laitapuolen kulkioita nukkumassa laatikossa.

        Näin on. Vuosia sitten näitä laitapuolenkulkijoita joutui autojen jätepuristimiin kun kuskeilla oli urakkapalkka ja todella kiire paikasta toiseen. Ei ehditty paljon laatikon sisältöä
        tutkimaan. Onneksi tällaisia tapauksia ei viime vuosikymmeninä ole enää sattunut.
        Ehkä kuskeja on tässä asiassa ohjeistettu. Edelleen saa kuitenkin kuormasta syödä jos uskaltaa ja vatsa kestää.


    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Loppu tulee

      https://www.iltalehti.fi/talous/a/de4f134c-da1b-45ba-88bd-47c1c70283ec Vihdoinkin Umpilla on tajuttu Jämsän heikon sijainnin merkitys bisnekselle. Vi
      Jämsä
      60
      1328
    2. Stefun sisko ja Sofia parhaat ystävät

      Stefun sisko laittanut ig storyyn videon Sofiasta sydämillä. Sofia laittoi ig storyynsa Stefun siskosta videota, Rapumestari ja pusuhymiö. Stefun sisk
      Kotimaiset julkkisjuorut
      184
      1320