puolimustalaiset

semimanne

Miten mustalaiset suhtautuu meihin puolikkaisiin?
Vai onko edes väliä?

35

2852

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pohjoisen nainen

      ja elän ihan perinteistä mustalaiselämää. Joten minä pidän itseäni enemmän kaalona, koska olemme saaneet sen kasvatuksen. Sen olen huomannut että meillä joilla äiti on vaaleita, me olemme kauniimpia kuin he joilla vanhemmat ovat kummatkin kaaleita. Sitä he aina hokevat kun näkevät meijät.

      • PUOLIKAS MYÖSKI

        MUTTA EIKÖS SANOTA ETTÄ KAUNEUS ON KATOOVAISTA MUTTA RUMUUS SENKUN LISSÄÄNTYY.


      • semimanne

        En kysyny minkä näkönen olet tai miten elät!


      • Pohjoisen nainen
        semimanne kirjoitti:

        En kysyny minkä näkönen olet tai miten elät!

        eläminen ja kauneus ainaskin minun kohalla


      • Mankkaanesko Mirkku
        Pohjoisen nainen kirjoitti:

        eläminen ja kauneus ainaskin minun kohalla

        hin horttas fuortune saaki. Ta vauro hlaagavitikas dzivibosko rankiba. So tukke Maru hunjula? Me issavaa, at tunna hin hastigas, bi me haagavaa tsatses, at tu sal lohani ta bahtali. Sal tu hunjulas ajasaavo saaki, doolenna me vojuvaas te jelpaven tuut? Maan hin dzaaniba, doolesko haal at maan hin triin kenti, ta minsavaa horttas tsihkas, ajasaavo douva sas vaaguno kenteha. Jakkes tu vojuvehas te puhhes sotheeno saaka, me vaa te svaaribaa tukke. Naa tsi lans amengo mahkar.

        Bi me haagavaa tukke ta tukko huupa horttas tshihko Juula ta Nevo Berehhes!

        Kamlibi lokke rassa,
        tukko maali
        t. Mirkku


      • Anonyymi

        Kommentoin tässä sivullisena ja valkolaisena, että usein pitää paikkansa, että sekoitukset ovat kauneimpia, olivat he mihin kansallisuuteen kuuluvia tahansa.


    • myös puolikas

      olen kanssa puolikaalo, isä on kaaleita ja äiti kaajeita. mua on ainakin pidetty aina ihan samanverosena kun täyskaaleita esim. serkkujani. elän ihan kaaleitten elämässä ja olen saanu kaaleitten kasvatuksen. meidän porukassa lapset lasketaan miehen sukuun vaikka olisivat täyskaaleitakin ja lapsista puhutaan aina "ne on tuon miehen lapsia" tai sitten "nämä on mun velijen lapsia" ei koskaan kuule meidän porukassa sanottavan ne on sen naisen ja miehen lapsia.

      • ei oo ennen nähty

        ei kannatais olleenkaan mennä kauppaan tummosena, osta hyvä ihminen ruokasi netin kautta niin
        ei tartte mennä ihmisten ilmoille


      • Anonyymi
        ei oo ennen nähty kirjoitti:

        ei kannatais olleenkaan mennä kauppaan tummosena, osta hyvä ihminen ruokasi netin kautta niin
        ei tartte mennä ihmisten ilmoille

        Ha,ha😁


    • Kokonaista

      Eikö tärkeintä ole kuitenkin se miten sinut ihminen on itsensä kanssa,oli sitten kokonainen tai puolikas.
      Ei ihmisen omanarvo tunto voi olla muitten sutautumisesta kiinni,eihän?
      Sen mitä olet omilta vanhemmiltasi saanut on perusta omalle itsetunnolle,silloin ei ihminen pane suurtakaan merkitystä sille mitä muut hänestä ajattelevat tai häneen suhatuvat.
      Kaikkein tärkein kun saadaan aina omasta pirtistä.Olen puolikas enkä juurikaan mieti tuota seikkaa.Olen mustalainen eikä sitä kukaan voi viedä,minä sen itse tiedän ja se riittää minulle ja tulee riittää myös muille.
      Ja asioista jos jutellaan niin aina pitää jutella oikialla asenteella ja rohkeuven kanssa.
      Jos toinen tuntee olevansa parempi kuin toinen sen johdosta että on kokonainen se hänelle suotakoon, sillä pitäähän jokaisella olla jokin millä tuntoaan saa nostetuksi.

      Mutta jokeinen sydämessään tietää asian toden laidan ja se voi olla joilekkin kova pala kun ei saakaan toista millää keinoin alemmas.
      Näin ajatteli kokonainen ihminen :)

      • semimanne

        En määrittele itseäni muiden mielipiteiden mukaan,mielenkiinnosta kyselen.
        Oon puolikas vai miten se meni,ja valtaväestö solvaa kuullessaan,
        eikä tää tieto romaneitakaan lämmitä.Ihmettelen vaan....joku toinen voisi pahastua
        niistä mitä mulle on huudeltu,mut en välitä koska tosiasiassa kateus se siellä huutaa.

        Omat juuret on kaikille tärkeitä oman itsensä löytämisessä.


      • Mankkaanesko Mirkku

        "...se voi olla joillekin kova pala kun ei saakaan toista millään keinoin alemmas...". Juuri näin. Mikä siinä onkaan, että toista yrittää kaikin keinoin alemmas omaa itseään, jos ei muulla, niin sitten verenperimällä. Eivätkö ihmiset toden totta ota ihmistä ihmisenä, vaan jonkun ryhmän täys- tai puoliverisenä edustajana? Hui hai, missä on näiden ihmisten inhimillisyys ja missä omanarvontunto, kun sitä ei saada pönkitettyä millään muulla tavoin, kuin halveeraamalla toista?

        Eikö inhimillisyyteen kuulu se, että antaa arvon itselle ja siten myös toisille? Elää ja antaa toistenkin elää. Ja tukee niitä, jotka on heikommilla, milloin mistäkin syystä. Sellainen on todellinen Ihminen. Eikä sellainen, joka korottaa itsensä toisten yläpuolelle ja kerskuu "puhtaalla verenperinnöllä". Siitä tulee mieleen vanha Aatu ja aikalaisensa. Sitä rasismiakin on niin monenlaista.

        t. Mirkku


      • nii ja siitä poikki
        Mankkaanesko Mirkku kirjoitti:

        "...se voi olla joillekin kova pala kun ei saakaan toista millään keinoin alemmas...". Juuri näin. Mikä siinä onkaan, että toista yrittää kaikin keinoin alemmas omaa itseään, jos ei muulla, niin sitten verenperimällä. Eivätkö ihmiset toden totta ota ihmistä ihmisenä, vaan jonkun ryhmän täys- tai puoliverisenä edustajana? Hui hai, missä on näiden ihmisten inhimillisyys ja missä omanarvontunto, kun sitä ei saada pönkitettyä millään muulla tavoin, kuin halveeraamalla toista?

        Eikö inhimillisyyteen kuulu se, että antaa arvon itselle ja siten myös toisille? Elää ja antaa toistenkin elää. Ja tukee niitä, jotka on heikommilla, milloin mistäkin syystä. Sellainen on todellinen Ihminen. Eikä sellainen, joka korottaa itsensä toisten yläpuolelle ja kerskuu "puhtaalla verenperinnöllä". Siitä tulee mieleen vanha Aatu ja aikalaisensa. Sitä rasismiakin on niin monenlaista.

        t. Mirkku

        Ymmärtää pitää ,,,,,Juuri näitä heikompia, eli niitä ketkä yrittävät polkea itseään alemmas , vaikka sillä verenperimällään...
        Mutta aikansa kutakin, pelko se on mikä puhuu heidän suullaan.Pelkäävät, että ohi heistä menneevät kun ovat monessakin asioissa aika eteviä ja päteviä nämä puolikkaat.
        Pitäs vaan osta ajatella juuri,että täyskaalous on katoamassa kokonaan.Alkaa olla aika harvassa tuo täysverisyys.On niin säälittävää edes puhua tuommosesta,jotenkin niin alentavaa tulee oikeesti mieleen Hitler.Puhdas mustalaisen veri hui, hui.Hitler ajatteli juuri noin Arjalaisista.Ei poikkea kaalon tapa ajatella juuri tuosta...

        Veri on aina verta ja siinä ei se mustalaisuus kule,onhan se nähty miten monet kokonaiset muuttuu ihan kaajoks ja kääjiks eihän se pitäs olla mahollista jos se verestä riippus se mustalaisuus, eihän....???
        No mutta ollaa mitä ollaan mutta muut ei sitä muuttaa voi...Puolikas ja ylpiä siitä..


      • kauniit /kommeet
        Mankkaanesko Mirkku kirjoitti:

        "...se voi olla joillekin kova pala kun ei saakaan toista millään keinoin alemmas...". Juuri näin. Mikä siinä onkaan, että toista yrittää kaikin keinoin alemmas omaa itseään, jos ei muulla, niin sitten verenperimällä. Eivätkö ihmiset toden totta ota ihmistä ihmisenä, vaan jonkun ryhmän täys- tai puoliverisenä edustajana? Hui hai, missä on näiden ihmisten inhimillisyys ja missä omanarvontunto, kun sitä ei saada pönkitettyä millään muulla tavoin, kuin halveeraamalla toista?

        Eikö inhimillisyyteen kuulu se, että antaa arvon itselle ja siten myös toisille? Elää ja antaa toistenkin elää. Ja tukee niitä, jotka on heikommilla, milloin mistäkin syystä. Sellainen on todellinen Ihminen. Eikä sellainen, joka korottaa itsensä toisten yläpuolelle ja kerskuu "puhtaalla verenperinnöllä". Siitä tulee mieleen vanha Aatu ja aikalaisensa. Sitä rasismiakin on niin monenlaista.

        t. Mirkku

        ja myö puolikkaat ollaan kauniimpia ja kommeimpia... sehän on monasti nähty ...ja kuultu!


      • Sveittilänen
        kauniit /kommeet kirjoitti:

        ja myö puolikkaat ollaan kauniimpia ja kommeimpia... sehän on monasti nähty ...ja kuultu!

        Pittää muuton paikkansa.


      • matkatoveri
        Mankkaanesko Mirkku kirjoitti:

        "...se voi olla joillekin kova pala kun ei saakaan toista millään keinoin alemmas...". Juuri näin. Mikä siinä onkaan, että toista yrittää kaikin keinoin alemmas omaa itseään, jos ei muulla, niin sitten verenperimällä. Eivätkö ihmiset toden totta ota ihmistä ihmisenä, vaan jonkun ryhmän täys- tai puoliverisenä edustajana? Hui hai, missä on näiden ihmisten inhimillisyys ja missä omanarvontunto, kun sitä ei saada pönkitettyä millään muulla tavoin, kuin halveeraamalla toista?

        Eikö inhimillisyyteen kuulu se, että antaa arvon itselle ja siten myös toisille? Elää ja antaa toistenkin elää. Ja tukee niitä, jotka on heikommilla, milloin mistäkin syystä. Sellainen on todellinen Ihminen. Eikä sellainen, joka korottaa itsensä toisten yläpuolelle ja kerskuu "puhtaalla verenperinnöllä". Siitä tulee mieleen vanha Aatu ja aikalaisensa. Sitä rasismiakin on niin monenlaista.

        t. Mirkku

        tulis olla vapaa kaikista verenperintö höpötyksistä, ja puhtaasta mustalaisuudeta, jota ei itsekään ymmärä muuna kuin eräälaisena sukulaisuutena, jota se ei ole, jos jokin kultuuriperintöä ylensäkään on niin ei se ainakaan ole olemassa rajoituneisuutensa vuoksi.


      • Mankkaanesko Mirkku
        kauniit /kommeet kirjoitti:

        ja myö puolikkaat ollaan kauniimpia ja kommeimpia... sehän on monasti nähty ...ja kuultu!

        ja douva hin tsatso! Mutta tulipa mieleen puolikkaista: oopperalaulajatar Fania Fenelon kertoo kirjassaan "Auschwitzin tyttöorkesteri" silminnäkijän ja eloonjääneen kertojan havainnointinsa suhtautumisesta ns. puolikkaisiin.

        Hän itse oli "puolikas", eli juutalaisen isän ja "arjalaisen" äidin lapsi. Samoin oli hänen orkesteritoverinsa Clara. Kerran, kun tuli natsien taholta erottelu syntyperän perusteella, tämä Clara veti Fanian esiin ja julisti: me olemme vain puoliksi juutalaisia!

        Kumpikin olivat lahjakkaita laulajia ja orkesterin jäseniä, joten heille annettiin erityislupa pitää sellaista keltaista tähteä, josta yläsakarat puuttuivat. He olivat siis puolikkaita.

        Mutta orkesterin muut jäsenet suuttuivat: "Te kiellätte teidän vanhemmat, ja yritätte vain selvitä. Me, jotka ollaan täysjuutalaisia, ei voida tajuta tuollaista!". Lopputulokseksi tuli, että Fania ompeli taas takkiinsa täydellisen keltaisen Daavidin tähden, Clara ei tehnyt sitä.

        Mitä opimme tästä? Ei verenperintöään voi paeta, se pitää kohdata joko pilailun, piruilun tai kaasukammion kynnyksellä - olipa sitten täys tai puolikas.

        t. Mirkku


      • matkatoveri
        matkatoveri kirjoitti:

        tulis olla vapaa kaikista verenperintö höpötyksistä, ja puhtaasta mustalaisuudeta, jota ei itsekään ymmärä muuna kuin eräälaisena sukulaisuutena, jota se ei ole, jos jokin kultuuriperintöä ylensäkään on niin ei se ainakaan ole olemassa rajoituneisuutensa vuoksi.

        http://www.unhcr.org/refworld/type,CHRON,,ROM,469f38cf17,0.html


      • semimanne
        matkatoveri kirjoitti:

        tulis olla vapaa kaikista verenperintö höpötyksistä, ja puhtaasta mustalaisuudeta, jota ei itsekään ymmärä muuna kuin eräälaisena sukulaisuutena, jota se ei ole, jos jokin kultuuriperintöä ylensäkään on niin ei se ainakaan ole olemassa rajoituneisuutensa vuoksi.

        Tämä aihe lähti vähän sivuluisuun kun corolla konsanaan,mut olen huomannu
        että valkolaiset sanoo mulle että onpa sulla kaunis ihonväri,ja niin ihanat
        ruskeet silmät ja kaunis pitkä tukka,ja samat ihmiset riidan tullen haukkuu
        mannex ym.Ei siinä tule mieleen muutakun kateus ja just toi toisen polkeminen
        huonon itsetunnon pönkittämisex.

        Mutta kysyinkin että mitä muut mustalaiset ajattelee,en oo rohkennu sanoo
        vaikka oon joskus naapurissakin asunu,et hei,voisin olla sulle sukua!
        Eikä sen niin väliä,pitäkää itsenne kuosissa,ja hymyillään kun törmäillään.
        Niin ja jos en enää kirjota ni hyvää joulua.


      • Heil Hagert
        semimanne kirjoitti:

        Tämä aihe lähti vähän sivuluisuun kun corolla konsanaan,mut olen huomannu
        että valkolaiset sanoo mulle että onpa sulla kaunis ihonväri,ja niin ihanat
        ruskeet silmät ja kaunis pitkä tukka,ja samat ihmiset riidan tullen haukkuu
        mannex ym.Ei siinä tule mieleen muutakun kateus ja just toi toisen polkeminen
        huonon itsetunnon pönkittämisex.

        Mutta kysyinkin että mitä muut mustalaiset ajattelee,en oo rohkennu sanoo
        vaikka oon joskus naapurissakin asunu,et hei,voisin olla sulle sukua!
        Eikä sen niin väliä,pitäkää itsenne kuosissa,ja hymyillään kun törmäillään.
        Niin ja jos en enää kirjota ni hyvää joulua.

        Taitavat olla romanit,samanlaista rotuoppiahan se on romaneillakin.


      • Anonyymi
        nii ja siitä poikki kirjoitti:

        Ymmärtää pitää ,,,,,Juuri näitä heikompia, eli niitä ketkä yrittävät polkea itseään alemmas , vaikka sillä verenperimällään...
        Mutta aikansa kutakin, pelko se on mikä puhuu heidän suullaan.Pelkäävät, että ohi heistä menneevät kun ovat monessakin asioissa aika eteviä ja päteviä nämä puolikkaat.
        Pitäs vaan osta ajatella juuri,että täyskaalous on katoamassa kokonaan.Alkaa olla aika harvassa tuo täysverisyys.On niin säälittävää edes puhua tuommosesta,jotenkin niin alentavaa tulee oikeesti mieleen Hitler.Puhdas mustalaisen veri hui, hui.Hitler ajatteli juuri noin Arjalaisista.Ei poikkea kaalon tapa ajatella juuri tuosta...

        Veri on aina verta ja siinä ei se mustalaisuus kule,onhan se nähty miten monet kokonaiset muuttuu ihan kaajoks ja kääjiks eihän se pitäs olla mahollista jos se verestä riippus se mustalaisuus, eihän....???
        No mutta ollaa mitä ollaan mutta muut ei sitä muuttaa voi...Puolikas ja ylpiä siitä..

        Valkolaisena sanon, että ei toi Hitler ollut edes mikään ihminen. Epäinhimillinen. Järkyttävä.


      • Anonyymi
        semimanne kirjoitti:

        Tämä aihe lähti vähän sivuluisuun kun corolla konsanaan,mut olen huomannu
        että valkolaiset sanoo mulle että onpa sulla kaunis ihonväri,ja niin ihanat
        ruskeet silmät ja kaunis pitkä tukka,ja samat ihmiset riidan tullen haukkuu
        mannex ym.Ei siinä tule mieleen muutakun kateus ja just toi toisen polkeminen
        huonon itsetunnon pönkittämisex.

        Mutta kysyinkin että mitä muut mustalaiset ajattelee,en oo rohkennu sanoo
        vaikka oon joskus naapurissakin asunu,et hei,voisin olla sulle sukua!
        Eikä sen niin väliä,pitäkää itsenne kuosissa,ja hymyillään kun törmäillään.
        Niin ja jos en enää kirjota ni hyvää joulua.

        suurin osa puolikaista elää kaaleitten elämää ,eikä edes haaveile ns.normaali elämästä.aivopesu mennyt perille.se vähemmistö joka elää pääväestön parissa häpeää ja piiloittelee taustaansa.onnekkaita on vaaleat ja sinisilmäiset. Ne kenestä erottaa,ni niillä on tosi ikävää.


    • raikku72

      Mulla isä kans kaaleita.tosin en ole häntä koskaan tavannut.lastenkodeissa ja valkolaisperheissä oon kasvanut.tuntuu että mun koko elämä on riistetty.kaipuu kaaleitten joukkoon on suuri.mut kun ikääkin jo yli 40.taitaa olla liian myöhäistä.

    • Anonyymi

      Millä nimelä/romanikielessä kutsutaan puoliromaneja oliko raakku tai raku?

      • Anonyymi

        Raklo


    • Anonyymi

      Minä olen 1/4.

      • Anonyymi

        Kaikki mustalaiset miettii teininä olisimpa talonpoika.Sitten voisin tehdä sitä ja tätä.Mutta ääneen ei saa sanoa.Samoin monet Afrikkalais lapset miettii olisimpa valkoihoinen.


      • Anonyymi

        1/4 on varttimanne.


    • Anonyymi

      mite ois työnteko? koronatarkastajana .

      • Anonyymi

        Itse Suomalaisena haluaisin olla valkoihoinen USA:ssa.Menestynyt Amerikkalainen.


    • Anonyymi

      Miksi mustalaisten keskuudessa esiintyy niinpaljon insestiä miesten ja heidän tyttäriensä kesken, toki pojatkin kelpaavat mustalaismiehille mutta ei niin usein. Tutkimuksissa on selvinnyt että joka toinen mustalaistyttö synnyttää ainakin yhden lapsen isälleen, se vaikuttaa näiden lasten älylliseen kehitykseen valtavasti. Harvemmin mutta kuitenkin aina joskus mustalaisnaiset saavat poikiensa kanssa lapsen, näistäkin lapsista tulee usein myös älyllisesti heikkolahjaisia.Liittyykö se mustalaisten harrastama insesti vain jotenkin opittuun kulttuuriin vai onko se oikein geeneissä?

      • Anonyymi

        No nyt vähän provosoit.tiedät sen itsekkin.mainitsemiasi tapauksia on,mutta yleistä se ei ole.tosin jos suhteuttaa sen valtaväestön vastaaviin tapauksiin,Niin onhan se karu luku.serkkuliittoja on paljon,mutta on myös valtaväestössä.ja muslimimaailmassa serkkuliitot on enemmän toivottavaa kùin paheksuttavaa.ja serkkuliitot ei ole laissa kielletty.ja kun huomioi romaniväestön määrän suomessa(10000),Niin väkisin on paljon sukulaisliittoja.


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe