Pitkä toimitusaika Grand Scenicillä

Kauanko vielä?

Tilasin uuden Scenicin elokuussa jolloin automyyjä sanoi toimitusajaksi noin 3 kuukautta. Nyt on tilauksesta kulunut jo neljä kuukautta eikä autoa kuulu. Onko kenelläkään tietoa miksi toimitus kestää näin kauan? Myyjä ei saa sanoa asiaan mitään.

7

916

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Relluttelija

Meille tilattiin uusi Megane ihan syyskuun alussa. Silloisen tiedon mukaan auton olisi pitänyt
      olla täällä viikolla 45-46. Hieman tuo toimitusaika venyi, sillä auto tuli tällä viikolla (Vko49).
      Mutta yleensähän se varmaan menee näin päin, että toimitusaika on pidempi kuin mitä aluksi luvataan.

Tuntuu että täällä tuo maahantuonti organisaatio ei saa oikein tuulta purjeisiin. Mainonta ja yleensä merkin
      esille tuominen on hyvin vaatimatonta. Jälleenmyjissäkin ja huollossa tuntuu olevan toivomisenvaraa. Tulee tunne, ettei sielläkään puolella ole haluaa panostaa asiaan enempää. Täytyy vain toivoa, että kun uusia mielenkiintoisia malleja on tullut nyt viime aikoina paljon, niin tuo seikka osattaisiin hyödyntää nyt tässä vaiheessa.

Itsellä ollut Relluja monia monia muita merkkejä, eikä nuo Rellut muita huonompia ainakaan omalla kohdalla ole olleet

• Laguna III

...siksi toimitusajat venyvät.
      Scenic on Euroopan myydyin keskikokoinen tila-auto (ollut jo v. 1996 alkaen) ja Megane on Golfin jälkeen myydyin ko. kokoluokassa, itse asiassa se on ottanut Golfilta rajusti markkinaosuutta tänä vuonna!

• Relluttelija

Eikös se Rellu ole merkkinä toiseksi eniten myydyin euroopassa VW:in jälkeen. Clio, Megane ja Scenic myyvät tosi hyvin.
        Ruotsissakin Megane oli tässä ainakin muutama kuukausi sitten 7. myydyin malli tänä vuonna ja Clio taisi olla
        vielä paremmilla sijoilla.
        Suomessa myynti on niin pientä, että ehkä senkin vuoksi nuo toimitusajat ovat tänne niin pitkiä.
        Onhan se ymmärrettävää, että sinne toimitetaan mieluummin autot ajoissa, mistä se kassavirtakin saadaan.

• MJA-se alkuperäinen

Ainakin silloin kun tilasin Scenicin Biliasta, toimituspäivä (2 kk) merkittiin tilauslomakkeeseen. Kun päivä tuli, ei Biliasta kuulunut mitään vaikka sopimuksessa mainittiin että Bilia ottaa yhteyttä hieman ennen sopimukseen merkittyä päiväystä. Meilasin niille ja vastauksessa kerrottiin että on laivattu juuri ja jos auton toimitusaika viivästyy yli 14 vrk tilaussopimukseen merkitystä, niin olen oikeutettu saamaan maksutta sijaisauton käyttööni siihen asti kunnes kärry on täällä. Tasan 14 vrk myöhässä sain ilmoituksen että auto on noudettavissa.

Tilaussopimuksessa on oltava tarkka toimituspäivämäärä, ei mikään myyjän "noin arvio". Jos paperista ei toimituspäiväystä löydy ollenkaan , niin ota yhteyttä Renault Suomi Oy:hyn tai Kuluttajavirastoon (löytyy netistä). Nehän ovat sinulle auki jo kuukauden sijaisauton vuokran.

• Mitä pitemmälle auton saanti venyy, sitä enemmän vaihtoautosi arvo laskee. Jos siis annat vanhan auton osamaksuna. Kun kuitenkin väliraha pysyy samana, asiakashan siinä nettoaa.
        Mulle on tullut pikemmin mieleen, että siitä voisi saada hyvitystä, jos auto tuleekin aiemmin kuin sovittu. Silloinhan vaihtoautoni arvo on vaihtohetkellä suurempi kuin sopimuksessa.
        Alfa Miton odotusaika venyi kahdeksaan kuukauteen, syynä Delta-auton menetetty maahantuontioikeus.

• voihan rellu

Joko olet autosi saanut? Saitko / pyysitkö korvauksia? Mitä sait? Mikä oli selitys?
      Itse odotan myös Relluani, joka näyttää myöhästyvän n. 8 viikkoa. Pelkään, että kuljetus Hangosta tänne Itä-Suomen perukoille kestää vielä sitten extrakauan ja auto myöhästyy lisää.

Millaista myöhästymiskorvausta voisi pyytää? Vaihdossa menee vanha auto, mutta siinä ei ole km-rajaa.
      Kertokaa kokemuksia.

• MJA-alkuperäinen

Niinkuin jo edellä vastasin, niin ainakin Bilian maahantuonnin aikana asia oli selvä: jos auto myöhästyy yli 14 vrk ilmoitetusta, niin maahantuoja luovuttaa maksutta sijaisauton siihen saakka kunnes auto on tullut. Mitä maahantuoja (Renault Nordic Oy) vastasi kun tiedustelit myöhästymiskorvausta? Kannattaa muistaa että Kuluttajavirasto auttaa jos Renault Nordicista ei saada asiallista vastausta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4609
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2341
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2217
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2069
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe