Tällä palstalla (kuten monella muullakin) ramppaa hämmästyttävän paljon porukkaa, joka pelottelee asiallisia lukijoita ja keskustelijoita helvetillä, tuomiolla ym. perättömällä.
Itse ainakin äärimmäisen herkkänä persoonana kärsin kovasti siitä, että jatkuvasti joku heittää joka väliin tuomitsevia kommentteja. Voitteko jättää moisen lapsellisen ja ilkeän käytöksen pois? Minua se ainakin loukkaa, ja tuskin uskovat haluavat loukata tahallaan ketään. Vai haluavatko? Päätös on teidän käsissänne...
Pelottalijat
5
386
Vastaukset
- Yksiselitteinen
No, Raamattu täysin yksiselitteisesti sanoo, että noituus on syntiä ja saatananpalvontaa, ja noidat kuolevat ja joutuvat Helvettiin iankaikkiseen kidutukseen. Ei se ole pelottelua, että todetaan yksinkertainen fakta.
- Witchling
... Ja missäs päin raamattua niin sanotaan? Saanko sivunumeron kiitos? Uteliaisuuttani pyydän teitä nyt selittämään mitä noituus on, käytännössä, en teoriassa. Mitä me noidat teidän mielestänne TARKALLEEN OTTAEN" teemme? Älkääkä vastatko "palvotte saatanaa" koska se ei ole "tarkalleen". Lennämmekö me teidän mielestänne luudilla ja kiroamme ihmisiä huviksemme? Tai ehkä paremmin muotoiltu kysymys olisi "Miten me noidat teidän mielestänne toimimme?"
Ehkä kannattaisi ottaa järki käteen eikä uskoa ihan mitä tahansa satukirjoja. Jeesus ei ole Jumalan poika eikä Saatanaa tai Helvettiä ole olemassakaan. Noilla asioilla pelotellaan pikkulapsia.. - pippurinen_
Witchling kirjoitti:
... Ja missäs päin raamattua niin sanotaan? Saanko sivunumeron kiitos? Uteliaisuuttani pyydän teitä nyt selittämään mitä noituus on, käytännössä, en teoriassa. Mitä me noidat teidän mielestänne TARKALLEEN OTTAEN" teemme? Älkääkä vastatko "palvotte saatanaa" koska se ei ole "tarkalleen". Lennämmekö me teidän mielestänne luudilla ja kiroamme ihmisiä huviksemme? Tai ehkä paremmin muotoiltu kysymys olisi "Miten me noidat teidän mielestänne toimimme?"
Ehkä kannattaisi ottaa järki käteen eikä uskoa ihan mitä tahansa satukirjoja. Jeesus ei ole Jumalan poika eikä Saatanaa tai Helvettiä ole olemassakaan. Noilla asioilla pelotellaan pikkulapsia..Minun käsittääkseni raamatun mukaan on syntiä "ottaa valta omiin käsiinsä", eli ikään kuin korottaa itsensä jumalaksi harrastamalla magiaa ja puuttumalla luonnonlakeihin (mihin vain jumalalla on oikeus).
Omasta mielestäni monoteistiset uskonnot perustuvat vanhanaikaiseen diktatuuriin; Jumala rankaisee kiduttamalla helvetin tulessa, jos häntä ei palvo ainoana oikeana kuninkaana. Itse en ainakaan halua olla alamainen millekään jumalalle tai saatanalle, koska en ole minkään tahon omaisuutta.
Mielestäni hyvyyteen pyrkiminen ja omalta osaltaan maailman parantaminen riittää, eikä tarvitse vihata omaa inhimillisyyttään(syntiinlankeemusta), pääasia, että tietää mikä on oikein ja mikä väärin, ja pyrkii jatkuvasti tekemään oikein :)
En edes oikeastaan usko, että fundamentalistit ovat kovin onnellisia. Minulla on ainakin muutamia tuttuja, jotka hokevat kokoajan olevansa heikkoja ja syntisiä ja elävät pelossa. Pelkäävät, että heitä rangaistaan, jos he eivät elä täysin raamatun mukaan. Ja sitten nämä vekkulit vielä pelottelevat muita sanomalla heille, että he joutuvat helvettiin kidutukseen. Sekö muka on lähimmäisen rakkautta ja toisesta välittämistä? Ei hyvä.... - Witchling
pippurinen_ kirjoitti:
Minun käsittääkseni raamatun mukaan on syntiä "ottaa valta omiin käsiinsä", eli ikään kuin korottaa itsensä jumalaksi harrastamalla magiaa ja puuttumalla luonnonlakeihin (mihin vain jumalalla on oikeus).
Omasta mielestäni monoteistiset uskonnot perustuvat vanhanaikaiseen diktatuuriin; Jumala rankaisee kiduttamalla helvetin tulessa, jos häntä ei palvo ainoana oikeana kuninkaana. Itse en ainakaan halua olla alamainen millekään jumalalle tai saatanalle, koska en ole minkään tahon omaisuutta.
Mielestäni hyvyyteen pyrkiminen ja omalta osaltaan maailman parantaminen riittää, eikä tarvitse vihata omaa inhimillisyyttään(syntiinlankeemusta), pääasia, että tietää mikä on oikein ja mikä väärin, ja pyrkii jatkuvasti tekemään oikein :)
En edes oikeastaan usko, että fundamentalistit ovat kovin onnellisia. Minulla on ainakin muutamia tuttuja, jotka hokevat kokoajan olevansa heikkoja ja syntisiä ja elävät pelossa. Pelkäävät, että heitä rangaistaan, jos he eivät elä täysin raamatun mukaan. Ja sitten nämä vekkulit vielä pelottelevat muita sanomalla heille, että he joutuvat helvettiin kidutukseen. Sekö muka on lähimmäisen rakkautta ja toisesta välittämistä? Ei hyvä....Minä en näe itseäni minkäänsortin Jumalana harrastaessani noituutta, useinkaan en tykkää tehdä itselle loitsuja vaan auttaa niitä jotka tarvitsevat apua kiperässä tilanteessa. Minä en näe siinä näe mitään pahaa, että ottaa vastuun omasta elämästään eikä laita kaikkea jonkun toisen niskoille. Sitäpaitsi, Jeesushan se oli kaikkein eniten "noita" koko ihmiskunnasta, puuttui ihmisten kohtaloon esim. parantamalla sairaat ja vielä kaiken kukkuraksi korotti itsensä jumalan vertaiseksi, hänen ainoaksi pojakseen. Minunkin ukkini oli käsilläparantaja, muttei silti tehnyt itsestään Jumalanpoikaa...
Mutta syvemmällä tasolla noituus on minulle yhteiden kokemista luonnon ja koko maailmankaikkeuden kanssa. Onhan järjetöntä, että ihmiselle olisi annettu elämä vain siksi että hän kärsisi koko sen ajan. - pippurinen_
Witchling kirjoitti:
Minä en näe itseäni minkäänsortin Jumalana harrastaessani noituutta, useinkaan en tykkää tehdä itselle loitsuja vaan auttaa niitä jotka tarvitsevat apua kiperässä tilanteessa. Minä en näe siinä näe mitään pahaa, että ottaa vastuun omasta elämästään eikä laita kaikkea jonkun toisen niskoille. Sitäpaitsi, Jeesushan se oli kaikkein eniten "noita" koko ihmiskunnasta, puuttui ihmisten kohtaloon esim. parantamalla sairaat ja vielä kaiken kukkuraksi korotti itsensä jumalan vertaiseksi, hänen ainoaksi pojakseen. Minunkin ukkini oli käsilläparantaja, muttei silti tehnyt itsestään Jumalanpoikaa...
Mutta syvemmällä tasolla noituus on minulle yhteiden kokemista luonnon ja koko maailmankaikkeuden kanssa. Onhan järjetöntä, että ihmiselle olisi annettu elämä vain siksi että hän kärsisi koko sen ajan."Mutta syvemmällä tasolla noituus on minulle yhteyden kokemista luonnon ja koko maailmankaikkeuden kanssa. Onhan järjetöntä, että ihmiselle olisi annettu elämä vain siksi että hän kärsisi koko sen ajan."
Aijai, tosta olen niin samaa mieltä! En tajua sitä askeettisuus-juttua, että pitää raataa työtä niska limassa ja rukoilla 8 tuntia päivässä, jotta olisi jotenkin "oikeanlainen" ja vanhurskas.
Kun minä kerta olen tähän maailmaan syntynyt, niin elänkin sitten ns. "koko rahan edestä", enkä anna fundisten käännyttää minua ihmisiä/ihmisyyttä vihaavaksi, fanaattiseksi nihilistiksi.
"Ihmiset ovat pahoja perisynnin takia" wtf, kuka haluaa vapaaehtoisesti perustaa elämänsä noin pessimistiselle väitteelle?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000597958724h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?132415Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1951636Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja221371- 71980
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41917Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72824Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57822En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.41772Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä75682