Pelottalijat

.......

Tällä palstalla (kuten monella muullakin) ramppaa hämmästyttävän paljon porukkaa, joka pelottelee asiallisia lukijoita ja keskustelijoita helvetillä, tuomiolla ym. perättömällä.
Itse ainakin äärimmäisen herkkänä persoonana kärsin kovasti siitä, että jatkuvasti joku heittää joka väliin tuomitsevia kommentteja. Voitteko jättää moisen lapsellisen ja ilkeän käytöksen pois? Minua se ainakin loukkaa, ja tuskin uskovat haluavat loukata tahallaan ketään. Vai haluavatko? Päätös on teidän käsissänne...

5

365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksiselitteinen

      No, Raamattu täysin yksiselitteisesti sanoo, että noituus on syntiä ja saatananpalvontaa, ja noidat kuolevat ja joutuvat Helvettiin iankaikkiseen kidutukseen. Ei se ole pelottelua, että todetaan yksinkertainen fakta.

      • Witchling

        ... Ja missäs päin raamattua niin sanotaan? Saanko sivunumeron kiitos? Uteliaisuuttani pyydän teitä nyt selittämään mitä noituus on, käytännössä, en teoriassa. Mitä me noidat teidän mielestänne TARKALLEEN OTTAEN" teemme? Älkääkä vastatko "palvotte saatanaa" koska se ei ole "tarkalleen". Lennämmekö me teidän mielestänne luudilla ja kiroamme ihmisiä huviksemme? Tai ehkä paremmin muotoiltu kysymys olisi "Miten me noidat teidän mielestänne toimimme?"

        Ehkä kannattaisi ottaa järki käteen eikä uskoa ihan mitä tahansa satukirjoja. Jeesus ei ole Jumalan poika eikä Saatanaa tai Helvettiä ole olemassakaan. Noilla asioilla pelotellaan pikkulapsia..


      • pippurinen_
        Witchling kirjoitti:

        ... Ja missäs päin raamattua niin sanotaan? Saanko sivunumeron kiitos? Uteliaisuuttani pyydän teitä nyt selittämään mitä noituus on, käytännössä, en teoriassa. Mitä me noidat teidän mielestänne TARKALLEEN OTTAEN" teemme? Älkääkä vastatko "palvotte saatanaa" koska se ei ole "tarkalleen". Lennämmekö me teidän mielestänne luudilla ja kiroamme ihmisiä huviksemme? Tai ehkä paremmin muotoiltu kysymys olisi "Miten me noidat teidän mielestänne toimimme?"

        Ehkä kannattaisi ottaa järki käteen eikä uskoa ihan mitä tahansa satukirjoja. Jeesus ei ole Jumalan poika eikä Saatanaa tai Helvettiä ole olemassakaan. Noilla asioilla pelotellaan pikkulapsia..

        Minun käsittääkseni raamatun mukaan on syntiä "ottaa valta omiin käsiinsä", eli ikään kuin korottaa itsensä jumalaksi harrastamalla magiaa ja puuttumalla luonnonlakeihin (mihin vain jumalalla on oikeus).

        Omasta mielestäni monoteistiset uskonnot perustuvat vanhanaikaiseen diktatuuriin; Jumala rankaisee kiduttamalla helvetin tulessa, jos häntä ei palvo ainoana oikeana kuninkaana. Itse en ainakaan halua olla alamainen millekään jumalalle tai saatanalle, koska en ole minkään tahon omaisuutta.
        Mielestäni hyvyyteen pyrkiminen ja omalta osaltaan maailman parantaminen riittää, eikä tarvitse vihata omaa inhimillisyyttään(syntiinlankeemusta), pääasia, että tietää mikä on oikein ja mikä väärin, ja pyrkii jatkuvasti tekemään oikein :)

        En edes oikeastaan usko, että fundamentalistit ovat kovin onnellisia. Minulla on ainakin muutamia tuttuja, jotka hokevat kokoajan olevansa heikkoja ja syntisiä ja elävät pelossa. Pelkäävät, että heitä rangaistaan, jos he eivät elä täysin raamatun mukaan. Ja sitten nämä vekkulit vielä pelottelevat muita sanomalla heille, että he joutuvat helvettiin kidutukseen. Sekö muka on lähimmäisen rakkautta ja toisesta välittämistä? Ei hyvä....


      • Witchling
        pippurinen_ kirjoitti:

        Minun käsittääkseni raamatun mukaan on syntiä "ottaa valta omiin käsiinsä", eli ikään kuin korottaa itsensä jumalaksi harrastamalla magiaa ja puuttumalla luonnonlakeihin (mihin vain jumalalla on oikeus).

        Omasta mielestäni monoteistiset uskonnot perustuvat vanhanaikaiseen diktatuuriin; Jumala rankaisee kiduttamalla helvetin tulessa, jos häntä ei palvo ainoana oikeana kuninkaana. Itse en ainakaan halua olla alamainen millekään jumalalle tai saatanalle, koska en ole minkään tahon omaisuutta.
        Mielestäni hyvyyteen pyrkiminen ja omalta osaltaan maailman parantaminen riittää, eikä tarvitse vihata omaa inhimillisyyttään(syntiinlankeemusta), pääasia, että tietää mikä on oikein ja mikä väärin, ja pyrkii jatkuvasti tekemään oikein :)

        En edes oikeastaan usko, että fundamentalistit ovat kovin onnellisia. Minulla on ainakin muutamia tuttuja, jotka hokevat kokoajan olevansa heikkoja ja syntisiä ja elävät pelossa. Pelkäävät, että heitä rangaistaan, jos he eivät elä täysin raamatun mukaan. Ja sitten nämä vekkulit vielä pelottelevat muita sanomalla heille, että he joutuvat helvettiin kidutukseen. Sekö muka on lähimmäisen rakkautta ja toisesta välittämistä? Ei hyvä....

        Minä en näe itseäni minkäänsortin Jumalana harrastaessani noituutta, useinkaan en tykkää tehdä itselle loitsuja vaan auttaa niitä jotka tarvitsevat apua kiperässä tilanteessa. Minä en näe siinä näe mitään pahaa, että ottaa vastuun omasta elämästään eikä laita kaikkea jonkun toisen niskoille. Sitäpaitsi, Jeesushan se oli kaikkein eniten "noita" koko ihmiskunnasta, puuttui ihmisten kohtaloon esim. parantamalla sairaat ja vielä kaiken kukkuraksi korotti itsensä jumalan vertaiseksi, hänen ainoaksi pojakseen. Minunkin ukkini oli käsilläparantaja, muttei silti tehnyt itsestään Jumalanpoikaa...

        Mutta syvemmällä tasolla noituus on minulle yhteiden kokemista luonnon ja koko maailmankaikkeuden kanssa. Onhan järjetöntä, että ihmiselle olisi annettu elämä vain siksi että hän kärsisi koko sen ajan.


      • pippurinen_
        Witchling kirjoitti:

        Minä en näe itseäni minkäänsortin Jumalana harrastaessani noituutta, useinkaan en tykkää tehdä itselle loitsuja vaan auttaa niitä jotka tarvitsevat apua kiperässä tilanteessa. Minä en näe siinä näe mitään pahaa, että ottaa vastuun omasta elämästään eikä laita kaikkea jonkun toisen niskoille. Sitäpaitsi, Jeesushan se oli kaikkein eniten "noita" koko ihmiskunnasta, puuttui ihmisten kohtaloon esim. parantamalla sairaat ja vielä kaiken kukkuraksi korotti itsensä jumalan vertaiseksi, hänen ainoaksi pojakseen. Minunkin ukkini oli käsilläparantaja, muttei silti tehnyt itsestään Jumalanpoikaa...

        Mutta syvemmällä tasolla noituus on minulle yhteiden kokemista luonnon ja koko maailmankaikkeuden kanssa. Onhan järjetöntä, että ihmiselle olisi annettu elämä vain siksi että hän kärsisi koko sen ajan.

        "Mutta syvemmällä tasolla noituus on minulle yhteyden kokemista luonnon ja koko maailmankaikkeuden kanssa. Onhan järjetöntä, että ihmiselle olisi annettu elämä vain siksi että hän kärsisi koko sen ajan."

        Aijai, tosta olen niin samaa mieltä! En tajua sitä askeettisuus-juttua, että pitää raataa työtä niska limassa ja rukoilla 8 tuntia päivässä, jotta olisi jotenkin "oikeanlainen" ja vanhurskas.
        Kun minä kerta olen tähän maailmaan syntynyt, niin elänkin sitten ns. "koko rahan edestä", enkä anna fundisten käännyttää minua ihmisiä/ihmisyyttä vihaavaksi, fanaattiseksi nihilistiksi.

        "Ihmiset ovat pahoja perisynnin takia" wtf, kuka haluaa vapaaehtoisesti perustaa elämänsä noin pessimistiselle väitteelle?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1608
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1226
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      6
      1209
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe